Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satu84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miulla ei koske mihinkään, mut nyt on joku vaihe että herään joka hiton yö 3-6 välillä ja valvon monta tuntia :( Kait kroppa valmistuu tulevaan tai jotain :D
Päiväunia kun en osaa nukkua, oon välillä tosi väsynyt päivällä, mut uni ei tule vaikka kuinka yritän..

Xiina & co; hikistyvät kaverit . Meillä on menty aika monta kesää tyylillä että aina kun aurinko paistaa ikkunaan niin tuuletusikkuna ja säleverhot/verhot kiinni. Okei, hullua pitää hämärähyssyä keskellä päivää, mutta se pitää huushollin viileänä. Ja joka huoneeseen pikkutuuletin. Kun luukku on varjon puolla niin puhallus koko kämppään. Seinä on lämmin vielä tunti-pari sen jälkeen kun se on siirtynyt varjoon. Ja illalla viimeisenä pari tuntia aurinko on jo matalalla, joka huoneeseen luukun edessä oleva tuuletin täysille tai ainakin päälle ja liesituuletin täysille. Meilläkään ei ole ilmanvaihtoa, mutta olen siitä onnellisessa asemassa että tuuletusluukun voi jättää auki kun lähtee ulos, ja on läpitalon asunto. Kokeilkaa ainakin pimennystä, sillä lämpö tulee valon kanssa kun aurinko paistaa.

Ja vali vali jatkuu... Mä heräsin viimeyönä siihen että nousi sappinesteet suuhun. Ei ollut kiva. Ja vaikka olen ollut päivän pystyssä ne ei silti meinaa pysyä alhaalla. Yäk. En muista että närästys olisi näin pahaa ollut ja jo tässä vaiheessa. Mitä tämä on kuukauden päästä!

Mutta ihanaa sain maalattua koristemaalaukset vaavin huoneeseen. Sinne tuli puu ja kolme lintua. Kuopuksen kanssa tuumattiin että ne taitaa olla kurkia kun niitä on kolme, joutsenia olisi vain kaksi.

no niin tämä mamma ny pistettiin sitten vuode potilaaksi loppuraskauden ajaks.
Kun tässä nyt tullu niin kipeitä supistuksia pitkin viikonloppua että olisi tehny mieli itkeä ja kun kävin päivystyksessä tarkastamassa tilannetta niin totesi tohtori että on kohdunsuu pehmentyny niin paljon että pitää ottaa rauhallisesti jotta pysyis mahdollisimman pitkään masussa tuo vaavi kun supistukset tulee on sitten levossa tai ei ainut hyvä noissa on viel että eivät oo vielä säännöllisiä millään muotoa.......

Vettä neuvoi lääkäri juomaan niin paljon kun vaan pystyy sillä se kuulemma laimentaa sitä hormoonia mikä aiheuttaa noita suppareita.......

Tanku-
voi kurjuus :( tuo makaaminen on kyll tosi turhauttavaa vaikka onkin vauvan parhaaksi! mut kyll se siitä menee! :) minä jouduin esikoisesta makuulle jo rv25.. :/ ja tosiaan kannattaa sitä vettä kitata,ite meinaan huomasin nyt näillä helteillä että supistaa paljon herkemmin! ja kun en aina muista juoda tarpeeks.

Voi Tanku parkaa : (
saathan olla silti kotona, ettet sairaalaan joutunut vahdittavaksi?
parempi levossa kuin että vauva tulisi ennen aikojaan. toivottavasti lepoilu tekee hyvää sinulle.

mua nämä helteet eivät ole haitanneet ollenkaan. tänään täällä mökillä laski lämpötila +18, ja tuntuu jo hirmu kylmältä! pari päivää sitten oli vielä ihanat +31 :)
nautin aurinkosta täysillä. ymmärrän kyllä että jos se tekee pahaa, niin se on kyllä kamalaa! asunnon suhteenkin meitä on siunattu, siellä on ok lämpötila myös helteillä.

12 viikkoa H-hetkeen 

Kävinpä tänään sit keskus-sairaalassa näytillä.... hohhoijakkaa...

Käytiin eilen Tuurista hakemas uus töllö ja sen reissun seurauksena sit jalka kipeeks ja tk:ssa veritulppa epäily! Lähetteellä Jyppilään ja kaikenmaailman tutkimuksiin, onneks oli kyse vaan pinnallisesta tukoksesta. Sain tulla takas kotiin, mutta tilannetta pitää seurata et jos jalka menee kuumaks ja kovaks ni pikapikaa takas... Nyt tulee sit kokoajan vahattua tota jalkaa! Helteet yhdistettynä pitkään ajomatkaan ja heikkoon nesteytykseen sekä mukelon perätilaan aiheutti sit tämmösiä sydämmen tykytyksiä meillä... Eipä taideta kovin kauas kotoota enää lähteä!

Tanku: Muistahan nyt sit kans levätä!!!! voimia sinne!

Meillä ei ton lämmön kans oo kotona ongelmia kun talon saa viileeks ilmalämpöpumpun avulla! Eikä muutenkaan kovin kuumaks lämpiä. On onneks valkoinen Kivitalo.

Moikkeli kaikki,

siis mahtavat kelit, joo! Ei pitäis valittaa, kun kerrankin tarkenee, mutta täytyy sanoa että olipa jalat turvoksissa ja perse hiestä märkä. Käytiin viikonloppuna hakemassa lopultakin kissat pois hoidosta mun vanhempien luota mutta olihan nuo reilut kahden tunnin automatkat edestakaisin kyllä yhtä hulluutta (ai mikä ilmastointi tuossa meidän vm.'00 romussa)!

Mulla iski lauantaina niin kipeäksi oikea puoli kankkua, ettei voinu painoa jalan päällä pitää. Samaten alaselkää ei saanu taivutettua mihinkään suuntaan. Se meni sitten eilen illalla ohi, mitä lie ollut. Sen tilalle uusi omituinen tunne pyörällä ajettaessa: niinkuin paikat painaisi satulaa, ikäänkuin istuinluut olisivat liian leveällä ja kohdunsuu oisi kiinni penkissä. Paineen tunne sen verta ikävä että taisi loppua tuo pyöräily sitten tältä kesältä.

Nyt on muuten hyvä fiilis kun remontti loppuu, kissat on kotona, mulla on lomaa ja aikaa fiksailla kämppää pienen tuloa varten... vielä ku sais nuo rahahanat auki, kun ei oo liiton rahoista tullu päätöstä huhtikuun jälkeen ja sairaspäivärahakin toukokuulta saamatta. Onneksi mies on varoissaan ja kohta tulee osa-aikaduunista sentään lomarahat.

Ikäviä duunikaverikokemuksia! Eihän se oo kiva kun töissä ihminen joutuu viettämään kuitenkin niin monta tuntia päivässä että jos siellä joku 'myrkyttäjä' on. Kaikistahan ei oo pakko tykätä mutta kaikkien kanssa pitäisi tulla toimeen, ei oo tuo kultainen neuvo kyllä onnistunu mullakaan ja näillä hermoilla + hormoneilla oon tosi tyytyväinen että tuli tuo työvelvoite tälle kesää jo täytettyä. En ehkä ois jaksanu ylihössöttävää ja kaiken sotkevaa pomoa enää kovin montaa viikkoa :D

Alanpa pienelle villahousuja neulomaan kun on tommonen sää että varautua pitää ettei palellu :) iloista viikon alkua kaikille!

Hele + Rimpula 29+5

Hellurei kaikille ja hyvää heinäkuuta!

Täällä aloitettiin kuu tädin häillä. oli kyllä kivaa olla häissä pitkästä aikaa, tuo mieskin vielä nappas sukkanauhan. saa nähdä millon sitten sitä kosintaa tulee tännekin päin ;)
Kummallista, kun taas on ollut sellaista pistävää kipua vatsassa. olin loppuviikosta yhden illan lapsenvahtina ja siellä kun touhusin ja kantelin 2v kummipoikaa niin seuraavana päivänä sitten alkoi kivut. vaikken edes kokenut millään tavalla raskaaksi tuota iltaa. ja sama nyt häiden jälkeen, kun häissä piti kuitenkin tanssia niin yöllä ja seuraavana päivänä taas pistävää kipua vatsassa. nyt vähän helpottanut. täytyy varmaan mainita kuitenkin huomenna neuvolassa tästä.

En saanut viime yönä nukuttua, tällä kertaa mielessä pyöri kaikenlaisia "huolia".
Laskettuun aikaan on enää pari kuukautta ja vintille ei ole tehty mitään. Näyttää uhkaavalta, että meidän pitää neljästään alakerran pikku kamariin ahtautua. Kamari on nyt jo ihan täynnä, kun siellä on meidän sänky, pojan häkkisänky, vaatekaappi ja hoitopöytä. Pojalle pitäisi saada toisenlainen sänky, että vauva saisi häkkisängyn. Tai sitten vauva saa nukkua miehen tekemässä kehdossa, mutta se ei mahdu kamariin. Tai mahtuu, mutta sitten siellä ei saa ovia auki. Vintille kuitenkin olisi tulossa 3 kamaria ja aula, niin sinne saisi pojalle oman huoneen.

Toinen huoli oli rattaat. Pää on ihan sevon, en edes enää oikein tiedä minkälaiset sisarusrattaat haluaisin. Mies ei ota oikein mitään kantaa, pääasia että ne mahtuisivat tarvittaessa city-maasturin perälle. En tiedä ostanko käytetyt vai halvat uudet, kuitenkin varmasti niiden käyttöaika on lyhyt. Kuitenkin rattaat täytyy viimeistään ensi kuussa ostaa. Helpointa olisi, että joku tulisi vain sanomaan, että osta nämä, näillä te pärjäättä.
Ja kun välillä mies on sitä mieltä, että minun pitäisi myydä nuo pojan yhdistelmävaunut pois. Olen koittanut sanoa, etteihän niitä kannata myydä, kerta sitten jouduttaisiin ostamaan myöhemmin toiset rattaat, kun esikoinen ei enää rattaissa istu, mutta tämä vauva on kuitenkin vielä niin pieni että rattaita tarvitsee. Ja jos vaikka talvella vedänkin pulkassa tatua ja vauva on vaunuissa, niin enhän silloin ota tuplavankkureita.

Kolmanneksi murheeksi sain vauvan koon. Pari viikkoa sitten lääkärineuvolassa lääkäri halusi varmuuden vuoksi ultrata minut rv 30-32 ja käski sitten heinäkuun alussa soittaa neuvolaan ja varailla aikaa, kun tämä ei vielä silloin tiennyt aikatauluja milloin on taas tänne maakuntaan taas tulossa. Vaikka sokerit ovat pysyneet aisoissa vaikka on herkuteltukin ja paino ei ole juurikaan noussut, niin silti yhtäkkiä tuli pelko, että mitä jos vauva onkin nyt jo tosi iso... Soittelin sitten tänä aamuna neuvolaan ja siellä neuvolan täti kertoi, että lääkäri on tänään tulossa sinne ja täti meinasi kysellä lääkäriltä, miten oli minun ultraamisen ajatellut. Neuvolan täti kyseli sokereista ja sanoi, että on hyvä etteivät ne nousekaan nyt yhtä herkästi kuin tatua odottaessa.

Neljäs huoli tuli sitten saunareissun jälkeen, kun mies yllättäen sanoi lauteilla, että
"Voi paska, kohta pitää taas lähteä laitokselle. Sielä pitää vain oottaa ja oottaa. Miksei se voi olla vähän niinkö hammaslääkäri-reissu, tunti penkisä, sitte vain kotia ja hetken aikaa on suu puujuksisa. Mutta ei, sielä pitää ensin monta tuntia oottaa, että millon akka saa ruveta punnaaha ja sitte ootetaa millon muksu tulee ulos. Sitte ootetaan, että millon pääsee kotia, ko sairaalasa on nii tylsää. Onneks nyt ollaa toista kertaa, nii ei voija ottaa perhehuonetta, saa tulla yöks kotia."
Tuli vähä semmonen olo, että taidan mennä yksin synnyttämään, nii ei miehen tarvitse odottaa. Vaikka kuitenkin vähän leikillään mies sen sanoi, niin silti...

Viidenneksi mietein miten oikeasti pärjään kahden pienen kanssa. Minä kuitenkin AINA joudun vaihtamaan esikoiselle vaipat, antamaan ruokaa, laittamaan nukkumaan, heräämään öisin yms. Miten voin imettää vauvaa, jos minun pitäisi laittaa esikoista nukkumaan...

Raha-asiat mietityttää, kun tuo äippäraha ei mikään iso ole...

Näin sitten unta rattaista, olin ostanut ihan paskat rattaat, mihin esikoinen ei edes mahtunut istumaan. Toinen uni oli, että vauva oli syntynyt yhtäkkiä keisarinleikkauksella tietämättäni, äitini tuli sanomaan että teidän vauva painoi 4070g ja ihmettelin, miten se voi olla niin suuri kun viikkoja on vasta 29+. Mutta vauva oli tosi pieni ja äiti oli katsonut kätilön kirjoittamasta lapusta väärin, vauvalla oli painoa 1070g.

Tulipa taas joutavaa tekstiä. Mutta nyt väsyttää, kun piti yöllä pyöriä ja itku kurkussa miettiä kaiken maailman asioita...

Ninetsulle: Pura vaan se helpottaa. Ihan ekaksi tosta vaunuasiasta. Meillä käytettiin tuplavaunuja niin pitkään kun niitä jaksoi tuupata ja kääntää sillai että molemmat oli istumassa. Heti kun mukana oli vaan toinen tai esikoinen oli vanhempi niin kunnon rattailla käytiin kaupassa, isompi istui kolmipyörän päällä tai pulkassa kun käytiin kaupassa. Ja vaikka me asutaan lähiössä, niin mies ei vieläkään suostu laskemaan ratasasiaa sen varaan että meillä olisi vaan pienirenkaiset rattaat. Meillä oli sellaset koko ajan auton perällä kauppa ja kyläreissuja varten yleensä pienemmälle. Meillä oli tuplarattaat peräkanaa mallia, joista toisen sai makuuasentoon. Ne oli riittävän kapeat oviin, mutta kääntää raskaat. Suoraan mennessä sai renkaat lukittua, mutta hangessa niillä ei tehnyt mitään. Silloin otettiin pulkka, pienempi isomman syliin tai kaksi pulkkaa.

Meillä on lastenhuone asia tapetilla kanssa. Olen aika törkeesti vaatinut miestä urakoimaan sitä pikkuhiljaa, että saan alkaa pesemään vaavin vaatteita paikoilleen.

Tosta synnärijutusta, itse olin ihmeissäni kun mies sanoi ennen kuopuksen syntymää että me ei tarvita perhehuonetta. Mutta hän oli oikeassa. Lähdin heti kun mahdollista kotiin vaavin kaa, ja mies kävi esikoisen kanssa kyläilemässä siellä kerran tai pari. Tosin hän tutustui vaaviin vasta sitten kunnolla kun oltiin kotona. Hän vei mut laitokselle supistusten alkaessa, ja mä soitin hänet takaisin kun oikeesti alkoi tapahtumaan. Vähän seosti sanottu mutta jos ymmärrät. Se tuntui pahalta etukäteen ajatella, mutta ajattelin että olen iso tyttö, ja puhelin toimii. Esikoinen on pieni ja tarvii isiä. Hyvin se meni, ja synnärillä hoitajat tuntuivat pitävän enemmän järjestelystä, kuin jos isä olisi ollut koko ajan paikalla, haluttu perhehuone jne. Ja voithan mieheltäsi kysyä että oisko se parempi jos synnytys tapahtuisi teidän eteisesssä tai matkalla? Eikö ole kuitenkin ihan kiva lähte ajoissa, ja käydä vaikka autokaupassa potkimassa renkaita jos tarvii lähteä vielä hakemaan vauhtia?

Puhu muuten miehellesi tosta vähän että eihän se ole esikoisen vika jos tulee toinen taloon. Jos esikoinen saisi mieheltäsi spesiaalikohtelua niin hän olisi varmaan vähän vähemmän mustis. Itse tein niin että kun aloin imettämään kuopusta, esikoinen istui vieressä ja piti kirjaa josta luin hänelle. Mutta mies hoiti esikoisen vaipanvaihdot tarvittaessa kun oli kotona, hän kävi 3-vuoro töissä silloinkin.

Mutta usko vaan. Kyllä siitä selviää. On aina selvitty ja tullaan selviämään. Itse ihmettelin omalle äidille että osaankohan mä hoitaa oikein. Äiti sanoi näitä kuolemattomia lauseita jälleen:" Älä huoli kyllä se antaa äänimerkin väärästä hoidosta." Ja sitten katotaan mikä meni väärin, ei sen kummempaa. Mutta mun mielestä kantsii puhua sen miehen kaa. Se on mies, ajattelee monta asiaa eri tavalla, mutta ajattelee kuitenkin jotenkin. Kun on kerran sun mies.

Hengissä ollaan! Muutto takana ja oli kyllä sellanen kokemus että moista en vähään aikaan halua. Kuumuus oli jotain ihan kauheaa, jalat niin turvoksissa, etten pystynyt liikkumaan ja kaikkea pikkujuttuja (esim. ostettiin rikkoutunut pöytä, muutossa vahingoittui kamaa, ei saatu heti uusia avaimia jne.) tapahtui. Olin fyysisesti ja henkisesti ihan poikki viikonlopun jälkeen (itkua ja huutoa), onneksi maanantaina pääsi töihin huilaamaan... Nyt olo vähän helpottaa. Voisin silti vaan nukkua, tuntuu että univelkaa on miljoona tuntia. Masukilla kaikki tuntuu olevan hyvin, onneksi ei siitä tarvi stressata.

Mä kävin sitten lääkärissä. Lääkärissä ei ole mitään vikaa, sama tuttu vähän höpsö naislääkäri. Ja sairasloman vuoksi sinne menin. Hän muisti minut ja kirjoitti saman tien äitiyslomaan asti. Se olikin se hyvä uutinen. Hän ei suoraan sanonut että paikat on kiinni vaan sanoi että suu on suppilolla. Kysyin että mitä se tarkoittaa, mutta hän ei sanonut. Neuvola kortissa lukee raolla. Mitähän se tarkoittaa. Pituutta ultrassa oli kuulemma 4 cm, kun viimeksi ultrassa oli 5 cm. Onkohan se muuttunut? Painoarvio vaaville oli 1180 g, eli kilo on ylitetty. Mutta vielä ei ole aika. Lääkäri tuumasi että hyvin menee kun otetaan rauhassa. Ja että hyvä ettet ole enää menossa töihin. Että kai sitä sitten pitää ihan oikeesti olla rauhassa. Me kierrettiin eilen kaupoissa ja etsittiin laminaattia, listoja yms vaavin huoneeseen. Illalla supisti niin että meinasi mennä jalat alta. Onneksi istuin valmiiksi.

Ja onneksi se vaavin huone alkaa olla lattiaa ja listoja vaille valmis. Saan alkaa pesemään pikkupyykkiä. Vielä tulee kaapitkin viikon parin päästä.

emoticon Hopsansaa, sitä siirryttiinki viimeselle kympille!
Hurjaa.... Ehkä snadisti rupee jännittämään....

Ja toinen ilonaihe on että sain tänään hakea äippäpakkauksen postista
Oi voi ku on ihana, pakko oli heti purkaa kaikki ja hiplailla :)

Huomenna ois taas neuvola-aika, siel on joku sijainen ku vakkari on lomalla. Toivottavasti on yhtä ihana ja mukava ku se vakituinen täti :)

Aivan tosiaan hurjaa miten se aika onkin jo mennyt, kohta ollaa ponnistelemassa itse kukin, huhemoticon Tarvikkeita ollaan osteltu, vielä vaunut, sänky, vaippoja yms.puuttuu, mutta päätin, että tämän kuun loppuun mennessä kaikki olis valmiina, niin tämä mamma vois lakata huolehtimasta tarvikkeista ja köllötellä vaan sohvalla. Vointi on hyvä, väsymystä ja ekstrahikoilua on tosin ollut liikkeellä. Vähän verenpaine huolettaa kun se oli 117/89 viime neuvolassa, mutta eipä se siitä stressaamalla varmaan ainakaan laske. Isyyspakkausta oon tässä myöskin miekkoselle puuhaillut...pitää saada äkkiä koottua, kun en malttais pitää sitä enää salassa:) Äitiyspakkaus  on myöski haettu ja oon tyytyväinen sisältöön. Minulle pakkaus oli eka, niin en oottanut yhtään että siellä olisi niin paljon sitä vaatetta ym.toinen joulu mulle, hih.

Leppoista viikon jatkoa kaikille mammoille!!

tulipahan tänään haettua vanhempieni luota pikkusiskoni yhdistelmä vaunut :) toivotaan että lääkäri nyt sitten oli varma tyttö lupauksesta muuten jos tuloo poika niin se joutuu kulkemaan vaaleanpunaisissa vaunuissa emoticon

itsellä aikalailla kaikki alkaa olla hankittuna ensitutin ostin myös tänään kun löysin kaupasta juuri samanlaisen tutin joka minulta aikanaan vietiin kun otettiin tuttia pois (muistan tuon tutin ja päivän hyvin tarkkaan) niin olihan nyt omalle rinsessalle pakko ostaa samanlainen emoticon

Ei sun tyttis varmaan tarvitse huolestua tuosta sun verenpaineen tasostasi hirmuisesti. Itselläni on lääkitys (3xpäivässä) eikä sekään ole auttanut. Paineet huitelee 140-170/90-110 alueella (yläpaine/alapaine). Neuvolassa enemmän, kotona vähän vähemmän, mutta ei kotonakaan hyvät lukemat. Laittoivat neuvolasta kiireellisenä lähetteellä äitiyspolille viime perjantaina, mutta aika on vasta kahden viikon kuluttua. En oikein tiedä, että onko se ihan ok, et se menee noin pitkälle. Sanoivat, että jos tulee ongelmia, niin hakeutua sitten hoitoon hetimiten. Mulla ei ole fyysinen työ, taloushallinnon puolella työskentelen, niin työt stressaa kovasti. Reagoin hyvin herkästi verenpaineen nousulla stressiin. Mutta töissä on vielä oltava tämän kuun loppuun. Kaksi kuukautta olisi laskettuun aikaan.

Ensikertalaisena kun odottaa, niin mietityttää, että mitähän kaikkea sitä tartteis hommata vauvalle.  Vähän vaatetta, kaukalo autoon ja vaunut, niin eiköhän sillä jo vähän aikaa pärjää :)

Eilen oli neuvola, kaikki ihan kunnossa. verenpaine vaan hieman alkaa näköjään nousta, oli 123/80.
Tänä aamuna oli jotenkin kamalan huono olo, selkäsärky oli jotain aivan kamalaa ja jotenkin sellaisia kipuja kuin olisi kuukautiset. nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan kuitenkin.

Pitäisi hankkia vauvalle kaikki tarvikkeet, tuntuu ettei mitään olla hankittu. vaunut saadaan veljeltäni ja turvakaukalo saadaan yhdeltä tutulta. mutta haluisin ne jo, en tiedä yhtään, milloin saadaan ne. ärsyttää, kun tahtoisin jo kaiken olevan valmiina. pitäisi ostaa myös kaikki muut päivittäiset tavarat, vaipat, rasvat, pyyhkeet, harsot... vaatteita kyllä on, mutta pitäisi vielä ostaa joku syysasu pienelle ulos. kaikki sanoo että hyvin ehdit vielä elokuun lopussakin tai syyskuun alussa. niin varmasti ehdinkin, mutta haluisin jo ostaa ja saada kaiken valmiiksi. muutenkin tuntuu vähän sekavalta, kun kaikkea pitäisi mukamas ostaa, mutten oikein sittenkään tiedä, että mitä nyt oikeasti tarvitsee ja mitä ei. ehkä laadin jonkilaisen listan ja menen tässä kuussa jo ostamaan kaiken valmiiksi :P              

Mä en oo jaksanu panikoida hankintojen kanssa....
Pari vaatetta oon ostanu ja nyt on toi äippäpakkaus. Ja turvakaukalo saatiin.
Muusta ei oo vielä tietoa :) Pinnasängystä saadaan tieto elokuuhun mennessä että joutaako se jo meille.
Kyl mä nyt aattelin pikkuhiljaa alkaa järkkäilee vaatehuonetta ja makkarin kaappeja siihen malliin että mahtuu sit vauvan tavaroita ja vaatteita niihin, jos vaikka jossain vaiheessa alottas pikkupyykin pesemisen
Mut mä oon muutenki sellanen etten viitti/halua/jaksa oottaa liikaa paineita kun kumminki saan asiat hoidettua ajallaan :)

Neuvola oli tänään ja siellä oli kaikki hyvin, saatiin jopa nyt ajat perhevalmennukseenki, ne alkais 18.7.

voi kun minäkin osaisin olla kiirehtimättä noiden hankintojen kanssa :D tiettekö,mulla on jo niin paljon vaatteitaki vauvalle ett en voi ostaa enään yhtään 50-68 kokosta vaatetta xD vähän oon shoppaillu kirpulta kaukalo on,vaunut on,sitteri on jne jne.. tuttipulloja aion vielä kyll ostaa ja hoitopöydän haluisin .mut siinä ne hankittavat enää onkii :D ja vaippoja tietty mut ne nyt ehtii vaikka laitokselta tullessa :P isoveikalle pitää se seisomalauta hommata vaunuihin niin sit ois niinko kaikki mitä mieleen tulee :P

Takaisin