Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satu84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hiphei ja kotio pääsin!!!! :)
Kortisonit nyt laitettiin varuiks mutt ei katsonut tarpeelliseks mennä osastolle makaamaan :) kirjotin neuvolakuulumisiin käynnin tiedot.
Huojentavaa et sain tulla kotiin!!!! :) nyt vaan löpiä 35 viikkoon asti.

Xiina85 hieno juttu, nyt vaan lepoa :)

Täällä myös nähdään mitä mielenkiintoisempia unia joka yö ja vaihtuvat sekunnissa yhdestä toiseen. Onneksi en sentään painajaisia näe!
Muuten nuo yöunet ovat katkonaisia, vessassa ramppaamista moneen kertaan, asentoa ei löydy, kuumaa, kosteeta ja hikistä! Ja luin tänään iltalehdestä että lämmintä ilmaa lokakuuhun asti tiedossa :) Noh, ne nyt muuttuu moneen kertaan vielä.

Mulla on torstaina sitten viimoinen ultra, sitä odotan kovin. Saa tietoa pojan painosta ja painoarvioista, kun kasvetaan reilua yläkäyrää! Laitan infoa sitten kun sieltä selviän.

Muuten kaikki täällä hyvin, kaikki rupeaa olemaan jo valmiina. Vaunut ovat saapuneet, haetaan ne perjantaina ja samalla turvakaukaloa ostamaan. Sitten voiskin jo miettiä sitä sairaala kassia valmiiksi.

Xiina Hieno juttu et pääsit kotiin!! Muista sit levätä ja onnex 35 viikoa täyttyy jo ihan kohta!!!

tää avautuu nyt ..
mua vaan alkaa niin tympimään tämä koko raskaus :( ja se ottaa mun omalle tunnolle aika rankasti.oon aina rakastanu raskautta mutta nyt kun on jo 2 viikkoo joutunu kestään joka päiväistä supistelua ja pelkoa siitä että vauva tulee maailmaan liian aikasin niin tää tuntuu ihan karmeelta koko raskaana oleminen :/ ei tämmösestä pysty nauttimaan kun sattuu kokoajan. Sais nyt oikeasti loppua nämä supistelut taikka tulla sit vaikka pihalle jos kerta niin tahtoo :( no en mä sitä oikeesti toivo.tää vaan on niiiin turhauttavaa.
tänään hakeen toinen kortisoniannos sairaalasta.. sais nyt edes sen ajan vauva pysyä sisässä että kortisonit ehtii auttaan.tietääkö muuten kukaan ett kuin kauan se kestää että ne kortisonit on tehny apunsa vauvan keuhkoille? vaikuttaako se heti vai toimiiko se vaikutus jollain viiveellä? en oo löytäny mistään mitään tietoo ja en muistanu kysyä tuolla..luultavasti unohdan tänäänki xD

eilen tuli taas illalla monta tuntia ihan jäätäviä supistuksia :( sit vasta helppas kun olin ottanu 2x grammasen panadolia :/

Xiina, oot jo nuin pitkällä että eiköhän se kortisoni vaikuta melko nopiasti, kun keukot kuitenki on jo kehittyneet alkuunsa. Vaikka se vauva sieltä nyt päättäis tullakki niin ei sillä mitään hätää oo. Minä en supistuksista tiiä kun ekaa odotan, kaikki kysyy että joko supistelee, vastaan vaan että ei ko en tiä miltä ne tuntuu.
Eilen kävin itse istukkakontrollissa ja kaikki oli hyvin, istukka oli jo reilusti noussu, vauva vaan sitkeesti tököttää perätilassa, ei sillä ole aikomustakaan kääntyä, varmaan haluaa eka varpailla kokeilla tätä maailmaa ja jos ei kelpaa vetää itsensä takas sisään Painoarvio oli kokonaiset 1800g ja vastasi kooltansa viikkoja muutenkin. Enä ei tosin ole epäilystäkumpi sieltä tulee, neiti sämpylä siellä steppaili haarat levällään

Yöt alkaa oleen yhtä tuskaa, alaselkää vihlasee joka ikinen kääntyminen tai liikahtaminen, vatsa tuntuu edestä kuin repeäisi irti, raskausarpia on muutama tullut sivuille, enkä ihmettele yhtään kun tosiaan jo pitkään tutunut että iho ei vaan veny enempää.
Nyt vielä lentsu kolkuttelee ovella, taidettiin kumpikin miehen kanssa saada vähän kylmää kun mökillä saunottiin ja istuttiin pihalla jäähyillä vaikka ei nyt kovin lämmin ilma enää illasta ole. Pitää kokeilla tehoaisko kuuma hunajavesi.

Nyt pitänee lähtee ostoksille kun uskaltaa ostaa jotain tyttömäistä, pinnasängyn suoja vielä hakusessa. Aattelin myös itse ostaa nyt jotain uutta vaatetta sämpylle. Tähän asti oon vaan ottanut vastaan vanhoja vaatteita neutraaleissa väreissä.

Voi että Xiina, koita vielä jaksaa... On tuo koko aikainen pelko varmasti raskasta.

Käytiin äskön kärryttelemässä vähän reilu 2 tuntia... Tuntuu vain, että kaikki ovat kauhuissaan, varsinkin anoppi, kun näin isolla mahalla käydään näin kuumalla kelillä näin kauan lenkillä. Mutta ei minua mihinkään satu, eikä supistele tms. Vettä vain kun on mukana, niin hyvin pärjätään. Pojalla myös on oma mehupullo mukana ja tykkää istua rattaissa ja katsella näkyykö traktoreita tai koiria. Sehän on päivän kohokohta kun pääsee lenkille!

Eilen kävin neuvolassa, onneksi tuo sf-mitta menee nyt keskikäyrällä, esikoisen kanssa se oli yläkäyrällä. Ja painoakin tulee maltillisemmin mitä esikoisen kanssa. Neuvolan täti arvioi, että kun pari viikkoa sitten vauva oli 1800g ja laskettuun aikaan on vielä 7vk, niin vauvalle kerkeää tulla painoa noin 1500g, että noin 3,5kg:n vauva olisi tulossa. Tuntuu vaan niin hassulta, että miten se voi olla noin "pieni", kun Tatu oli yli 4kg ja syntyi laskettuna päivänä. Ja kun nyt sokerirasituksen mukaan nyt olisi pitänyt olla pahempi raskausdiabetes, niin kumminkin on saanut syödä ihan normaalisti ja Tatua odottaessa tuntui, että kaikki nostaa.
Että tuntuu, että nyt on paljon huolettomampaa!
Mutta 3 viikon päästä on vielä äitipolilla toinen painoarvio.

Pissassa oli edelleen niitä leukkareita ja neuvolan täti meinasi ensin, että ensi kerralla voisin pestä alapään ennen pissaamista, ettei valkovuodosta tartu pissaan ja jos vielä silloinkin on niitä, niin sitten pitää kyllä viedä labraan pissanäyte. Mutta sitten tämä meinasi, että tulisinkin jo iltapäivällä uudestaan ja pesisin alapään jne.
Mutta loppujen lopuksi neuvolan täti antoi muutaman testitikun kotia ja varuulta pissanäyte-purkin labraa varten ja käski kotona pestä alapään ja pissata purkkiin ja testata, ja soittaa iltapäivällä hänelle, jos ruudun väri muuttuu, niin silloin tämä laittaa lähetteen labraan ja saisin viedä sitten tänä aamuna näytteen.
Kotona sitten pissasin pari kertaa mukiin ja tein tikulla testin, mutta eipä siinä minun mielestäni väri vaihtunut. Joten leukkarit johtuivat onneksi vain valkovuodosta ja näytettä ei tarvinnut labraan viedä.

Sunnuntaina tilasin sisarusrattaat ja maanantaina sain tilausvahvistuksen ja sain sitten maksettua rattaat, että näillä näkymin huomenna tai perjantaina rattaat olisivat postissa haettavissa.
Nyt ei enää tarvi niitäkään stressata.

nyt on kummatkin kankut saanut osansa kortisonia ett ainaki sen suhteen voi huokasta :) nyt vaan todella toivon ett pystyisin edes jotenki mukavasti viettään lopun ajan kun alkaa ihan tosissaan toi jatkuva supistelu ottaa päähän. onneks voi onneks! kuitenki viikkoja on jo aika hyvin :)

Voi että xiina, voimia tähän viimeseen rupeamaan, toivotaan että tyyppi pysyy vielä yksiössään vaikka onpas noitä viikkoja jo kertynytki että hyvin menee vaikka se päättäiski sieltä nyt tulla :)

Meille on nyt kummasti kertyny tavaraa... Siskolta sain sen vaatepussukan, sit meidän mökiltä löyty vielä täkki ja pussilakana, jotka nyt sit roudasin meille. Eilen meille tiensä löysi hoitotaso pehmusteineen kunnes tänään löysin kirpprilta toisen, paremman (eli muovisen ettei imase mitään sisäänsä) hoitoalustan tasolle :)
Ja tänään meille tuli myös Emmaljungan yhdistelmävaunut (käytetyt, muutaman vuoden vanhat) ja mä oon ihan fiiliksissä :D Pitihän ne nyt sit "riisua" ja pesin sit kaikki kangasosat ja pyyhin rungon :)

Perhevalmennuski saatiin tänään päätökseen. Aika turhaahan se oli loppujen lopuks mut tulipahan käytyä. Oli se aika sulonen tänään se vauvavieras mikä meillä siellä oli :D

kiitoksia ihanaiset<3

kyll noilla supistuksilla on oikeesti kova vaikutus. tänään meinaan oon selvinny lääkärireissun jäljiltä saamatta yhden yhtäkään supistusta!!!! emoticon ja mieli on niiiiiiin hyvä!!!!! mun on niin syntisen hyvä olla nyt että kohta tulee varmaan lujaa takapakkia :DDD on tää luksusta.vaan melkosen surkuhupaisaa että juhlin täällä sitä kun mua ei oo supistanu reiluun 8 tuntiin :D

No kyllä siihen onkin juhlimisen aihetta jos ei oo tullu niitä suppareita. Mulla tuli yhden vkolopun ja jäinkin siitä saikulle ja oli kyllä aivan kamala vkoloppu. Vaikkei ne sinänsä sattunu mut koko ajan piti olla varuillaan et koska tulee, sen verran inhottavia ne on.. Voin vaan kuvitella kuin kurjaa sulla xiina85 on ollut =/

Noista synnytys ja raskausunista, oon ihan hirveesti nähny niitä.. Varsinkin kun viikot vähenee on tullu kaikenlaisia outoja synnytysunia vastaan :D Yhdessäkin synnytin terveen kanin poikasen, tosin pisteitä lähti siitä että sen väritys oli harmaa eikä esim. musta tai valkonen! x)

Tultiin maanantaina pärnusta ja sen reissun jälkeen selkä on vihotellu ihan urakalla.. voi johtua siitä että käveltiin tosi paljon päivisin, tosin ehdittiin rantsullakin makoilla <3 Kaikinpuolin muuten oli tosi kiva reissu! Vielä ois kalenterissa yhdet rapujuhlat ja kavereiden kanssa illanistujaiset elokuussa.. saa nähdä miten jaksaa vielä valvoa.. eilenkin menin jo klo 20 nukkumaan :DD

Toivotaan xiina, että olosi nyt pysyisi hieman parempana. voin kuvitella, kuinka tuollainen turhauttaa ja tekee kiukkuseksi.
minulla kun oli yhtenä iltana kylki ja selkä niin kipeä, etten päässyt kunnolla liikkumaan, niin olin niin äkäinen ja turhautunut. vaikka se kestikin vain muutaman tunnin illasta ja aamulla ei ollut mitään kipuja enää..

nyt alkaa tämä kuumuus haittaamaan täälläkin, en millään enää jaksaisi näitä helteitä. ja jotenkin on ollut kamalan kurja olo varmaan jo toista viikkoa. närästää ja oksettaa, ei ole ruokahalua, enkä siis oikein saa mitään syötyä. sit on varmaan verensokeritkin välillä niin alhaalla, että sekin tekee huonon olon.
sit oon hermostunut ja äkäinen melkein joka päivä.
oon kuitenkin iloinen, kun saatiin ostettua turvakaukalo, ja saimmekin käytettynä vaunut. miehen serkulta muutaman vuoden vanhat jovi air- yhdistelmät. olivat todella hyvässä kunnossa. täytyy vain pestä ainakin se kopan vuori. eipähän tarvii niistäkään enää stressata ja oon kyllä tyytyväinen noihin vaunuihin. :)

kohta onkin taas elokuu ja aina vaan lähempänä syyskuuta :)

Moikka Täälä kans nämä helteet jo jurppii, vaik ei sais valittaa ku kerranki lämmin. Mutta, mutta ku pinna on jo ihan täynnä kaikkee, haluais jo nyytin syliin. Ukko kultaki saa joka päivä osansa tästä kiukusta, ku tuntuu ettei mikään ole hyvin ja ukko ottaa päähän, vaik ei ois mitään tehnykkään. Ja tuntuu et avioliitto menee ihan päin persettä, voi hyvänen aika näitä hormooneja ei jaksa :-(  no siinäpä vähä tunteen purkausta :-)

lei-sama täällä...avioliitto kärsii nyt ihan mielettömästi,me ei muuta enää juur tehdä ku tapella :( sitäkään en jaksais tän kaiken muun "kivan" päälle.tekis mieli painua johkii lenkille karkuun välillä mutta kun ei saa liikkua :/ ja taas alko aamu suppareilla,onneks ei ollu pahoja. Ja meiä esikoisella on nyt aivan kauhea uhma vaihe taas :,( itkua tuherran senki kanssa täällä ku se ei mitään usko ja mun kärsivällisyys ei tahdo kestää kun on itelläki niin paska olo kokoajan. huoh..tänään kyllä aion uhmata liikkumis kieltoani ja painua edes autoileen jonnekkii ett saan hetken olla vain yksin ja rauhottua.jospa se siittä sitten taas helppais hetkeksi.

No hyvä et muillakin,jos nyt näin voi sanoa. Mut  olen tosiaan aatellu et hulluksiko täs on tulossa ku mikään ei tunnu olevan hyvin ja ennen ei ole tarvinnu tapella ollenkaan. Seki ahistaa ku päivisin yksin kuupailen ku ukko töis ja ei ole kulkuneuvoa millä lähtä joka paikkaan ja ei oikein mahan kans niin jaksakkaan. Sitten ku ukko tulee töistä niin siihen kaikki purkautuu :-(  Jospa kaikki helpottuu ku vaavi syntyy, en tiiä ku ekaa odotan et mitä tuleman pitää :-)

Ultra takana, pojalla on kaikki hyvin ja kasvaa viikkoihin nähden hyvin vaikka yläkäyrää kasvetaankin, painoa pienokaisella jo 2121g ja syntymäpainoksi arvioitiin vähän yli 3,5 kg. Hieman jäin monttu auki kun se lääkäri sanoi ensin että syntymäpaino on 4,7kg :) Kysyin että MITÄH? vahingossa sanoi väärin kun samalla kirjoitteli niitä tuohon neuvolakorttiin. Olis siinä ponnistamista kerrakseen. Istukkakin on siirtynyt etuseinämästä pois ja kaikki näyttäisi sen suhteen olevan hyvin. Alussa kun epäilivät että se ei siitä siirry mutta onpas vaan siirtynyt ja alateitse synnyttäminen mahdollista.

Täällä myös on hermot hieman kireällä kun niin kuumaa on ja missään asennossa ei ole hyvä olla.
Nyt olen ruvennut tuntemaan supistuksiakin, viime yönä pariinkin kipeeseen otteeseen. Paras asento vain on kyljellään, tyyny tai peitto haaroissa.

Lähden tästä kohta puoliin kaverille jalkahoitoon ja kasvohoitoon, jos se auttais tähän kuumuuteen ja turvotukseen :) Ainakin rentouttaa jos ei muuta!

Jaksetaan vielä muutama viiikko naiset, kohta meidät palkitaan <3

Kiva kuulla tosiaan, etten oo ainut, joka äksyilee miehelle, vaikkei mitään ole tehnytkään. Ehkä se tästä helpottuu jossain vaiheessa. Me ei niinkään riidellä, mutta tuolla ukollakin alkaa hermot mennä ja varmaan alkaa jännittämään vauvan tulo ja sitä ärsyttää, kun ei seksiäkään kuulema heru. Mua ei vaan kamalasti nyt kiinnosta, kun on muutakin ajateltavaa..

Saatiin tuossa yhdessä onneksi viimein ja vihdoin varastoa siivottua. lähti jätesäkillinen kenkiä, vaatteita ja muuta roinaa ihan roskiin ja kolme jätesäkillistä vaatteita kierrätykseen. ihanaa, kun pääsee hieman tuosta ylimääräisestä roinasta eroon.

Älkää huoliko naiset!!! Me saamme olla tässä tilassa "hieman" hermoheikkoja... Kunhan vaan aina muistetaan niiltä siipoilta anteeks kiukuttelua pyytää, niin kaikki sujuu!!! Mulla ainakin palaa pinna mitä kummallisemmista asioista, nyt herkemmin kuin ennen... Oon peräti 2 viikkoa ollu esikon kans kotona ja jo nyt tuntuu et kuuppa hajoo ja sit ku ukko tulee töistä ni alkaa älytön tilitys ja puheripuli iskee... Tänään se sit päätti jäädä ylitöihin, kyllä se aina kotiolot voittaa sanonta voi nyt hyvinkin pitää paikkaansa. Kuinkahan kamala musta tulee ennenkun kakkonen syntyy... Hui, hirvittää jo itteäänkin! Veikkaan et kakkosen synnyttyä saattaa olla ihan riittävästi päivällä tekemistä... =D

Meiän neiti se tänään halus välttämättä maistaa suolaa...! Monta kertaa sanoin että se on pahaa, ei kannata ni eipä uskonu... Sit ku silmä vähän vältti ni oli raahannu penkin keittiön tason viereen ja vetäny ihan reilulla kädellä suolaa naamariin!!!! =D Oisitte nähny sen ilmeen, PAHAA äiti ota pois... Sit juotiinki aika paljo mehua päälle et sai suolat suusta pois... Eipä muuten varmaan mene toista kertaa suolasirottimelle!!!! =D On se kumma et ei voinu uskoa kun sanoin ettei kantsi maistaa... Meiän pienellä on Uhma-ikä!!!

Satu84: Olen toisaalta aika helpottunut että jollain muullakin on uhma. Meillä on eletty sitä jo monta vuotta. Meillä vaan tuntuu ettei se meinaa loppua millään, tulleet vissiin äitiinsä. Me kävimme juuri kahden yön lomareissun. Voi kuinka naatinto, yövyimme kylpylähotellissa, ja näimme minun isääni ja hänen perhettään. Kävimme Tampesterissa, joten nähtävää riitti. Sillä ei ole varmaan mitään väliä reissun onnistumisen kannalta, että kaikki muut nukkuivat mutta äiti ei. Hikoilin kuin porsas koko reissun. Uiminen lämpimässä vedessä ei auttanut kun hotellihuonetta ei saanut millään kylmäksi. Siellä ei ollut minkäänlaista jäähdytystä!

Olin etukäteen varoittanut ja kertonut että käveleminen on vähän ongelma, mutta silti mentiin rajoilla koko ajan. Vaikka me olimme suunnitelleet ohjelmaa sillä ajatuksella. Ja tänään korttelin matka oli jo pitkä kun piti käydä asioilla. Mutta vaikka matkat olivat minulle pitkiä olivat ne myös lapsille. Totesimme jälleen että lapsilla on oma tahtonsa, vaikka aikuiset sanovatkin viimeisen sanan. Aina välillä sai vääntää rautalangasta, että jos mummu ostaa koulufarkut, niin ne sovitetaan halusi tai ei. Miehen kanssa onneksi ei ole tarvinnut tapella, ainakaan vielä mutta aika näyttää. Mieheni on katsellut minua jo kaksi kertaa kesähelteillä isolla vattalla. Ja hän kuuluu siihen rauhallisimpaan sorttiin, luojan kiitos. Mutta täytyy sanoa että olo on aika puuskupuh.

Toivon että kaikkien olo vielä helpottuisi, ja nämä helteet loppuisi. Itselläni on neuvola huomenna. Näen toukokuun jälkeen ekan kerran oman terkan, ja tiedän että hän osaa suhteuttaa painon nousun ammattitaitoonsa, mutta viimeksi se oli noussut liikaa ja siitä on vasta pari viikkoa mennyt.

Valitusta täältäkin...

Helteet ahdistaa, jalat turpoo. Ongelmia ilmenee toistensa jälkeen. Peräpukamien jälkeen vuorokosssa oli rankka närästys, sitten rinnan alta iho tulehtui (hiiva/sienitulehdus). En oo saanu aikaseksi ostaa isompia alkkareita ja nyt on nivustaipeen iho hankautunut rikki. Yöllä ei pysty nukkuu, kääntyminen on työlästä ja vessassa pitää ravata. Sängystä nouseminen on tosi kankeeta. Onneksi tänään on viimonen työpäivä, sitten levätään. Saisi syntyä jo.

Huh tätä hellettä, meinaa olla aika väsynyt olo koko ajan. Kysyisin tämmöistä ehkä tyhmääkin kysymystä, kun luin Masu 87:n kirjotusta ja sanoit että sulla oli istukka etuseinässä ja nyt se olis siirtyny ja alatiesynnytys mahdollinen, niin eikö alakautta synnytys oo mahdollinen jos istukka on etuseinässä? Kun mulla on merkitty näin äitiyskorttiin, eikä kukaan oo neuvolassa maininnu, ettei normaali synnytys onnistuis.

Takaisin