Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satu84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos vielä onnittelijoille! :)

Xiinalle toinen tippa toiseen linsiin, tänään syötin ensimmäistä kertaa eläessäni imettämällä. Meijän pieni, tänään viikon ikäinen, keskonen tajus heti mitä tehdä ja hamusi tissiä. Aluksi hiukka takkusi, mutta rintakumilla homma lähti käyntiin kuin vanhalla tekijällä! Voi niisk! ;´) Ekat vaipat vaihdettu ja pylly pesty. Onneksi on ne hoitajat vieressä neuvomassa minnuu tumpeloo, jolla ei minkäännököistä kokemusta vauvoista aiemmin ollut.

Ainakin mun maito oli aluksi tosi keltaista ja sitä tuli niukasti. Sittemmin on muuttunut keltaisesta luonnonvalkoiseksi ja tulee oikein reilusti.

Koittakaa jaksella viikonlopun tropiikissa säässä! :)

Oi OiLily! Mulla niin herkistyttää tämä teidän perheen juttu, ihanaa että tyttö voi hyvin ja sinä kans, ja että tuo paljon pelätty ja parjattu imetyskin nyt onnistuu! Eiköhän ole vauvallasi kaikki eväät elämään ja tarpeeksi tukea tapahtuneesta huolimatta. Voimia sinulle OiLily ja isot onnittelut ja hatunnosto sille että jaksat vielä infomoida meitä muita pelokkaita kokemuksillasi. <3

Zibbhin miehelle tiedoksi, että ainakaan mun mies ei oo sortannu mun kuullen naisia outous / paremmuusjärjestykseen. Ainoastaan sitä se kommentoi, että kun meillä on nyt ollu perhevalmennusta kaks kertaa ja siellä se on nähny paljo pienempiä mahoja ku mulla, (ja niillä muilla mahoilla on la paljo aiemmin) että mun pitäs lopettaa jäätelön syönti. :( Silti se tykkää tuosta mahasta.

Perhevalmennuksesta muuten yksi positiivinen huomio: me kaikki valmennuksessa käyneet perheet saatiin näytepakkaus neuvolassa käyneeltä vauvatavaraedustajalta, ja siinä paketissahan oli kosteusvoiteita, kosteuspyhkeitä, liivinsuojia, pyykinpesuainetta, ensitutti ja koliikkituttipullo! joka itsessään maksaa oikeesti varmaan jo kympin. Jee.

Oulussa on ihan kurja sää. Vettä tullu koko aamuyön eikä kirkkaampaa lupaa, ja kun tänään piti grillata miehen ja mun hyvän ystävän kanssa kun ei olla nähty moneen aikaan. Aina on hyvä sää grillata, PAH! Missä ne on ne trooppiset yöt? Vai tarkottiko se ilmaus sitä että sataa ku monsuunikautena?

Voimia työtaisteluun Hemulille. Tarvittaessa työhön kutsuttavan oikeudet on kyllä kyseenalaiset. Jos työsopimuksessasi ei lue vähimmäistuntimäärää niin työnantajan ei tarvitse sitä tarjota. Itelläni on tappelu liiton kanssa sovitellusta päivärahasta, sain huhtikuun päätöksen tiistaina ja ruhtinaallisen 50 % työssäoloajan korvauksen 200 euroa käteen... Vielä puuttuu touko, kesä- ja heinäkuun tuntien sovittelu mutta nyt on tullu jotku työssäoloehtoviikot täyteen niin menee 7 päivää korvauksetta omavastuun piikkiin ja käsittely kestää ja kestää.. ja en tiiä miten vaikuttaa vanhempainrahan jälkeiseen aikaan (josta ei muuten oo tullu päätöstä, enkä pääse Kelan valtakunnan numeroon läpi..) Että ei se liittokaan takaa ruusuisia tuloja :D Miks nää hommat pittää olla niin monimutkasia?

ÄRR, mutta ihanaa viikonloppua kaikille! Mä en jaksais enää oottaa Rimpulaa. Ois jo niin ihana saada käärö syliin. <3

vähän jo pääsi huokaisemaan helpotuksesta kun maksaarvot olivat 32 kun yläraja on sen 35... sappiarvot ei ollu tullu vielä vaan ne tulee sitten ensi viikolla...

kutina toisaalta ei ole kadonnu mihinkään mulla vaan pahentuu pelkästään... sovittiin neuvolatädin kanssa että jos ei kutina ala hellittämään niin sitten viikon päästä mennään uusiin testeihin... emoticon  
kun kuulemma ne arvot voi sitten ihan yhtäkkiä hypätä korkeuksiin ....

kohta pitääs lähtiä äitipolille tarkastuksiin taas jälleen kerran..... hyvä puoli siin on se että saanpahan usein nähdä pikkuneidin ja saan tietää että kaikki on hyvinemoticon

Zibbh-
mun mies jaksaa kans ihmetellä miten minä jaksan istua ja keskustella netissä mammajutuista :D ja siitä se mua vasta kiusaaki ku eksyn välillä aika huvittaviin ketjuihin ja nauran täällä niin että meinaa kuset tulla housuun xD

OiLily-
voi ihanuus :,) <3 ihanaa ett teill on nyt lähteny noin hyvin kaikk käyntiin vaikka hän tuliki hieman liian ajoissa :) ootan jo niiiin kovasti ett pääsis omaansakki nuuskutteleen<3

Tanku-
hyv'ä ettei nyt vielä ainakaan ollu hälyttäviä tuloksia! :) tsemppiä!

Siis eikö teillä muilla tule vielä maitoa? Mulla on tullu joltain 24 viikolta asti! :O Onkohan tää ihan normaalia... Oon siitä asti joutunu nukkuun pyyhkeen kanssa ja käyttään liivinsuojuksia, ei tuu mitenkään ihan vähän siis :/. Mut jospa sillä ei ois mitään väliä millon sitä alkaa tulemaan.

Jaksamisia kaikille hellepäiviin! <3 

Ja toivotaan Tanku että pysyy arvot kohillaan! 

äitipolilla tuli ny sit käytyä verenpaine oli hieman liian alhainen niin määräsivät syömään enemmän salmiakkia ja sehän sopii mulle.... (oon nimittäin salmiakin suur kuluttaja )

kohdun suu oli pehmentynyt roimasti mutta pituutta oli sen verran runsaasti 4,5cm ettei kuulemma syytä huoleen.....

tuon hepatoosi epäilyn vuoksi kuljen ny sit ihan loppuun asti joka toinen viikko äitipolilla.... arvoja seurataan verikokeilla tihiään etteivät pääse nousemaan liian korkeiksi... vaan kyllä tämä tästä   määräsi lääkäri tuohon kutinaan jotain semmoisia pillereitä jotka helpottais kutinaa mutta ei poista ongelmia ja sanoi sit vielä että syön niitä jos siltä tuntuu.... mutta en tiiä viittinkö ruveta syömään niitä kun lääkäri sanoi myös että kutinan määrä kertoo kuinka paha tilanne on ..... ja jos piilotan kutinan niin miten voin ite olla tietoisessa tilassa sen pahuudesta...

mulla nyt on jo ultrattu 5 kertaa ja nuista 4 kertaa on sanottu jo että tyttö se on jotta täytyy se jo uskoa itekin tänään näkyi ihan selkeästi kuvassa häpyhuulet jotta ei siitä voinu erehtyä

pikkuneiti oli jo kääntyny jäädäkseen raivotarjontaan  paino arvioksi tuli 1,8 kg....

Suna  Maitoa mulla on tullu jo ihan viikosta 17 alkaen ihan reilusti että ilman suojia paita kastuis ja suojat pitää vaihtaa usiasti päivässä...

Voi mikä helpotus että saat vielä kasvattaa vaavia vähän aikaa. Ja tilasi katsottiin tietenkin ettei teillä kummallakaan ole vaaraa.

Olen vähän kade tosta "salmiakkikäskystä" kun minäkin olisin sen suurkuluttaja. Mutta jossain sanottiin että lakrtisia ei saisi syödä, tai hyvin vähän odotusaikana. Ja monessa salmiakissa on lakritsia joten olen koittanut välttää molempia. Ja nyt tämän sokerinkin vuoksi tietenkin.

sikshän salmiakki ja lakritsi on -rajoitettua- ravintoa raskausaikana ku tuppaa nostaa verenpainetta ,mut ei hätää oo jos verenpaineet on kunnossa :) paitsi tietty sokruisen ei kannata syyä. muistaakseni salmiakkia ja lakritsia sai luvan kanssa syödä jopa 50g /päivä ,et vasta sitä suuremmat määrät katotaan pahalla :) ite rakastan yli kaiken apteekin salmiakkia!

anteeksi nyt näin etukäteen, mutta nyt tulee valitusta..

mua on niin alkanut ärsyttää koko raskaus. en millään enää jaksais odottaa, että vauva syntyy. alkaa olla liian kuumakin koko ajan. olo tuntuu liian isolta ja paksulta ja kamalalta. ärsyttää, kun ei voi pukeutua niin kuin haluisin, turhaan ostelen nyt mitään vaatteita, kun sit ne on liian isoja muutaman kuukauden päästä ja sitä paitsi tuntuu, ettei tässä kropassa kyllä enää mikään edes näytä hyvältä..
kamala stressi muutenkin kaikesta, tahtoisin jo KAIKKI valmiiksi vauvaa varten. vaikkei enää olekaan juuri mitään isoa hankkimatta. tuttipulloja varmaan pitäisi varata pari ja pumpulipuikkoja ja peppupyyhkeitä.. niin ja mikä se pikkuniistäjä on? oon vähän ulkona ja tietämätön, kun ei kokemusta ole... mies vaan valittaa että eikö me olla jo hommattu ihan tarpeeksi tavaraa ja ihmettelee, että mitä mä nyt vielä tahdon hankkia. sekin ärsyttää.
meidän piti saada vaunut mun veljeltä, mutta en haluakaan niitä enää. Niissä on kissa nukkunut ja he ovat pitäneet ne aina ulkona sateessa ja pakkasessa ja kuulema niistä pitäisi vielä maksaakin jotain, koska ovat olleet niin kalliit. no, varmasti ovatkin kalliit ja hyvät vaunut, mutta perkele, jos niissä on kissatkin nukkuneet ja kenties kusseetkin niihin, niin ei kiitos. mieluummin ostan sitten uudet. varsinkin kun anoppini on halukas osallistumaan vaunujen ostoon. raahasin sitten tänään tuon ukon puoliväkisin vaunukauppaan, koska minun oli vaan pakko päästä just tänään heti niitä katselemaan. päädyttiin nyt sit Brion Happy yhdistelmävaunuihin. kuulema ovat hyvät vaunut ja hintalaatusuhde on todella hyvä. ne on vielä tarjouksessakin. ensi viikolla pitäisi käydä tekemässä virallisesti kaupat. samalla katsottiin myös turvakaukalo, vaikka sekin meidän piti saada, mutta olen niin kyllästynyt kyselemään ja kun ei sitten olekaan ihan varmaa, että saadaanko vai eikö. ostetaan sekin sitten uusi, myöskin oli tarjouksessa se, mihin sitten päädyttiin. nyt vaan suututtaa, kun en saa niitä nyt heti tänne kotiin jo!
haluisin vaan, että nää viikot menis nopeaan ja tuo pikkuinen syntyisi, en jaksa olla enää raskaana ja odottaa.

Mulla on ollut nyt viikon jo tosi kauhee olla. Mulla on niin kauhee päänsärky et en meinaa ees nähdä mitään, samoin mulla on kovaa väsymystä ja siitä lie johtuis toi huonovintisuus. Mut nääki oireet on raskausmyrkytyksen oireita. Toivottavasti se nyt kuiteskaa ei olis. Mulla on maanantaina neuvola et jos mä siihen asti pärjäisin.. :S Hyvin mahollista kyl et nää ilmat tekee tän

Suna Mulla on kans alkanu tulla maitoa molemmissa raskauksissa alle rv 20. Esikoista odottaessa kävin yhdessä vaiheessa jopa lääkärillä kun sitä maitoa tuli niin paljon, että tissejä särki ihan jumalattomasti jos en välillä puristanu sitä pois. Lääkäri siihen sitten vaan, että pitäis mahdollisuuksien mukaan olla puristamatta sitä pois ettei se tuotanto vaan enää lisäänny. Tässä raskaudessa on onneks toi maidon tulo ollut paljon maltillisempaa eikä oo tarvinu kärsiä mistään säryistä. Kaikenkukkuraks pärjään yksillä liivinsuojilla per päivä :)

Tanku Mä oon kans saanu luvan syödä salmiakkia ihan urakalla kun mulla on kans ollu ihan alusta asti tosi matalat paineet. Kotona mitattuna yläpaine on alle 100 ja alapaine jotain 50 ja vähän päälle. Onneks tota hepatoosia aletaan sulla nyt seuraamaan tarkasti niin ei ainakaan jää huomaamatta! Mulla on jotenkin sellanen kutina että ei mee kauaa kun pääset synnyttämään!

OiLily Voi miten ihanaa kuulla taas lisää hyviä uutisia!! <3 Noista sun puheista päätelleen ei kyllä todellakaan vois uskoa, että tyttö on syntynyt jo rv 31+5!!

jenna Et oo ainut, jota on pikkuhiljaa alkanu tää odotus enemmän kun kyllästyttää! Mulla tiestysti asiaan vaikuttaa suuresti myös se, että oon viimeisen kolmen vuoden aikana ollut kohta kaks vuotta vaan raskaana (kun lasketaan kaks täysiaikaista raskautta ja keskenmenneet siihen vielä päälle)! Tähän asti tää raskaus on mennyt tosi hyvillä fiiliksillä, mut nyt on alkanu jo välillä pahemman kerran tympimää.. Onneks nääkin ajatukset on vaan hetkellisiä eikä kaiket päivät mee vaan synkistellessä. Toisinaan kun on oikeen hyvä olla niin nautin todella paljon tästä raskaana olemisesta :) Lisäks mulla on nyt kaikeksi onneksi niin paljon ohjelmaa seuraaville viikoille, että en pahemmin edes ehdi ajatella koko raskautta!

Eevi Ootko muistanu juoda tarpeeksi nyt kun on nää helteetkin?? Nestehukkahan aiheuttaa kans päänsärkyä, väsymystä ja huonovointisuutta.

Mä sitten repäsin tänään ja tein koko kämppään ihan kunnon suursiivouksen YKSIN! Ensin siivosin kaikki tavarat paikoilleen, vaatteet viikkasin kaappeihin, sitten imurointi, pölyjen pyyhkiminen, lattioiden pesu, vessan pesu, kylppärin pesu, kolme koneellista pyykkiä... Näiden lisäks tein vielä ruoan, jälkkäriks pannaria ja hoidin yhen yksvuotiaan siinä sivussa! Ai että mä sanon, että ykskään mies ei pystyis tähän! Onneks on sauna päällä niin kohta pääsee vähän rentoutumaan ja saunan jälkeen aion ottaa pienen hieronnan tuossa shiatsu-hierontatuolissa. (Tiedän kyllä, että ei suositella raskaanaoleville, mutta en aio istua siinä koko iltaa) :) Palkinnoksi tämän päiväisestä aherruksesta komennan huomenna miehen ajamaan nurmikon sillä välin kun mä katselen terassilta aurinkovarjon alta nauttien mehujäistä!

LauraElina: Joo siis mähän oon koko aja vesipullo kouras, et juonu oon iha tarpeeks. Mä luulen et se on vaa tää ylikuumuus joka tekee tän. Ei mulla ennen vaa tehny tiukkaa mitkää +30 helteet, mut nyt ku on raskaana nii iha eriasia :D Noh mä valittelen sit tonne nukkuu maanantaina jos jatkuu viikonlopun yli viel

Tanku hieno juttu että arvot vielä ihan ok ja seuraavat tilannetta!

Suna Mullakin tuloo maitoa tisuista... Pikkuneiti ihmettelee et mitä äitin tissistä aina saunassa tulee?!? =D Noi kertakäyttö liivinsuojat on ihan berberistä et kantsii hankkii niit pestäviä, niitähän voi tehä vaik itekkin.... Nelliä oottaessa tuli kans paljon maitoa... Nyt vähän vähemmän, onneksi!

Jenna anna tulla vaan... Ja en kyl olis minäkään noita vaunuja huolinu... =)

Aionpa minäkin tilittää.... Nimittäin nyt rupeaa palaan käämit!!!!
Meillä rupes isäntä tänään juputtaan kun Nellin lelut on levällään ja vauvan huone sekasi... Voi Per**le sentään, toinen on kaksvuotias... Ei muuten tasan tarkkaan leiki niin et laittaa heti ne lelut paikoilleen... Ja sit rupee Nellille möyhyään ku toinen otti keittiön laatikosta kapustan et viet sen kakara nyt heti takasi... Kapusta jumaliste mitä vahinkoa se nyt sillä aikaan sais?!? Toinen nyt vaan haluaa leikkiä keittiön vehkeillä kun äitikin niitä ruokaa tehdessään käyttää... Sit ukko suuttu niin pirusti et meni nukkuun pariks tuntia ja ei suostunu Nellille edes vastaamaan kun jotain isältään kysyi... hohhoijaa, ja se ikä oli?!?(29) alle 2vee... Nelli on kypsempi kun se!!! Oon pyytäny sitä monta kertaan auttamaan kotihommissa ja nostaan yhen lipaston toiseen huoneeseen, ni ei!!!  Tänään sit sattuneesta syystä kärähti ja kannoin koko roskan itekseni!!! Onneks selvittiin parilla supistuksella...  Nyt se viel äsken rupes jauhaan et on se kumma kun en saa kotitöitä tehtyä... No hoidanhan mä kaks koiraa ja Nellin, pesen pyykkiä, astioita ja imuroin, muttakun herraa häiritsee lelut lattialla!!! Nouki perkele ite ne lelut sieltä lattialta jos häirihtee!!!! No myö Nellin kaa ne sit yhes ennen iltapuuhia laiteltiin ja silti isäntä lähti pihalle mököttään... Ja minä oon muka se itepäinen meiän perheessä... Paskat sanon minä!!!!!

Aaaah... Kylläpä helpotti...

satu sen verran huutelen vieraisii ett tilitykses miehestäs kuulosti tutulta.oisin voinu ton lukea ihan ku itte oisin kirjoittanu. tsemppiä sinne!

Satu84, minä oisin kyllä isännälle tuossa vaiheessa jo näyttäny ite mitä muuta sillä kapustalla voi tehä ko hämmentää ruokaa, pihvinuijankin käyttöä jopa harkinnu. ..kyllä sais jäähäkki vähäks aikaa sinne pihalle mököttään jos ei lapselle viitti edes vastata jos kyyy jotain, ei nyt kuitenkaan ihan nuin käämejä tarvi polttaa.

Ompas ollut tunkkainen ilma tänään, eikä pisaraakaan vettä edes ole tullut, saa sitä vettä raahata tuossa pihalla vihanneksille ja muille kasveille. syksyllä alkaa raivaussaha puhua kun saan sämpylän ulos mahasta On hyviä puolia kun ostaa vanhan talon ja sitten niitä huonoja puolia jos ei tykkää istutuksista mitä edellinen asukki on tehnyt, pikku hiljaa tässä saanu pihaa siistittyä.
Mulla ei oo vähään aikaan ärsyttäny mikään, aika seesteinen olo ollut. Tänään vaan harmitti kun mies joutui taas ylitöihin juuri sinä päivänä kun meillä ois ollut ultra, ei se auta kun taas yksin mennä katteleen pikkuista, kyllähän sitä ittiäki vähän harmitti joten en kehannu alkaa jupiseen siitä enempiä

huomenna taas mökkeileen ja näkeen siskoa pitkästä aikaa, välimatka ei oo kovin pitkä mutta sitä se teettää kun kummassakin perheessä ollaan vuorotöissä, ei taho vapaita sattua samoille päiville.

Nyt tästä jos lähtis lepäileen, piti eilen taas maalata, selkä kiitti ja kuittasi heti.

Kyllä onneksi vähän helpottaa, kun saa tänne purkaa. vaikka tuntuukin, että ihan turhastahan mä valitan. meillä kuitenkin onneksi mies tekee ja auttaa kyllä paljon. sit kilahdan jos sukat on jääny olkkarin lattialle. taidan olla pilalle hemmoteltu... mutta en vain mahda sille mitään, että pinna kiristyy ihan pikkuasioistakin nykyään. nyt sit itku pääsi ja stressaannuin kun oltais haluttu miehen veli ja tämän vaimo kummeiksi, niin eihän ne mihinkään kirkkoon kuulu. eivät ole edes riparia käynneet. minä kun oon kuullu koko ajan juttua siitä, miten uskonnollisia he ovat. eivät sitten näköjään... nyt ei oo kummeista tietookaan.

zemppiä teille muillekin! jos se pinna pidentyisi sitten kun saa hormoonit tasaantumaan...

No juu....

Eilen illalla tästä asiasta sitten "keskusteltiin", mutta eihän tuo ukko oikeen reagoinu mitenkään... Aamulla sit meni neitiä noutamaan omasta huoneestaan aamupissalle ja kilahti kun Nelli olis halunnu mennä vessaan isin sykyssä... Mut eihän se jaksanu sitä aamulla kantaa.... Sit rupes Nellille huutaan et kuse sitte housuus!!! Eihän Nelli edes tiiä mitä kuseminen tarkottaa... Huoh!!!! Isäntä marssi takas meiän makkariin ja jätti neitin rääkyyn et pissittää aulaan... Minä sit kävin neidin pissittämässä! Kyllä voi ihmisellä olla huonot hermot!!! Sanoin sit asiasta aika kovasanasesti, niin nyt on peräti tytön ottanu mukaan omiin touhuihinsa, eihän se nyt Nellin kans varsinaisesti leiki, mut tytölle riittää kun saa olla sen touhuissa mukana...

No mutta...  Minä lähen raivaileen keittiötä ja laittamaan mansikoita pakkaseen..... Ah, tätä arkea!

Näin kyl niin kummalista unta. Mulla oli siinä unessa ollut edellisenä päivänä aavistus et nyt se tyttö syntyy ja sit seuraavana päivänä se syntyki enkä ollut pakannut sairaalakassia ym mitään ja kaikki mun vauvan vaatteet oli märkiä kun oli tullut just pesusta (niinku tuola osa onki :D ). Sit jostai kummansyystä lapsi syntyiki kotiin ennen aikojaan mut ihan normaalikokoisena ei yhtään pienenä ja mä en edes muista siitä synnytyksestä mitään :D sit menin kättärille ja kuuntelin siinä ku mun puol faian lapsi puhu kuinka sille annetaan se ja se nimi ja sain käsityksen että olin mennyt lupaamaan mun lapsen adoptioon :O sanoinki siinä unessa sitte että mihinkää adoptioo mun lasta anna. ym ym 

siis koko yön näin unta vaan kuinka lapsi syntyki etuajassa ja ku mun 2 muuta akveria oli raskaana ja anto nidien lapset adoptioon. Ihan outoja unia. Mun on pakko ton unen takia nyt kyl pakata se saiaraalakassi :D

eevi-
:D hui kamala!
mä oon nähny pariki synnytys unta jo.joista yks muistu ihan yhtäkkiä mieleen kaikista karmeinpana,.olin sen jo hetkeks unohtanu.
Iiihan alkuraskaudessa näin sellasta unta että jostain oli selvinnyt että minä ja mieheni olisimmekin sukulaisia keskenämme :O ja mun serkku siinä unessa tuli kertoon mulle kuinka ne jotuuu tappamaan meidän lapsen ,että sen ei voida antaa elää! hyih! se oli kauhea.
sit oon 2 kertaa nähny unta siitä että tää vauva syntyy rv32 (onneks nyt alko viikko 33 nii ei ollu enneuni xD)
toisessa unessa olin kätilön vastaanotolla ja mulle sanottiin että oot 4cm jo auki et synnytys on käynnissä,vaikkakaan siinä unessa mua ei supistanu yhtään eikä lapsveetkään ollu menny :D
sit toisessa jonka näinki toissayönä niin,
olin kotona semmosen pienen ja ryppyisen rääpäleen kanssa joka oli syntyny rv32. se uni jäi siihen.
Päikkäreillä sit eilen näin unta että olin jossain (wen tiedä missä,ilmeisesti sairaalassa) ja kuuntelin verhon takaa ku kätilöt puhuivat minusta että "lapsivedet meni,se oli ihan vihreetä se vesi".

kauheita nää unet oikeesti,eiks edes vois nähdä sillee synnytysunia ett siin ois kaikki menny hyvin?! :D

Takaisin