Heinäkuun huvit

Tänne olikin tullut mukavasti tekstiä, en tiedä miten on mennyt ohi, kun käyn varmaan joka päivä täällä lukemassa.

Äitiyspakkauksesta, me otetaan varmaan kyllä, kun on ekasta lapsesta kysymys. Vaatteita ja tavaroita saadaan varmaan siin paljon sisaruksilta joilla on jo yhteensä 6 lasta niin kaikkea on kertynyt. Siskolla onkin monta laatikkoa odottamassa, mutta en ole huonon onnen takia ennen suostunut muukaan ottamaan. Ehkä syksyllä jos kaikki on hyvin, voitains käydä hakemassa. On hyvä, kun onn poikia ja tyttöjä suvussa niin ei väliä kumpi tulee kunhan tulee, työtöstä silti haaveilen. Onko kellään muulla haluja tiettyyn sukupuoleen?

Kestovaippoja en oo miettinyt, ekologisia ne tietysti olisi, mut voi tietty olla kun on niin paljon kaikkea muutakin uutta, et en tiedä jaksanko sitten.

Asumisesta, me asustellaan itse rakentamassa omakotitalossa jossa, kaks makkaria odottaa asujaansa. Yhteenkin ollaan jo ihan hirmu tyytyväisiä, mut kahdesta lapsesta haaveillaan. Ylhäällä meillä on omamakkari johon pinnasänky aluksi tietysti laiteaan ja sit ylhäällä on vielä toinen makkari johon voi sitten ajan kuluessa vauvan  siirtää. Kaksosia meille ei tule kun yksi sikiö vaan oli, mut se riittä paremmin kuin hyvin, vaikka olisi kaksoset jollain tapaa kiehtoneetkin. Tosin kummankaan suvussa ei ole niin saa sitten vain haaveilla. :)

Nimistä, voi ei mulla on jo tytölle kolme nimiehdotusta. Jotka on Venla, Sara tai Alina. Pojalle ollaan mietitty Niklasta, mut Pekka olis mun isän mukaan joka on kuollut niin yksi vaihtoehto, mut nämä nyt voi muuttua niin moneen kertaan, mut Venlasta oon puhunut jo monta vuotta. Tosin se on niin yleinen nimi, et en sitten tiedä.

Kerrottu ollaan raskaudesta
mun kahdelle kaverille jotka tiesi yrityksestäkin, sekä mun siskolle ja veljelle. Vanhemmille ja muille perheenjäsenille ehkä sitten kuukauden päästä kun on 12 vk täynnä tai oikeastaan jos tämä raskaus on nyt sen viikon myöhäsempi niin sitten 5 vk päästä. :) Ehkä kuitenkin sen seuraavan ultran jälkeen. :)

m-kukka: jos sä oot seonnut kun katselit jo äitiysvaatteita niin mitäköhän mä oon kun mä oikeen kokeilin jo. :DD En oo vaan yhtään varma, et kannattaako ottaa samaa kokoa kun yleensä käytää ( meni ihan hyvin päälle, mut napakat) ja kokoa isommat oli aika reilut. Ehkä pitää sit kun pitää oikeesti ostaa niin kokeilla uudestaan. :)

Mulla oli aamulla pitkästä aikaa sellanen olo, et helkutti alkoko menkat, kiirehdin vessaan ja olikin valkovuotoa. Huh! Tajusin, et tänään silti olis ollut se päivä kun menkat alkaa jos olis normi kierron mukaan. Eli kahdet menkat jääneet jo välistä.
 
Hei!

Olemme olleet reissun päällä pitkän tovin ja olen kerenny vain seurailla keskusteluja vastailematta. Viimeisin reissu oli viikonloppu-häät (3 pv), joissa tarjoiltiin varmaan tuhansien eurojen edestä drinkkejä/viiniä/shampanjaa. Vichy oli hyvää. ;)

Reissuväsymys on suuri. Lähinnä halusin toivottaa Vatukalle toivoa.


 
pikkutonttu kyllä sitä miettii joka kerta, kun housuihin lorahtaa jotain, että nytkö se sitten loppuu... :) Haluaisin enemmän kuin yhden lapsen. Jotenkin olen aina ajatellut, että haluaisin tytön ensin, jotta hänestä tulisi vahva "isoveli" sitten.. Vähän pakkaa sekoittamaan. Kun useimmiten varmasti ajatellaan vain sen isoveljen olevan se suojelevainen tms. :) Mutta eihän tässä väliä tietty ole sukupuolella, kunhan tulee ja on terve :)

JoLi olipas teillä pitkät häät! Huh. Itse olin lauantaina 10h häissä ja se riitti :) Oikeastaan vähempikin olisi riittänyt tämän väsymyksen kanssa :)

(.) Täällä on selvitty päivän sukulaisen synttärijuhlista. Irvistellen hörppisin yhden kahvikupposen ja maistoin kaikkea sopivaa syötävää vähän, ettei kenenkään ihmetykset vaan heräisi :) Sen kahden tunnin aikana tuli neljä kertaa sellainen hetki, että etoava olo yltyi lähelle oksentamista... Toivottavasti en ihan vihreäksi muuttunut :D :D Ompa outoa huomenna palata kesälomalta töihin, kun koko ajatusmaailma on muuttunut <3
Nimiä ollaan kyllä jo vuosiakin mietitty sillä ajatuksella, että mitkä voisivat olla mahdollisia... Haluamme kolme nimeä lapselle antaa. Olen ajankulukseni luonut noista tykätyistä nimistä sitten yhdistelmiä, josko vaikka jossain kohtaa joku niistä kolahtaisi mieleiseksi :)
Kaksosistakin on ollut täällä puhetta. Minun puolella ei ole tiedossa yhtään kaksosia. Miehen puolella on vain appiukkoni veljellä kaksospojat. Että sen puoleen ei luulisi kaksosiin olevan ainakaan mitään ihmeellisiä mahdollisuuksia. Mutta yhdessä lapsessa on kyllä jo tarpeeksi hoivaamista :)

Äitiyspakkaus otetaan ja mieluusti sillä uudella puu-kuosilla :) Elikkä onko niin, että nuo vanhat valkoiset lootat annetaan ensin ja sitten vasta siirrytään niihin uusiin laatikkoihin?!? Oon pihalla :)
 
Kestovaippoja en ala käyttämään. Inhoan pyykinpesua jo muutenkin, eikä mulla esikoisen vauva-aikana ollut siihen voimia. Hyvä, että muisti itse edes syödä. Hatun nosta kyllä niille jotka moiseen rumpaan jaksaa lähteä! :)

Sukupuolesta ei ole toivetta. Esikoinen on tyttö, joten toisaalta olis ihanaa saada myös toinen tyttö. Pojatkin ovat myös toki kivoja! Nään itseni enempi tyttöjen äitinä, mutta se varmaan johtuu paljon myös siitä, että esikoinen on tyttö. Esikoisesta toivoin tyttöä, mutta nyt mulla on jo oma pieni prinsessa <3

Nimiä on vähän aikaista vielä miettiä, mutta kyllä mulle löytyy tytölle pari ihanaa nimeä :) Pojalle on niin paljon vaikeampi keksiä nimiä..

vuononvaltiatar uusi pakkaus (se puu kuosilla oleva siis) tulee ilmeisesti syksyllä jakoon. Ensin jaetaan vanhat pois, mutta meillä maaliskuisilla on hyvä mahdollisuus saada tuo uusi pakkaus.

Täälläkin on kova pelko aina kun jotain vähän lorahtaa housuihin. Selkää ja masua vähän jomottaa välillä (ei kivuliaasti) ja se lisää kyllä pelkoa. Kun vaan nyt tämä pieni pysyisi matkassa, on häntä niin toivottu ja odotettu.

Tänään kerrottiin miehen vanhemmille. Me olemme heidän kanssa menossa mökille ja näin kamalaa oloa on vaikea peitellä.. Muut saa kuulla sitten ultran jälkeen :)

Niin ja tänään tasa 7+0, kyllä ne viikot pikkuhiljaa kasvaa :)
 
Kestovaipoista: Meilläkään ei siis tulla niitä todennäköisesti käyttämään. Jollain tapaa ne kiinnostaa, mutta vihaan pyykinpesua ja tahdon päästä vaipanvaihdoista ym. mahdollisimman helpolla, joten ne ei ehkä ole meidän juttu.

Sukupuolesta: Meillä on ennestään poika, joten tyttö olisi kiva. Poika on tietysti kuitenkin ihan yhtä tervetullut. :) Tytölle löytyisi jo nimi ja pojan nimistäkin ollaan jo puhuttu, mutta ne tuntuu olevan niin paljon vaikeampia keksiä.
 
Äippäpakkaus olisi kyllä kiva, varsinkin se uusi, vaikkei sitä oikeastaan tarvitsisi... Viimeksi taidettiin sillä rahalla ostaa pinnasänky ja jotain muuta tarviketta. Miehelle kokosin isäpakkauksen. Sekin on kiva, kun voi itse ostaa siihen kaikkea kivaa! Kuvioharsoja, tuttipulloja, haisuli-bodin, iskälle isi-paidan...
 
vatukka, kunpa nyt pysyiskin vähäisenä tuo! Mutta eikös aika monillakin ole vielä jotakin vuotoa raskauden aikana? Soittele ihmeessä sinne neuvolaan!

vanilj, mun kyllä pitää kohta mennä jotkut mammahousut ostamaan, kun ei tää turvonnu ilmapallo mahu enää mihinkään housuihin. Kotonakin pitää miekkosen verkkarit vetää jalkaan. Ei tää vielä mikään vauvamaha siis varmaan ole, turvottaa vaan...

pikkutonttu, haha! :D Mäkin olen miettinyt tuota, että mitä kokoa sitä sitten ylipäänsä tarvitsee. Jos olen yhtään sukuuni tullut, niin kiloja tulee raskauden aikana varmaan ihan kiitettävästi. Eli voipi olla että joutuu ainakin yhtä kokoa isompia vaatteita ostamaan. Mietin jo tässä viikonloppuna, että kehtaisiko mennä jo hennesille katsomaan äitiysvaatteita... Siellä kun alkaisi tänään kesäalennusmyynnit... :D

Sukupuolesta ei täällä ole mitään erityistoiveita. Olen kyllä ollut paljon enemmän tyttöjen kanssa tekemisissä, lapsenvahtihommissa ja aupairina. Mutta pikku prinsessa tai peikkopoika, tänne saa tulla kumpi vaan! :)

Nimiä
 on täälläkin jo mietitty. Tällä hetkellä miekkonen siis kutsuu maha-asukkia Lasseksi. Mulla on kyllä ihan eri suosikkinimet, Lassea tästä siis tuskin tulee, vaikka poika olisikin! :D Nimen valintaa meillä pikkasen vaikeuttaa se, että sen pitäisi kuulostaa hyvältä suomeksi ja saksaksi. Mun ehdoton lempparinimi pojalle olisi Onni, mutta se kuulostaa saksaksi ihan tosi hölmöltä! Periaatteessa melkein kaikki nimet, joissa on tuplavokaaleja ja -konsonantteja (kuten Eemeli tai Peppi) voidaan unohtaa. Ne tietäisi tässä byrokratian luvatussa maassa vain hirveästi lisää vaikeuksia virastoissa ja toimistoissa, postissa, pankissa ja puhelimessa!

Tänään ensimmäinen lääkärikäynti! Jännittävää!!
 
APUA! Luin tämän juuri "Omat sivut"-osion yläpäässä: Tänään alkion sydän alkaa lyödä! 
Nyt alkoi jännittää tämän iltapäivän lääkärikäynti, että näkyykö siellä jo jotain!
 
Äitiysvaatteista: Hehee, mä ostin äitiysvaatteita, lähinnä farkkuja jo kolme viikkoa sitten ku turposi maha niin paljon siinä alussa ettei menny normifarkut jalkaan (kiristi mahasta).. On ollu ihanat, eikä näytä päälle mitenkään erilaisilta, muut ei huomaa eroa mutta itellä on kivan rento olo niissä! Normaalisti oon kokoa 40 ja ostin siis myös 40-koon housut, mutta ne on stretsiä ja venyy jos tulee kiloja, en ostais isompia. Suosittelen, ostin farkut Vero modasta Mamalicious-osastolta..
 
Onkohan täällä kellään tietoa pääseekö ultraan jos on menkkamaisia kipuja mahassa? Siis tarkoitan kunnallista puolta.. Mulla on nyt parina päivänä mahassa ollut menkkamainen tunne, tänään on jo sattunutkin. Kamala odotella elokuun loppuun asti nt-ultraan, jos jotain onkin sattunut :( Muoks. Lisään vielä, että menkkatunne tuntuu vähän myös selän puolella.
 
Äitiyspakkauksesta: unensekaisin fiiliksin kommenoitin vain tähän asiaan. Nimittäin meidän esikoinen syntyi kesä-heinäkuun vaihteessa ja sain edellisen vuoden pakkauksen. muistan että laitoin hauan joissa (huhtikuuta) ja takasin näin itselleni vanhan pakkauksen. Silloin edellinen oli kivempi kuin tuleva uusi..

En tiedä miten nuo määräytyy onko paikkakuntaisia vai miten nuo määrät paketteja? 
 
Täällä ilmottaudutaan mukaan menoon! :) heippa kaikille uusille ja ihana nähdä et vanhoja tuttuja kuumeilijoita on myös täällä useita <3

Päivien haamuttelujen jälkeen eilen tehty digillä positiivinen. 9 kuukautta siinä meni, nyt ois toinen samanmoinen edessä :D apua kuin pitkä aika...
ovulaatio oli 98% varmasti 7.7 ja la 31.3.2013 joten numerot synkkais ainakin :) ja oon muutenki tällänen viimehetken ihminen niin sopii hyvin hypätä maaliskuisten kelkkaan vikana mahdollisena päivänä :D

Kommentoin enemmän ajan kanssa, täälläkin jo mietitty kaikkea mahdollista nimistä hienoihin äitiysvaatteisiin....
Minisun mamat haettu äsken, nyt vaan niitä popsimaan.

Jessica 4+1 (tai laskurin mukaan 4+2)
 
Mä en siis oikeesti ole koko päivää vaan koneella, vaan teen myös ihan järkeviä juttuja välillä. :D Mutta piti vaan tulla kertomaan, että piste löytyi ultralla, on kuulemma ihan hyvällä paikalla kohdussa! :) 2.8. on sitten seuraava käynti, siellä otetaan verikokeet ja katsotaan uudestaan, että miten pikku piste on lähtenyt kehittymään! :) Sydän ei vielä sykkinyt, mutta ensi kerralla sitten toivottavasti jo!

jessica3 onnittelut ja tervetuloa! :)
 
Meinaako täällä väki koota miehelle isäpakkauksen jossain vaiheessa? :)

m-kukka onnea hyvästä lääkärikäynnistä! :) :)

Lindas täytynee miettiä tuota Vero modan osaston vierailua ;-)

Evelina voipi kai kunnaliselle puolelle päästä... kai riippuu lääkäritilanteesta, että ovatko kaikki lomilla... ja tietty hoitajasta, joka ottaa puhelun vaikka vastaan. Sieltä saattaa heti tulla sanoma, ettei tietenkään tartte tulla näytille. Katsotaan vaan miten ajan myötä käy... Valitettavasti riippuu varmasti monesta asiasta :(

jessica3 valtavat tervetulotoivotukset!!! :) Ihanaa saada lisää tuttuja tänne! :)
 
m-kukka ihania uutisia!

vuononvaltiatar niin mäkin vähän ajattelin, että riippuu niin monesta asiasta.

Ei kai tässä auta muu kuin odotella ja toivoa parasta. Otan sitten neuvolassa puheeksi nämä kivut. Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin :)
 
vuononvaltiatar: isäpakkauksen teen jos otetaan äitiyspakkaus, mut muuten en varmaankaan.  oon siis niinkin reilu nainen että jos mä otan pakkauksen niin saa mieskin oman pakkauksen mut jos en niin ei mieskään tartte :D no ei, mieli voi muuttua, onhan se ihana idea tehdä isälle omapakkaus :)
jessica3: onnea mahottomasti! :)
JoLi: toihan on hyvin jos osuu hyvälle kohdalle että pystyy ite vaikuttamaan saako uudemman vai vanhemman pakkauksen :) nehän määräytyy arvioiden mukaan, paljonko vuodessa syntyy yleensä lapsia. (siis tää on vaan mun käsitys, oisinkohan joskus jostain lukenut vastaavaa)
Evelina: en usko että välttämättä kunnalliselle otetaan, mut jos aikaa päätät soittaa niin mielummin kannattaa sit hieman "liioitella" kipua, niin ottavat asian tosissaan :) Täällä myös menkka jomotuksia tuntuu.. ja kyllä ne alkaa huolettaan, välillä vihlasee tosi ilkeesti.
Lindas: no mammafarkut on käteviä kyllä kun ei ulkopuolinen osaa sanoa onko ne jalassa vai ei, kun menee ihan normifarkuista :) Ja ne on tooosi ihania myös synnytyksen jälkeen kun omat farkut ei vielä päälle mene :)
m-kukka: mä kans viihdyn mahdollisimman lököisissä housuissa, kun tuo vatsa turpoaa niin kivasti illalla. Teillähän on kivasti haasteellisuutta tuossa nimen valinnassa :)
totoro: täälläkin sillä äitiysavustusrahalla ostettiin vaikka mitä, ei ollut kannattavaa kun saatiin sukulaiselta juuri sen äitiyspakkauksen tavarat, mitkä meillekin ois sit tullut.

nimistä sen verran, kai tänne uskaltaa sen jo nyt paljastaa .. jos tyttö tulee niin aateltiin että nimeksi tulisi Lumi Lilja, jos siis tietenkin vauva on synnyttyään nimensä näköinen :)
Ja pojasta aika varmasti tulisi Jimi, toinen nimi on vielä vähän mietinnän alla.

anteeksi kun jää osalle vastaamatta, mut iski niin kova väsy että pakko poistua takavasemmalle :)
Täällä siis kaamea väsy, toivottavasti noi monivitamiinit pikkuisen alkais piristää :)
 
Evelina toivotaan todella vauvalla olevan kaikki ihan kunnossa <3

vanilj olisihan se kiva väkertää isillekin jotain, mutta sille varmaan riittäisi lupaus siitä, etten hylkää häntä yksin vauvan hoidon kanssa :D :D :D Hän luulee, ettei varmaan osaa pientä sitten hoitaa... Sanon aina vaan takaisin, että mistäs minäkään voin tietää osaavani :D :D
 
Kyllä varmaan "isyyspakkaus" tulee otetaan äitiyspakkaus tai ei!
Viimeksi en tehnyt vain isää ajatellen, kun korvasi sen varsinaisen. Isälle oli isi-paita, korvatulpat, energiajuomaa ja lupalappu tuleviin rientoihin. Muuten sisältö oli lapselle: Body, kuvioharsoja, kuvakirja, tuttipullo ja "äänenvaimennin"-tuti (tutia ei koskaan oikeasti syönyt)....
Sitä oli ihana koota!!
Sai "luvan" ostella kaikkea uutta söpöä ja höpöä!

Vanilj Lumi Lilja olisi ihana nimi! Mietin itse saman tyylistä! (En samaa) Sinikello kävi mielessä, mutta se löytyy jo väestörekisteristä. Vaikka ei kai se haittaa... Noilla nimillä ja kasvien nimillä on hauska "leikkiä".
Meidän tytöstä tuli Helmiliila. Se kuulostaa helmililjalta, joka kukkii tytön syntymäpäivän aikoihin. Liljakin olisi nimeen käynyt, mutta rakastuin Liilaan.
 
Takaisin
Top