Ei mulla onneksi mitään oireita tulehduksesta ole... Ei sillä, ei mulla ole koskaan ollut pissa- tai hiivatulehdusta, niin en oikein tiedä minkälaiset oireet silloin olisivat. Nyt raskauden aikana on silloin tällöin saattanut olla jonkun sortin kutinaa, joka on päivässä kahdessa mennyt ohi. Mutta viime kerrasta on jo varmaan kuukausi. Valkovuoto on ollut samanlaista "löysää" koko ajan. Ja olen ajatellut pienen kutinan johtuvan valkovuodosta... Mutta täytyy vain uskoa neuvolan tätiä, että kaikki on kunnossa. =)
Mulla on kans Tanku välillä ollut ruuan jälkeinen arvo paastoarvoksi sopiva, mutta en ole ajatellut sen kummemmin asiaa. Olen vain ollut tyytyväinen ettei arvo noussut korkealle...
Mutta toki kannattaa kysyä asiasta. =) Nyt kun mainitsit asiasta, niin mielelläni kuulisin asiantuntijan mielipiteen asialle.
Tänä aamuna oli kaupungissa ultraus. Lääkäri näytti semmoisesta kiekosta, että rv 31 vauvan pitäisi painaa 1580g ja sen mukaan vauva olisi laskettuna päivänä 3400g.
Jännä sitten, että ultrauksen tuloksena vauva oli noin 1700-1800g, mutta kuitenkin ultrakoneen mukaan vauva vastasi rv 31 ja antoi lasketuksi ajaksi 13.9. Ja viikkojahan mulla on nyt se 31+1 ja la 14.9, että ultrakoneen mukaan mennään ihan oikeassa tahdissa.
Lääkäri kyseli, olenko huomannut mitään eroa tässä ja edellisessä raskaudessa, että olenko verrannut neuvolakortteja. Kerroin, että painoa on tullut nyt PALJON vähempi, nyt tässä raskaudessa tähän mennessä noin 5kg ja esikoisen kohdalla näille viikoille oli kertynyt jo 12,5kg. Ja sitten se sf-mitta oli nyt 27,5cm ja esikoisen kohdalla 30cm.
Lääkäri kehui, että olen nyt ollut paljon tarkempi sokereitten suhteen, hyvin tiedolla mitkä nostaa ja pitänyt hyvin dieettiä yms yms, ja minusta tuntuu että mun syöminen on nyt ollut paljon enempi retuperällä kuin esikoisen kanssa, vaikka sokerit eivät olekaan nyt nousseet. Että on tullut syötyä vähän kaiken näköistä... Mutta täytyy nyt skarpata, ettei painokaan ala nousta liikaa.
Tuli kuitenkin tosi helpottunut olo, kun vauva oli oikean kokoinen. Ainakin vielä tällä hetkellä. Ja oli pääkin oli alas päin. =) Kuukauden päästä onkin vielä äitipolilla ultraus.