Heinäkuun huvit

Mutinta

Satasella mukana keskusteluissa
Aloitampa uudelle kuukaudelle uuden ketjun, ettei hävii jutut pitkiin ketjuihin. Kirjoittelinkin tuohon kesäkuun ketjuun jo. Siitä toisen lapsen odottamisen tunteista unohdin kirjottaa. Mulla ei ole ollenkaan huono omatunto tai ajatuksia siitä, että ei ehteis jakaa huomiota. Eipä ole muuten tullut mieleenkään. Ajatukset on aivan päinvastaiset. Esikoinen viihtyy niin toisten lasten seurassa, että en malta odottaa, että saa sisaruksen. Haluttiin just parin vuoden ikäerolla, että on toisilleen sitten seuraa. Me kuljetaan aika paljon koirajutuissa, että on tylsää aina itsekseen olla. Jotenkin olis huono omatunto ennemminkin siitä, jos jäis ainoaksi lapseksi :)
 
Itsellä ne "syylliset" fiilikset liittyy varmaan siihen, että huolettaa riittääkö konkreettisesti syli. Esikoinen haluaa olla paljon sylissä ja mitenkähän käy kun se ei ole enää samassa määrin mahdollista. Kauemmas ajateltuna sisarus on korvaamaton rikkaus ja onhan siinä ystävä, leikkikaveri, tuki ja turva koko loppuelämäksi jos hyvin käy. Että eihän se oikeasti ole ensimmäiseltä pois. Nämä on varmaan vaan tähän alkuraskauteen liittyviä typeriä huolia ja kysymyksiä, jotka pyörivät päässä;)

Meillä kans on koiruus, jonka kanssa nyt kesäkuussa päästiin viimein agility -kurssille. Vähän nolotti olla aivan puhki rataharjoitusten jälkeen kun huomaan raskauden vaikutukset mm. hapenottokykyyn ja voimien riittämiseen. Harmi kun harrastusta ei voi jatkaa jatkossa täysipainoisesti. Vaan ihanaa kun saa valittaa tällaisista asioista<3

Ps. Mistä olette saaneet tohon tekstin alle tuon lapsen ikä- ja rv -janat?? Mäkin haluun:)
 
Oletteko muuten kertoneet vauvauutisen jo ihmisille? Tuntuu vielä liian aikaiselta kertoa. Vanhemmille kerrottiin heti kun mies ei malttanut pitää uutista sisällään (ja minun on hyvä vedota siihen;) ja tänään sai tietää miehen veli perheineen...
 
Huomenta!

Eilen illalla kun olin töissä mulla oli kipua alamasussa joka säteili reisiin. Oli tosi kurja olo ja mietein, et haen tänään saikkua ja meen lääkäriin kun tuntu, et nyt kaikki ei oo kyl kunnossa. No sain sinniteltyä kotiin ja nyt kivut helpottaneet. Äsken tein testin ja tuli 3+ rauhoitti kyllä, kun viikot taas nousseet. <3 Nyt töihin ja yritän ottaa rauhallisesti. :)

Paulikki: Oon kertonut parille parhaalle ystävälle jotka yleisesti ovat tienneet yrityksestäkin ja siskolle sekä veljen perheelle, et aika monelle. :) Muille kerron sit kun viikot vähän pidemällä ja syke näkyy. :)
 

Paulikki, klikkaa jonkun tollasta tickeriä ja pääset siitä sivuille jossa valitset mistä "aiheesta" haluat tickerin. Sit sielt valitset kuvat yms.
Viimesenä valitset "for websites"- kohdasta HTML ja kopiot sen linkin sun vaun sivujen omat tiedot-osiosta löytyvään ticker ja allekirjoitus kohtaan.

Toivottavasti helppas, siis että osasin selittää =)


 
Me ollaan kerrottu jo vauvauutisista. Mä soitin mun äitille sekä ystävälleni (esikoisen kummi ja odottaa ensimmäistään) heti positiivisen testin tehtyäni. Ollaan myös kerrottu "kaikille" muillekin. Me ajateltiin, että mitä sitä salailemaan. Kyllä kaikki ymmärtää, että on vielä alussa ja mitä vain voi tapahtua. Voi sitten jakaa sen surunkin, jos kesken menee. Töissä en ajatellut tällä kertaa kertoa, ennen kuin on pakko. Silloinkin ehkä vaan esimiehelle. Viimeksi asia tuli esiin tosi ajoissa, koska olin niin kipeä ja muutenkin halusin kertoa. Nyt mulla on töissä vähän "huonot fiilikset" noin niinkuin muutenkin, niin ei tee mieli jakaa tätä uutista.
 
Täälläkin yksi uusi plussalainen :) LA olis kai 4.3 menkkojen mukaan..
hiukka jänskättää. Mun perheeseen kuuluu minä ja kaksi vanhempaa lasta, tyttö 6v ja poika 11kk ja ukko käy ehkä viikonloppuisin paikalla... ei varsinaisesti yritetty vauvaa oltiin et tulee jos on tullakseen :) mehän käyttiin alkuviikosta laivalla ja arvatkaapa kuka osti sit viinaa vaik ties kui paljon :D mulla siis normaalisti kierto 33 tai enemmän nii ei tullu edes mieleen et olis vaavi tulossa kun viimr lauantaina olis pitäny alkaa vasta menkat :D ja mulla oli viime viikolla kauhee stressi päällä, toukokuussa tosiaan loppu edellinen äippäloma nii oli tulot vähän miten sattuu..

pientä etovaa olo ollu jo tovin, yleensä autossa tulee tosi herkästi huono olo. mentiin juhannuksena anoppilaan nii tuli tosi tosi huono olo, hyvä ettei laatta lentäny. ja nukuinki siellä kolmen tunnin päikkärit. 

edellisissä raskauksissa siis olen oksentanu enemmän kun laki sallii. tytöstä aloin oksentaa viikolla 5 ja se loppu muistaakseni joskus 27 viikolla ja sanotaanko näin että joka toinen päivä laatta lensi ja pojasta aloin oksentaa 7 viikolla ja yli puolen vähän oksentelin, ei onneks nyt tullu kun ehkä 3 kertaa viikkoon. 

olen tehny eilen prisman halpis testillä plussan ja apteekin omalla. molemmissa oli eka tosi haalea viiva mut sit hetken (puol-tunti) nii vahvistu viiva tosi tummaks ja tänä aamuna tein sit digitestin ja melko pian tuli raskaana teksti ja tovin mietti 2-3.. vähän vain jänskättää :D
 
Uusi maaliskuinen liittyy mukaan! :)

Laskettu olis kierron mukaan 1.3. Vauvakuumeilu jatkunu esikoisen odotuksen myötä koskaan mitenkään lakkaamatta, joten nyt sitten toista ootellaan. :) Esikoinen tosiaan täyttää kohta sen puolitoista vuotta joten leikkikaveri on varmasti hyvä juttu. 

Kerrottu ollaan jo lähipiirille eli miehen perheelle ja omalle. Ja tottakai tää on jo puhunu asiasta muutamalle hyvälle ystävällekkin :D Mennään siis aikalailla samalla periaatteella Mutinta:n kanssa. :) 

Raskausoireita löytyy, juuri nää kaikki mikä saa olon tuntumaan hehkeäksi..hiukset rasvoittuu, finnejä löytyy, maha on ku viimeisillään raskaana, hetkittäisiä mahakipuiluja ja sit tuntuu että hermoo helposti ja itkee helposti. Nimim. Tippa linssissä synnytyssairaala-ohjelmaa katsova :D
 
mulla on muuten kans tunteet pinnassa. tässä yks päivä ajelin illasta autoo ja sit rekka näytti merkin et saa ajaa ohi. no ei siin mitään mut sit kun kiitin sitä nii se vilkauttaa valoja et bvähän niinku ole hyvä nii sit tuli sit tippa linssiin :/ 
 
Mä olen kertonut vain yhdelle ystävälle, joka oli tietoinen yrittämisestäkin ja muille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen. Ei muuten olisi tarvetta salailla, mutta jos sattuu jotain käymään, niin ei tarvitse selitellä koko suvulle, ettei meille nyt vielä toista vauvaa tullutkaan.

Tännekkin on ilmaantunut taas yksi uusi oire: on nimittäin mullakin tunteet vähän pinnassa koko ajan. Miesparka, kun joutuu taas kattomaan naista, joka tihrustaa itkua joka välissä. :D
 
Voi rähmä...

Tää nyt ei liity sinäänsä raskauteen, mutta elämäntilanteeseen enemmänkin. Asutaan tälläsessa pienessä omakotitalossa vuokralla, ja ollaan tiedetty kyllä alusta asti, että tää ei oo hyvässä kunnossa, mut tää onkin tällänen välietappi ennen kun etsitään oma. NOH, tässä eilen alkoi sitten mustia pieniä muurahaisia kiipeämään kylppärin likakaivosta, ja niitä tulee aika paljon. Lattia joustaa, ja kunto on vähintään epäilyttävä, mutta ajateltiin että selvittäis tässä vielä se vuosi tms. Mutta nyt jos ei pienellä myrkyttämisellä noi muurahaiset häviä, niin pakko tästä on lähtee, tää lahoo pystyyn. Olis kuitenkin kiva muuttaa hyvissä ajoin ennen kun lapsi syntyy. Kauhee ressi nyt pukkaa tästä asiasta, suunnitelma on ollu niin selkee jo vuosia, mut tää vähän vie kyllä pohjaa alta, kirjaimellisesti.
 

RiikkaJ asuttekste vuokralla vai omistusasunnossa? Toivottavasti saisitte asiat järjestymään jollain tavalla! Muutto on aina stressaavaa ja varsinkin jos se pitää tehä kiireessä. Me muutettiin, kun tuo esikoinen oli 10kk ja siinäpä vasta oli hommaa:D Tai siis muutto itessään ei ollu ongelma, mut rempan tekeminen oli aika haastavaa, ku lapsi ei pysyny hetkeäkään paikallaan! Mutta siitäkin selvittiin:D Ja onneks asioilla on tapana järjestyä.

Onnea siis myrkytyspuuhiin:D

 
Joo, kyllähän ne asiat järkkääntyy tietenkin, onneks tää ruljanssi olis tässä kohtaa vielä helppo hoitaa. Tossa just naapurit sano että he voi vuokrata niiden talon vuodeks pariksi, mutta pitää nyt kattoo vielä oliko ne kuinka tosissaan. Se olis ihan potentiaalinen tapa hoitaa tää ongelma, eikä olis ainakaan pitkä matka muuttaa =D Tässä ollaan kiitelty jo moneen otteeseen, että onneks tää ei oo oma. Kyllä pikkasen ottais koteloon jos olis ostanu tälläsen pommin. On tää päällisin puolin ihan jees, ja söötti, tontti on upee. Mut sit kun täällä asustelee hetken ja huomaa miten voi asiat olla v*turallaan niin helpotus on ihan sanoin kuvaamaton. Omaks etitään kyllä joku vielä syrjemmästä, ja isommalla tontilla. Rantaviivakin olis aika jees. 
 
Tervehdys kaikille! Kiva että tänne on tullut uusia odottajia mukaan, lisää mahtuu :) Täällä on nyt eka neuvola varattu, on kolmen viikon päästä jolloin lienee rv 8 menossa. Minä höpsö unohdin soittaessani kysyä, että mikä se laskettu aika on neuvolan mukaan (eikä th sitä erikseen maininnut), mutta eiköhän se tarkennu viimeistään sitten ultrassa.
 
Eilen oli eka neuvola ja käytiin ihan perusjuttuja läpi, ravintotietoa, pituus, paino, perustietolomake yms... Tehtiin myös hemoglobiinitesti joka oli 120 ja veikkaili että joudun rautakuurille myöhemmin. Nyt jännätään ensi viikon tiistaita, jolloin mulla on varhaisultra... Kyllä olis aika musertavaa kuulla että ei siellä mitään ole.. 
emoticon

Mutta tulen sitten tänne kirjoittelemaan että miten kävi, toivotaan että tuolla on kaikki kunnossa...
 
Lindas: Mukava kun siellä eka neuvola takana. :) tuntuu varmaan ihan todelliselta tämä raskaus kun pääsi käymään neuvolassa ja sai neuvolakortin. :) Mullakin on ens viikolla varhaisultra. Jännittää ihan hirmusti myös, mut eiks siitä lähdetä et kaikki on hyvin ja sydän sykkii kunnes toisin sanotaa. :) Mulla ainakin vaihtelee tunteet laidasta laitaan, mut kun on oireita vähän väliä niin ne luo mulle toivoa, et joku siellä on joka ne mulle aiheuttaa..<3
 
Kiitos rohkaisevista sanoista pikkutonttu!
Raskaana ollaan, ellei tiistaina muuta mainita. Ihmettelin vaan aiemmin ku viikko sitten loppui se etova olo kuin seinään mut sit tuli kyl muita oireita kuten hajuaisti parani ja ei tee mieli mitään epäterveellistä ja olo on tosi väsyny. Vaikka en nyt halua sinänsä sitä pahoinvointia takaisin, mut se oli kiva muistutus siitä mitä tuolla tapahtuu.

Noh, mutta turha sitä on nyt sen enempää pohtia, pakko vaan odottaa---> ja tänkin pienen odotusajan olla onnellisesti raskaana <3

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Heippa kaikille, En oo jaksanu käydä koneella moneen päivään kun olo on ollut tosi kurja. Väsyttää ihan kamalasti ja muutama päivä sitten alkoi ihan kamala huonovointisuus. Esikoisesta tosiaan oksensin tosi pitkälle, laihduinkin kyllä aika paljon. Hirvittää että jos taas sama juttu:(
Olin jo suunnitellut meneväni takaisin töihin siksi aikaa kunnes taas alkaa äippäloma mutta pahoin pelkään ettei siitä mitään tule(olen kotihoidossa töissä). 

Taas pääsee pähkäilemään mitä vois suuhunsa laittaa kun esim. kaikki lihat,perunat,pastat,leivät ym. ällöttää ja oksettaa. Mites muilla huonovointisilla, mitä saatte syötyä?
Ekassa raskaudessa söin vaan hedelmiä ja mehukeittoa, kaikkia muu tuli ylös. 

Mutta sellasta tänne, kyllä sen pahoinvoinnin kestää kun tietää että loppuu viimeistään kun saa pienen syliin <3
 
Takaisin
Top