Heinäkuun huvit

Kestovaipoista: viimeks mentiin kertiksillä koko aika. Kerran ehkä kokeiltiin siskon pojalta lainavaippana kestiksiä. Olin muutenkin niin uuvuksissa etten halunnut edes yrittää mitään kestovaippoja. Nyt vois ajatellakin niitä käyttää. Pyykkiä tulee kuitenkin sitten pestyä oikeen urakalla kun ollaan kotona. Mutta en aio syyllistyä jos en jaksakaan ryhtyä siihen hommaan. Äitiys on muutenkin niin herkkä homma, että tuntuu ettei halua tehdä siitä itelleen mitään temppurataa. Asumisesta: me asutaan ihanassa vastaremontoidussa omakotitalossa ja tilaa on yhdelle tai kahdellekin uudelle perheenjäsenelle aivan loistavasti. Kaksosia on miehen suvussa vähän, meillä suvussa sellaisia ei ole yhtään. Tervetulleita olisivat sellaisetkin... Me ollaan jo kerrottu vähän kaikille tästä raskaudesta. Oon kyllä sellanen ihminen että kertoisin siitäkin jos tää raskaus sitten päättyisikin. Huomaan pelkääväni keskenmenoa ihan liikaa. Tietoisuus siitä ettei kaikki mene aina suunnitelmien mukaan on jotenkin rankkaa. Tätä raskautta on toivottu niin pitkään, että on vaikea uskoa että kaikki nyt menisi suunnitelmien ja toiveiden mukaan. Onko muilla näitä pelkoja? Raikkaita heinäkuun päiviä toivotellen Suppi rv 6+3
 
Meille kaksoset olisi kyllä aikamoinen yllätys! Minun suvussa ei ole kuin yhdet, miehen suvussa ei ollenkaan. Minun opiskeluja ajatellen kaksoset voisi olla aika kimurantti juttu... Yhden vauvan kanssa vielä voisi mennä kirjastoon, tai meillä sosiaalialalla vaikka luennollekin, mutta kaksi voisi olla aikamoinen haaste!

Me asutaan miekkosen kanssa reilun 100 neliön asunnossa, kesäkuussa tänne vasta muutettiin. Nyt saan pitää vierashuoneen työhuoneenani vielä vähän aikaa, sitten sinne aletaan vetää muumitapettia. :)

Suppi, mullakin on jotenkin sellainen olo, että en oikein uskalla vielä täysillä luottaa siihen, että kaikki sujuu ongelmitta! Ehkä sitten, kun on käynyt ekassa ultrassa ja sitten kun ensimmäinen kolmannes on ohi!
 
m-kukka: eikä mun käsittääkseni mies vaikuta kaksosiin millään lailla, koska identtiset kaksoset on rumasti sanottuna ns." luonnonoikku" että jostain syystä vaan hedelmöitynyt munasolu jakaantuu kahtia, tätä ei vissiin oo tutkimukset saanu selitettyä miks, ja taas epäidenttiset eli erimunaset kaksoset johtuu siitä että hedelmöityviä munasoluja on kaksi, eli äidin "syytä" ja ne sitten kaksi eri munasolua hedelmöittää. :) Sekavasti selitetty, en tiiä ymmärsitkö? ;)
 
Jeliina: sopu tilaa antaa; niinhän se sanontakin menee :) onkos teillä miten paljon neliöitä? :)
m-kukka: teillä on sit kivan kokoinen asunto :)
suppi: meillä oli esikoisen aikana kestot alkuun käytössä, mut oli niin väsynyt että ne jätettiin sitten pois, ja oon ihan tyytyväinen että nyt mennään kertakäyttösillä. :) 
vatukka: tsemppiä sinne varhaisultran ootteluun. :) ja kestoista, meillä niitä käytettiin puolisen vuotta ja lopetettiin. ei ollut mun juttu, vaikka tosi ihania ja yllätävän käteviä ne onkin.
totoro: mäkin vannotan kestoliivinsuojien perään! ne on ihan älyttömän mukavan tuntuset ja paljon paremmin estää vuodot kun kertakäyttöset liivin suojat. Ne mä oon säästänyt esikoisen ajoilta ihan sen takia että satuin saamaan ne niin yli edullisesti.
JoLi: kaksoset ois kyllä ihana yllätys! :) Eli teidän asunto on neliöltään hyvin sama kuin meidän asunto :)

Siksi lähin tuosta asunnon koosta puhumaan, kun mä mietin että miten päin me tässä mahutaan olemaan vai olisko järkevämpi pistää tää myyntiin ja ettiä isompi...
meillä siis 60 neliötä.. 2 makuuhuonetta. mun, miehen ja esikoisen (sekä tulevan vauvan) lisäksi meillä asustaa 3 koiraa ja 2 kissaa. eläimiltä on kielletty makkareihin meno. Joten tilat tuntuu välillä hieman ahtailta kun kaikki eläimet on tuvassa. Kesäisin siis on helpompaa kun kaikki eläimet viihtyy niin hyvin ulkona. Kun välillä miettii että jos sitä isomman etsisi niin olis hieman enempi tilaa "hengittää".. ja kun sitäkin mietin että jos kaikki nukkkusi samassa huoneessa niin saisi leikkihuoneen erikseen, mut noi makkarit on niin pieniä ettei niihin saa niin montaa sänkyä.. joten jos jollain on hyviä tilaratkaisuja niin ehottakaa ihmeessä :) Ollaan tässä asuttu 3 vuotta, ja rempattu tää meidän näköiseksi, sen takia en tästä tahtoisi pois muuttaa..mutta toisaalta tekis mieli :D
 
jeliina, niinpä tietysti. Rupesin sitä itsekin tossa miettimään, niin tiettyhän se on vain äidistä kiinni. :) Pohdittiin sitä eilen illalla miekkosenkin kanssa, kun hänen veljen vaimon suvussa (heillä ei siis vielä ole lapsia) on kaksosia tosi paljon! Eli miekkosen veli ja hänen vaimo saattaa hyvinkin saada kaksoset joskus!

vanilj, kyllä varmaan harmittais laittaa asunto myyntiin, kun siitä on tullut jo niin oma! Ehkä pystytte sitten jossain vaiheessa vaikka jakamaan lastenhuonetta hyllyillä tms. makuupuoleksi ja leikkipuoleksi. Meillä lapsena jaettiin huone kahtia kirjahyllyillä, kun haluttiin siskon kanssa "omat huoneet".

Mä taidan olla jo vähän seonnut, katselin meinaan tänään jo äitiysvaatteita. Sitten aloin miettiä, että eihän mulla ole syksylläkään vasta kuin ihan pieni maha! Eli tuskin tarviin edes uutta syystakkia. Varsinkin kun se takki, mikä mulla oli viime syksynä ja keväänä, on semmoista mallia, että saa vyötäröltä kiristettyä tai löysättyä.
Eilen kerroin vanhemmilleni raskaudestani! :) Oltiin ehditty puhua jo varmaan 15 minuuttia odotuksesta ja lasketusta ajasta ja minun voinnista, kun äitini hoksasi, että "Mustahan tulee mummi!!". Siellä ei olla kyllä nukuttu silmäystäkään viime yönä ja tänään varmaan tekevät ensimmäisen tutkimusmatkan vintille etsimään duploja!
 
m-kukka: huoneen jakaminen noilla kirjahyllyillä tai vastaavilla ois muuten tosi hyvä vaihtoehto, mut ei oo niin isoja huoneita että pystyisi niin tekeen..  täytynee pohtia mikä olis järevin ratkaisu, ei nyt kuitenkaan tähän hätään muutetaisi, mut ehkä tulevaisuudessa niin täytynee tehä..
Noista mammavaatteista, niin yllättävän pian niitä housuja tarttee ottaa käyttöön kun ne on niin mielettömän mukavat turvonneen mahan kanssa :) ihana sun äitisi reaktio! :) 

Miehen sisko ja veljen kihlattu on kiikuttanut mulle jo läjän mamma vaatteita, vielä kun pian pääsis niitä pukemaan ison mahan kanssa. mulla sattui niin onnellisesti että veli ja hänen vaimonsa saavat tammikuussa vauvan, joten ihan mahtavaa kun saadaan yhdessä odottaa :) 
Mahottomasti nippailee ja vihlaisee mahaa kun esikoista täytyy nostella.. pitäsi varmaan koittaa ottaa hieman rauhallisemmin noi nostot, mutta kun ei millään taho muistaa.. :)
 
Voi minä näin pari päivää sitten melkein kolmen päivän ikäisen vauvan! Miten sitä voikin olla niin pieni ja suloinen! (en aijemmin ole innostunut näin vauvoista...)
Meidän pikku-neiti 2v oli ihan ihmeissään ja kovin kiinnostunut, kun olikin ihan oikea vauva :)
Olisi tehnyt niin mieli paukauttaa, "kun meillekin ensi keväänä"...mutten vielä kehdannut / uskaltanut. Oli miehen KOKO suku koolla...
Mutta pakko tästä on saada jollekin kertoa! Miten sitä onkin näin malttamaton??!
Minä mietin jo nimiäkin...
Edellisen kanssa oli niin jalat maassa ja odoteltiin jonnekin ekan kolmanneksen loppuun! Tosin meinasi se mieskin jo paukauttaa uutisen...! :)
 
totoro: Meidän kummityttö on vajaa kuukauden, ja kyllä sitä on ihmettellt että onko tosiaan esikoinenkin ollut joskus näin mahottoman pieni <3 :)
jotenkin myös kuvittelin että nyt ois jotenkin paljon rauhallisemmin tän odotuksen kanssa, mut ei kaikille siitä tahtoo kertoa :)  meillä on jo nimet valmiina tuli kumpi tahansa :D nyt sais vaan aika mennä nopsempaa.. :D

Täällä ei enään etovaa oloa oo ollu, onneksi.. koputtaa puuta.. :D siis mä melekeen pelekään tota huonovointisuutta esikoisen raskausajan takia...
Mut siis mun naamani on ilmaantunut näppyjä, ei teininäkään näin paljon näppyjä oo ollu :D
 
Mä kerroin muuten heti samana päivänä mun äidille raskaudesta. :D Että täällä nimimerkillä hätähousu kirjottelee.. :D No, se tiesikin että me yritetään vauvaa. Muutaman päivän päästä kerrottiin miehen perheelle... ei sitä vaan voi pitää salassa kun joka aterialla tarjotaan viiniä jne. Nyt on sen lisäks kerrottu mun serkulle ja parille kaverille. Olishan se hauskaa jos malttais pitää salassa ja yllättää ihmiset ultrakuvalla tai kasvavalla masulla, mut emmä vaan osaa olla hiljaa kun haluan hehkuttaa tätä onnea kaikille. :) Olis siinä salamyhkäisyydessäkin varmaan oma viehätyksensä. :P

Meillä on 75 neliötä ja kaks kissaa + yks pikkukoira. Ihan mukavasti siis tilaa on.

 Pahoinvointia on hirveesti.. Aamulla on aina ihan ok olo, mut kun tullaan iltapäivään niin alkaa pahenee ja illalla ollaan kuoleman kiepeillä, jos näin vois sanoa. :D Nyt mulla on kahtena iltana noussut kuumekkin, oisko sekin sitten raskausoire. Eli iltapahoinvointia siis.
 
Kaksosista Meidän suvussa ei ole kaksosia, mutta yhdet kolmoset löytyy. Toisaalta kaksoset olis ihana ajatus, mutta esikoista ajatellen se olisi aika kurjaa :/ Toivottavasti tulisi yksi kerrallaan, mutta jos siellä kölliikin kaksi niin varmasti kumpaakin rakastamme yhtä lailla!

Me asutaan 65m2 kolmiossa ja meitä on siis kolme. Haaveissa olisi isompi kolmio ennen vauvan syntymää tai ainakin parempi pohjaratkaisu olisi kiva. Muuten tämä on hyvän kokoinen meille, mutta säilytystilaa on todella vähän.

Meidän reissu meni ihan hyvin. Pientä etomista oli ja ihan hirveetä väsymystä, mutta ei tarvinnut selitellä mitään. Täälläkin maha on jo aika iso, vaikka viikkoja vasta vähän. Kyllä turvottaa!
 
Evelina: Niin tuokin on totta että mitähän esikoinen tuumaisi jos vauvoja tuleekin kaksi kappaletta, mut siinäkin täytyy vaan itte kiinnittää huomio tasapuolisuuteen, joka varmasti ei kovin helppoa oo.
meillä on pikkasen pienempi, mut meillä on tässä säilytys tilaa ihan kivasti, mut nää huoneet on sit niin pienet..
Cilmi: minkäs sille voi kun on malttamatoon :) täälläkin tietää siis lähipiiri, oli ihan pakko saada kertoa muutamalle :) Toivottavasti siellä pahoinvointi helppottais!
 
Nyt ei ole mieli kovin korkealla; aamulla tuli paperiin pyyhkiessä kirkasta verta ja vieläkin vähän rusehtavaa vuotoa. Siteeseen asti ei ole mitään tullut ja kipuja ei ole, mutta nyt kyllä huolestuttaa. Ultraankin vielä reilusti yli viikko, enkä nyt tiedä pitäisikö sitä aikaistaa.
 
Terve! Ilmoittauduin tuossa aiemmin tänne maaliskuisten mukaan höpöttelemään :) Listaketjuun laitoinkin jo tietojani ja tietty tuonne tutustumisketjun puolelle ;-) Neljän testin turvin täytynee alkaa uskoa, että nyt raskaana ollaan <3 LA sijoittuu 22.3.2013 <3 Esikoinen on matkalla. Ensimmäinen raskaus päättyi v.2010 keskenmenoon rv 11+3.
 
Kaksosista: meidän suvusta kaksosia löytyy vähän enemmänkin, joten ei olisi toisaalta ihme, jos meillekkin tulisikin kaksi vauvaa. Yhtä toivotaan, mutta rakastetaan tietysti kaikkia tasapuolisesti, jos sieltä on useampi tullakseen. :)

vatukka: Kannattaa soittaa ja kysyä olisiko syytä tulla käymään ultrassa jo aikaisemmin. Toivottavasti vuoto kuitenkin loppuu!

Meille tuli sairaalasta jo eilen postia eli np-ultra olisi 15.8. (rv 11+4). <3 Mitään muuta uutta ei olekaan paitsi, että väsymys tuli taas takaisin ja on vähän sellainen olo, että voisin koko ajan vain nukkua. Turvotustakin on alkanut olemaan aika kiitettävästi ja iltaisin farkkujen nappi ei mene enää kiinni. :)
 
vatukka: toivottavasti kaikki on hyvin!

Eilen kerroin parille kaverille vauvasta, muut ei vielä tiiä. Pikkuhiljaa kertoillaan, vaikka eipä tätä kauan voi salailla ko näkyyhän tää.
 
vatukka Tsemppiä! Toivottavasti on ihan harmitonta vuotoa!

Mulla alkoi tänään etova olo oikeen kunnolla. Oksettaa, mutta ainakin toistaseks on pysynyt sisällä. Lämpimät ruoat ja kahvi, yök! Kauhea nälkä olis, mut ei pysty syömään..
 
Kiitos tsempityksistä. Vuoto on pysynyt vähäisenä ja ruskeana, joten toivo ei ole kokonaan menetetty.
 
Takaisin
Top