Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satu84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi ihana kuulla et kaikki meni loppujen lopuksi hyvin <3 Tulis pian toi syyskuu että pääsee kans näkemän pikkusen!!Onks tää nyt sun esikoinen OiLily?

OiLily-
ihanaa ett kaikki meni kuitenki noin hyvin! :) ihan tuli tippa linssiin kun kerroit että oot päässy syöttään tuttipullolla :,) <3 tuo on todella rankkaa jättää päivä toisensa jälkeen vauva sairaalaan ja mennä yksin kotiin.mutt kyll se siittä! sitten kun saat sen kotiin niin sitä ei voikkaan jättää hoitajalle jos itteensä väsyttää ;D <3

Ihanaa kuulla OiLily että siellä on menny kaikki noinkin hienosti! Jaksamista nyt tähän sairaala-aikaan, mut onneks se pian helpottaa!! <3

Tanku Mä oon kans kuullu, että toi raskaushepatoosi on aika vakava juttu. Toivotaan kuitenkin et sulla olis maksa-arvot kohillaan ja vauva sais vielä aikaa kasvaa masun suojassa! Kyllä suakin kovasti koetellaan; ensin ne sydän-epäilyt ja nyt sitten tää! Tsemppiä! Tuuhan kertoo kuulumisia sitten kun itsekkin tiedät enemmän!

Ei pitäis koskaan erehtyä sanomaan voivansa hyvin näillä viikoilla kun sen jälkeen on takuuvarmaa et jotain ilmaantuu. Eilen illalla innostuttiin pitkästä aikaa heiluttelee peittoja niin tänä aamuna on ihan koko ajan vihlonu ja tuikkinu tuonne ala-osastoon, kohdunsuulle. Tooooodella ikävän tuntuista ja tekis mieli aina vähän huutaa ja pompata ilmaan kun oikeen pahasti tuikkasee. Tuntuu ihan siltä välillä kun joku vääntelis puukolla tota kohdunsuuta auki :S

no juu tuli käytyä ny niin verikokeissa ja huomiseen asti pitää ny sit jännätä tuloksia...

on juu koeteltu kun tuntuu että kokoajan on jotaan mikä aiheuttaa "ylimääräisiä sydämen tykytyksiä"

vauvan sydämmessä onneksi onkin kaikki kunnossa ja huomenna siitä käynkin äitipolilla vielä kontrollissa että kaikki varmasti ok... 
vaan ny sit tosiaan tuo kämmenien ja jalkojen kutina on jotaan niin sietämätöntä kun mikään rasva ei auta ja raapiminen vaan pahentaa oloa muutenkin jalkapohjia ja kämmeniä niin hankala raapia...

nii ja hoksasinpa että se rasva joka tuli äippäpakkauksessa mukana se erisan niin sain siitäkin järkyttävän allergisen reaktion kun olin tapani mukaan levittäny illalla sitä masulle ennnen nukkumaan menoa niin aamulla sit iho oli aivan laikukas.... ja huom ekaa kertaa tuota rasvaa käytin ja todellakin viimeistä....

Tanku Pahasti kyllä kuulostaa noin kova käsien ja jalkapohjien kutina siltä, että sulla olis raskaushepatoosi. Ja siihenhän ei auta mikään muu kuin synnytys ://

:(( taitaa sit pian olla jo toinen syyskuinen maailmassa. tsemppiä tankulle huomiseen!!! <3 toivottavasti kaikki menee hyvin,kävi miten kävi :)

oonpa muute miettiny yhtä asiaa jo vähä aikaa et osaako täällä kukaan siihen vastata..
Jos käy niin että synnytys alkaa liian varhain tai tulee esim toi hepatoosi tai muuta syytä miks pitää synnyttää aiemmin niin onko se silloin aina ainoo vaihtoehto sektio?? vai voiko synnyttää myös alakautta jos esim kohdunsuulla on jo tapahtunut kypsymistä? siinä puitteissa tietenki että se alateitse synnytys kiireellisessä tapauksessa ala venymään liian pitkästi.

Xiinalle: Olen hölmöyksissäni katsellut amerikkalaista TV sarjaa, synnytysosasto, tai jotain sinne päin. Mulla on sellanen olo että olen unohtanut kaiken mitä olen joskus tiennyt. Asioihin kannatta suhtautua tietyllä varauksella, nehän on amerikkalaisia, ja sektio on vastaus kaikkeen. Siis ainakin siinä sarjassa. Mutta siellä sanottiin jonkin äitin odottaneen luonnollista synnytystä, mutta sektio tehtiin koska vaavi oli vielä niin pieni ettei olisi kestänyt synnytyksen stressiä. Mutta sitten taas seuraava synnytti perätilassa olleen 32 viikkoisen normaaliteitä. Joka oli todella pieni. Mutta en tiedä että oliko synnytys päässyt jo ennen sairaalaa alkuun, jolloin perätila synnytystä ei voi muuttaa enää keisarinleikkaukseksi. Eli käsitin että joka tapaus katsotaan erikseen, mutta mitä pienempi vaavi (tai jos vaavilla on joku sairaus) niin sitten voidaan tarvita sektiota.

Mutta mulla on hassu vaiva. Mulla vaavi pitää oikein kunnon jumpan masussa iltaisin. Aloittaen kun istahdan 9 maissa ja se yltyy puoleenyöhön asti, sillai että tuntuu että vatsa olisi sekaisin loppujen lopuksi potkuista ja nyrkeistä. Loppuu yleensä vasta kun menen nukkumaan, yleensä maate meno ei auta. Onko teillä vinkkiä miten sitä saisi hiljennettyä. Tarkoitushan on että kukaan ei kärsi, mutta se peittojen heiluttelu ei oikein ota tuulta alleen kun toinen vetää volttia oikein urakalla.

rominna- meill on samanlainen tyyppi masussa.iltasin just kovimmat menot sillon kun ois ainoot mahkut peittojen heilutteluun xD ja en ole keksiny rauhotuskeinoo :D
tota synnytystä oon sillä jääny nyt miettiin ett jos tämä päättääkin tulla täältä ennen aikojaan nii ei kai ne sitt sektioon mua viä jos synnytys on käynnissä? :D mull on kauhee sektio-asennevamma. tottakai se siis joissain tilanteessa on turvallisempi niin vauvalle kuin äidillekkin mutta ite en tahtois koskaan joutua sektioon jos vaan on mahkut alateitse synnyttää :)

Voi järkky, tämä on kahdesti jo hävittänyt mun tekstin!

Mutta Xiinalle: mulla on lähes yhtä hysteerinen pelko siitä että lapsi on 4 kiloinen tai jopa YLI! Kun kuopus oli alle 3,5 kg ja ehdottomasti suurin mitä musta mahtuu pihalle. Mulla on noi sokerit vaihdellut.

Mutta auttakaa mua! Mitä voi vielä tehdä. Olen allerginen melkein kaikelle joka kävelee. Lähinnä nämä neljä jalkaiset. Sain kaverilta vauvan vaatteita, josta me sovittiin heti kun kerroin hänelle että meille on tulossa vaavi. Mutta hänellä on kaksi koiraa, on aina ollut ja tulee varmaan aina olemaan. Lajittelin vaatteet ulkona, sisällä en olisi saanut henkeä! Olen tuonut vaatteet suoraan pyykkikoneeseen, josta laitan kaikki mitä voi kuivausrumpuun. Mutta silti niihin jää karvoja. Mitä niille voisi tehdä? Niitähän tulee saumoista etc. eli niitä tulee aina niissä olemaan.

OiLily Oikein paljon onnea pikku nyytin johdosta :-)   Pakko kysyä teiltä kokeneemat mammat ja tietty muutkin, että esikoista kun tässä odotan ja aika loppu suoralla aletaan oleen ni tulee päähän vaikka minkälaisia ajatuksia :-)  kuten et en jaksais enään olla raskaana, enkä ole kauheasti tästä raskaus ajasta nauttinut. ja et haluaisinko raskaana olla ollenkaan tunteet on yhtä vuoristo rataa, onko muila ollu tämmöstä vai oonkohan sekoamassa :-) vauva on todella toivottu ja harkittu molempien puolelta ja nyt vasta tämmösiä tuntemuksia tullut. Voiko näitä ajatuksia laittaa niihin hormoonien pikkiin??

Lei, mullekkin on esikoinen tulossa mutta empä oo olostanu nauttinu juuri ollenkaan. Toivottu lapsi todellakin on. Mulla itellä on varmaan tehnyt se kun on alusta asti ollu pieniä ongelmia ja kipuja. Nyt vasta loppua kohden on ehtinyt nauttiin kun on selvitty tänne asti mutta kyllä mua siltikin pelottaa ajatus että miten itse suhtaudun sitten myöhemmin kun pitäisi uudestaan olla raskaana, toiveissa siis on saada vielä yksi tai kaksi lasta. Ehkä se aika kultaa muistot.

En ainakaan usko että vaikka nyt ois inhottava olla raskaana ja siitä ei nauti että se kuitenkaan vaikuttais sitten kun vauva syntyy. Toki jos alkaa muutkin asiat masentaan kun pelkkä raskaana oleminen.

Olen kyllä itsekkin sanonut että jos vaihtoehto ois että mies olis raskaana niin sitten meillä kyllä mies ois raskaana enkä minä.

Tsemppiä viime metreille!

Täytyy myöntää että en mäkään siitä raskausajasta niin kauheasti nauti, ja koko ajan olo käy tukalammaksi. Tunteet todella paiskoo. Mulla on se onkin ollut varmin ja eka merkki raskaudesta joka kerta. Mutta suhtaudu tulevaisuuteen myös varauksella. Itse en ole nauttinut myös siitä pikkuvauva-ajasta, meillä kun on valvottu, huudettu korvia ja mahaa jne. Sitten kun vaavi alkaa liikkumaan myös itse, ja ehkä kävelemään, puhumaan. Sitten minä alan nauttimaan. Eli et ole sekoamassa!  Mutta kaikki täytyy käydä läpi ennen kuin pääsee seuraavaan vaiheeseen. Koita jaksaa! Olen muuten joka kerta viimeistään viimeisellä kuulla vannottanut mieheni muistuttamaan että lapsiluku on sitten täynnä, valkoinen valas ei käänny enää kertaakaan! Ja olen menossa kolmannen kerran valaaksi, jonka kyljen kääntö on uskomatonta puhinaa!

Sillä olenkin ajatellut että kun kerran käveleminen supistaa, synnytyksessä olisi hyvä olla hyvässä kunnossa, niin kun viimeinen kuukausi alkaa yritän kävellä reippaita lenkkejä, edes se puolituntia kerralla. Jos se helpottaisi loppupunnausta. Kun vaavi on melkein valmis, niin hänen puolestaan siinä ei taida olla ongelmia.

tuun nyt tuijotteleen omaan napaani mutta pakko saada vähä purnata kun ärsyttää -.-

mä tosiaan sain tiistaina käskyn levätä ja miehen kanssa oli puhuttu jo ennen sitä että hän saa nyt enempi touhuta esikoisen kanssa ym. kun mulla tulee niin herkästi supistuksia.
-yleensä- mies onkii ihan pyytämättä paljon poikansa kanssa ja tykkää hoivata ja leikkiä mutta tänään...
ÄRH!
mies tuli kotiin töistä ja ekana alkaa rutiseen siitä ku nokka vuotaa ja töissä oli paska päivä ku sato ja ukkosti.
Minä olen esikoisen kanssa aivan kauheassa räkätaudissa,ja miehellä tosiaan vain nokka vuotaa,.
nooh..kun se tuli kotiin niin sain levätä n.10min ja siitä asti oonki sitten viihdyttäny poikaa ja kanniskellu sitä huutavaa ,itkevää kipeetä ruppanaa minulle annetusta nostelukiellosta huolimatta koska miestä väsytti!!!! >:( siinä se vaan oli röhnäss sängyss ku minä yritin rauhotella itkusta kipeetä poikaa. Sitten mies sentään tohti ruokkia lapsensa jonka jälkeen taas minä hoidan kaiken,.kyykin lattialla pojan kanssa leikkien ja touhuten kun isi murjottaa sängyllä >:( kyllä minä mielelläni pojan kanssa olenki,siitä ei ole kyse! mutta on se nyt saatana kun kokoajan supistaa ja mies ei ota kuuleviin korviinsa,koska hänellä on ollut kurja päivä töissä.voi plaaaaah!!!! sit on varmaan tyytyväinen jos joudun tästä synnyttään kun ei kerta avuksi voi olla.
Ja kyllä! on mies saanu kuulla mielipiteeni asiaan..mutta sit se alkaa kitiseen sitä että kun minä vaan valitan kokoajan O.o jep..kaikkihan on vain minun syytäni..

Täälläkin on yks joka ei liiemmin tästä raskausajasta perusta. Ennen kattelin raskausmassuja ja ajattelin että ihanaa oispa itsellänikin tuollainen ja nyt kun sellanen on niin joka liike on ähinää ja puhinaa x) Sitten tää odotteleminen on jotenkin tosi tuskaa, tuntuu ettei aika liiku mihinkään vaikka oikeesti tää kaikki nykin on menny tosi hujauksessa!!

Ja noista tunteen ailahteluista, eilen itkin ihan mitään syytä ennen nukkumaan menoa varmaan puolisen tuntia.. Mies oli ihan hädissään että mitä on tapahtunu eikä uskonu että oikeesti kaikki on hyvin.. Mulla on selvästi joku kiintiö itku, pitää saada väh. kerran kuukaudessa hanat tyhjiksi :D

Heiluteltiin äskön vähä peittoja ja mies tapansa mukaan anto vähän tissihierontaa ni mulla rupes valumaan kirkasta nestettä niistä!!! Olin jotenki nii järkyttyny että hyvä ku pystyin loppuun asti jatkamaan :D Tarkottaako tää nyt sitä että sitä maitoa rupee tästä lähin valumaan ihan kunnolla?? Sivistäkää tyhmää   En oikeestaan edes tiedä minkä väristä äidinmaito on, onko se ihan  valkosta vai sellasta haaleen valkeaa?

Lauantaina lähdetään pärnuseen 3 päivää, ihanaa <3 Toiv. on biitsikelit!

marini-sulta tulee ny esimaitoo joka ei oo vielä ravinnoksi kelpaavaa äidinmaitoo :) mulla tulee vaan kuumassa suihkussa kunnolla,tota hierontaa en oo kyll kokeillu xD mut muute ei tuu. joillainhan tätä esimaitoo tulee jo vallan niin paljon ett joutuu liivinsuojia käyttään :)
ja se äidinmaito mitä sit synnytyksen jälkeen alkaa tulemaan niin on alkuun melkosen kellertävää ja muuttuu siitä sitt valkoiseksi :)
siis mulla ainki meni noin.. mutt kaikill se kai tuppaa oleen hiukka eri väristä :) ja ite oon kuullu sanottavan ett mitä valkoisempaa maitoo niin sen rasvasempaa :D ja sit jos se on semmost haaleen valkosta nii ois melkosen kevyttä maitoo :D tiiä ny näistä sitte mutt kylhän ne väittää ett jos lapsi kasvaa oikein kunnolla pulleroksi niin äitiltä tulee kuulemma hyvin rasvasta maitoa :D

Olipa kiva kuulla et muillakin samanlaisia tuntemuksia, aloin jo hiukan huolestuun ku kaikki m uutenki niin uutta ja ihmeellistä :-)  aluksi tosiaan oli paljon mukavampaa ku masukaan ei vielä tiellä ollut ja nyt tullut kaikenlaista vaivaa ja sit vielä tuo raskausdiabetes. Nyt alkanu tuo 2 tunnin arvo heittelee yli rajojen, mitähän seki meinaa? onneksi kohta neuvola, niin sit viimestään selviää.

Toi esimaito tuo mulle mieleen sen vähän happaman maidon hajun, joka seuraa ympärillä melkein koko imetysajan. Olen ostanut kestoliivinsuojuksia, joita ajattelin ruveta käyttämään ihan sen vuoksi että saisi maidon lemausta vähenemään. Vaikkakin mulla sitä maitoa ei vielä tule. Vain se lemaus kun muutenkin hikoillee. Minä luulin että rasvasuus meni toistippäin, mutta ei sillä väliä. Minulla maito on melkein ruskeata, vielä myöhemminkin. Kuopus kasvoi Tosi reippahasti. Tosin hän halusi maitoa tunnin - kahden välein melkein koko neljä kuukautta. Niin ja sitten yksi juttu ensisynnyttäjille. Imetys on hyvin henkilökohtainen juttu, ja jokainen miettii sen miten haluaa. Mutta kaikki ei mene kuin elokuvissa. Meille molemmille jo isoille lapsille on tullut ensihampaat jo 4 kk iässä. Ja he ovat niitä käyttäneet ihan todella! Meillä imetys loppui siihen. Sillä lähinnä että ei kannata laittaa itselle rajapyykkiä että minä hyvänä äitinä imetän ainakin sen puoli vuotta. Itse meinaa olisin kovasti halunnut tehdä niin. Edes iltaisin, mutta puruleluna en suostunut olemaan. Silloin lensi tähdet silmissä!

Niin se ensimmäinen syysvauva jo syntyi, onnea OiLily!

Oon jotenkin koko raskauden ajatellut, että meidän pirpana syntyy aika ajoissa (johtuu varmaan siitä et oon itse syntynyt jo rv30+), mutta saa nyt nähdä mennäänkö kuitenkin yliaikaiseksi lopulta. Oon kuitenkin valmistautunut hyvissä ajoin, melkein kaikki alkaa jo olemaan pienelle valmiina, vaan vaipat yms. päivittäistavarat pitäis vielä hankkia...

Sori, nyt tulee kunnon vuodatus, mutta on semmoinen raivo/kiukku/ketutus päällä ettei yölläkään saanut nukuttua:
Kesälomaa oon tässä vietellyt sillä asenteella että elokuun kahdeksi ekaksi viikoksi pitäisi vielä mennä töihin, jos kunto kestää. Eilen kävin ohimennessäni työpaikalla katsomassa työvuorolistoja ja yllätys olikin suuri kun listalla ei ollut minulle ainuttakaan työvuoroa noille kahdelle viikolle!!! Mammaloma mulla alkaa virallisesti vasta 20.8 ja olen ilmoittanut työnantajalle haluavani pitää kertyneet palkalliset vapaapäivät pois juuri ennen tuota ja olevani vielä normaalisti töissä elokuun 2 ekaa viikkoa. Mutta nyt nuo palkalliset vapaapäivät oli lätkitty listalle sikinsokin noiden kahden ekan viikon ajalle eikä työvuoroja siis ollenkaan, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että kolmen viikon jaksolle tulee ruhtinaalliset 5 palkallista päivää eikä siis yhtäkään työvuoroa! Tämän ovat tehneet siis kysymättä minulta ja pelaten "varman päälle" jos joudunkin olemaan sairaslomalla nuo viimeiset viikot (varsinaisia enteitä tälle ei ole ollut, sillä ennen kesälomaa puskin kyllä raskasta työtä siinä missä muutkin).  Työsopimukseni on tällä hetkellä ikävä kyllä mallia "tarvittaessa työhön kutsuttava" eli ei määrätty vähimmäistuntimäärää, mutta olen ollut kyseisen firman palveluksessa jo 8 vuotta ja kuulun ns. vakiokalustoon. Kesän ajan olen tehnyt ihan täysipäiväisesti töitä, joten tuntien tiputtaminen nollaan yhtäkkiä ilman varoitusta ei taida olla ihan laillista (tai ainakaan eettistä)... Todella törkeää toimintaa ja on varma etten jätä asiaa tähän!!! Harmi vaan etten kuulu liittoon, olisi ollut paljon helpompaa puskea liiton tuella asiaa eteenpäin. Mutta enpä ole osannut ajatella, että tunnolliselle työntekijälle jotain tälläistä kehdattaisiin tehdä...

Että tälläistä PIENTÄ ylimääräistä stressiä täällä suunnalla! Saa nähdä mihin juttu vielä lopulta päätyy...

heh, miehelläni oisi teille nyt kysymys :D
se on vähän pilkannut tätä mun vau-foorumi touhua (lähinnä leikillään) mutta eilen se sanoi että mun pitäs kysyy täällä onko teiän miehillä samanlaisia tuntemuksia

eli hänen mielestään kaikki muut naiset (siis kun eivät ole raskaana) näyttävät ihan oudoilta / tyhmiltä..en sitten tiedä tarkoittiko hän "ei kiinnostavilta" vai mitä..miesten tulkinnoista kun ei aina ota selvää. hehee. ainakin tuntuu tykkäävän mun masusta <3

tänään ostin alesta parit iki-ihanat vauvan vaatteet <3

tsemppiä kaikille tunteiden purkausten kanssa! ollaan jo loppusuoralla :)

Takaisin