Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satu84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko munkin tarinoida. Näin joskus viikolla 20 unta että synnytin lapsen, ilman supistuksia. Joskus viikon 30 tienoilla, mutta vaavi oli jo täysiaikainen. Se vaan tupsahti, laitoin sen rinnalle ja vaavi alkoi syömään kuin vanha tekijä. Lähdin kävelemään synnytyssalista ja äkseerasin miehelle että et nyt voinut edes pyyhettä ottaa mukaan. Enhän mä alasti voi vaavia kotiin tuoda. Muistin siinä unessa että meillä ei ollut yhtään vauvan vaatetta kotona (silloin ei montaa ollutkaan ja vähätkin pesemättä), sänky oli hakematta, ei kaukaloa, ei mitään. Me tulimme suoraan kotiin. Yritin etsiä hyvää paikkaa laskea vaavi kotona, että saan pyykkikoneen pyörimään, että saa vaaville vaatteita.

Kyllä minulle tulikin kiire saada edes eka koneellinen vaatteita pestyä. Nythän on jo viimeiset narulla, tosin nekin on 80 - 100 cm kokoisia. Huh huh taas se pyöritys alkaa noiden vaatteiden kanssa! Mutta jos vanhana saan en uusia osta kuin tarvittaessa, ja meillä pyörii kavereiden kesken rinki vaatteilla. Ne kirjaimellisesti kiertää. Sain kaverilta takaisin samoja vauvan vaatteita, jotka olen meidän esikoiselle saanut ja laittanut kiertoon. Ainoa että koiran karvat tulivat myös, mutta eiköhän nekin siitä vähene. Ei muuten harmita yhtään että me ollaan jo hommattu syöttötuoli ja sitteri, kummityttö testasi eilen molemmat. Ne olivat hyviä. Laitan kuvia vaavin huoneesta jahka saan vihdosta viimein kaapit sinne. Kaappien tavarat on lattialla laatikoissa, eikä huoneesta saa oikein käsitystä ennen. Kun nämä kaikki kaappeihin menevät tavarat ei ole vaavin tavaroita. Hoitopöytäkin tulee kuulemma heti kun mahtuu, eli kun kaapit on saatu. Ensi viikon torstaista oli puhe kaappien toimitusta.

Onpa kiva kuulla ettei ookkaan mitenkään erikoista et alkaa maitoa noin aikasin jo tulemaan :) Ja seki ettei oo ainut joka saa jo nyt tapella sen kanssa :D pientähän tää toki on.

Satu84 voimia sinne :/ meilläkin tuo mies välillä kiukuttelee ku pahanen kakara... vielä enemmän ärsyttää ku MEIDÄNHÄN tässä pitäis kiukutella ja olla pinna kireällä ku ollaan raskaana ja ne hormoonit on meillä eikä noilla miehillä! Välillä mietin kyllä vakavasti että osa on siirtyny miehiin...

Ja eevi toivotaan ettei oo raskausmyrkytystä, mietin vaan ku sullahan oli sitä turvotustaki vissii aika mukavasti... :/ mutta kylläpä se siellä neuvolassa onneksi selviää. 

Määkin näin yks yö unta että vauva oli jo kotona, oli sitten kyllä ihan kauheeta herätä ja huomata ettei sitä ollukkaan ja tuijottaa eessä olevaa tyhjää pinnasänkyä! :( sen jälkeen en oo enää millään malttanu oottaa et saan vauvan kotiin :) 
Nyt näin pari yötä sitten kans unta et olinki saanu kolmoset ja ihan paniikissa yritin saada yhen äitiyspakkauksen vaatteet riittämään niille :D
xiina on nähny kyllä inhottavia unia, mulla nuo on onneksi ollu vielä ihan hauskoja :)

Jaksamisia!

Täällä myös toissa yönä nähtiin unta, lähinnä painajaista...
Oikeasti heiluteltiin illalla peittoa ja mies moneen kertaan kysyi, etteihän käy kipeää minnekään, minkä takia varmaan näinkin kummallista unta. Touhun jälkeen sammuttiin molemmat samantien, minä pyyhe jalkojen välissä.

Noh, näin unta että olimme illalla harrastaneet ja olimme nukahtaneet touhaamisen jälkeen, niin kuin oikeastikin tapahtui. Unessa heräsin joskus aamuyöllä pyyhe haarukassa ja lähdin käymään vessassa. Matkalla vessaan alkoi alamahassa tuntumaan kummallista kipua. Vähän pelotti mennä vessaan, jos kaikki ei olisikaan hyvin. Sain pissattua ja hirvitti katsoa paperia, mutta onneksi siinä ei ollut mitään ylimääräistä, kaikki hyvin.
Juuri kun olin nousemassa pöntöltä, mahaa vihlaisi kovasti ja tuntui, että nyt kyllä tulee jotain ulos. Samantien vessanpöntöstä kuului plompsahdus ja yritin nousta äkkiä ylös pöntöltä, jalkoja pitkin valui klönttistä verta, vessanlattia oli verisessä nesteessä ja vessanpönttö oli ihan täynnä punaista vettä. Yllättäen pinnalta näkyi pienen pienet varpaat, pönttö oli tukossa vauvan pään takia, ja salamana nostin vauvan ylös pöntöstä ja yritin huutaa miestäni. Vauva ei liikkunut. Kiljuin ja yritin huutaa miestäni ja pidin vauvaa sylissäni, en tiennyt yhtään mitä minun pitäisi tehdä. Mies ei tietenkään herännyt, kun tämä on oikeastikin niin huono heräämään.

Sitten oikeasti heräsin ihan hiestä märkänä, onneksi ei tarvinnut katsoa kuollutta vauvaamme kauemmin. Kello oli 04.40, pyyhe oli haarovälissäni ja piti lähteä vessaan. Kaikki kuin unesta. Vähän kyllä hirvitti nousta sängyltä ylös ja lähteä kävelemään kohti vessaa, jos tämä olikin jokin enneuni.
Mutta onneksi mahaan ei sattunut, eikä tullut verta tms. Että kaikki oli hyvin! Meni kyllä hetki ennen kuin sain unen päästä taas kiinni...

Synnytysunista:

mä näin pari viikkoa sitten semmoista unta että olin äitini ja kummitätini kanssa jossain metsässä tekemässä jotakin kantasuomalaista mettätyötä, tyyliin kaskeamista tai jotain, ja mahan kanssa se oli vähän vaikeaa. Nämä kokeneemmat naiset sitten opastivat että "tämä on pakko saada tehtyä, ota se vauva hetkeksi pois mahasta". Mää olin ihan että mitä? "Joo kaikki odottavat äidit tekee joskus niin, vaikkei siitä puhuta" "Kyllä se pärjää jonku 4-5 tuntia ulkonakin, paat sen sitten samaa tietä takas". Olin herätessä ihan että WTF!?!

Toissayönä näin semmosta unta että maailmanloppu oli tulossa. Jännätin että ehtiikö lapseni syntyä ennen maailmanloppua, mutta sitten kävi ilmi että ei ehdi. Minut valittiin johonkin maailmanlopun valmistautumisjoukkojen kaartin johtajaksi, eli valmistelemaan pienen valitun joukon selviämistä, tyyliin keräämään ruokaa ja tarpeita ja rakennuttamaan jotain poteroita. Olin täysin sinut ja sujut sen asian kanssa että me vauvan kanssa molemmat kuollaan maailmanlopussa ja että lapseni ei koskaan näe tätä maailmaa. Mutta siinä unessa mä olin niin rauhallinen ja tyyni ja niin hyvä johtaja että siitä jäi niinku hyvä mieli, että miten pystyinkin toimimaan niin vakaasti ja rauhallisesti ja järkevästi siinä tilanteessa ku yleensä oon just semmonen hermokimppu joka saa kilarit kun pienikin asia tökkii :D Outoo!

Sit oon nähny semmosia unia että oon käyttäny alkoholia tai polttanu tupakkaa ja aamulla ollu hirvee morkkis kunnes muistanu että sepä oliki unta :D

Kävi mahtava 5 min rankka sadekuuro tuossa. Koko päivän ollu +29 ja kostea, hautova ilma = täydellinen päivä lyllertää ison mahan kanssa puistossa ja kaupungilla... NOT! Nyt lähen uimaan. Iloista viikonlopun jatkoa :)

hui kamala ninetsu mikä uni, kunnon painajainen!

itekin oon nähny pari unta vauvasta, tai oikeastaan synnytyksestä. toisessa unessa oli vain jotain, että olin synnyttänyt pojan, vaikka piti tulla tyttö. enkä muistanut koko synnytyksestä mitään. makasin sairaalassa ja joku tuli kertomaan että tosiaan poika tuli.
toinen uni oli inhottavampi, siinä tipuin portaita alas ja alkoi sen takia supistamaan. jouduin lähtemään äkkiä sairaalaan, jossa todettiin,että vauvan tila on niin huono, että päädyttiin hätäsektioon. mieskään ei ehtinyt sairaalaan ollenkaan, laitoin vaan sitten tälle viestiä että tyttö tuli ja painoa on 2500g. oli jotenkin inhottava olo tuon unen jälkeen, koska en missään nimessä haluisi sektiota. toivon, että kaikki menisi hyvin ja voisin synnyttää ihan luonnollisesti alakautta.

aivan kauhea tuo ninetsun uni :S mä nään siitä sit varmaan ens yönä painajaisia xD mut hyi! ihan menee kylmänväreet

Hele81: Mäki oon nähny monta kertaa unta et oon ollut juomassa :SS

Suna: Mä vähä epäilen ettei raskausmyrkytys oo, mut kyl se vähä herättää ajatuksii. Joo siis mulla tosiaa on kyl turvotusta . Mut tuol luki et se turvotus on koko aikaista ku normaaliturvotus tulee iltaa myöten.Mulla kyl on koko aja turvotusta mut iltaa myöten se pahenee

mulla oli viime yönä kyl semmonen liskojen yö...

Nukuin tosi huonosti ja näin koko-ajan painajaisia... Saatto vaikuttaa nuo ukonilmat kun vähänväliä jytis!

Näin unta et oltiin jollain lomamatkalla. Oltiin sellasessa talossa menos nukkumaan ja sato ihan kaatamalla, sit siinä unes heräsin siihen kun siellä sisällä sato vettä, herätin isännän et hitto et on muuten paska talo kun ei edes vesi pysy ulkopuolella... Ihmeteltiin hetki ja sit huomattiiin et naapurihuoneesta oli jo osa lattiasta vajonnu ja meiän neiti onneks nukku toisella puolella huonetta turvassa. Huusin mun veljelle et tulee ottaan tytön ja menee sen kans toiseen päätyyn koko taloa joka oli kuivaa aluetta ja isännälle et nyt haetaan puhelimetja rahat sielt makkarista ja häivytään tästä rotankolosta. eipä ehitty kun siihen makkarin ovelle kun koko talonpääty romahti meiän alta.... Katoin alas ja näin sellasen ristikko hässäkän ja tajusin et en mahu mahan kans siitä välistä mitenkään... Tarrasin isännän käestä kiinni ja just kun olin tippumas siihen väliin ni heräsin... Supisteli... On muuten inhottava tunne kun muka tippuu jostain unissaan....

Suna Heh... totta turiset noista hormoneista...

Tänään on sit jo aamusta supistellu ja pahaa oloakin meinaa olla... Piti jo tossa noita raskausmyrkytyksen oireita katella... Jospa tämä menis ohi!!!! Isäntä on luojan kiitos ollu koko aamun tytön kanssa!!! Tuumas aamulla et supistaako kun puhaltelin pariin otteeseen... Käski sänkyyn ja sano olevasa tytön kans!!!!

Jalka edelleen tulehtunut, ei oo lääkkeet auttanu. Pitää huomenna mennä uuelleen lekuriin näyttään ja pyyttää vähän tujumpia troppeja! Niin ja mun pitäis mennä viel viikoks töihinkin, eipä taida onnistuu, saikkua!!!!

Huiii mitä unia teillä :O
mä nään usein painajaisia, ihan viikoittain..ei varmaan pitäs kattoo CSI ym muita sarjoja iltasin ;) mutta onneksi en oo synnytyksestä tai vauvaan liittyviä pahoja unia nähnyt.

mulla ei tota maito ongelmaa ole vielä ollut. mutta noita liivinsuojia oon miettinyt. oootteko kokeneet jonkun merkin hyväksi / huonoksi? kertakäyttösiä / kestoja?
sain töistä natusanin liivinsuojia paketin, ilmaisia kun ovat niin niitä nyt ensin ainakin kokeilen kun tulee tarvetta :)

hienoa Tanku että arvosi eivät olleet yli rajojen! ja hyvä että testaavat nyt tiuhaan sinua niin tietää että kaikki on kunnossa. Saitko kenties Ataraxia kutinaan, vai jotain muuta?
multa otettiin nuo arvot samalla kun olin sokerirasituksessa, pientä kutinaa kun oli ollut. neuvolantäti kyllä sanoi jo silloin että tuskin on mitään hätää, mutta kun olin menossa sokerirasitukseen, niin samalla vaivalla otettiin toinenkin testi :)

kohta vaihtuu taas kuukausi <3

zibbh juu juuri tuota ataraxia määräsivät kutinaan vieläkin hiukan mietiskelen että alanko syömään nuita ollenkaan....

itsekin jos jonkinmoista unta nähny vauvasta ja synnytyksestä.... ensimmäinen uni joka kaikista parhaiten on mieleen jäänyt niin tuli jo ennen np-ultraa kun eräällä ystävälläni oli juuri kyseisessä ultrassa todettu ettei vauvan sydän enää pumpannukaan niin siitä sitten jäi itelle tietysti kauhukuvat omiin uniin että juurikin keskenmeno todettiin ulrtassa tuota unta näin varmaan viikon putkeen..... ja pelkäsin ihan sairaan kovaa mennä ekaan ultraan..... vaan onneksi kaikki olikin hyvin aivan purskahdin itkuun helpotuksesta....

En oo taas pitkään aikaan ehtinyt täällä käydä, mutta johan on tapahtunut paljon. ONNEA OiLilylle pikkuprinsessasta!!!
Masussa alkaa käydä tila selvästi ahtaaksi, ei jää epäselväksi milloin pikkuinen on liikkeellä:) Jalat on alkaneet turvota jos oon pitempiä aikoja istuen, niin sohvalla makailu on osoittautunut tälle mammalle suosikkipuuhaksi:) Aloitin vauvapyykin pesun ja tässä lähiaikoina pitäis sitten loput tarvittavat käydä ostamassa. Ens viikolla on neuvolalääkäri ja oli tässä yks neuvolakin välissä. Laitan tietoja tonne neuvolakuulumiset osioon.

Zibbh-

Ite koin esikon aikana kestoliivinsuojat parhaiksi,kerttikset tarrautuu toisinaan ikävästi kiinni rintaan ja kun ne on muutenki silloin hellänä niin :S ite hamstrasin nyt kirpputorilta noit kestoja :)

Hui mitä unia joillain teistä on! Itsekin näen paljon unia, jopa muistan niitä (yleensä en muista ollenkaan), mutta ei ne pelottavia ole olleet hölmöjä tai hauskoja lähinnä.

Nyt on vihdoin käsileikkauksesta(rannekanava) selvitty, tikitkin saatu pois ja jotain jo voi tehdäkin. Paljoa ei kädellä kannella/nostella mutta, eiköhän se tässsä parissa kuukaudessa ehdi parantua.
Olo minulla on kuin rantapallo, tuntuu että olisin jo nyt yhtä iso kuin esikoisen viimeisellä kuulla, vaan onneksi ei ole turvotusta vaikka näinkin nihkeet ilmat on saatu!

Aurinkoista ei ehkä ihan näin helteistä heinäkuun jatkoa kaikille!

Aikamoisia unia...
On kyllä itekki tullu nähtyä mitä kummallisempia vauvaan liittyviä unia ja viime yönä näin unta lastenvaunuistaemoticon Johtunee ehkä siitä ku niin eilen selailin kaikkia mahdollisia sivustoja ja vertailin eri merkkejä, käytettyjä siis etsin. Kiitos vaan äitini, joka sano et kattele mitkä sua miellyttää, he maksaa kyllä ne sitten.
Muutenki oli kiva tossa perjantaina kun mökillä oltiin niin mun vanhemmat oli siellä ni sai jutella oikein huolella vauvajuttuja. Äiti puhu omista raskauksistaan ja synnytyksistään. Sit kaikista tarvikkeista höpistiin kun selvis ettei suunnitteilla ollut pinnasänky jouda meille vielä ja että nyt anoppi ja käly aikovat yhdessä ostaa meille pinniksen. Ja kälyltä tulee sit muuta tavaraa kanssa kun hän käy omaa varastoaan läpi, sieltä tulee ainaki parikin vannaa ja sit peittoa ja muuta.
Mun äiti sit rupes miettii et mitäs heille jää ostettavaa jos ne pinnasängyn ostaa niin he buukkas noi vaunut nyt sit
Eilen oli siskoni nuoremman tytön rippijuhlat enkä sit päässy sieltäkään lähtemään tyhjin käsin kun sisko kävi hakemassa vielä jemmaamiaan vaatteita varastosta (ja siskoni nuorin on jo 10vee joten ne on kauan ootellu käyttäjää). Siellä oli jopa yks mekko ja pari hattua jotka on aikoinaan mulle ostettu Sainpa nyt kaikki mukaani, on poikien ja tyttöjen vaatteita, et kattoo kummille tulee käyttöä No on tietty suurin osa semmosia jotka käy kummalle vaan. Sit siellä oli pari vaunulelua, toinen jopa niin vanha et se on ollu mun isoveljellä käytössä

uhhuh.mull on ny viikon ajan tullu päivittäin supistuksia mutta melko pieniä vaikkakin laittaa irvistään.Tänään onki sit ollu semmone päivä ett kokoajan istuessa tai seistessä supistuttaa :/ aika koviaki tulee..kun nyt vaan viell tänään rauhottuis ,kun huomenna mull ois muutenki kontrolli äitipolilla nii ettei tänään tarttis lähtee :/ saas nähä onko nää tehny nyt tekojaan.se on sit huomenna määräys osastolle jos on paljonki tapahtunu :(

Tänään oli sit neuvola. Kerroin siel noist päänsäryistä ja siitä et mun on vaikea syödä ku alkaa oksettaa ku alan ruokaa lappaa suuhun. samoin mulla on ollu nyt noit kaatumisia. Just viikonloppuna taas vasenjalka petti alta :o sano soittavansa mulle torstaina ja tarkistavansa tilanteen. Mulle annettii myös noit pissatikkuja mukaa et pitäis katella protskui. Vauva oli kääntyny poikkitilaan myös, mut tuolahan se pyörii koko aika ja on välillä ties missä asennossa. Ja helpotukses tuli että en ollutkaan lihonnut mitään 2 kiloa viikossa niinku pelkäsin :D

nyt jännittää! :S kohta meen äitipolille tarkistukseen ja supistuksia on tullu melkosen kiitettävästi.mun tuurilla joudun jäämään osastolle lepäileen.huoh.. onneks viikkoja on jo sillee hyvin ett tuskin montaa viikkoo mua makuuttavat kun 34 viikon jälkeen ei enää estellä.pitäkää peukkuja ett saisin tulla kotio lepäileen :)

Huomenia!!!

Meiän pikkuneiti se vaan nukku kymmeneen!!!! Meni unille ysiltä. Voi että mä oon ilonen kun nukkuu noin hyvin... no eihän sitä unta enää päikkäreille riitä, mutta mieluummin mä yöllä nukunkin!!!

Miten teillä muilla esikot nukkuu? Jännittääkö oma jaksaminen kunhan vauva syntyy?
Ootteko miettiny miten huomioitte esikkoa kun imetätte? Olen aika varma että meillä ainakin koetaan juuri tuosta asiasta niitä mustasukkaisuuden puuskia!!!

Hokasin tos muuten et metsäkanalintujen metsästyshän sit alkaa just kun mulla on LA 10.9... Eipä taida isäntää paljo kotona näkyä... Meille hankittiin vuosi sitten lintukoira jota olis nyt pakko käyttää metällä ni kai se on sit issekseen muksujen kans pärjättävä...

Xiina Toivottavasti ei mitään suuria avautumisia ole tapahtunut!!!! Peukut ja varpaat pystyssä!!! Makoilu ei varmastikkaan mitään herkkua olisi!!!!

meill esikoinen nukkuu hyvin :) välillä niin että yöllä 8-10h ja päikkärit .ja sit välillä niin että 12-13h yöllä eikä päikkäreitä. Melkein toivoisin ett vauvan synnyttyä jäisi esikoinen tuohon päiväuni rytmiin :D mut joo,toivossa on hyvä elää xD vähän jännittää mutt ei paljookaan,enempi jännittää se ett jos vauvalla onkii kauhee koliikki niin koko perheeltä menee yöunet.
mä en oo oikeen osannu viell ajatella tota imetysjuttua kun se ei esikoisen kohdalla onnistunut oikeestaan laisinkaan vaan pulloruokinnalla mentiin.mutta kaippa sekin jotenki suttaantuu sitten :) toivon ainaki ett nyt se imetys onnistuis paremmin.
Sen verta oon ajatellut ett aina kun vaan vauva sen sallii niin annan itseni täysin esikoiselle että hän saisi edelleen yhtäpaljon huomioo kuin tähänkin asti.Mut sitten sen näkee kuin menee.oon aivan varma ett Aksusta tulee magamustis :S

Takaisin