Heinäkuun höpinät

Onko kukaan vielä tilannut tota lastentarvikkeen babyboxia? :p mietin kehtaisko jo tilata, en muista yhtään millon esikoisesta tilasin :D
 
En oo tilannut vielä, en varmaan uskalla mitään hankintoja tehdä ennen nt-ultraa. Esikoisen aikaan tilasin, en kyllä enää muista oliko siellä sitten mitään, mitä ois tullut käyttöön.:)
 
Onko kukaan vielä tilannut tota lastentarvikkeen babyboxia? :p mietin kehtaisko jo tilata, en muista yhtään millon esikoisesta tilasin :D

Mä yritin toiselle lapselle sillon tilata mut ei sen saa kun yhelle lapselle. Ellei sit joku toinen henkilö tilaa. Et jos oot omalla nimellä tilannu viimeks ni ei enää onnistu.
 
Oli pakko mennä testaamaan ja kyllä mä sain sen tilattua ja ihan samalla nimellä :eek: eli nyt on seki sit jo tilattu :D
 
Mä oon molemille lapsille tilannu ton babyboxin ihan omalla nimellä. Mut ainaki sillon molemmilla kerroilla siellä oli vaan hirveenä lippukappuja ja ei mitään järkevää
 
Mun kaveri haki tän jonku aikaa sitten ja oli vaikka mitä! Kerron heti ku oon hakenu boxin! :p
 
Oli pakko mennä testaamaan ja kyllä mä sain sen tilattua ja ihan samalla nimellä :eek: eli nyt on seki sit jo tilattu :D

Onkohan se sit muuttunu :eek: viimeks tilasin nimittäin miehen nimellä. No täytynee testata jossain vaiheessa.
 
Juu on :) liberokassin sai ennen sairaalasta mut nykyään kotiin tulee postissa semmonen lappu millä sen voi hakea jostain k-kaupasta ilmaseks :) tai sit sen voi ostaa , olikohan se jtn 10e.

Babyboxin saa haettua ilmaseks lastentarvikkeen myymälästä kun sen netistä tilaa.
 
Aa olikohan se niin että seki piti tilata! Meillä sai sillon vielä kans sairaalaata mut unohin ottaa. Ihanku muistaisin ettei enää sais :eek: en oo varma
 
Tänään varasin eka neuvolan, se on tasan kahen viikon päästä, sillon viikkoja 9+0 :)
 
Mullaki on 2 viikon päästä neuvola. Sillon viikkoja omien laskujen mukaan 7+3. (neuvolan 8+1) eka ultra sit sen viikon perjantaina. En malta oottas ku oireita on edelleen tosi vähän vielä
 
Nykyään sairaala ja neuvola ei saa jakaa enään mitään mainos tuotteita, niin sen takia sairaalasta ei saa libero kassia ja neuvolasta ei saa jotain juttuja mitä ennen on saanut. Saa nähdä jaksaako tilata mitään. Tais tuolla babyboxissa olla joku hyvä kuolalappu ja sukat ainakin 2015 vuonna.
Tuli mieleen että kun neuvolan jakamat ravintosuositukset on tietääkseni niitä samoja valion mainos vihkosia, niin milloinhan tähän puututaan, kun jos muutkaan ei saa mainostaa niin miks valio saa Olis luotettavampaa jos ravintosuositus materiaalit tekis muu kuin valio.
Olin esikoisen raskausaikana ihan järkyttynyt ku kotona selasin nipun valion ravintosuosituksia. (En tiedä jaetaanko samoja esitteitä joka neuvolassa, mutta mulle ei annettu muita ja kaikissa oli kyllä selkeät valion mainos tekstit.) Maitotuotteet ei oo ikinä sopinut mulle hyvin, juustoja voin syödä ja jäätelöä silloin tällöin, mutta maitoa en ennen käyttänyt kun kahvissa ja nyt en sitäkään. Eka neuvola terkkari ei osannut muuta kun jankuttaa rasvattomien maitotuotteiden tärkeydestä raskauden aikana.
Esikoisella on maitoallergia (todennäköisesti minullakin oli lapsena) ja kuulen neuvolassa mitä ihmeellisempiä kysymyksiä maidottomasta ruokavaliosta, kuten mistä hän saan proteiinia? Tulee välillä fiilis, että maidollako sitä ihminen elää ja pysyy terveenä. Me syödään varmasti terveellisesti ja monipuolisesti ja kasvimaito on ravintosisällöltään yhtä hyvä kuin maito, mut tätä ei tueta, koska valion oppaissa ei oo vaihtoehtoja. Onneks allergiasairaalassa ymmärretään paremmin ja allergia on jo hyvällä mallilla paranemaan päin.
Ahdistaa jo nyt eka neuvola, jos sattuu yhtä fanaattinen maidon puolesta puhuja ja mulla lakkaa kiinnostus koko neuvolaan, jos siellä painotetaan vaan samoja asioita eikä hoideta ihmisiä niiden tarpeiden mukaisesti.
 
Babyboxissa tais olla vielä tuttipullo ja tuttikin. Täytyy tällä tai ensviikkolla käydä hakemassa :p tuntuu vaan niin tyhmältä hakea jo näin aikasin :D
 
Takaisin
Top