Heinäkuun huvit

Moikka!

wagana: Toivotaan, ettei sulla tulis niin huonoa oloa kuin esikoisesta. Kurjaa kun on noin voipunut. Mulla on lievemmässä muodossa samaa, et ruuat ei maistu. Tänäänkin oli nälkä ja huono-olo, mut kun ruoka on edessä en saa syötyä kuin ihan vähän. Eilenkin ravintolassa annos jäi kesken, kun ei vain laske. Perempaa vointia sinne!

Lindas: sulla onkin huomenna sitten jännä päivä! :) Ihanaa! <3 Kyllä siellä kaikki hyvin on! :)
 
wagana mä niin tiedän tuon olon! Mulla oli tosiaan se viime raskaus ihan from hell. Söin yhessä vaiheessa vain appelsiinijogurttia ja senkin väkisin. Edes juomaan ei pystyny mitään. En haluais sitä liikaa muistella. Nyt on kanssa etovaa oloa, mutta PYSSTYN SYÖMÄÄN! Ihanaa! Ja elämään. En siis ole vuodepotilaana, niinkuin viimeks kun meidän kaksiossa vessaan raahautuminen tartti kauheen henkisen valmistautumisen.. Toivon, että nyt pääsen vähemmällä. VOIMIA sulle! Toivotaan, että olot menee ohi.
 
wagana, täälläkin tuo pahoinvointi on tuttu kaveri. Tänään en ole vielä ainakaan oksentanut, mutta olo on ollut enemmän tai vähemmän koko ajan pahoinvoiva. Mulla pahoinvointi tuntuu tämän raskauden kohdalla helpottavan aika samantien kun syön eli mussutan siis melkein koko ajan jotain pientä. Esikoisen kohdalla pystyin syömään pelkästään hedelmiä, pastaa, nuudelia jne. Liha ällötti ihan hirveästi ja kaikki muu nousi samantien ylös.
 
Tänään oli se ultra ja hienosti näkyi yksi vahva syke. Tosin viikko tuli odotusta lisää (eli oon nyt 6+1) kun tarkentui nuo viikkomäärät ja nyt LA onkin 5.3, joka on myös minun syntymäpäiväni! Ajatella mikä sattuma (vaikka gyne väitti että nyt ei voi olla enää sattumaa vaan tarkoitettu näin)! On helpottunut olo.. emoticon
 
Lindas: Voi kun ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin. <3 Mua jännittää niin oma ultra, mut pari päivää viel pitää jaksaa odottaa. Tunteet vaihtelee laidasta laitaan, välillä oon varma, et kaikki on hyvin ja välillä, et ei siellä mitään ole. No torstaina se selviää. Toivon parasta! :)
 
Jee, ihanaa Lindas, että elämää löyty=)
Mun oma la on ollu aikanaan mun äidin synttäri ja mun kaveri on syntymä äitinsä synttärinä!!!

Mä en edelleenkään oo kertonu meidän Mummille raskaudesta. Siis hän tekee ultria työkseen niin pääsisin sinne. Ehkä sit ku hän palaa töihin lomalta niin vois käydä vilkasemassa. Eli vajaan parin viikon päästä.
Oon kertonu toiselle siskolleni ja sit yhdelle hyvälle ystävälle. Että ei muutenkaan olla viel irveesti huudeltu.

Välillä mietin, et oonkohan mä ihan vainoharhanen tän ällötykseni kanssa, et mitä jos siellä ei ookkaan mitään? Että kuvittelisin vaan. Aamusin tosin en edes välttämättä varsinaisesti edes muista olevani raskaana ennen ku tää olo alkaa...

Tässä oon vaan just miettiny, et kyllä ekan odottaminen on niin erilaista ku tokan. Joku täällä tästä kirjottelikin jo aikasemminkin.
Vaik olis millaset olot niin pako nousta sängystä ja hoitaa lapsi.
Eilen tultiin puistosta kotiin ja osan matkasta kannoin tota melkein 2-vuotiasta ja mietin vaan, et tätä ei kyllä pysty tekemään ehkä enää tammikuussa!!!
Toivotaan siis lunta sen verran, et pääsee vetään pulkalla=)
Meillä täytyis ruveta syksyn mittaan varmaan jättämään noi rattaat pois, jotta ne vapautuu sit vauvalle.
Mutta ihanaa tässä toisen odottamisessa on se, et ekan kans piti ostaa sitä, tätä ja tota, mut nyt on noi isommat jo hommattuna (vaunut, turvakaukalo, pinnasänky, sitteri, syöttötuoli ja miljoona muuta...)
Toisaalta se ostaminen oli ihanaa!!! Katotaan missä vaiheessa rupee kädet syyhyymään ja tekis mieli ostaa uutta =)

Mites te joilla on edellisestä lapsesta otettu äippäpakkaus? Mitä ootte miettiny?
Toi rahallinen summa (olikohan 140e) on tosi pieni siihen tavaramäärään verrattuna, mut meillä kaikki tallessa edellisestä paketista, joten taidetaan kallistua rahaan. Vaikka se fiilis oli ihana, kun avas sen paketin!

Nyt ruokaa naamaan ennen pahempia oloja=)

Kivaa keskiviikkoa kaikille!


 
Huuhhhhuh. 

Olivia neiti 1v. Miten voi noin pieni ihminen raivota noin kovaa. En tiiä onko hampaita vai mikä nyt on ongelman nimi, mut voi jeesus. Itellä alkanu pikkuhiljaa iltaisin hiipimään pahaa oloa, nyt tänään  oli ekaa kertaa niin ettei aamupala uponnut. Hermot on ku viulun kieli ja toi rinsessan känkkäränkkä ei todellakaan nyt ihan sielua hivele. Kaipa se tästä. vähän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, muuten alkaa ite pillittämään kans. Ja ah, ihana hiivatulehdus, melkeen jatkuvana oli edellisessäkin raskaudessa, ja nyt näyttää samalta. Ja mies olis sitä mieltä että pitäis päästä peuhailemaan. Ehkä arvaatte mitä mieltä mä olen asiasta. Perkele. 
  
En oo vielä päättäny mammapaketin suhteen, tota roinaa kyllä on ihan kiitettävästi. Ehkä otetaan rahana, ja menee sit uuden tiitiäisen tilille tms. Tai sit synnärilaskuun...
 
Pikkutonttu: Muakin jännitti se ultra niin että ihan tärisin ku menin sinne, kyllä se oli odotuksen arvoista! Hyvää ultraa sinne! <3 

Sartzuli: Itellä ihan sama vainoharhaisuus näiden oireiden kanssa ja kuitenkin siellä oli joku, vaikka välillä olin ihan "mukamas varma" että ei siellä kuitenkaan ole.. Tsemppiä lapsen hoitoon raskausaikana, varmasti aika haasteellista..

RiikkaJ: O,ou. 1-vuotiaan raivonpuuskat olis viimeinen asia mikä tästä olotilasta puuttuisikin. Toivotaan että rauhottuu. Meillä ton seksin kanssa on just toiin päin, että ite olisin paljon innostuneempi ku meidän mies, mut ymmärrän että sillä on nyt sellanen vaihe meneillään että se totuttelee tähän vanhemmaksi tulemiseen ja se vie kuulemma osittain halut, onneks ei kokonaan. Toiv sun mies tajuaa miltä susta tuntuu.. :)
 
Heippa! Vieläkö tänne mahtuu yksi odottaja lisää? Laitoin jo tietoni tuonne maaliskuun listaan. Eli siis La olis näillä näkymin 10.3. ja toinen lapsi tulossa. Esikoinen on nyt 1v 9kk. Tätä pikkukakkosta ollaan yritetty viime lokakuusta asti ja vihdoin meitä onnisti.

Oireina on väsymys, turvotus ja arat rinnat.

En ole ennen tätä foorumia käyttänyt joten hetki kestää totutella :)
 
Evelina, tietenkin tänne mahtuu lisää odottajia :) Ja uusia on vissiin luvassa vielä aikas paljonkin, juhannuksena kun on juuri otollinen aika raskautumiseen eli maalismammoja taitaa olla runsaasti ;)

Iik mua jännittää! Ja oon niin onnellinen. Ekaa lasta siis odotan ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Rinnat tuntuu oudoilta ja naama kukkii, kahvin haju on ehkä alkanut vähän etomaan (toivottavasti ei mee ihan kokonaan maku kahviin, miten aamuista selviää ilman aamukahvia!?)... Nyt vielä sinnikkäästi kahvia ryystäen soitin äsken neuvolaan ja sain ekan ajan parin viikon päähän. Ja terkka lupasi laittaa lähetteen nyt jo ultraan raskauden keston määrittämiseksi kun mun kierto on niin epäsäännöllinen. Kivaa!
 
Ihanaa kirjoittaa tänne! Vähän samanlainen epäuskoinen tunnelma tuntuu olevan vähän kaikilla. Meilläkin on alkuraskauden ultra ens viikon loppupuolella. Jos jotain jo näkyisi niin voisi alkaa uskomaan siihen ihanaan unelmaan ensi maaliskuussa. Mulla on viime raskaudesta näiltä ajoilta samanlaiset kokemukset, oireet on niin vähäiset ettei tahdo oikeen vielä uskoa todeksi. Pahoinvointi alkaa kai mulla vähän myöhemmin... Se on olevinaan niin varma merkki. Keskenmenoja on ollut lähipiirissä niin paljon, että pelkoa siitäkin on ilmassa. Yritän kuitenkin uskoa siihen että kaikki menee jonkun suuremman suunnitelman mukaan ja mä voin vaan ihailla tuloksia. Rauhallista alkuraskautta teille kaikille!
 
Täälläkin olisi yksi uusi odottaja lisää. Ihka ensimmäistä täällä odotan, n. puol vuotta ehdittiin yrittää ennen kuin tärppäs. LA olis n. 11.3. Hieman jännittää, onko siellä oikeasti ketään? Mutta arempaakin aremmat rinnat ja nippailut vatsassa kai vahvistavat, että on siellä pakko olla edes jotain. Odotan kovasti, että pääsen ensimmäiseen ultraan tai lääkärille, jotta saan vahvistuksen. Koska muuten teillä on ollut eka neuvola?
 
Mulla on eka neuvola ens maanantaina. Siellä sitten saa vissiin tietää, että mihinkäs ajankohtaan vois varata sitä ekaa ultraa. Ei malttais odottaa!!!!

Asiasta sadanteen, mutta onko jollain tietoa, että onko neuvolassa ihan pakko ravata niin usein kun ekassa raskaudessa. Kun silloin tuntui, että raahauduin sinne kaameissa oloissani mittaamaan vaan verenpaineen ja astumaan vaa'alle? Tuon meidän neuvolatädin kanssa kun ei mitään kovin henkeviä jutella :) Ja onkohan se sokerirasitustesti pakollinen, jos ei halua ja viimeksi oli sokerit hyvät koko ajan.. Mulle tuli siitä silloin niin kaamea olo. Noh, nää jutut selviää varmaan sitten maanantaina. Kunhan mietiskelen..
 
Kaipa siel neuvolassa pitää ravata, ja sokrurasitustesti paikkakunnasta riippuen alkaa vissiin olee pakollinen jo kaikille painosta riippumatta. Onhan se hyvä että kyttäävät, kai.. =D Mä kans mietin sitä kun nyt olisin siellä normipainon puolella eikä sen takia tarttis mennä sine litkii sitä ököslööriä.. Mut saas nähdä. Meillä onneks toi meidän täti on jäämässä eläkkeelle, jos tulis joku vähän paremmin kartalla oleva hoitelee mun asioita tällä erää. Olis jees.
 
Hei, täällä käyty sekoittamassa ajtuksia lisään uä:ssä, eli ensin ei sikiöllä sykettä löytynyt ja gyne epäili, et hedelmöitys olisi tapahtunut myöhemmin, no sitten hän näkikin sikiöllä sykkeen, mut käynti oli jotenkin sekava ja gyne epäselvä. Sanoi, että olisi mahdollista, että hedelmöitys olisi muutamia tapahtunut muutamia päiviä myöhemmin tai mumisi sitten jotain. Kysyin tarkoittaako hän, että sikiö olisi lopettanut kehittymisen ja hän sanoi pitävänsä sitä ei todennäköisenä vaihtoehtona, mutta ajatteli kuitenkin, että voisi ultrata vielä uudelleen. No ei yhtään hyvä mieli nyt. Vähän sellainen olo, et kaikki ei välttämättä olekkaan kunnossa. No varasin ensi viikon tiistaihin ajan ja sitten kurkataan uudelleen, mut esim. mitään mittoja hän ei ottanut tai yms. Sanoi, että se mikä siinä kohdussa oli keskellä (musta-aukko) on kauniin pyöreä, ruskuaispussi hento-ohut ja sikiökin näkyi eli kuulemma kaikki oleellinen. Joku minua gynen käytöksessä kuitenkin jäi ihmetyttämään. Jäädään odottomaan uutta käyntiä. Voi minun pientä! <3
 
Toivottavasti saisit ensi kerralla jonkun selkeemmän gynen kertomaan että teiän pikkusella ON kaikki hyvin!
 
Varmaan stressaa tuon jälkeen pikkutonttu. Mutta asia on varmaan just tuollai, että sikiö onkin hiukan nuorempi, mitä olitte ajatelleet ja siksi vielä ei syke näkynyt kunnolla yms! Gyne olisi kyllä voinut olla "puheliaampi" tuollaisessa tilanteessa, kun tietää että toinen on ihan herkkänä.
 
Mä olin esikoista odottaessa sokerirasituksessa ja mulle tuli silloin ihan kamala olo. Sokerirasitus osu ihan hirveelle helleviikolle ja mulla oli muutenkin läpi koko raskauden huimausta. Asuin silloin eri kaupungissa joten en tiedä millainen käytäntö täällä on. Siellä se ainakin tehtiin kaikille.

Pikkutonttu Ikävää, että gyne ei selittänyt tarpeeksi mitä mieltä ultrasta oli. Eiköhän siellä kuitenkin kaikki hyvin ole :)

Mä tahtoisin niin ultrattavaks jo alussa. Yksityiseen ei oikeen ole laittaa rahaa ja kunta siihen tuskin lähetettä laittaa (täällä säästetään ihan kaikesta). Mulla on pitkä ja epäsäännöllinen kierto, joten olis kiva saada la varmasti oikein. Mut toivotaan ettei nt-ultra ole ainakaan liian myöhään.. Jos liian aikasin menee niin sittenhän saa uuden ajan..

Evelina 5+4
 
Täällä kanssa ylksi ilmoittautuu! =) Tänään tein positiivisen testin.Toista odotellaan reilu 2.v pikku poika on jo temmeltämässä! =) viime syksystä asti ollaan yritelty ja yksi keskenmeno oli keväänä, onneksi ajoissa vk8.  Mutta nyt siis vk 4+5 ja ainakin nyt kaikki näyttää paremmalta kun viimeks! =)

Itse olen kohta 30.v Länsi-uusimaalla töissää nuorten parisa ja mies 29.v tekee töitä atk.n parissa.

Erilaista alkaa odottaa toista, tikkuakin kun katsoin niin olin aivan varma (vaikka monta kertaa ennenkin olen ollut) Tällä kertaa van lopetettiin yrittäminen ja keskityttiin muihin aiheisiin. Ihan sairasta, muistan kun joku joskus sano et lopeta yrittäminen ja asian miettiminen. Ajattelin et joo, helvetin helppoo... mut sit lopetettiin ja rupesin suunnittelee synttäreitä ja opiskeluu ja kaikkee ja olin ajattelematta asiaa. Ja hos... menkat myöhässä, ajattelin et no huomen alkaa ja sit tuli ne pahat kivut ja otin särkylääkettä ja aattelin et noni nyt alkaa... ja ei mitään...sit rupesin oikeesti miettii mahollisuutta...ei voi olla! =) 

Ja tässä sitä nyt ollaan niin seesteisiä että, katsoin tikkuakin sittee et joo siinähän se viiva on noni oon RASKAANA! =) mukeloille tulee melkeen tasa 3 vuotta ikäeroa...

 
Mutina: toisessa raskaudessa ei ravata yhtä tiuhaan neuvolassa. Ainakin tuolla Helsingin kaupungin neuvoloiden nettitiedotteessa on ne viikot, milloin käydään. Mulla oli eka neuvola nyt tiistaina ja seuraava on 10.9. ja neukku sanoi, että loppuraskaudessakin käydään paljon harvemmin.
Neuvolan täti aikaisti varmuuden vuoksi laskettua aikaa, kun kerroin epäsäännöllisistä kuukautisista ja hedelmöitysajankohdan (!). Siis kun meillä ei ole ollut seksiä kuin yhden kerran 2kk aikana (!), niin ei voi siitä paljoa erehtyä... Laskettu aika olisi siis 24.2., mutta odottelen vielä, että mitä eka ultra sanoo.Se ajoittuu heinä-elokuun vaihteeseen, sitten lapsivesipunktio tulee elo-syyskuun vaihteessa ja rakenneultra syys-lokakuun vaihteessa. Voi siis olla, että kuulunkin tuonne helmikuisten joukkoon. Ne ottaa täällä ekan ultran yhteydessä kaikki mahdolliset verikokeet. Tietty sokerirasitustesti tulee sitten myös ja virtsasta ottavat tulehdustestin. Ja sitten jatkossa neuvolassa ne verinäytteet.
Karol: meillä on esikoiset muuten miltei samanikäiset.
 
Takaisin
Top