Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satu84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aijaa, eipä mua ole varoiteltu raskaus aikasesta rintatulehduksesta... emoticon Kipua edellisenä päivänä kyllä pakastin mansikoita ja tuli arkkupakastimella kopattua jonku aikaa, että ehkä siksi se pahkura tuli. Mutta eipä tuo rinta enää onneksi juurikaan ole arka, ehkä pieni patti tuntuu. Olen koittanut ahkerasti hieroa sitä.
Nyppä tiedän, että tissitulehdus voi tulla nyt jo...

Auttakaa, oon jo tunnin tapellu pinnasängyn katoksen kanssa jonka sain tutlta ilmaiseksi. Eli tiettykään ei mukana tullu mitään kokoamisohjetta vaan kangas, kolme metalliputkea ja kaks kiinnityskappaletta. Tajusin jo et se suora putki tulee sänkyyn kiinni ja se vähän käyrä putki tulee siihen suoran putken päähän. Ohueeseen putkeen pujotetaan kangas joka laitetaan käyrän putken päähän. Mutta oon siis väännelly ja käännelly tota kangasta enkä saa sitä oikein päin! Siis se on aina sellatti väärään suuntaan!! Voiko joku fiksmpi kertoa miten sen kankaan saa siihen putkeen niin ettei se ois väärin päin??? Hermot alkaa mennä ja kohta alan silppuamaan reikiä tohon kankaaseen =/

Mulla yleensä homma onnistuu jos teen sen "niinkuin" eli kasaan sen mitä osaan, ja laitan sen niinkuin sen pitäisi olla ja kuvittelen esim sen kankaan ympärille. Sä näät miten se voisi olla ja saat käännellä sitä ylösalaisin, sisä-ulkopuolelle yms joka suuntaan. Sitten kun saat sen oikein niin näet että siellä on jossain reikä josta sen saa paikalleen. Pujotuskuja voi olla myös päälipuolella. Onnea matkaan!

Joo, täytyy pitää pieni breikki ja vaiks syödä jotain ja kattoo rauhassa uudelleen :D Oon vaan niin "kaikki mulle heti" ihminen :D

Tervehdys!!

anteeksi pieni naurahdukseni tolle kangas hommalle kuullostaa niin yksinkertaiselta asialta kun kaksi putkea ja kangas mikä pujottaa sinne, voin kuvitella että olisin itsekkin solmussa sen kankaan kanssa ja se tosiaan olisi ammuttu reikiä täyteen sen jälkeen.

Nukkumisesta, joo hyvästi hyville yöunille on sanottu jo tovi sitte, kipu tulee joka kerta kun kääntyy, tuntuu kuin vatsalihakset venyis äärimmilleen eikä enää ole varaa. Nyt myös on alkanu nivusissa tuntuun kipua kun kääntyessä nostaa hiukan jalkaa, onkohan lie normaalia? tyynyjä oon todellakin kokeillut tunkea jos johonkin paikkaan tukemaan mutta ei mitään apua.

Mulla ei oo kyllä vielä rinnat oireilleet vaikka olen räpinyt järvivedessä aika paljon, ehkä säästyn siltä. Kyllä tuntuu mieli lepäävän mökillä, johtuneekohan siitä että minut on suoraan laitokselta viety mökille kesän viettoon Luultavasti meidänki sämpylä tulee viettämään monet kesät mökillä. Juuri eilen kotiuduin mökiltä, oishan se kiva kyllä jos mieskin pääsisi mukaan lomaileen ja saunoon rantasaunassa, siskon pojan kanssa sitte saunottiin ja uitiin ja saunottiin ja uitiin. Ensi viikolla mennään sitten yhdessä omalle mökille, se vaan ei kyllä taas ole miehelle loma kun töihin siellä joutuu  vaan eipä tuo ole valittanu, taitaa vaan tykätä mokoma siellä touhuta. Kerran talvella lähettiin kahdestaa sinne vietään romanttista vkoloppua takkatulen ääressä ja saunomaan, mihinkäs muuhun se vkoloppu kulu kuin moottorikelkan rassaukseen ja puuhommiin, oli todella romanttista yhdessä kiskoa moottorikelkka jäältä rannalle kun perhanan romu hyytyi sinne

Nyt taidan lähteä nyppimään rikkaruohoja mansikkamaalta, muutama punakka marja siellä odottelee syöjäänsä, nam!

Annukas: Joo ja nytkun tajusin et miten päin se kangas sinne tungetaan ni tuli ihan oikeen tyhmä olo kaiken ton tappelemisen jälkeen :D Ei se aina oo nii helppoa, mut tosi kaunis siitä nyt sit tuli!! Varmaan ihan normaalia noi nivuskivut, itsellä on ollu kans niitä tässä.. Ne on varmaan niitä liitoskipuja kun paikat venyy ja paukkuu. Mut ei kyllä oo nii kauheen kivan tuntusia =/

Mulla on alkanu nyt varsinkin paljon kävellessä pistämään alavatsaan ihan kunnolla, tuntuu ettei välillä saa oikeen ees henkeä ja pitää mennä kumaraan =/ Töissä oon jaksanu vielä olla mutta täytyy nyt kattoa jos noi kivut pahenee et pitäiskö sitä saada muutama päivä saikkua et lepäilis vaan. Tiistaina on neuvola, jee =)

Mä teen hoitotyötä, hain sairaslomaa heti juhannuksen jälkeen. Sanoin että supistelee. Sain ensin 12.7 asti, menin uudelleen ja nyt on sit äippäloman alkuun asti. Jotenkin vaan en jaksanut eikä kiinnostanut enää töissä. Onhan se tietysti raskastakin (nostella painavia ihmisiä) ja kun osa työkavereista (=synnyttämättömiä vanhojapiikoja) ei yhtään antanut ns. armoa. vaan piti rehkiä siinä missä muutkin.

Teen kanssa hoitotyötä ja tosiaan on tän vkolopun jälkeen vähän sellainen olo että miten siellä enää jaksaa ku on taas tullu noita sukkapuikkosupistuksia =/ Täytyy varmaan kysellä tiistaina sitä sitten ku ei ois enää ees montaa viikkoa tohon äippäloman alkuun.. Luulen että hoitotyön ihmiset saa aika helposti ku työn on vähän mitä on.. tosin itse en oo osastolla töissä vaan kotipalvelutyyppisessä työssä mikä ei taas fyysisesti oo nii kauhean raskasta.

Mulle iski hirvee himo tehdä neuleita vauvalle Vielä tosin en oo jaksanu alkaa neulomaan, virkkauslinjalla oon menny. Nyt on valmiina pieni korvallinen pipo ja sit väännän isoäidin neliöitä et tekisin niistä pienen viltin. Jos vielä jonkunlaiset tossut tekis...

Tänään meillä alkaa perhevalmennus, saas nähä minkämoista touhua se on :)

Kauheasti oli tullut taas tekstiä kun ei ollut vähään aikaan ehtinyt lukemaan näitä tarinoita.
Täällä kaikki hyvin.
Tänään oli neuvola (sijainen, oli todella mukava) ja hemppakin oli yhä 134 (en syö lisärautaa) ja itseasiassa se oli noussutkin viime kerrasta mitä ihmettelin (viimeksi 126)

Potkuja tulee ja lujaa se peruna tuolla pyörii <3

Heippa vaan pitkästä aikaa

Aika se menee hurjaa vauhtia eteen päin emoticon

Ensi viikolla alkas viikon loma sitten olis viellä reipas 3 vko töitä ennen äippälomaa   Huomenna olis ultra emoticon   pääsee pikkuista katsomaan .

Pikkasen rupee oleen töissä vaikeaa kun täytyy kyykiä aika paljon kun siivoo kenkiä pois lattialta ja joutuu oleen jalkojen päällä niin paljon ja selkääkin särkee aina sillon tällön.. Ja väsymys ja kiire on aika moinen töissä siis hyvä että jaksaa.. Täytyy jutella huomenna lääkärin kanssa vähän asiasta.. Mutta muuten on hyvä olla ja pikkuinen potkuttelee kovasti ♥♥ Viime viikolla sain vihdoista viimein äippäpakkauksen ♥  Esikko tykkää kovasti katsoa sisaruksen vaatteita ja puhuu kuinka auttaa sitten äitiä kun sisarus syntyy ♥♥

Esikolla oli tänään 4-vuotis neuvola ♥ Hienosti oli toinen kasvanut  104,5 cm (97cm) ja painoa 17,3kg (15,5kg) niin se aika vaan rientää meidän pikku muru täyttää 2.8. jo 4-vuotta ♥♥♥

Mayday: Mietinkin sellaista foorumiin aloitusta että: mitä olet tehnyt pienelle itse.
Itse olen kutonut myssyn, tossut, muutamat villavaippahousut ja peiton. Lisäksi ommellut ompelukonetta käyttäen pussilakanoita, lakanoita ja päiväpeiton.
Tein myös puisen vaunulelun. Näistä askarteluista ja tekeleistä olisi kiva saada kuvia. Ehkä myös samalla saisi vaihdettua ohjeita.

Heissan ja huh hellettä :)

Täällä alkaa tuntua siltä että saisi syntyä jo. Koko ajan sellanen raskas olo, eilenkin maha oli pinkeenä kaiken päivää (ei kipee). Tuntuu siltä, kuin vauva järjestelis välillä mun sisuskalut uuteen järkkään :) Oon saanu tutustua sellasiin ihanuuksiin kuin peräpukamat, argh. Ajattelin että vältyn niiltä kun syön Vi-sibliniä ja oon saanu vatsan toimimaan kohtuullisesti. Oon onnellinen etten ole kärsinyt raskausmyrkytyksestä tai -diabeteksestä, mutta tuntuu että kaikki muut vaivat oonkin sitten käynyt läpi...

Viikonloppuna saatiin siis vihdoin ja viimein vaunut. En päässyt niitä pahemmin hypistelemään, kun appi työnsi ne kaupasta autolle ja mies autolta kotia :( Ei kuitenkaan kehtaa lähtä kuivaharjottelemaan. Tiedän, ehdin työntelee vaunuja mielin määrin syyskuun jälkeen, mut nyt tuntuu tylsältä kun vaunut vaan kököttää huoneen nurkassa. Vauvan huoneesta puuttuu edelleen verhot, pakko kai mennä ostamaan vaan kangasta ja yrittää itse saada ne järkevän näköisiksi. Mulle ei ole siis lainkaan ompelu/kutomis/virkkaamistaitoja, joten ihastelen vaan teidän aikaansaannoksia, jahka kuvia pistelette tänne foorumille.

Enää 9 päivää töitä, sitten alkaa äippäloma...!!!

Alice: Mullakin on alkanu olemaan tota mahan pinkeyttä melkee jatkuvasti. Ja sit ihan uutena juttuna tässä on tullu et ton vauvelin potkut on alkanu sattua.. En tie mihin se monottaa mutta välillä pitää oikeen parkasta kivusta =/  Myös alavatsakipuilua on ollu ja tuntuu että virtsarakko painaa heti vaikka ois just käyny vessassa.. Oon kyllä siinä mielessä onnekas et oon voinu ton keskiraskauden tosi hyvin, salilla ja jumpissakin kävin vielä viimeviikolla..

Mulla on päinvastoin ollu siitä asti ku rautaa rupesin syömään vatsa ollu ihan löysällä. Toisaalta parempi niin koska maha on ollu ennen raskautta ummella ja peräpukamat on tuttu riesa varsinkin matkoilla..

Lauantaina oltais lähdössä 3 päiväksi pärnuseen ja hitto että lähden sinne vaikka pää kainalossa koska se on ainut kesäreissu mikä tehdään ja sitä on kyllä odotettu!

Täällä kans mahan pinkeyttä ärsytykseen asti ja eilen sitte ku päätin olla reipas ja kävellä neuvolaan ja takas (varmaan 5-6km yhteensä) sain mukavan kivun tonne nivusiin ja häpyluuhun. Se lienee normaalia???
Ja sitte musta on tullu ihan tosi mustasukkainen. Ilman mitään perusteita siis. Mies onneksi jaksaa kaikki kummat "miten kesti roskien vienti noin kauan?"-sekoilut Ja neuvolan täti sanoi, että kuuluu asiaan... Nyt taas naurattaa eiliset "kohtaukset", mutta kyllä ne siinä hetkessä ihan oikeita tunteita on... Huh! Hormoonit...
Että tosiaan, tulis pian se syyskuu!!!!

Ultra kuulumisia 29+5 ♥

Kaikki hyvin meidän " neiti" on kasvanut hyvin painoa oli 1,3kg ♥ Siellä se vaan pyllyä esitteli lääkäreille :D Ja oli tosiaan viellä poikkitilassa mutta sanoivat että ei viellä hätää vaikka onkin ♥  :) ♥Lääkäri ja harjoittelija kummatkin sanoivat että kyllä se tytöltä näyttää ei jalkovälissä ainakaan roiku mitään  ;D ♥

Mutta saa nähdä :) ♥ Uskon sitten vasta kun nään ♥
Kun tosiaan esikoisestakin aika moni lääkäri sanoi että tytöltä näyttää :) Mutta meidän esikoinen päätti pitää äidin ja isin jännityksessä loppuun saakka :) ♥

Mutta ei sillä väliä onko tyttö vai poika ♥ pääasia että kaikki hyvin ♥

Enään ei ole kotrollikäyntiä kun kaikki oli tosiaan hyvin kun verenpaineet oli hyvät ja vauva kasvanut hyvin :)

Ultra kuulumisia 29+5 ♥

Kaikki hyvin meidän " neiti" on kasvanut hyvin painoa oli 1,3kg ♥ Siellä se vaan pyllyä esitteli lääkäreille :D Ja oli tosiaan viellä poikkitilassa mutta sanoivat että ei viellä hätää vaikka onkin ♥  :) ♥Lääkäri ja harjoittelija kummatkin sanoivat että kyllä se tytöltä näyttää ei jalkovälissä ainakaan roiku mitään  ;D ♥

Mutta saa nähdä :) ♥ Uskon sitten vasta kun nään ♥
Kun tosiaan esikoisestakin aika moni lääkäri sanoi että tytöltä näyttää :) Mutta meidän esikoinen päätti pitää äidin ja isin jännityksessä loppuun saakka :) ♥

Mutta ei sillä väliä onko tyttö vai poika ♥ pääasia että kaikki hyvin ♥

Enään ei ole kotrollikäyntiä kun kaikki oli tosiaan hyvin kun verenpaineet oli hyvät ja vauva kasvanut hyvin :)

Täällä eletään jännissä fiiliksissä! Ihana ystävä, jolla 5 päivää nuorempi poika kuin meidän Jemina ja nyt toinen syntymässä niin on laittanut tilannepäivityksiä aina välillä eilis illan ja nyt kuluvan yön aikana. Puol tuntia sitten tuli viesti et nyt he lähtee synnärille hakemaan tyttöä kotio ja viel lupas laittaa viestiä ainakin sit kun on päässeet perille ja kätilö tutkinu tilanteen. Jännityksellä odotan! Enhän mä mitään unta enää saanut niin oli noustava ylös ja tänne kirjotteleen kuulumisia :))

Justiinsa viime viikonloppu oltiin siellä heillä päin Etelä-Pohjanmaalla. Ukko sitten innostu ostaan itselleen "uuden" työauton sieltä ja pakko myöntää että oli kyllä tosi hauskaa ajaa toi vajaa 400km takas kotiin likan kanssa kaksin, NOT! Ihan suht hyvin se matka meni kun tossa meidän ykkös autossa saa kytkettyä airbagin pois päältä apukuskin paikalta niin laitettiin Jeminan istuin siihen. Sain aina juteltua ja työnnettyä tuttia suuhun kun ei nukkunu.

Sokeroidut mustikat ja päärynämehujää, ne on NIIIN suurta herkkua nykyään että! Jeminaa odottaessa vedin mäkkärin mansikkapirtelöitä minkä ehdin :D

zibbh Kiva kuulla positiivista sanottavaa tosta renkaasta kun se se meidän tuleva ehkäisymenetelmä mitä suurimmalla todennäköisyydellä tulee olemaan! Mä vuodan menkkojen aikana aina kuin niagara viikon putkeen niin mitkään pienet tiputteluvuodot nyt ei tunnu missään! :D

ja tosta lasten pienestä ikäerosta: Mulla oli zibbh ihan samanlaiset ajatukset kun sulla ennen Jeminan syntymää. Sit kun tuo meidän likka oli vielä niin superhelppo vauva niin päätettiin ryhtyä tuumasta toimeen eikä synnytyksen jälkeen otettu mitään ehkäisyä käyttöön. Tää raskausaika on ainakin menny tähän asti hyvin. Jeminan lempileikki "minä heitän lattialle ja äiti ähisten ja puhisten nostaa" on kyllä jo alkanu käymään aika hankalaksi. Lisäks hormonit saa välillä vallan ja meinaan raivostua tytölle heti jos se vähänkin pullittaa aamupuuroja ulos suusta, mutta se tuskin on yhtään parempi asia vähän isommankaan lapsen kanssa. Väsymystä on ollut, mutta koska Jemina on niin hyvä nukkumaan niin sen kanssa ei oo ollut mitään ongelmia. Nyt kun tuo vielä nukkuu ihan hyvän pituset päiväunetkin niin oon saanu monet päikkärit nukuttua likan kanssa yhessä. Enkä usko, että vauvan syntymänkään jälkeen tulee olemaan mitään vaikeuksia, jos ei tämä nuorempi tyllerö satu olemaan joku paha koliikki tapaus (vaikka koliikki-lasten kanssa tuskin on yhtään sen helpompaa vaikkei aikaisempia lapsia oliskaan). Toki tulee olemaan enemmän hommaa, kun sit on kaks vaippapöksyä syötettävänä ja vaipat vaihdettavana. Me haluttiin nimenomaan se pieni ikäero. Onpahan siskoksista seuraa toisilleen moneksi moneksi vuodeksi. Ja mulla on vielä opiskeluja edessä niin mitä luultavimmin tää numero kaksi olis jääny vaan haaveeksi jos olisin tässä välissä lähteny opiskelemaan.

Täällä paino noussu tähän mennessä about 4kg. Oon kyllä enemmän kuin tyytyväinen koska Jeminaa odottaessa tässä vaiheessa oli jo +10kg! Elättelen toiveita et jospa nyt ei tulis ihan niin paljoa painoa kaikenkaikkiaan kun edellisessä raskaudessa, eli siis 15kg. Tällä hetkellä tilanne näyttää lupaavalta :)

Mua kans nauratti toi marini_:n kertomus tosta pinnasängyn katoksesta. Voin hyvin kuvitella itseni istumassa lastenhuoneen lattialla tappelemassa jonkun vastaavanlaisen asian kanssa :D

Muutenkin tuntuu et on pää alkanu ihan huolella pehmetä. Tossa illalla mietin, et kuinkakohan mä jaksan tän mahan kanssa sit kun vauva syntyy ja sitä tarvii esim. turvakaukalossa kantaa?! Hetken päästä vasta välähti, että "hei! yleensähän se maha tuppaa lähtemään kun vauva syntyy!" ;D

Täällä alkoi tänään sitten virallisesti mammaloma!! Alotin varhennettuna kun laskettiin, että näin se tulee meille edullisemmaksi :)

Kahden viikon päästä ollaan jo Bulgariassa! Sitä odotellessa :))

Niin siinä sitten kävi...

Pieni tyttömme syntyi kiireellisessä sektiossa 14.7.2011, klo 21:55, 2215g ja 46 cm. Viikkoja 31 + 5. 

Tyttö voi hyvin, synnytyksen jälkeen oli tehohoidossa 3 päivää NKL ja siirtyi nyt KOS vastasyntyneiden osastolle jatkohoitoon. Kotiin saamme paketin kun rv 34 vkoa tulee täyteen, jolloin katsotaan tilanne uudelleen!

Kirjoitan teille synnytyskertomusta kunhan tokenen kaikesta!! :)

Takaisin