Heinäkuun höpinät!

satu84

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heinäkuu....

Lämpöä riittää ja lomakin alkoi! Mitä muuta voi toivoa?
H-hetkikin lähestyy hitaasti mutta varmasti!!!!

Ihanaa heinäkuuta syysmasuille!!!
 
täälä ollu tänään ihan kurja ilma kun vettä ihan kaatamalla ja sitten ukkoostakin oli tuossa ny onneksi rauhoittui hetkeksi keli :)

 
ehkäisystä-
me on koettu meille helpoimmaks vaihtoehdoks kumi :S onhan se ällö mutt mä kuulun kans niihin joille ei oikeen mikään hormonaalinen ehkäsy sovi.minipillereitä söin jonkin aikaa tuloksella että kuukautisia ei tullut ikinä mut nyt esikoisen jälkeen totesin että en ikinä muista niitä ottaa joten turvallisempaa on laittaa kumi :D

ja luoja sentään ett mä sit vihaan näitä helteitä! -.- kun ei edes nukkuun pysty nii sit on kokoajan semmonen olo kun olis joku vuosisadan krapula tai korkee kuume ett mitenkään päin ei oo hyvä olla x(
 
Mä oon yrittäny olla valittamat tästä kuumuudesta, mut ihan yhtä helevttiä tää on! Mä oon aina rakastanu sellasii +30 asteen helteitä, mut nyt ei jaksa, hiessä koko akka koko aika eikä jaksa tehdä mitään. Turvotuski painaa :S luulen et nyt on kyl tullu painoa täs paris viikos ja urakalla koska mä en kauheesti jaksa liikkuu :S
 
Ihanaa, täällä pohjosessaki on oikein kunnon helteet! En malttais millään olla laisinkaan sisällä. Onneksi on läppäri ;) Mun kyllä täytyy tunnustaa että toivon että kesä kuluu hitaasti nautiskellen (siis en toivo et syyskuu tulisi pian), tajusin tossa juuri miten helpolla pääsen vielä tän kesän, molemmat muksut omatoimisia, eikä nuorinkaan tarvi enää vaippaa jne. Eli haluan nyt nauttia täysin siemauksin, ensi kesänä onkin sitten ihan eri kuviot :)

En muista kirjotinko että sokrut oli sitten normaalit, mitään lukuja en muista, kun soitin tulokset. Ens viikon alusta olisi sitten taas normi neuvola.

Minäkään en ole oikein luotettava pillereiden syöjä, unohdan useammin kun muistan ottaa, että meilläkin ollaan sitten kumeiltu ja varmoina (?!) päivinä annettu palaa...niin siis juuripa siksi tässä tilassa nyt sitten ollaankin :D Jep, mutta kaikesta huolimatta vauveli on tervetullut, vaikka ei olekkaan suunniteltu. Mutta nyt kyllä olen jo sitten sitä mieltä että aion käydä laittaan piuhat solmuun ja sillä sökö, enkä usko et puolisollakaan on mitään sitä vastaan.

Sain ostettua sen turvakaukalonkin vihdoin ja viimein. Me kyllä ostettiin ihan tutulta käytettynä se. Sovitettiin vielä autoonki sitä niin ihan kohtuudella sinne takapenkille mahtuu kaikki kolme :) 
 
Mä hain tänään postista äippälaatikon. Tai siis mies kantoi ja minä taapersin perässä ja kyllä on pakkaus muuttunut! Täytyy myöntää että edukseen. Toppapuvun kangas on paksuudelta tuplat edelliseen, ja monessa puvussa on kääntö hiat ja lahkeet. En muista että niitä olisi ollut yhdessäkään puvussa vuonna 2003. Mä tykkään väreistäkin jopa, vaikka mun mielestä ei ole olemassa hyvän värisiä vauvan vaatteita, jos niiden pitää olla ilman persoonaa. Kestovaippoja olisin ottanut enemmänkin, mutta tämä on hyvä lisä jo oleviin.

Mutta aivan järkky kuuma! Olen koko ajan hiestä märkä, ihan kuin ulkona odottaisi taas ukkosta.
 
Oi, ihanaa heinäkuuta vaan kaikille!

Me kotiuduttiin asuntoautoreissulta ja oli kyllä ihana reissu, tarkeni ainakin
Mulla ei kyllä mitään isompia ongelmia oo ton helteen kanssa, ei sen enempää ku esim. viime kesänäkään. Nyt ekan kerran huomasin et keuhkojen kapasiteetti on vähän heikompi kun käveltiin tosi jyrkkää mäkeä ylös camping-alueella missä oltiin ja sitä reissua oli pakko vetää ku ranta oli alapäässä ja auto sit yläpäässä Muuten ei kyllä oo vauhtia hidastanu toi masu. Nyt vauhtia hidastaa miljoonat ötökänpistot jaloissa, armoton kutina riivaa emoticon
Nyt on muuten ollu hauska ku oon huomannu et ihmiset rupee aina kovasti hymyilee ku näkevät mut, onneks kukaan ei vielä oo tunkenu kyselee mitään tai hiplailemaan, sitä en sietäis.... Mut hauskaa että ihmisille tulee hyvä mieli ku näkevät isomahaisen naisen

En millään malta oottaa et saan pakkauksen kotiin Ensi viikolla pitäis tulla....
 
mayday -
vähän aikaa meni ennenkö heräsin ett puhuit varmaanki äippäpakkauksesta :DDD aattelin jo hetken että et suinkaan sää viell synnyttää meinaa :D
 
Tervehdys!!

Mullahan sitte sokerit oli muka koholla..kotona mitatessa en oo millekkään aterialle tai herkuille saanu kohoaan arvoja yli sallitun..voiko olla mahollista et ne labrassa otetut testit ois jotenki epäkelpoja? ihmetyttää tosiaan kun jo kolme päivää oon mitannu ja ei mitään, samoja lukuja ollu ettei edes niissä oo ollu heittoja.
Edellisenä iltana kyllä vetasin neljä näkkäriä mätitahnalla kuorrutettuna iltapalaksi kun aamulla oli ne testit. Eihän sitä saanu enää juoda mitään ja suola kerää nesteet kehosta, oiskohan tollasella vaikutusta tuloksiin.
Mua ei vituta toi kotona mittailu mutta kaikki tuo hössötys diabetes kätilölle lähetteellä, sinne menee taas muutama euro ylimäärästä kun muutenki on nuita ylimääräsiä ultria vielä edessä. Vauva kuitenki on kasvanu keskikäyrän alapuolella koko ajan ja mullekkaan ei oo tullu painoa kun 4 kiloa koko aikana. Ja oma neuvolatäti taas on lomalla elokuun loppuun ja tää tuuraaja ei sitte osannu vastata mihinkään kysymykseen mitä esitin, löi vaan laput ja mittarin käteen.
Mistä tässä nyt sitte alkais muka karsiin ruokavaliota kun mikään ei kotona nosta arvoja yli sallitun? herkkuja ei tuu syötyö kun ehkä kerran viikossa, ehkä nyt kesällä oon saattanu jätskin syyä muutamana iltana mutta muuten pääsääntösesti kyllä ihan normi ruokaa vedän. Ei nyt kuiten kehtais kaikkia hiilareita karsia pois, vaaleata leipää en syö, pelkkää ruisleipää. Pottuja tai makarooneja nyt ois ihan kiva kuitenki saada ruuan kanssa.

No, viikon päästä taas neuvola, kuka lie siellä sitte nyt ottaa vastaan.
 
En oikeen ymmärrä tota hirveetä sokerirasitus testi buumia.. Meillä ainakin menee ilmeisesti niin et ei oo syytä katella sokereita jos BMI on normaali eikä suvussa oo diabetestä.. Näitä kirjotuksia ku lukee ni tuntuu noi testit aiheuttavan vaan ylimäärästä stressiä =/ Ja Annukas, sun ruokavalio kuulostaa muutenki tosi terveelliseltä, esim. paljon terveellisemmältä kun mun ni en ymmärrä mitä tosta pitäis vielä karsia..

Mulla on ollu vähän ongelmia tän uuden työpaikan suhteen, oon siis ihan kesäsijaisena siellä, työ on kivaa ja muuta. Siellä on vaan yks aivan kauhea työntekijä, musta tuntuu että se vittuilee koko ajan päin naamaa, koko ajan teen väärin kaikki sen mielestä ja parasta on et se on tosi mukava kaikille niille muille työntekijöille. Mulla on tulla kauhee stressi jo valmiiks niistä työvuoroista mitkä oon sen kanssa. Tänään rupesin itkemään ihan täysillä kotona ku olin sen kans aamuvuorossa. En tie kenelle tästä vois puhuu ku muiden työntekijöiden mielestä se on niin mukava ja oon liian kiltti sanomaan topakasti sille takasi.. Joku kaunis päivä ku hormoonit taas pinnassa ni rupeen varmaan itkemään ku se sanoo jotain ilkeesti =/

 
ANNUKAS
ei sun tarviikka tehä ruokavaliolles mitään kun ei kerta sokrut nouse ,joten syö niinkuin enneki :) himputin hienoahan tuo on että ei oo mitään! :) seki se sokrulitku mitä siell testissä juodaan niin sehän on oikeesti niiiiin sokeria et ei ihme et suurimmalla osalla käy narahdus! ja tääll on kyll semmonen tapa ett jos kotiseirannassa kaikki on kunnossa niin ei ohjata diabeteshoitajalle! sitte vaan jos niitä poikkeamia tulee yhden viikon aikana enemmän kuin 1 .hassua et jos ne sut sinne ohjaa :O tulee turha reissu ! mulle sano viimeks lääkäriki tayssis ku kerroin tosta sokruseurantani tuloksista ett mull ei oo mitään asiaa diabeteshoitajalle :D ja mulla oli kotiseurannassa se 1 poikkeema.
 
No niin, sitä tässä tosiaan itsekkin ihmettelen että pitääkö tosiaan jättää nyt kaikki hiilarit sitten pois. Kun en todellakaan oo mikään makeanperso ihminen noin yleensäkään ja ruokailen suht säännöllisesti ja oon yrittäny terveellistää ruokavaliota vielä enemmän kun raskaana on, ainoa pikku mieliteko nyt oli se mätitahna mitä en ole edes aikasemmin syönyt ja nyt sitte piti mennä sitä vääntään   ja mun oma neuvolatäti oli vielä sitä mieltä että ei mun edes tarvis sinne mennä mutta kun oli ekasta neuvola kerrasta jo laitettu papruihin et pitää mennä niin ei alkanu sitten muuttaan sitä.
Nytkin kun mittasin sokerit kun söin uusia pottuja, voikastiketta ja pekonia..mikä kauhee suolapaukku. 1h sokerit oli 6.9 hiukan enemmän kun eilen ruuan jälkeen 6.2. Ja eilen vielä söin jätskin jälkkäriksi ruuan päälle. Ja ennen ruokailua mitattu arvo ollu alle 5 kumpanakin päivänä.

Xiina85, joo mulle tosiaan pistettiin se lähete jo vetään sille kätilölle. Mulla kuitenki on se istukka kontrolli parin viikon päästä niin ei voi siellä sitte kattoa vauvan painoa tms. mitä se diabetes kätilö nyt sitte tekeekään. Vaan pitää ihan erikseen vielä mennä sinne.

Kuulin tuossa taas sitte jutun että oli käyny labrassa testissä, ei mitään mutta kun sairaanhoitaja on, niin mittaillu sitten kotona niitä ite ja ne oli olleet joka kerta yli raja-arvojen. Eka lapsiki tullu kuukautta aikasemmin niin yli 4kiloa painanu. Mutta eipä kai ne noikaan sitte oo mitään vedenpitäviä testejä. Terveellä maalaisjärjellä kai se täytyy mennä eteenpäin. Kauheeta ruikutusta mutta ei vaan mulla käy järkeen, ei se veren ottaminen tuosta sormen päästä nyt niin hankalaa voi olla että sen saisin kotona joka kerta mokattua jotenki.

No nyt saunaan vihtomaan kaikki agressiot pois
 
Marini: Otan todella osaa tohon työpaikkaongelmaan. Mulla oli töissä melkein sama tilanne. Olin ensin monta kertaa suuttunut hänelle, ja niellyt. Niin satuin puhumaan molempien esimiehelle asiasta. Ratkesin itkemään, ja vähän moinen meinasi hävettääkin. Mutta hän lupasi puuttua asiaan. Niin, olin saanut moneen kertaan moitteet tältä toiselta että kun en tee sitä enkä tätä. Tai teen asioita väärin. Nykyään olen jo suivaantunut hänen käytökseensä niin paljon että sanon takaisin. Mutta meillä on ollut vierekkäiset työhuoneet jo viisi vuotta, ja tehtävät olivat hyvin limittäin aluksi. Nyt meidän työmme menee harvoin ristiin. Koita kestää, ja jos tilanne käy toivottamaksi niin puhu esimiehellenne että tässä on jotain, mutta et itsekään ymmärrä ongelmaa. Hän tietää onko tehtävissä ollut ennen sinua jotain joka hiertää hänen mieltään, tai sinua edeltävässä työntekijässä.

Annukas: Olen samaa mieltä kanssasi. Itselläni pomppasi rasitustestissä toinen arvo kaksi kymmenystä ja toinen oli rajalla. Jouduin seurantaan. Niin testeihin jouduin koska olen jo sen verran vanha että miehen toisella vanhemmalla ja omalla toisella vanhemmalla on jo toisen asteen diabetes. Mulla on ollut kolmen viikon ajalla kolme ylitystä, eikä näillä ole kuulemma mitään merkitystä. Painoindeksini on kohdillaan. Itse syön kyllä vaaleata leipää, mutta vain kuituista. Meillä on vain ruokaöljy käytössä, ja joka aterialla popsin salaattia oikein reippaasti. Tuli mieleen että mitä ihmettä mitä poistan ruokavaliosta. Johon tämä terkan kesätuuraaja tuumasi että peruna, pasta ja valkoinen vehnä. Mutta ihmettelen vieläkin. Teen lapsille ruuan kaksi kertaa päivässä, ja pidän perunasta. Olen itsekin käärmeissäni!
 
annukas
onks sulla samaan paikkaan se lähete miss sulla on istukkakontrolli? kysäse siell et onko sinne d.hoitajalle muka pakko mennä ett voiks sen perua? :D kuulostaa meinaan tosi tyhmältä :D eikä se diabeteshoitaja sen kummempia tee kun antaa sulle paperille ruokavalioohjeita joita et minusta edes tarvii :D lääkärihän se on sit aina joka ultraa.ainaki tayssin äitipolilla.
 
Xiina, samaan puljuun se on se lähete. Tällä paikkakunnalla kun ei ole kuin pelkkä arvauskeskus niin pitää viereiseen kaupunkiin mennä.

ja ne ei sitte muuta tee kun antaa sen ruokavalio lapun sieltä mukaan? No on se ainaki halvempi ruokavaliolappu mitä ravitsemusterapeutilta saa 150 euron hintaan jos jotain positiivista tästäkin asiasta hakee emoticon kukaanhan ei tänä päivänä vielä osaa nettiä käyttää tai katsoa mitä suuhunsa pistää ilman että joku sen sulle rautalangasta vääntää. Oon varmaan jotenki vanhan kansan tapanen mutta on niin paljon kaikke turhanpäivästä mistä jotku vielä maksaa. Kyllä kai sitä nyt jokainen tajuaa että jos väännät rasvaa ja sokeria päivästä toiseen niin varmasti tulee kiloja ja pois ne saa kun vähentää kyseisiä aineksia, ei se mitään ydinfysiikkaa ole. Ja jos jatkat samaantahtiin niin varmasti tukkeutuu verisuonet. Kaikista paras oli se tutkimus mikä nyt vissiin oli amerikassa tai englannissa tehty, sokeripitoiset juomat lihottaa sittenkin..NO AIJAA, empä oo tullu aatelleeksikaan.

Pieni huomautus, hermostun nykyään liikenteessäkin ihan yhtä helposti  
Kerran olin töihin menossa ja joku siellä ei uskaltanu lähteä risteyksestä vaikka sille annettiin oikein tilaakin mennä johonkin väliin kun ruuhka-aikana liikenteessä. Siinä se sitten tökötti 15 minuuttia ja ihan yhtäkkiä sitte jysäytti autolla johonki pieneen väliin juuri rekan eteen. Oli vähällä etten hypännyt aikasemmin autosta ulos ja menny ikkunaan koputtaan että viittitkö ajaa sivuun jos et oo tänä päivänä menossa siitä. En sitte menny, puristin vaan rattia rystyset valkeana

No nyt jos vaikka rauhottuis sitten sohvalle miehen viereen kattoon leffaa, se on heinäkuu ja alkaa ylityö rupeamat, eipä taas tarvi toisen pärstää paljon katella, yks kesä sille oliki työkaveri sanonu että sullaki ois helpompi ostaa asuntovaunu tohon parkkipaikalle ko näyt täällä niin hyvin viihtyvän..
 
Annukakselle: Noi ruokajutut on vähän sellasia että aikasta pitkälle niissä voi järjellä mennä. Mutta sokerin kohdalla mulla pomppas. Olen opetellut aikaisemmin kirjasta pitäen syömään sen mitä oikeesti tarvinkin. Kyse ei ollut sen ihmeemmästä mutta lopetin tupakanpolton, ja kaikki vaatteet rupesi ahistamaan. Mutta sokerin kohdalla olen vetänyt oikein kunnolla herneen nenään että mitä helv.... syön sen sokerin mitä ennenkin, enkä ole raakannut sen koommin ruokavaliota. Päätin että sitten kun on oikeesti isoja lukemia katson mitä syön, siihen asti mittaan kun käsketään (ja jos muistan). Mutta en kuitenkaan halua 4 kiloista vaavia.

Mutta toi liikennejuttu pistää hymyilyttään, mulla meinaa hihat palaa oikein kunnolla meitin esikoisen kanssa. Hänellä on hyppäämässä oikein kunnolla esipuberteetti vai mikähän se on. Aivan järjetöntä nenittelyä, ja isottelua. Ja perään itketään kuin pikkuinen. Tai ainakin toisesta asiasta.
 
Rominna: Kiitos vinkistä.. kyllä munki sietokyky on rajallinen ton suhteen et jos se pahenee tai käy ihan sietämättömäksi naljailuksi ni täytyy puhua esimiehelle, joka on onneks tosi mukava. Mut toisaalta lasken jo päiviä koska pääsen äippälomalle ja ei tässä enää kovinkaan kauan tarvi töissä kärvistellä :)

Hermojen menettäminen nykyään on nii tuttua.. varsinkin miehelle motkottaminen siitä kun se ei tue yhtään mun pesänrakentamis intoa ja oo mukana kaikissa maailman kaapia siivous ja sisustamisideoissa :D Katuu vielä varmaan et millasen pirttihirmun on ottanu!

Hei asiasta viidenteen, mun mies oli jostai lukenu et raskaana olevien naisten nenä saattaa kasvaa kokoa. Tänään se sit tuli sanomaan mulle et joo, kyllä sun nenä on kasvanu.. Ja hetken sitä peilistä tiirailtuani voin ehkä todetakin että mun nenä on tainnu vähän kasvaa :D
 
emoticon Eipä ois pitäny mainita tosta nenänkasvamis-jutusta miehelleni ku nyt jouduin sit tiirailun alaiseks. Nyt kyl ei kuulemma uskalla sanoa onko se kasvanu mut kuulemma tutkailee asiaa, "kuhan nyt ei mitään pinokkiota tuu"
 
Hei!

Täällä olisi kanssa yksi odottaja. Laskettu aika syyskuun toinen päivä :)
Musta nää helteet on yhtä tuskaa, odottelen vaan että vähän viilenis ilmat!!
Ihana aina yölläkii herätä, ku on ihan hikinen.. Aamusta heti suoraan viileään suihkuun mikä auttaa sen hetken ja sit taas koht oon hikinen!! Ilmastointi olis ihana <3
 
tervetuloo sinderella :)

huoh nyt tulee rutinaa,anteeks jo etukäteen!
Mut minen enää kestä näitä öitä ja helteitä! ihan oikeesti,en edes muista millon oisin viimeks nukkunu kunnolla.Mua kiukuttaa kokoajan ja särkee joka ikiseen lihakseen ja niveleen ku kaikki yöt menee vaan ettien parempaa asentoo tai koittaen nukkua ylikuumassa hiestä märkänä -.- mää en jaksa enää!!! viime yönä oon nukkunu n.2h suht ok...loput yöstä meniki hikisenä pyörimiseen ja nyt särkee ja vituttaa x( mua kiukuttaa niin paljo et tekis mieli mennä tappaan joku ja pillittää -.- huoh. purnaus...
sorry emoticon
 
Takaisin
Top