Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satu84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mayday-
en usko et ois jääny ku huuhdellu kone ois kuitenki?? et jos pelkkä linkous joka puristaa suurimmat vedet on jääny väliin,niin en usko.mut jos haluut pelata varman päälle niin paa viell uudelleen huuhteleen ja linkoon :D jos teiän koneessa on erillinen huuhtelu.

rominna-
mä oon ostaessa pessy tehdas kemikaalit pois.vaikka tietty niitä ei pitäs olla juurikaan vauvan tuotteissa mut varuiks. sit sen jälkeen oon vaan tuulettanu paitsi jos on tullu pissaa tai muuta liikaa peittoon ja patjaan asti.sokereista en osaa enempää kuin että eikös niillä oo tapana pahentua loppua kohden jos niis on häikkää?! näin oon käsittäny ainaki.

Huh hellettä.

Pesuhommissa on oltu täälläkin. Minä oon nyt saanu hommattua kaikki vauvan vaatteet ym. tekstiilit lukuun ottamatta pinnasängyn suojaa / äitiyspakkauksen reunakankaita (jotka ei oo ihan pakollisia, mutta jos löydän vaikka alesta kivat niin hommaan). Oon pessy ihan kaikki tekstiilit mitä oon haalinu, myös peitot, pussit, vaipat, jne.

Sain eilen hankittua vaunut. Olin jo epätoivoinen että ei mun maksupolitiikan mukaisia vaunuja saa mistään, niin yhtäkkiä olikin yhdessä nettikaupassa ilmoitus että hae pois äkkiä muuton tieltä - minä soitin ja puolen tunnin päästä mulla oli 10 vuotta vanhat mutta täysin ehjät ja siistit ja kivan näköiset Teutoniat 80 eurolla! Vitsi että kävi mäihä! Kun nuo Teutoniat on melkeen ainoo merkki joka mahtuu suosiolla meiän hissiin. Vaunujen irrotettavat kangasosat vois vielä pestä, ovat olleet kuitenki pari vuotta varastossa.

Kylläpä nuo miesasiat on kinkkisiä. Mulla on itellä takana ns. pitkä teinisuhde, joka kariutui viiden ja puolen vuoden jälkeen siihen että mies ei kasvanut aikuiseksi. Suhde loppui todella rumasti molemminpuolisen vihan ja kunnioittamisen puutteen ja pettämisen ja mitä ikinä voi keksiä kanssa. Sahattiin eestaas ollaanko vai eikö olla mutta just näitä on-off- oltiinko me sillon ku sää höyläsit sitä - keskusteluja piti käydä ja sitten lopulta into meni just niinkuin Eevi kerroit että ei todella tehnyt mieli läheisyyttä tai intiimimpää hommaa kun kävi koko ajan mielessä että puoli kaupunkia käyny näissä housuissa. Sitten olinkin puolitraumaantuneena sinkkuna viisi vuotta. Nykyisen mieheni tapasin 2005, ja heti alusta olin hieman skeptinen tuleeko tästä mitään. Varsinkin kun hän oli vasta eronnut. Silti hän edusti aikuista miestä ja tervettä elämisen mallia tuon edellisen kokemuksen jälkeen ja niin sitä katteltiin hommaa eteenpäin. Itse olin epäileväinen, mm. jos mies oli baarissa ja tuli mielestäni liian myöhään kotiin niin hirviä tenttaus missä oot ollu (hänen exänsä asui yhteen väliin n. 400 metriä meiltä!!! nyttemmin eri paikkakunnalla) Luottamusta hän ei ole kuitenkaan koskaan rikkonut (tai en ainakaan tiedä) ja en millään voisi uskoa että hän menisi mitään tuollaista tekemään - takana hänellä(kin) opitut virheet edellisestä suhteesta. Ja jaksoi kuunnella mun neuroottista tenttaamista ja hokea että rakastaa rakastaa :) On se kulta.

Tuttavapiiristä on sadellut vauvauutisia nyt ihan urakalla. Ihan helpottavaa tietää että on lähistöllä porukkaa sitten samassa tilanteessa. (johtuukohan tietotulva siitä että kun on kesä, ihmisillä on vähemmän vaatetta päällä, ja mahat näkyy aiemmin..!?)

Tänään, oi tänään käyn ostelemassa ammetta, hoitotasoa, tuttipulloa yms romua. Lastenhuoneen raivaus remontin jäljiltä alkaa olla valmista. Matonpesuun vielä kun sinkoaisi!

Ihanaa perjantaita kaikille!

Hele + Rimpula 30+2

Masu87, mulla on sillon tällön pohjekramppeja juurikin aamuyöstä herää jos oikasee jalkaa liikaa ja sitte pitäki jo nousta hyppiin lattialle ja venyttään. eilen myös kramppasi varvas Kramppeihin pitäis auttaa runsaampi nesten juonti, sekä minä hain luontaistuote kaupasta tällaista suihketta http://www.luonnonhelma.fi/2010/11/12/kramppeja-suonenvetoa-migreenihermosarkyjanivelsarkyja/. On helpottanut kummasti oloa. En ole ihan säännöllisesti tuota suihkutellu mutta on kyllä apua ollu siitä vähäisestäkin.

Jospa taas ottais vähän aikaa ja rustailis kuulumisia :)

Uusiakin on saatu taas mukaan, tervetuloa!!

Täällä on nyt viimein saatu remontit kunnialla loppuun! Enkä kyllä vähään aikaan oo remontteihin ryhtymässä. Oli meinaan sen verran ressaavaa asua viikko täällä kotona kun koko kämppä oli ihan pommin jäljiltä. Sit kun remontti saatiin ohi niin sit alko oikeen urakalla siivoominen ja paikkojen laittaminen Jeminan 1-vuotis synttäreitä varten, jotka juhlittiin siis viime viikonloppuna. Onneks tilasin kakut leipomosta niin ei tarvinu niitäkin vielä alkaa vääntämään kaiken muun kiireen keskellä!

Ihan omituista ajatella, että täällä meillä asuu nyt 1-vuotias! Missä mun vauva on kun vastahan toi likka synty?! Eipä hätää, kohta on taas uus vauva! :D

Keskiviikkona käytiin vähän linnanmäellä viettämässä päivää kun oli niin hitsin hieno ilma. Mun olis niin tehny mieli mennä kaikkiin vempaimiin pyörimään, mut tältä kesältä on vissiin ne jutut mun osalta kielletty. Niinkun oli viime kesänäkin... No ehkä ens kesänä sit! :D

Eilen anoppi ja appiukko ehdotti, että jos varattais viikonlopuksi pieni loma Haikon kartanoon. Kyllähän se meille passas ilmanmuuta kun kerran tarjoutuivat maksamaan sen koko lystin meidänkin osalta! Ihanaa päästä ton remontin ja synttärikiireiden jälkeen rentoutumaan ja lillumaan vähän kylpylään <3

Ehkäisystä.. Meillä on viimeks sellasta käytetty hmm.. 2008, ennenkun jätin pillerit pois ja alettiin yrittää Jeminaa. Tämän jälkeen otetaan ehdottomasti ehkäisyt käyttöön sillä tämä pikkukakkonen on näillä näkymin jäämässä meidän viimeiseksi. Oon jo valmiiks miettinyt, että haluaisin kokeilla ehkäisyrengasta kun se ei tarvis muistaa kun kerran kuukaudessa ottaa pois ja laittaa uus tilalle. Lisäks olin lukevinani, että sitä on turvallista käyttää putkeenkin niin että menkat jäis pois välistä. Tää olis ihan unelma juttu, sillä mulla on aina ollut tosi pitkään kestävät, runsaat ja kivuliaat kuukautiset.

Mä olen kyllä vaan nauttinut näistä helteistä! Meillä kun on ilmalämpöpumppu niin sisätiloissa meillä on koko ajan noin 24-max26 astetta lämmintä, joten ulkoota pääsee aina sisälle vähän vilvoittelemaan :) Näillä helteillä oon sitten saanu ihan uuden himon nimittäin mehujäät! Voisin vetää vaikka koko paketillisen putkeen, mut parin jälkeen on pakko ollu laittaa stoppi :D

Mä olen huomannu, että kerään tän mahani kanssa nykyään taas katseita kun magneetti. Siellä Linnanmäelläkin Jarkko sano mulle, että kyllä tolla sun masulla on paljon katselijoita. Eilen kun olin hyvän ystävän ja lasten kanssa vähän kaupungissa pyörimässä shoppailemassa ja ikkunaostoksilla niin oltiin kyllä varmaan koko ostarin tuijotetuin parivaljakko! Molemmat ollaan nuoria, kakskymppisiä, molemmilla vaunut pukattavana, joissa tönöttää 1-vuotias ja molemmilla mahat pystyssä :D

Täällä kans yks tosi hermoheikko! Mulla on pinna nykyään niin kireellä, et mulle melkein riittää se, että Jemina kerran pullittaa aamupuurot ulos suusta niin oon joko raivoomassa tai itkemässä. Mieskin on kyllä saanut osansa tästä. Mä en oikeen kestä mitään vastoinkäymisiä.

Tankulle tsemppiä vuodelepoon! Ei oo mitään herkkua semmonen; nimimerkillä ainoastaan pari hassua päivää vuodelevossa viettänyt.

Meillä kans hankinnat alkaa olla aika reilassa. Pehmee kantokoppa olis yks, joka pitäis nyt ostaa ennen vauvan syntymää. Lisäks uusi ja vähän isompi hoitolaukku, johon mahtuu molempien lasten kamppeet. Esikoiselle ostettiin jatkettava sänky niin ei tarvinu ostaa toista pinnasänkyä. Meillä on vauvalle ensimmäisiks kuukausiksi kehto niin sitten kun hää siirtyy kehdosta pinnasänkyyn niin voi esikoinen siirtyä pinnasängystä jatkettavaan. Vaipat yms. kerkee vielä myöhemminkin. Kirppiksellä ja kaupungissa pyöriessä nyt tulee varmasti vielä tehtyä vaatehankintoja, mutta ne nyt ei oo mitenkään pakollisia.

Eeville jaksamisia ja halauksia tohon sun tilanteeseen <3 Itse en ole mitään vastaavaa joutunut kokemaan, mutta voin hyvin kuvitella tuon, että ei kauheasti tee mieli mitään läheisyyttä. Aika parantaa haavat! Täytyy vaan uskoa ja toivoa <3

Mäkin heräsin yks yö parikin kertaa pohjekramppiin, mut onneks niitä ei joka yö oo alkanu olemaan. Muutenkin nukun kyllä yllättävän hyvin. Tästäkin osaksi kiitos ilmalämpöpumpulle!

Tänään paukku se odotettu 30+0 rajapyykkikin! Vika kymppi läks käyntiin ja ihan uskomatonta ajatella, että jos tää vika kymppi menee yhtä nopeesti kuin tää edellinen niin tää vauvahan syntyy ihan kohta!! Mahakin alkaa olla jo aika kivan kokonen ja tyttö on tainnut laskeutua jo aika alas. Hikottelut meinaan tuntuu ihan tuolla alakerrassa ja välillä tulee aina sellanen tunne, että tää tyttö tipahtaa kohta tuolta jos en nyt pääse istumaan! Lisäks sukkapuikot on tullu päivittäisiks ja menkkakipusupistuksiakin on alkanu olemaan päivittäin ihan muutamasta jopa parin tunnin supisteluihin. Yleensä niitä on aina iltaisin. En oo vielä noista ollu mihkään yhteydessä kun ei ne supistuskivut oo mihinkään suuntaan voimistuneet ja täytyy muutenkin varmaan pyytää lääkäriä vielä tsekkaan paikat joskus kolmen viikon päästä kun olis se lähtö sinne Bulgariaan viikoksi. Vähän jänskättää, et näinköhän se lääkäri päästää mua lähteen sinne reissuun kun toissynnyttäjällä vissiin ihan normaalistikkin alkaa kypsyyn noi paikat paljon aikasemmin! We'll see!

Nyt tää mamma alkaa jo pakkaan kamoja valmiiks sinne Haikon kartanoon lähtöä varten kun huomenna olis ukon jalkapalloturnaus ja kummitytön nimipäivät ennen reissuun lähtöä. On sitten kaikki valmiina eikä jää jotain oleellista kuten uikkarit matkasta kiireisen pakkaamisen seurauksena.

Voikaahan hyvin kaikki syysmasut! <3

Hei mammat!

Nyt kuulkaas löyty kesän herkku, sokeriton ja lisäaineeton chiquitan smoothie, erityisen hyvvää on mustikka karpalo ja hitusen jäädytettynä, sellaiseksi että vähän jäähilettä tulee sekaan. NAM! maistuu kyllä helteellä kun aurinkotuolissa pötköttelee Minä kun en oo oikeen jätskin ystävä mutta monelle kaverille on kyllä tullut mehujää addiktioita näin kesällä kun odottaa. Ei taho oikeen näin helteellä maistua mikään kuuma ruoka, eipä tuo haitanne vaikka joskus vähän vähemmälläkin menee. Teen kyllä kauppiaat tyytyväisiksi hedelmä ostoksillani, olen testannu varmaan joka ikisen hedelmän prisman hyllyltä.

Eilen kävin sitten äiteen kanssa katsomassa vähän sitä turvakaukaloa nyt sitte harmittaa kun ilmeisesti siihe turvavyö kiinnitteiseen telakkaan ei saa kiinnitettyä muita istuimia kun sen kaukalon vaan, toisin kuin isofixillä saa myöhemmätkin istuimet kiinni.
Pitänee ehdottaa miehelle joskos tästä lähettäis autokauppaan hakeen uus auto missä ois se isofix kiinnike valmiina. emoticon autokauppa.com sinne ne miehet menneet on, vai miten se nyt menikään.

Tänään oli jo to-del-la lähellä etten ostanu uima-allasta pihalle..sen verta kuuma meinaa tossa terassilla olla..varmaan oikeesti jotain +50 kun aurinko paistaa suoraan siihen ja pensaat suojaa tuulelta.

Helteiset illanjatkot!

Kylläpä on ollu mukava tuo palju tuossa pihassa, käytiin siinä tänään kokoperheen voimin viilentymässä... Lämmitettiin vettä vaan vähäsen ja kyllä teki gutaa näillä helteillä....

huomen aamulla alkas sit meidän perheen kesälomareissu. Suunnataan Nummelaan tuttava pariskunnan luo. Sunnuntaina olis ohjelmassa sit korkeasaari. Täytyy käydä sit helsingis vähän pyörimäs kun oon siel ihan keskustassa käyny viimeks 12 kesäsenä... Siellä laitamilla on kyllä tullu vierailtua... Ovat jo miettineet meille ohjelmaakin, isäntä kuulemma viedään golfaamaan... Mitähän siitäkin noilla mun ukon mahtavilla hermoilla tulee... Me mennään sit likka porukalla rannalle jos vaan on hyvä ilma... Ikeassa olis tarkotua käydä rahat tuhlaamassa! Paska vaan et maksovat töistä mun palkan väärin, puolet jäi puuttuun. No puuttuvien rahojen pitäs kyl tulla maanantaina.

Mulla on ollu hermo ihan pirun pinnassa viime aikoina... Rupeen räyhään tolle ukko-kullalle ihan mitättömistä asioista... voi raukkaa!!!!

Heippatirallaa!

Koneen ääressä taas mahottoman pitkästä aikaa. Oltu kohta kuukausi reissussa enempi vähempi. Vähän käyty vaan vaihtamassa puhasta laukkuihin ja lepäämässä päiväpari ja taas lähetty. Eilen illalla oltiin puolikaksitoista kotona, tää päivä levätty, pesty pyykkiä ja aamulla lähetään taas parin päivän reissuun lasten kanssa . Ohhoh mikä hymiö...? Iso...

Joo, täällä käytiin viikko sitten ultrassa, istukan paikka oli siirtynyt niinkuin arvasinkin, vauva oli 1600g ja ilmeisesti tyttö? Vieläkin oli vähän epävarma kun oli taas sellaisessa asennossa, että vaikea sanoa. Siis viisi ultraa kaikenkaikkiaan on nyt tehty, kun meillä lääkärinlassakin tehdään ja kaveri pihtaa sukupuoltaan oikein huolella! No, kai sille pojallekkin voi vaaleanpunaista laittaa?

Vai on jo moni pessyt vauvanvaatteet ja hommannut kaikki kuntoon...Aiheuttaa hieman itselle paineita, kun vain sitteri ja vaunut on hankittu. Vaatteita onneksi on sen verran, että eiköhän noilla parit ekat viikot ainakin pärjää, mutta mitään muuta ei sitten olekkaan. No, vaunut kun ostettiin niin tingin siihen turvaistuimen kaupan päälle. Pääsee sentään sairaalasta kotio emoticon .

Tänään poksahti 31viikko rikki. Tuleekohan tässä vielä kiire...?

Helou kaikille!

Sain viimein ja vihdoin itsekin äitiyspaketin ja oli kyllä ihania vaatteita. tykkäsin kovasti.

Täällä on kyllä myös tunteet pinnassa ja itku herkässä. mutta hyvin tuo mies on pärjännyt mun kanssa ja jaksanut katella ja ymmärtää. oon raivonnut kotitöistä ja liian isoista puhelinlaskuista sun muista niin, että nyt tuo ukko on vähän zempannut ja ihan itse tarttunut imurin varteen paljon useammin.

voi Eevi^^, tosi kurja tuo teidän tilanne! toivottavasti kaikki alkaisi menemään paremmin. Mutta jos asioista ei pääse yli, sitten ei muu auta kuin lähteä. toivotaan, että saatte suhteenne kuntoon.

No tästä meiän tilanteen tiedosta on vasta viikko, mut ku pääsin purkaa tänne tota asiaa, mä oon pystyny alkaa ajattelee asiaa eri kantilta ja kylhän mua ahdistaa se ajatus edelleen, mut kyllä mä vielä tästä pystyn jatkamaan :) ainoo et mun on tosi vaikee luottaa siihen ja en nyt pysty mihinkää läheisyytee kuiteskaa viel, samassa sängyssä voin kyllä nukkua. Se et jos kuulen siitä viel jtn tämmösii myöhemmin niin sit mä lähden. mut nyt tilanne näyttää mun aivoissa ihan hyvältä

Heippaa kaikille!
Olipa hiostavaa olla kävelyllä äsken..nyt siellä sataakin vettä, ihan  tervetullut viilennys tähän väliin.

Eevi: hienoa että ajatukset ovat selkiytyneet teidän tilanteen suhteen. aika on se paras lääke ja näyttää sitten miten lopulta menee. kaikkea hyvää teille <3

LauraElina: nuvaring on aivan loistava ehkäisyrengas. ite oon jo vuosia käyttänyt sitä (pillereitä en muistanut aina ottaa) ja tosiaan voi käyttää vaikka pari rengasta putkeen, tosin sillon voi herkemmin tulla tiputteluvuotoa. mutta suosittelen!

ite oon miettinyt että jos yrittäisi pian pikkukakkosta tämän vaavin jälkeen..miten lauraElina ja muut kellä on lapset  pienellä ikäerolla olette pärjänneet / ajattelette pärjäävänne kun tiedätte millaista vauva-arki on ja teillä on jo pieni lapsi ennestään? mutta tämä nyt on vasta ajatus. katsotaan sitten miltä se arki tosiaan vaikuttaa kun taapero tulee taloon :D
sitten ei vaan    tarvitsisi pientä  laittaa heti hoitoon jos  jäisi uutta odottamaan kotia..

onko kaikilla ollut jo supistuksia?
itselläni ei ole (tietääkseni) ollut, kai sen tuntisi jos olisi :D

painoa on tullut kyllä jo hurjasti!  n.12kg alkupainoon! huh. mitään herkkuja en edes syö. onneksi eivät ole vielä neuvolassa  huomautelleet mitään ja sokerit olivat  normaalit. kai tämä sitten vaan kuuluu asiaan

tsemppiä ja hyvää oloa kaikille, maaliviiva häämöttää jo!! <3

Kiitos zibbh :) ja toho painoon, mujlla on tullut jo 16 :((( ja sokerit o iha normi ollu, enkä mäkään mitään herkkuja syö, mulla on myös kauheeta turvotusta, jospa siitä sit johtuis: S ja sit noista supistuksista vielä. Ei mullakaan ole tullut vielä kertaakaan supistuksia :o

Aloin eilen laittamaan vauvan huonetta :) sänky on kasattu, patja puuttuu vaan, hoitopöydän kasasin ja verhot oon laittanu. Oli kyl kauhee työ ensin saada tää huone tyhjenemään. tietokoneen tosiaan kyl jätin tänne huoneesee. katotaa myöhemmin siirränkö sitä, mut hyvin se tänne mahtuu. Koirien sohvaki on viel täälä huoneessa. mä saatan kyl jättää sen tänne, koska sen saa vedettyä sohvasängyks, jos vaikka tuun nukkumaan tänne välillä sit ku ukol o töitä. Ostin uuden matonki, mutta kotona sit totesinki että tää on määränlainen, koska tähä tarttuu kaikki karvat :S ei maksnaut onneks ku vaa 12€! :) laitan ton maton vasta sit syys-lokakuussa, en haluu et se on iha hriveen näkönen jo sillo ku lapsi tulee. En viitsi viel noille koirille antaa tähä huoneesee porttikieltoa, vasta sit jsut ennen ku lapsi syntyy :P Mun täytyis ostaa tänne huoneeseen myös lamppu. Ollaan asuttu täs asunossa 1½vutota enkä ole vieläkää lamppua ostanu, ku oon ollu nii nirso :D nyt tiedän et ostan jonku lasten lampun :P  Oli kyl iha hirveetä roudaamista eieln noiden tavaroidenkaa ku tonne emiä kellarii ei mee hissi nii mä sit ravasin siel ees taas kävellen. Olin ihan kuollut illalla enkä pystynyt liikkumaan :S Nyt pitäis hakee sielt viel sitteri ja amme ja rattaat himaa ku tyhjensin ton yhe ison vaatehuoneen mikä on ollut meillä joku romuvarasto :P 

Meiän nuorempi koira sai 2 viikkoa liikkumiskieltoa ku se on satuttanu jossais elkänsä ja jalkansa ja ontu tosi pahasti. Nyt se on kävelly muutaman päivän ihan normaalisti ja tulehduskipulääkkeitäki se syö. Vaikka meillä on vielä liikkumiskieltoa, mä vien sne silti tänään vähän uimaan ku ei enään oireita ole.

zibbh

mull on ollu ny rasituksen jäljiltä supistuksia :/ mut yritän vaan ottaa rennommin :)
meill tulee lapsille vajaa 3v ikäeroo ja vähä jännittää :D mut ehkä sillee tulee hyvä ikäero kun Aleksi on jo melko omatoiminen,syö ite ,kävelee ite raput (asutaan 2krs eikä hissiä) ja nyt saatiin hänet myös kuivaksi! :) eipä tarvii kahdelle lapselle ostella vaippoja. lähinnä jännittää et miten sit kuitenkaan selviin kahen kanssa :D mut miettihän sitä ennen esikoistaki :)

Joku kyseli ikäerosta kahden pienemmän kanssa. Sitähän toivoo jotain, ja jotain saa. Me ajateltiin että jos ei kauheasti olisi ikäeroa, kun esikoista saatiin hetki odottaa. Niin lapsosille tuli sitten 1 v ja 10 kk ikäero. Väitin koko ajan että tiedän missä mennään mutta ne viisi vuotta vaipan vaihtoa, teki arjesta kohtalaisen rankaa. Enkä tiedä vieläkään eroa vuosille siinä välissä. Ne olivat aika puuroa, se survival seikkailu. Silloin kyselyihin kolmannesta tuumattiin että ei nyt heti ainakaan. Mutta siitä selvittiin, meillä on vauva-arki jäänyt unholaan tässä välissä, ja kummitytön kanssa on ihmetelty että mites tämä toimikaan. Arjesta selviää kahden pienen kanssa, mutta on hyvä ettei ole liian tarkka kaikesta esim kaappien pesusta yms. Ja paljon helpottaa jos lapsia ja kotia hoitaa kaksi, eikä tarvi kaikkea tehdä yksin. Lapsien vikahan ei ole että heitä on useampi pieni samaan aikaan. Itse en ymmärrä marttyyriäitejä, jotka puhuvat isommille lapsille kuinka taakkana he ovat olleet. Mutta ei lapset siitä kärsikään vaikka hetken joutuu odottamaan, ja pikkuhiljaa he oppivat myös ymmärtämään asioiden tärkeisjärjestystä, tai ainakin meillä oppivat. Meillä lapset ovat olleet hyviä kavereita aina. Viimeisen puolen vuoden aikana he ovat ruvenneet testaamaan toisiaan (ikää 7 ja 9 v). Isoveli ei muista että on ollut aika ennen pikkuveljeä. Luin jostain että alle kaksi vuotias muistaa enintään 3 kk vanhoja tapahtumia. Rahojen riittävyys on sellanen joka rassasi eniten. Mutta nykyään on se kolmen vuoden sääntö Kelalla. Se voi auttaa jossain tilanteessa. Viimeksi eilen kummitytön käydessä kylässä totesimme että meillä varmaan mietitään jotain kalustejärjestyksiä uusiksi kun meitin vaavi lähtee liikkeelle.

Mulla on supistukset olleet melkein jokapäiväsiä, ja kaksi viikkoa lomareissuun. Vähän meinaa ruveta ressaamaan. Okei reissu on parin päivän reissu kotomaassa. Matkat junalla ja yötä hotellissa. Mutta...

Vaaville laitoin laatikkoon petin tänään. On ainakin jotain. Huonekaan ei ole vielä valmis mutta eiköhän se ensi viikolla tai viimeistään seuraavana valmistu. Potuttaa kun ei voi itse tehdä mitään, kun heti supistaa kun on jalkeilla vähän aikaa.

Ja on vähän lämminkin, se on kese ny!

Nyt täytyy kyllä jo vähän kiroilla! Kirjotin taas kerran ihan mahottoman pitkän stoorin ja sit se vaan katos jonnekkin!! djshfdasjp****! emoticon

Kirjottelen juttuni vaik huomenissa. Nyt meinaan väsyttää jo niin kiitettävästi ja masu huutaa iltapalan perään!

Voi odotan että jaksat kirjoitella tarinasi. Ja olen salaa vähän tyytyväinen että muillakin hukkuu tarinat aina välillä. Tämä on tehnyt mulle sen moneen kertaan. Ja mua rupee tympimään tämä tekemättömyys. Mutta nyt alan tekemään vaavin huoneeseeen verhoja. Se on sentään istumatyötä, tai teen siitä sellaisen, että saan verhot ikkunaan. Mies on hakemassa viimeisiä listoja, joiden asennuksen jälkeen saadaan alkaa laittamaan huonekalujakin. Voi kun odotan sitä. Voisin laittaa siitä valmiista jopa kuvankin kun vaan tietäisin että miten ne kuvat laitetaan näille sivuille. Kertokaa se mullekin.

Testasin tätä kuvan laittoa...

Eli: kun painaa viestin jälkeen "vastaa", aukeaa uusi ikkuna jossa ylhäällä työkalurivi. Eli tämä viestinkirjoitusnäkymä.

Työkalurivissä toisena oikealta (hymiönlisäystyökalun vieressä) on Image Manager -työkalu. *Klik*  -> avautuu uusi ikkuna, jossa näkyy käyttäjän kansiohierarkia ja kaikki vau.fi:hin lataamasi kuvat. Voit lisätä siis niitä kuvia viestikenttään, tai jos haluat tuoda uusia kuvia, paina ylhäältä vasemmalta kuvaketta, jossa vihreä plussa ja "Upload". Sitten vaan selectiä painamalla hae haluamasi kuvat omalta koneelta ja paina alareunan "Insert". Kuva latautuu ensimmäiseksi avautuneeseen viestinkirjoitusnäkymään ja sen kokoa voi vaihtaa eli esim. pienentää klikkaamalla ja vetämällä kulmista. Tai näin tein tähän asti, katotaan onnistuko tuo kuvan lisäys... Siinä allekirjoittanut omilla 2-v synttäreillä :)

Heippa pitkästä aikaa. Vihdoinki loma ja sit perään äippäloma. Miten muilla kenellä on raskausdiabetes, niin kuinka säntillisesti olette vain terveellisesti syöny vai meneekö herkkujakin välillä?  itsellä tekee mieli kyl herkkujakin ja olen niitä kyllä syönytkin jonkin verran. Mitä muita kokemuksia raskausdiabeteksestä, jos aikasemmin ollu. Miten vaikutti raskauden kulkuun ja vauvaan, menikö kaikki ihan hyvin?

lei-
mull on radi ,oli myös esikkoo oottaessa.nyt en tiä onko vaikuttaneet herkuttelut ku en joudu mittaileen. mut vaikka esikoisen aikana pidin ainakii kerran viikossa semmosen mättöpäivän niin ei se lapsesta isoo tehny :) mulle sano ihan diab.hoitajaki et täytyy välillä herkutellaki ett ei mielenterveys mee :) kun nyt ei joka päiväseks mee. ja nyt oon myös tehny niin et esim viikonloppuna voidaan tehdä ruoaks jotain ei niin terveellistä ja jos meen vieraille niin en tod. ala siellä mariseen ett mulle ei oo mitään tarjolla vaan otan sitä mitä on

Takaisin