Niin se ensimmäinen syysvauva jo syntyi, onnea OiLily!
Oon jotenkin koko raskauden ajatellut, että meidän pirpana syntyy aika ajoissa (johtuu varmaan siitä et oon itse syntynyt jo rv30+), mutta saa nyt nähdä mennäänkö kuitenkin yliaikaiseksi lopulta. Oon kuitenkin valmistautunut hyvissä ajoin, melkein kaikki alkaa jo olemaan pienelle valmiina, vaan vaipat yms. päivittäistavarat pitäis vielä hankkia...
Sori, nyt tulee kunnon vuodatus, mutta on semmoinen raivo/kiukku/ketutus päällä ettei yölläkään saanut nukuttua:
Kesälomaa oon tässä vietellyt sillä asenteella että elokuun kahdeksi ekaksi viikoksi pitäisi vielä mennä töihin, jos kunto kestää. Eilen kävin ohimennessäni työpaikalla katsomassa työvuorolistoja ja yllätys olikin suuri kun listalla ei ollut minulle ainuttakaan työvuoroa noille kahdelle viikolle!!! Mammaloma mulla alkaa virallisesti vasta 20.8 ja olen ilmoittanut työnantajalle haluavani pitää kertyneet palkalliset vapaapäivät pois juuri ennen tuota ja olevani vielä normaalisti töissä elokuun 2 ekaa viikkoa. Mutta nyt nuo palkalliset vapaapäivät oli lätkitty listalle sikinsokin noiden kahden ekan viikon ajalle eikä työvuoroja siis ollenkaan, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että kolmen viikon jaksolle tulee ruhtinaalliset 5 palkallista päivää eikä siis yhtäkään työvuoroa! Tämän ovat tehneet siis kysymättä minulta ja pelaten "varman päälle" jos joudunkin olemaan sairaslomalla nuo viimeiset viikot (varsinaisia enteitä tälle ei ole ollut, sillä ennen kesälomaa puskin kyllä raskasta työtä siinä missä muutkin). Työsopimukseni on tällä hetkellä ikävä kyllä mallia "tarvittaessa työhön kutsuttava" eli ei määrätty vähimmäistuntimäärää, mutta olen ollut kyseisen firman palveluksessa jo 8 vuotta ja kuulun ns. vakiokalustoon. Kesän ajan olen tehnyt ihan täysipäiväisesti töitä, joten tuntien tiputtaminen nollaan yhtäkkiä ilman varoitusta ei taida olla ihan laillista (tai ainakaan eettistä)... Todella törkeää toimintaa ja on varma etten jätä asiaa tähän!!! Harmi vaan etten kuulu liittoon, olisi ollut paljon helpompaa puskea liiton tuella asiaa eteenpäin. Mutta enpä ole osannut ajatella, että tunnolliselle työntekijälle jotain tälläistä kehdattaisiin tehdä...
Että tälläistä PIENTÄ ylimääräistä stressiä täällä suunnalla! Saa nähdä mihin juttu vielä lopulta päätyy...