Jospa taas ottais vähän aikaa ja rustailis kuulumisia :)
Uusiakin on saatu taas mukaan, tervetuloa!!
Täällä on nyt viimein saatu remontit kunnialla loppuun! Enkä kyllä vähään aikaan oo remontteihin ryhtymässä. Oli meinaan sen verran ressaavaa asua viikko täällä kotona kun koko kämppä oli ihan pommin jäljiltä. Sit kun remontti saatiin ohi niin sit alko oikeen urakalla siivoominen ja paikkojen laittaminen Jeminan 1-vuotis synttäreitä varten, jotka juhlittiin siis viime viikonloppuna. Onneks tilasin kakut leipomosta niin ei tarvinu niitäkin vielä alkaa vääntämään kaiken muun kiireen keskellä!
Ihan omituista ajatella, että täällä meillä asuu nyt 1-vuotias! Missä mun vauva on kun vastahan toi likka synty?! Eipä hätää, kohta on taas uus vauva! :D
Keskiviikkona käytiin vähän linnanmäellä viettämässä päivää kun oli niin hitsin hieno ilma. Mun olis niin tehny mieli mennä kaikkiin vempaimiin pyörimään, mut tältä kesältä on vissiin ne jutut mun osalta kielletty. Niinkun oli viime kesänäkin... No ehkä ens kesänä sit! :D
Eilen anoppi ja appiukko ehdotti, että jos varattais viikonlopuksi pieni loma Haikon kartanoon. Kyllähän se meille passas ilmanmuuta kun kerran tarjoutuivat maksamaan sen koko lystin meidänkin osalta! Ihanaa päästä ton remontin ja synttärikiireiden jälkeen rentoutumaan ja lillumaan vähän kylpylään <3
Ehkäisystä.. Meillä on viimeks sellasta käytetty hmm.. 2008, ennenkun jätin pillerit pois ja alettiin yrittää Jeminaa. Tämän jälkeen otetaan ehdottomasti ehkäisyt käyttöön sillä tämä pikkukakkonen on näillä näkymin jäämässä meidän viimeiseksi. Oon jo valmiiks miettinyt, että haluaisin kokeilla ehkäisyrengasta kun se ei tarvis muistaa kun kerran kuukaudessa ottaa pois ja laittaa uus tilalle. Lisäks olin lukevinani, että sitä on turvallista käyttää putkeenkin niin että menkat jäis pois välistä. Tää olis ihan unelma juttu, sillä mulla on aina ollut tosi pitkään kestävät, runsaat ja kivuliaat kuukautiset.
Mä olen kyllä vaan nauttinut näistä helteistä! Meillä kun on ilmalämpöpumppu niin sisätiloissa meillä on koko ajan noin 24-max26 astetta lämmintä, joten ulkoota pääsee aina sisälle vähän vilvoittelemaan :) Näillä helteillä oon sitten saanu ihan uuden himon nimittäin mehujäät! Voisin vetää vaikka koko paketillisen putkeen, mut parin jälkeen on pakko ollu laittaa stoppi :D
Mä olen huomannu, että kerään tän mahani kanssa nykyään taas katseita kun magneetti. Siellä Linnanmäelläkin Jarkko sano mulle, että kyllä tolla sun masulla on paljon katselijoita. Eilen kun olin hyvän ystävän ja lasten kanssa vähän kaupungissa pyörimässä shoppailemassa ja ikkunaostoksilla niin oltiin kyllä varmaan koko ostarin tuijotetuin parivaljakko! Molemmat ollaan nuoria, kakskymppisiä, molemmilla vaunut pukattavana, joissa tönöttää 1-vuotias ja molemmilla mahat pystyssä :D
Täällä kans yks tosi hermoheikko! Mulla on pinna nykyään niin kireellä, et mulle melkein riittää se, että Jemina kerran pullittaa aamupuurot ulos suusta niin oon joko raivoomassa tai itkemässä. Mieskin on kyllä saanut osansa tästä. Mä en oikeen kestä mitään vastoinkäymisiä.
Tankulle tsemppiä vuodelepoon! Ei oo mitään herkkua semmonen; nimimerkillä ainoastaan pari hassua päivää vuodelevossa viettänyt.
Meillä kans hankinnat alkaa olla aika reilassa. Pehmee kantokoppa olis yks, joka pitäis nyt ostaa ennen vauvan syntymää. Lisäks uusi ja vähän isompi hoitolaukku, johon mahtuu molempien lasten kamppeet. Esikoiselle ostettiin jatkettava sänky niin ei tarvinu ostaa toista pinnasänkyä. Meillä on vauvalle ensimmäisiks kuukausiksi kehto niin sitten kun hää siirtyy kehdosta pinnasänkyyn niin voi esikoinen siirtyä pinnasängystä jatkettavaan. Vaipat yms. kerkee vielä myöhemminkin. Kirppiksellä ja kaupungissa pyöriessä nyt tulee varmasti vielä tehtyä vaatehankintoja, mutta ne nyt ei oo mitenkään pakollisia.
Eeville jaksamisia ja halauksia tohon sun tilanteeseen <3 Itse en ole mitään vastaavaa joutunut kokemaan, mutta voin hyvin kuvitella tuon, että ei kauheasti tee mieli mitään läheisyyttä. Aika parantaa haavat! Täytyy vaan uskoa ja toivoa <3
Mäkin heräsin yks yö parikin kertaa pohjekramppiin, mut onneks niitä ei joka yö oo alkanu olemaan. Muutenkin nukun kyllä yllättävän hyvin. Tästäkin osaksi kiitos ilmalämpöpumpulle!
Tänään paukku se odotettu 30+0 rajapyykkikin! Vika kymppi läks käyntiin ja ihan uskomatonta ajatella, että jos tää vika kymppi menee yhtä nopeesti kuin tää edellinen niin tää vauvahan syntyy ihan kohta!! Mahakin alkaa olla jo aika kivan kokonen ja tyttö on tainnut laskeutua jo aika alas. Hikottelut meinaan tuntuu ihan tuolla alakerrassa ja välillä tulee aina sellanen tunne, että tää tyttö tipahtaa kohta tuolta jos en nyt pääse istumaan! Lisäks sukkapuikot on tullu päivittäisiks ja menkkakipusupistuksiakin on alkanu olemaan päivittäin ihan muutamasta jopa parin tunnin supisteluihin. Yleensä niitä on aina iltaisin. En oo vielä noista ollu mihkään yhteydessä kun ei ne supistuskivut oo mihinkään suuntaan voimistuneet ja täytyy muutenkin varmaan pyytää lääkäriä vielä tsekkaan paikat joskus kolmen viikon päästä kun olis se lähtö sinne Bulgariaan viikoksi. Vähän jänskättää, et näinköhän se lääkäri päästää mua lähteen sinne reissuun kun toissynnyttäjällä vissiin ihan normaalistikkin alkaa kypsyyn noi paikat paljon aikasemmin! We'll see!
Nyt tää mamma alkaa jo pakkaan kamoja valmiiks sinne Haikon kartanoon lähtöä varten kun huomenna olis ukon jalkapalloturnaus ja kummitytön nimipäivät ennen reissuun lähtöä. On sitten kaikki valmiina eikä jää jotain oleellista kuten uikkarit matkasta kiireisen pakkaamisen seurauksena.
Voikaahan hyvin kaikki syysmasut! <3