Heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ultsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varma, mä en ainakaan ole ihan vielä sisäistänyt asiaa paitsi aamuisin kun yökkäilyttää :joyful: meillä kävi niin että tärppäs ekasta yrityksestä niin on melko epäuskoinen olo että oikeasti nyt jo, onko tämä jotain pilaa o_O

Meilläkin tärppäsi yk9, alkoi olla jo epätoivoinen olo, että ei tule tärppiä ollenkaan, mutta sieltä se sitten yllättäen tuli. Epäuskoinen olo on tosiaan. Sillon kun on pahoinvointia, niin on niin raskaana oleva olo, mut nytkin ollut monta päivää hyvä olo, niin ei usko että on raskaana ollenkaan. Meillä huomenna ultra, jospa siellä olis sit kaikki hyvin, vaan hulluna pelottaa että ei olekaan.:arghh:

Mie en meinaa millään uskoa että raskaana olisin vaikka selviä oireita onkin, menkat on myöhässä ja testit näyttää positiivista. Välillä jopa ajattelen että mulla on liian hyvä olo kun viidestä kuudessa raskaudessa olen oksentanut alkuun yötäpäivää. Mulla etoo ilta painotteisesti ja muutamana iltana pitäny yökätä mutta ei vielä oksentaa. Jos mulla olis testejä niin testaisin varmaan joka aamu :D
Edellinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja jatkuvasti pelottaa. Tuntuu etten pysty ajattelemaan mitään muuta ja kokoajan kuulostelen oireita.

Miten ootte tottunut ajatukseen että ootte raskaana? :) Itellä tuli yritettyä 9kk ja sitten yhtäkkiä tulikin plussa testiin. Sillon kun sitä vähiten odotti. [emoji28] Nyt on ihan epätodellinen olo, ja vaikea uskoa todeksi. Ehkä sitten vasta uskoo, kun pääsee ensimmäiseen neuvolakäynnille ja ultraan. :)

No me koitettiin ekaa se 9kk ja tätä nyt 3-4kk ja mä jo ajattelin ettei tuu ollenkaan. Edellisestä kiertosta vielä päivän kaks kuukautiset myöhässä niin olin ihan varma et nytkin alkaa ja testasinki vasta ku useamman päivän (huimat 3 :D ) myöhässä ku olin varma et alkaa kuukautiset :D ja ei siis oo vielä todellinen vaikka pahoinvointia ja turvotusta ku ei oo ultraa ollu :)

Tosi epätodellinen olo! Vaikka on oireita niin silti kokoajan tuntuu että enhän mä nyt raskaana ole! Vaikka itellä meinas tärppikierrossa yk4 tulla epätoivo etten koskaan raskaudu mut nyt tuntuu et tärppäskö meillä tosiaan jo! Esikoinenkin tärppäs yk4 :)

Ei täälläkään oikeen oo vielä uponnu tajuntaan :D oireita on joo ja menkkoja ei, testissäki heti alussa kaks todella vahvaa viivaa. Silloin sen jotenki tajus ja varttiin en voinu muuta ku hokea v-sanaa vessan lattialla xD tosi nopeesti tärppäs vaikka aateltiin et voi mennä vuosikin, siks se oli niin järkytys. Nyt oottelen sitä ens vkon ultraa et näkee onko jotain oikeas paikas. Ehkä sen sit tajuaa. :)

Itellä ei oikein ees eka ultra täysi. konkretisoinut tai siis ei sitä vaan voi vieläkään uskoa, että jonkinlainen elämänmuutos on edessä. :shy: ehkä se siitä alkaa muuttumaan todellisemmaksi, kun pääsee hieman eteenpäin odotuksessa ja maha alkaa pyöristyä.

Täälläkin on sellainen olo ettei meinaa uskoa vieläkään :shy: eka ultra varmasti sen konkretisoi sitten. Siihen asti jännitetään että onhan kaikki kunnossa.. :sorry:

Mulla kans epäusko valtaa välillä mielen, vaikka olo on niin tukala välillä. Pelkään kuitenkin, että ultrassa selviää kohdunulkoinen tai tuulimuna tai että saan taas keskenmenon. :(
Alavatsaa vihloo menkkamaisesti ja alaselkä on ihan tulessa, jälkimmäinen toki voi johtua fibromyalgiasta. Oon ottanu jo raskausfarkutkin käyttöön, kun maha on niin turvonnu ja arka.

Juoiter paljonko sulla on viikkoja? Mulla on ollut kohdun ulkoinen joka selvisi viikolla 8+ ja se oli tosi myöhään. Ihan oli normaalin oloinen alkuraskaus kunnes ultrassa kohtu oli tyhjä. Samana iltana alkoi jäätävä kipu ja verinen vuoto. Alle kaks vuorokautta siitä olin leikkurissa. Jos sulla se kipu on koko vatsan alueella uskaltaisin melkein sanoa että on jotain muuta. Ootko ollu yhteydessä neuvolaan? Voiko toi fibro aiheuttaa paljonkin kipuja?

Mie en tiedä mikä tämän konkretisoisi. En ole vielä ihan varma menenkö edes ar ultraan jos en neuvolan kautta pääse. Olen nyt kohdesti kokenut sen että ultrassa kaikki on hyvin, syke näkyy jne ja silti ne on mennyt kesken ennen np-ultraa.

Alaselkä- ja jalkakivut johtunee fibrosta, alavatsaa vihloo nivusten läheltä niinkuin olisi menkat ja tämä on ilmeisesti melko yleinen oire?

Oon viikolla 5. omien laskujeni mukaan. Viimeksi sain keskenmenon samoihin aikoihin, muttei ollut tällaisia oireita. Silloin viikon verran tiputteli, ja kivut tulivat vasta lopussa.

Ootko ollu yhteydessä neuvolaan? Voiko toi fibro aiheuttaa paljonkin kipuja?

Niin ja olin eilen tk-lääkärillä, piti selkäkipuja fibron syynä. Jouduin siis lopettamaan fibrolääkityksen viikko sitten, ja siksi kipujen yltyminen sopisi kuvioihin. :)

Neuvolasta sanottiin eilen, ettei syytä huoleen. Tosin vatsan vihlonta alkoi vasta puhelun jälkeen.

Mullakin tänään menkkamaista kipua ollut aamulla ja nyt uudestaan illalla kovemmin. Sama juttu oli esikoisen aikaan, eli pitäis olla ihan normaalia.:) jospa ne ois niitä kohdun kasvukipuja.

Mä en ole vielä yhtään sisäistänyt raskautta ja tän totaalisen oireettomuuden vuoksi oon kyllä tosi epäileväinen koko hommaa kohtaan. :( Sääli, että pitää odottaa vielä monta viikkoa ennen kuin saa varmuuden (ellei sitten vuoto ala). Nyt siis 5+1.

Itse koitan olla ajattelematta asiaa, mutta silti huomaan jatkuvasti veivaavan ajatuksissa mitä milloinkin. Jokainen nipistys saa hermostumaan, vessakäynnillä pelkään, että tulee verta ja tein äsken myös testin uudelleen ja miehen piti todistella, ettei viiva ole ekaa testiä haaleampi.

Uskon omalla kohdalla, että helpottaa jos pääsen varhaisultrasta kotiin hyvien uutisten kanssa. Sen jälkeen toivoisin edes hieman uskaltavani nauttia fiiliksestä, mikäli aihetta on. Koen suhtautuvani raskautumiseen melko realistisesti, mutta näköjään tämä alkuraskaus saa vetämään vähän overiksi [emoji1] Taustalla km, ja sitä seurannut iso pettymys ja lähes vuoden uudelleen yritys. Päivä kerrallaan, kun ei muuta voi. :)

Äsken hain ton babyboxin niin ei siinä ollu kun vaippoja! Joku alennuslappu ja mikrokuituliinoja :ooo oltaskohan saatu sit ne tutit ja pullot siitä ainu paketista minkä sai synnytysvalmennuksesta ja toinen saatiin neuvolasta :o

No höh, eipä sitten kummonen ollut.:D oliko se vähän paikkakuntakohtainen, että mitä sisältää, jos oikein muistan?

Takaisin