Heinäkuun huvit

Lindas, kiitti tuosta vinkistä! Kävin jo katselemassa noita mamaliciousin housuja. Nyt kun on alennusmyynnitkin, niin sieltä sais farkkuja 25 eurolla! :) Melkein jo tilasinkin...

Vanilj, kaunis nimi tuo Lumi Lilja! :)

totoro, kivoja ideoita sulla ollu! Ehkäpä minäkin voisin tommosen miekkoselle koota! :)

 
Isäpakkausta mä en varmaankaan tee. Voi olla, että isänpäivänä muistetaan kuitenkin myös tuleva vauva huomioida isänpäivälahjassa :)

vanilj Mun mielestä sä kyllä jaksat kauhean monelle vastata ja kommentoida. Itsellä on niin kauhea väsy, että yleensä tulee vaan kommentoitua johonkin jotain.

Jomottaa edelleen masua, mutta pitää vaan toivoa sen kuuluvan asiaan. Pahoinvointi oli ekat kaksi päivää sietämätön, mutta nyt se on ihan siedettävä. Lämpimät kotiruoat ei vaan millään uppoa :/ Palelu ja väsymys on edelleen isoimmat oireet, rinnatkaan ei ole niin kipeät kuin ihan alussa.
 
Hei täällä uusi odottaja ilmoittautuu mukaan :)
paripäivää sitte tein testin ja positiivinenhan se oli :) nyt ollaa sit viidennel viikolla ja kova on odotus ekaan neuvolaan, siihen on kuitenki viel melkeen kolme viikkoo ja tuntuu kyl et päivät menee hitaasti. ekat pahoinvoinnit on alkanu mut onneks ei oo mitään, oksenteluu viel :/ 
 
yassi: onnea plussasta! :) täälläkin tuntuu että ekaan neuvolaan on vielä iäsyys :)
Evelina: tuolla kuumeilu ryhmien puolella tottui vastailemaan melkein jokaisella aina jotain muutamalla sanalla, mut nyt on jotenkin niin väsy että ei jaksa aivan kaikille vastailla..:)
Hyvä että siellä on se mahan jomottelu helpottanut.
m-kukka: kiitos, mä jotenkin hurahdin täysin tuohon nimeen, en osaa muuta nimeä enään ajatellakkaan :D
totoro: joo voishan sitä innostua tekemään jonkun pienen paketin jos löytyis vaikka kivat paidat vauvalle, esikoiselle ja miehelle :) Tuohon nimeen oon niin rakastunut kyllä, jotkut tykkää jotkut ei, mut niinhän se on joka nimen kanssa. Aivan ihana nimi Helmiliila! :)
vuononvaltiatar: joo esikoisen aikana ei osattu aatella noita pakkauksia vaan enempiki keskityttiin vaan toisiamme tsemppaamaan, kun mietittiin että miten niin pientä osaa hoitaa :D

Hoh, kauheesti mietitty tää asunnon järjestäminen, että miten tästä saa toimivan. Käytiin kattomassa yhtä isompaa asuntoa tänään, se oli ihana! ja mahtavalla paikallakin vielä, mut hinta liikaa asuntoon nähden ja se ei jotenkin kuitenkaan iskenyt, en osannut kuvitella että siinä asuttais.. kyllä tämä nykyinen vain on niin koti kuin voi olla, vaikkakin pian ahdas sellainen :)
 
vanilj mulla meni jotnekin viime lukukerralla ohi tuo teidän nimimietteet... Tosi nätti olisi tuo Lumi Lilja! :) Uusista asunnoista on niin kivaa unelmoida, kun voi miettiä, mitä mihinkin sitten laittaisi jne. :)
totoron isyyspakkaus kuulosti kivalta! :)
yassi tervetuloa mukaan! :)

(.) Täällä on kuvotukselle kehittynyt melko säännöllinen rytmi... Aamusta on kaikkein pahin. Yleensä rupeaa rauhoittumaan tunnin kuluesa aamupalasta. Työpäivän saa olla sitten ihan suht rauhassa jos vaan välipalat ehtii syödä :) Neuvola on täällä varattu ja ar-ultra omaan neuvolaan :) Ovat kolmen viikon päästä :)
 
Evelina, mullakin on välillä semmosta menkkamaista vatsakipua välillä. Tosin vain ihan hetkittäin. Mutta ainakin maanantaina kun olin ultrassa, niin oli silti kaikki ok! Kaipa se on ihan normaalia. Ja muakin palelee iltasin!!

yassi, onnittelut ja tervetuloa! :)

vanilj, ymmärrän kyllä hyvin, että et haluais muuttaa teidän kodista pois. Itse oon aika kiintyvää sorttia, eli kiinnyn esineisiin ja paikkoihin.. en helposti, mutta sitten kun kiinnyn, niin niistä on vaikea luopua!

vuononvaltiatar, kiva, että sullakin on nyt eka neuvola tiedossa! Eikun jännittämään! :)

Mä olen huomannut, että mulla menee nykyään hermot aika herkästi. Eilen ajelin 150km päähän kylään ja olisi tehnyt mieli aika monelle kuskille heilutella keskisormea. Olikin sitten ihan voittajan valinta lähteä vielä käymään ikeassa...

 
eveliina: sulla siellä ihan hyvänkuulosia perusoireita :) Itselläni kaikkea muuta löytyy mutta ei pahoinvointia eikä väsymystä *kop kop*
päinvastoin oon jotenki megapirtee. hassua..

yassi: tervetuloa! melki samoilla päivillä mennään...aattelin huomenna soitella neuvolaa ja ar-ultraa yksityiseltä :)

Joli: täällä kans viikonloppuna pientä festarointia edessä...täytyy mennä jaffakojulle vaan :D

m-kukka: ihana piste siellä <3 hauska kuulla että mitenkä siellä ulkomailla nää kaikki asiat hoituu....

Lindas: kai se on sit ostettava vaan, oli viikot mitkä hyvänsä joten täällä 4+4 jo turvotusta ihan kiitettävästi kans illalla :D

totoro: toi isyyspakkaushan on tosi ihana idea!

Vuonis: voi ei :) kuvotusta ilmassa siis.....mullakin täytyy syödä tosi säännöllisesti, muuten tulee kiljuva nälkä..tosi hyvin kun sait ar-ultran neuvolan kautta! kyselen kyllä kans tietenki eka jos se onnistuis kun ei kai oo järkee mennä tyyliin viikon välein yksityisen ja neuvolan...aattelin vaan et jos se neuvolan menee johki 10+ niin sit en kyllä malta odottaa :D
kolme viikkoa menee hujauksessa <3

jessica 4+4
 
m-kukka ihana tuo ikeavertaus!!! :) :)

jessica3 mullakin saattaa ihan hetkessä iskeä ihan kamala nälkä! :O Tai sitten voin mennä koko päivän ilman ruokaa -fiiliksellä :P Menee tuo äkkiä ja mikäs tässä niin kauan, kun oireita löytyy <3
 
Olen alkanut miettiä etten tekisikään isyyspakkausta, vaan ihan reilusti vauvan pakkauksen. Niin kiva kuin äitiyspakkaus olisikin, ei sitä ole järkevä ottaa kun kaiken saa jo muuten tai jo on...jos ei sitten satu olemaan supersöpöt kuosit...(epäilen)
Sisältäisikö vauvan pakkaus sitten vain uusia vaatteita ja tavaroita joita ei ole...Itse tehty äippäpakkaus siis.
 
Olin tossa päivän töissä ja aamulla mietin et onpa sortsit pienentynyt mut mahtuu nyt viel kuitenki, voi vaan arvaa kuinka kiristi illalla ku maha oli eri luokkaa ku aamulla:) Ihan hirvee turvotus koko ajan. Mietin kans tota et vois ton isyyspakkauksen tehä :) kuhan keksii ja löytää mitä siihen laittaa :)
 
yassi, mullakin sortsit ja kaikki muutkin housut kiristää iltasin ihan kamalasti! Aamusin ei oo mitään ongelmaa! Mutta pitää varmaan kohta jo ostaa jotkut mammahousut. Eilen illallakin oltiin kavereiden luona grillaamassa ja mulla alkoi ihan mahaan sattua, kun housut puristi.

Mä täällä mietiskelen koko ajan, että jokohan NYT sen vauvan sydän jo lyö! Viikkoja kun on tänään 5+6... Se sydän tekee mun mielestä siitä pikkuisesta jotenkin todellisen, elävän olennon! :)
 
Täällä ollaan lomalla edelleen ja siksi on tullut oltua vähän siellä sun täällä ja niinpä en ole ehtinyt kirjoittelemaan tänne. Olen kyllä pikaisesti käynyt lukemassa teidän juttuja ja mukava kun porukkaa on tullut lisää - Onnea vaan kaikille uusille plussanneille! 
 
Taas ollaan palailtu pienestä reissusta ja ehtii lukemaan/vastailemaan..

m-kukka Jostain mä luinkin, että kohdun kasvu voi tuntua menkkamaisena kipuna. Jotenkin se vaan silti pelottaa. Pitäs vaan yrittää pysyä rauhallisena, suurin osa keskenmenoista kuitenkin ilmenee ihan vuotona. Niin ja hermot menee mullakin koko ajan!

Nälkä vaivaa täälläkin, koko ajan vois syödä. Mutta eihän noi hedelmät niin kauheesti täytäkään..

Mulla oli pari päivää pahaolo poissa, nyt illasta taas alko äklöttämään. Jännästi vaihtelee tää. Menkkakipuja on edelleen, vähän tosin jo olen luottavaisempi :)
 
Evelina: Jos se yhtään lohduttaa, niin esikoista odottaessa mulla oli alkuraskaudessa melkein koko ajan sellaista menkkamaista jomotusta, johon joutui välillä ottamaan panadoliakin ja kaikki oli kuitenkin hyvin. :) Mulle sanottiin samantien, että se kuuluu asiaan, kun kohtu kasvaa ja siitä ei tarvitse olla huolissaan. Tässäkin raskaudessa mulla on ollut pientä menkkajomotusta lähes päivittäin, mutta lievempänä kuin esikoista odottaessa.

Ihanaa herätä pahoinvoimattomaan aamuun! Normaalisti mulla olisi ollut jo tosi huono olo tyhjän vatsan takia, mutta nyt aamulla ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointia ja ei ollut samanlainen hoppu syömään. Taitaa siis nuo pahoinvointirannekkeet ainakin mun kohdalla oikeasti auttaa.
 
Kaele: eikös oo ihana keksintö noi rannekkeet, ne pelasti mut esikoista odottaessa! :)

mä tuun tänne kertomaan että poistun taka vasemmalle, tämä raskaus ei kestänyt kauaa, joten siirryn takaisin kuumeilijoiden pariin.

ihanaa odotusta  teille kaikille! nauttikaa! <3
 
Evelina, ootko kokeillu tehä pirtelöä tai smoothie:a? Meillä on täällä kamalan kuumat kelit, eikä mulle meinaa oikein ruoka maistua. Tein sitten tänään mansikoista ja banaanista pirtelöä, laitoin siihen maidon lisäksi vähän jugurttia, että täyttäis paremmin... Ehkä ne maistuis sullekin, jos et oikein voi muuta kun hedelmiä syödä!

Kaele, niin millanen ranneke sulla on? En oo noista ennen kuullukaan. Mulle ei ole parina viime päivänä ruoka maistunu kauhean hyvin. Tuntuu, että nenässä haisee koko ajan makealle. Outoa!

vanilj, voi ei!! :( Oon tosi pahoillani puolestasi! Sulle on nyt murheita kasaantunut, oikein paljon voimia sinulle ja perheellesi! <3 <3
 
vanilj: Osanotot täältäkin ja voimia koko perheelle. :(

m-kukka: Tilasin tuollaiset Sea Band-pahoinvointirannekkeet netistä (mun ymmärtääkseni niitä saa ihan apteekistakin) ja mun kohdalla tuntuu tosiaankin auttavan. Rannekkeessa on siis tuollainen muovipallo, joka on tarkoitus asettaa tietyn akupunktiopisteen kohdalle ja näin pahoinvoinnin tulisi helpottaa. Kumpa olisi esikoisenkin kohdalla älynnyt kokeilla noita, niin olisi voinut välttyä siltä oksentelulta, joka loppui vasta joskus rv 32 tienoilla.
 
m-kukka Kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla :)

vanilj Pahoittelut vielä kerran :(

Huomenna poksahtaa jo 8+0. Jotenkin uskomatonta. Kun varasin neuvolaan aikaa (4+3), tuntui ettei 8+ viikko tule ikinä. Huomenna tasan neljä viikkoa olen tiennyt raskaudesta, joten aika nopeasti on aika kulunut. Toivottavasti aika menee yhtä nopeasti ekaan ultraan, sitten tahti voikin vähän rauhottua. Eniten kuitenkin toivon, että kaikki menee hyvin loppuun asti :)
 
Takaisin
Top