Heikosti positiivinen

Darjiana: esim. espoon äitiysneuvolan ohje sanoo home- ja tuorejuustoista näin: Voivat olla riskituotteita. Kuitenkin pastöroidut tuotteet, joiden valmistus ja säilytys tapahtuu tarkasti valvotuissa olosuhteissa, ovat turvallisia käyttää (kotimaisten, suurten valmistajien tuotteet).
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190

Jokainen päättää itse mitä syö ja turha on hirveää hysteriaa alkaa lietsomaan maitotuotteista yms, kunhan muistaa pitää maalaisjärjen mukanaan!

Mukavaa odotusta kaikille!
Maajo
 
täällä myös odotellaan helmivauvaa laskettu aika 13.2! Onko täällä muita odottajia Seinäjoen alueelta?
 
Hei.
Lahja2010 ilmoittautuu helmikuun odottajiin ja on kaikkea muuta kuin heikosti positiivinen [:D] LA on 12.2.2010 eli viikkoja on nyt 8+1 (vaikka allekirjoitus näyttää 8+2). Kaikki on mennyt hyvin, mitä nyt pientä äklötystä välillä mutta muuten olo on hyvä. Vai onko liian hyvä?
 
Mulla on sellainen historia, että olemme odottaneet tätä hetkeä kahdeksan vuotta eli olemme käyneet lapsettomuushoidoissa vuodesta 2001. Kolme keskenmenoa koettu eli aika rankka ajanjakso on takana. Nyt on koko ajan pelko persuksissa että myös tämä menee kesken. Kaikki kolme km on ollut tosin tuulimunia eikä ikinä olla päästy näin pitkälle joten toiveetkin ovat nyt hieman positiivisemmat. Kävimme jo perjantaina neuvolassa ja siellä terkkari kuunteli huoliamme keskenmenon pelosta todella hyvällä myötätunnolla. Onneksi on mahtava kaveripiiri kenelle olemme jakaneet tämän ilouutisen niin he ottavat meidät vastaan jos käy huonosti. Toivotaan ettei näin käy.
 
Olen siis iloinen jokaisesta äklötyksestä ja odotan että voisin pahoin. Näin tiedän, että masussa on kaikki kunnossa. Seuraava ultra on ma 13.7. joten vielä viikko pitää hermoilla. Eka ultra oli viikko sitten ja siellä näimme ensimmäisen sydämen sykkeen. Olemme erityistarkkailussa keskenmenojen takia ja sen takia käymme useasti ultrissa. Helpostus!!
 
Mahtavaa alkavaa viikkoa kaikille ja nautitaan joka hetkestä. Ei mene kuin hetki kun on jo helmikuu.
 
darjiana: "Oh rightee then..." (ihmettelinkin hieman asiaa) [;)]

Lahja2010: Oikein paljon onnea teidänkin odotukselle!

ps. Meidän kaikkien pitäsi muistaa ottaa rauhallisesti niin henkisesti kuin fyysisestikin. Toivottavasti se on mahdollista! Itelläni ei ainakaan vielä oo mahollista ottaa rauhallisesti töissä..[&:]
 
Hei täällä olisi myös yksi helmivauvaa odottava. vasta 7 viikko menossa. Ultrassa näkyi pieni (todella pieni) alku.
 
Helmivauvan pitäisi ilmestyä perheeseemme helmikuun lopulla. Minua, päälle kolmekymppistä, esikoisen odottajaa jännittää kovasti. Monenmoiset tunteet myllertävät enkä oikein osaa vielä uskoa, että masussa ihan oikeasti kasvaa ihmistaimi. Heinäkuun lopun neuvolakäynti toivottavasti muuttaa epätodellisen tunteen todeksi.

 
Onnea kaikille uusille odottajille ja tervetuloa mukaan!

Tässä nyt lähinnä apattisena odotan ultraa, joka on 2,5 viikon päästä. Haluaisin päästä sinne raskauden "paremmalle" puolelle, jolloin tämä älytön väsymys helpottaa. Välillä on parempia päiviä ja välillä on päiviä, jolloin voisi vaan maata sohvalla, syödä ja nukkua!! Paha olokin on ihan päivästä kiinni, välillä on ja välillä ei. Mutta niinhän se menee, että kun näistä alkuraskauden oireista pääsee, tulee uusia "murheita" [:D]
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille odottajille!

Täällä pikkuinen tuppaa pistämään vatsaa sekaisin. Tähän asti ollut aika vähäistä nuo kuvotukset, mutta esim. perjantaina tuli kolme kertaa ruoat ylös. Mies jo ihmetteli mökkimatkalla et mikä mua huoltoaseman kaupassa niin kauan pidätteli, niin oli pakko vastata et "ei se kauppa vaan se pönttö!" No, onneks pahoinvointi on pysyny kuitenkin aika tavalla hallinnassa eikä esim.hankaloita töissä käymistä. Olen liikkeessä päivät yksinäni, joten tulis melkoinen soppa töiden kans jos en pystyis hommiani hoitamaan.

Täälläkin maha pönöttää jo siihen malliin et paljon ei epävarmaksi jää, et mistäs tuulee :) Joustamattomia farkkuja on turha koittaa enää päälleen saada ja mieskin silittelee hymy huulillaan masua.

Perjantaina alkaa kahden viikon odotettu loma - ihanaa! Päästään reissuun ja sukuloimaan. Pääsee sitten tulevan isomummonkin kanssa asiasta juttelemaan - mukavaa!

Aurinkoisia odotuspäiviä kaikille!

T:Nanah
(ensimmäinen ultra on vasta 28.7, mutta jotenkin alun epävarmuus on muuttunut vahvaksi tunteeksi siitä et pikkuinen kasvaa ja vahvistuu koko ajan ja elämä sykkii sisälläni!)
 
Chadel84: olen Seinäjoen läheltä! neuvolassa käyn muualla, mutta ultra minulla on Seinäjoella! Käyn myös töissä S:joella! Mun laskettu aika 21.2
 
Polttarit meni vloppuna ihan hyvin... katselin kun muut joivat minunkin puolesta ja oli kyllä hauskaa! Eikä kukaan arvannut mitään!
Morsiammelle kyllä kerroin asiasta sitten illan tiimellyksessä... en kyllä ollut varma muistaako hän asiaa, mutta muistihan se vaikka aika tillin tallin olikin...
 
nyt vaan sit odotellaan et kaikki menis hyvin ja tämä todellakin olis totta! Seuraava neuvola vasta 28.7 ja ultra sit s:joella 12.8.... olis niin kiva kertoa jo kaikille mutta täytyy vielä odotella! 
 
heippa kaikille pitkästä aikaa ja onnea uusille tulokkaille :)
Minulla laskettu aika näillä näkymin 6.2, elikkäs 9+2 olis nyt menossa ja 26-v. olen. (toinen yritys, ensimmäinen päättyi kohdunulkoiseen syyskuussa ja hoidettiin metotreksaatilla).
13.7 olisi ultra edessä ja sitä täällä malttamattomana odotellaan! välillä stressaa ja pelottaa että mitä jos tässä ei käykään hyvin :(
Täällä on voitu aika huonosti..[:'(] etova olo on NIIN järkkyä välillä, että tekisi mieli vain nukkua ja syödä. Olenkin vähän huolissani onko painoa tullut liikaa liian lyhyessä ajassa, 3 kiloa olen lihonut tähän mennessä?? Mitkään omat housut eivät enää mene jalkaan ja masua on hankala piilotella [:)]
 
Tossa lueskelin huolia siitä mitä uskaltaa syödä ja juoda... Mulle neuvolassa sanottiin, että maksa, ulkolainen homejuusto ja vakuumipakattu kala on syytä jättää. Maksamakkaraa voi kuitenkin syödä, mutta ei tolkuttomasti! Samaten täti sanoi, että kotimainen homejuusto on ihan ok, varsinkin jos sen vielä kuumentaa. Kahvin juomisestakin kysyin ja hän sanoi, että mikäli ei pannu tolkulla vetele, niin ihan ok. Ite en välitä maksasta ollenkaan sellaisenaan, joskus syön maksamakkaraa, mutta aika vähäistä sekin. Aurajuustoa ja kalaa sen sijaan tulee syötyä. Nyt täytyy sitten vaan ostaa graavi kala suoraan torilta :)

Oma olotila aika samanlainen kuin ennenkin. Väsyttää ja kuvottaa. Välillä ennemmän ja välillä vähemmän. Eka uä olisi sitten ens ma eli 13.7. Kyllä mä NIIN odotan sitä!
 
Mun pitäis varmaan ilmoittautua poliisin huumekoiraksi...Kaikki hajut tuntuu niin herkästi nenään...Kaikki haisee ja mitään hajua ei kestäisi...Mies kun yrittää jotain kaappia haistella (mun mielestä haisee kalalle..) niin ei se mitään hajua huomaa[:D]
Ruoka ei maistu mutta maha vaan turpoo...
 
Minä olen harkinnut liittyväni CSI-tiimiin. Hajut tuntuvat olevan niin voimakkaita, että välillä ihan pyörryttää. Eilen esimerkiksi roskapussi haisi mielestäni niin pahalta, että en voinut olla keittiössä ennen kuin se oli viety ulos. Ja mieheni ei tietenkään haistanut yhtään mitään.

Nyt on ihan kamalan huono omatunto, kun sorruin eilen syömään irtokarkkia ison pussillisen. Kaikkiallahan painotetaan, että sokerin syöntiä pitäisi vähentää diabetesriskin vuoksi. Tähän mennessä paino ei ole oikeastaan noussut, mutta rinnat ovat turvoksissa ja farkutkin kiristävät. Miten kummassa se pieni ihmistaimi voi jo nyt aiheuttaa moisen olotilan, kun on vasta herneen kokoinen?

Minua huolestuttaa se, kun en ole vielä osannut iloita tästä lapsesta. Toivottavasti se muuttuu sitten, kun pääsee ekaan ultraan ja näkee, että masussa ihan oikeasti kasvaa oikea ihminen. Olen aina ollut superitsenäinen ihminen, joten ihan mielenkiintoista nähdä miten raskaus ja lopulta äitiys tulevat minua muuttamaan.

 
Onko jollain muullakin älyttömän kipeä pää?
Nyt on ollut 2pv eikä särkylääkkeet auta [:(]
Ihanaa olla töissä kun tekis mieli olla pimeessä huoneessa peiton alla nukkumassa kokoajan..
Ja tosiaan muutenkin väsyttää ihan tolkuttomasti, eilenkin kun pääsin töistä kotiin niin söin (vaihteeks [:D]) ja menin suoraan nukkumaan..
Heräsin vasta illalla kun mies tuli töistä (eli nukuin joku 5h) olin hetken siinä hereillä ja menin takaisin nukkumaan. Aamulla kun kello soi niin väsytti ihan jumalattomasti!
Jännä muutenkin että olen aina ollut oikea yökukkuja ja nyt näinpäin.
Ehkäpä tekee vaan hyvää keholle saada tarpeeksi lepoa.
Jos jollain jotain hyvää poppaskonstia tähän päänsärkyyn niin saa ilomielin jakaa sen kanssani [:)]
 
täälläkin alkaa masu jo uhkaavasti kasvaa, enää yhdet farkut mahtuu päälle ja nekin jo kiristää. Työvaatteissa ei pysy mahan kohdalta nappi kiinni ja sitä saa olla koko ajan korjailemassa [:)] asiakaspalvelussa on vaan se huono puoli että jotkut ihmiset vaan haisee niin pahalle et vois työntää pään roskikseen ja oksentaa [:'(] yritän hengitellä eri suunnasta ilmaa sisään ettei hajut ota yliotetta [:D]
 
 pikkunina: kokeile ulkoilemista siihen päänsärkyyn. Ittellä jos nyt on särkeny päätä ni oon lähteny ulos pienelle kävelylle. Raitis ilma tekee tehtävänsä.
 
Heippa!

Ilmoittaudun mukaan helmikuun odottajiin :D

la ensimmäisen neuvolan mukaan 3.2.10. Eli nyt viikolla 9+6
Olen 3-kymppinen ensisynnyttäjä ja odotan kauhunsekaisin onnentuntein kaikkea tulevaa. Vauvauutinen tuli niinkuin entisen pääministerin faxi joten tuota uutista on tässä sulateltu viimeiset 1 1/2 kk.

Kaikki on sujunut suht hyvin tähän asti, kuvotusta on päivittäin sellaisina aaltoina mutta nekin menee kun tietää mitä odottaa :) noustessa huippaa ja öisin saa ravata pissalla. Joku mainitsi kalan hajusta?!?
Pesin tossa yks päivä koko keittiön ja jääkaapin+roskakaapin kahteen kertaan kun en tiennyt mistä se kalanhaju oikein tulee :D hetkeksi se katos mutta nyt se tulee eri tilanteissa esiin milloin missäkin... hehe!!

Eka neuvola minulla oli viikolla 8+1. Sykkeet kuului ja kuvaankin "Mauri" saatiin. Verenpaineet oli alhaiset (109/65), joten sainkin neuvolantädiltä luvan syödä extrasalmiakit jos tuntuu huippaavan :D

Seuraavaksi seulontaultra 17.7. Sitä odotellessa.
 
HAUDI HOU!!

Tulimme juuri reilun viikon reissulta, joten nyt taas aktiivisemmin kerkeän täällä palstoilla hengaileen [:D]
Mulla oli se EKA neuvolakäynti 29.6 ja kivastihan se meni, MUTTA ei sillä döpppplerillä kuulunu syränääniä [:(] joten olen huolestunut kuten luonteeseeni kuuluu.Kaikki paineet yms. olis huippuluokkaa, onneksi. Ja vaikka mulla on maha jo ihan tajuttoman kokonen plösöpallo turvotuksesta ni painoa tullu vaan 500g huh.

Jännittää kamalasti että mitähän sielt' masusta löytyy 21.7 ku on eka ultrrra ![:)]
Sit lekurille meno ensiks 17.7

Oireet nyt: VÄSYMYZZZ joka ei ota loppuakseen, kuvotus etominen yöks..ja ainainen tissikipu.

MUkavaa kun meitä täällä nääääääin  MONTA
 
Mulla oli myös pää kipeänä monta päivää tässä parisen viikkoa sitten, mutta mulla se johtui luultavasti siitä, että olin ennen Cola Lightin suurkuluttaja. Nyt en saa enää alas, vaikka kuinka yrittäisin juoda. Ajatuskin etoo.Ainoa juoma, joka maistuu, on vesi ja ehkä joskus lasillinen jotain mehua. Mikä on tietysti vaan hyvä asia, koska limut epäterveellisiä ja huonoja hampaille.
 
Takaisin
Top