Heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ultsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa! Anteeksi, voi olla tyhmä kysymys, mutta osalla on jo tuo Maalismammat 2018 nimimerkin yhteydessä. Tarkoittaako se sitä, että te olette kirjoittaneet riittävästi viestejä salaiseen ryhmään päästäksenne ja kun sinne on päässyt, niin sitten tulee nimimerkin yhteyteen tuollainen "laatta tai erityisryhmämerkintä"?

Oli pakko kaapata apteekista vielä digi matkaan kun hain pienimmälle maitohappobakteereja. Hätäsen muutaman tunnin pidätyksellä rävähti testiin "raskaana 1-2". Oletin että olis tullu 2-3 kun viikkoja jo 4+4 ja olen aika varma oviksesta. Mutta voi johtua tosta testaus ajankohdasta tietysti. Aamulla olis saattanu antaa isommat viikot.

Oli pakko kaapata apteekista vielä digi matkaan kun hain pienimmälle maitohappobakteereja. Hätäsen muutaman tunnin pidätyksellä rävähti testiin "raskaana 1-2". Oletin että olis tullu 2-3 kun viikkoja jo 4+4 ja olen aika varma oviksesta. Mutta voi johtua tosta testaus ajankohdasta tietysti. Aamulla olis saattanu antaa isommat viikot.

eikö se näytä ajan hedelmöittymisestä? eli1-2vk hedelmöittymisestä? varmaan hilkullasiihen3+:aan. ainaki mun matikalla :)

eikö se näytä ajan hedelmöittymisestä? eli1-2vk hedelmöittymisestä? varmaan hilkullasiihen3+:aan. ainaki mun matikalla :)

Joo nätyttä viikot hedelmöittymisestä ja siksi oletinkin että olis ollu 2-3 tai jopa se 3+. Kun noita on kolme vaihtoehtoa 1-2, 2-3 ja toi 3 +. Mutta selailin noita clear bluen sivuja ja siellä sanottiin että viikot on 93% varmuudella oikein kun testintehdään aamupissasta ja minä tein päivällä. En ole huolissani (ainakaan paljoa :D ) ihmettelin vain...

Mutta laskin tossa että jos ovis on ollut 2-3.7. Niin voi ollakin että on hedelmöittynyt vasta 7.7. Ja siitä olis se kaksi viikkoa. No ihan sama. Menen maanataina kotiin ja täräytän liuskaan leffaviivat :D

Argh, istuin aamulla lattialla ja tuo vajaa 1,5-vuotias hyppäs ihan yllättäen täysillä mun alamahalle. Tuntu kyllä ihan kunnolla. :( Miten voikin tuon kokoinen onnistua satuttamaan niin paljon. Ja samalla yrität pitää pokkasi, ettei raukka säikähdä.. No niinhän sitä sanotaan, että näillä viikoilla vauva on hyvin suojassa lantion sisällä, ei auta kuin luottaa siihen.

Argh, istuin aamulla lattialla ja tuo vajaa 1,5-vuotias hyppäs ihan yllättäen täysillä mun alamahalle. Tuntu kyllä ihan kunnolla. :( Miten voikin tuon kokoinen onnistua satuttamaan niin paljon. Ja samalla yrität pitää pokkasi, ettei raukka säikähdä.. No niinhän sitä sanotaan, että näillä viikoilla vauva on hyvin suojassa lantion sisällä, ei auta kuin luottaa siihen.

Meilläki saa välillä kieltää 2 vuotiasta ku innostuu leikeissä hyppiin mahan päällä tms. Onneksi kuuntelee ja lopettaa sitte heti

Millä tolalla täällä on muilla hampaiden kunto? Mä yritin soittaa tänään hammaskiven poistoon aikaa, mutta sanoi että soitella ens kuun lopussa uudestaan. Ihan kun ois vähän ientulehduksen oiretta, kun ikenet tuntuu turvonneilta ja suussa paha maku hampaiden pesunkin jälkeen. Sanoi ajanvarauksessa, että varmaan johtuu paljolti myös raskaushormoneista, että ikenet turvonnu. Mutta mulle tulee herkästi myös hammaskiveä. Harmittaa kun ei tullut käytyä ennen raskautta, mut mä saan ravata puolen vuoden - vuoden välein sitä poistamassa. Reikiä taas ei ole 27 vuoden aikana yhtään. Jospa ei ainakaan pahene, jos nyt on tulehtunu.:/ harmittaa kun kesällä ei julkinen puoli oikein toimi.:/

Millä tolalla täällä on muilla hampaiden kunto? Mä yritin soittaa tänään hammaskiven poistoon aikaa, mutta sanoi että soitella ens kuun lopussa uudestaan. Ihan kun ois vähän ientulehduksen oiretta, kun ikenet tuntuu turvonneilta ja suussa paha maku hampaiden pesunkin jälkeen. Sanoi ajanvarauksessa, että varmaan johtuu paljolti myös raskaushormoneista, että ikenet turvonnu. Mutta mulle tulee herkästi myös hammaskiveä. Harmittaa kun ei tullut käytyä ennen raskautta, mut mä saan ravata puolen vuoden - vuoden välein sitä poistamassa. Reikiä taas ei ole 27 vuoden aikana yhtään. Jospa ei ainakaan pahene, jos nyt on tulehtunu.:/ harmittaa kun kesällä ei julkinen puoli oikein toimi.:/

mun mielestä rouvalle oli hammaskääkäri viimeksi oikein tarkistanut jo aiemmin varattuun hammaskivenpoistoaikaan, että aika on varmasti toisella kolmaneksella. syytä en tiä..

Mulla oli ekassa raskaudessa ientulehdus ja yks päivä tutkin ikeniä, niin yhdessä kohtaa näytti olevan alkavaa tulehdusta, eli eiköhän se sieltä taas tule.. mulla itselläni on suuri hammaslääkäri kammo ja edellisessä raskaudessa varasin neuvolan kehoituksesta ajan hammastarkastukseen. Edellinen käynti oli ollut yläasteella ja siitä noin 10 vuotta aikaa. Hammaskiveä oli silloin tosi paljon ja sain tietty kehoituksen alkaa käyttämään hammaslankaa. Silloin käytinkin melkein koko raskauden ajan ja nyt ton jälkeen kun kävin ikenet läpi olen myös aloittanut uudestaan hammaslankaimen käytön. Piti viime raskauden jälkeen käydä hammaslääkärissä ottamassa röntgenkuvat hampaista, mutta en koskaan saanut aikaiseksi varata aikaa ja nyt ei taas voi mennä..

Mä onneks just kävin keväällä hammaslääkärissä ja hammaskivi poistettiin. Mulle tulee myös sitä tosi herkästi mut sit taas reikiä ei pahemmin ole. No, eiköhän uusi reissu ole sitten edessä taas raskauden jälkeen. Mäkään en pidä hammaslääkärikäynneistä :sorry:

Yh, hammaslääkärit... Kävin keväällä ensimmäisen raskauden aikana, saa nähdä muuttuuko tässä ikenet tosi vuotaviks :/

Te, ketkä olette jo päässeet maalismammoihin 2018, miten nopeasti teidät hyväksyttiin sinne viestin lähettämisen jälkeen?

Takaisin