Heikosti positiivinen

Mirame: Sulla on sama laskettu aika mun kans ja tilannekkin melkein sama tosin oon vähän vanhempi ku sinä [:)]
 
Mirella, olen pahoillani.

Täällä päivä mennyt hikisesti. Ihan uskomaton, miten ihminen voi hikoilla vaikkei tee yhtään mitään. Oikein hikikarpalot välillä juoksee ja tuon hikoamisen lisäksi vielä juosta pissalla... aineenvaihdunta ainaki tehostunu.

Sit mulla on ihan kamalan tuvonnut olo. Tässä mulla on ollut suuri laihdutusurakka keskeneräisenä ja oli jo välillä sellainen "hoikahko" olo. Nyt olo on lähinnä "lyllertävä".. uskomattomasti tuo alavatsa turvonnut. Tosin siinä on hiilareillakin paljon tekemistä, pitihän sitä juhannuksena vähän perunaa saada poskeensa :D
 
Tosiaan viimeisimpään viestiini tuli virhe.. Kun viestissäni lukee "pian 18" tarkoitukseni oli kirjoittaa "18" täytin meinaan toukokuun lopulla jo.....

Olemme puhuneet tässä viime viikkoina kun olen ollut raskaana kihlattuni kanssa tulevan lapsemme äidinkielestä.. Mieheni on syntyperältään saksalainen ja asunut Saksassa valtaosan elämästään, mutta on kaksikielinen eli puhuu sujuvasti saksaa ja englantia + oma äidinkieleni on suomi.. Meistä olisi mukavaa jos lapsemme puhuisi tulevaisuudessa jokaista kolmea kieltä.. Saa nähdä miten käy, voi olla että laitamme lapsen  kansainväliseen päiväkotiin ja kouluun... Tietääko kukaan maksaako kansainväliset päiväkodit + koulut ? Tai siis ovatko "kalliimpia" kuin suomalaiset?
 
Voi Mirella ... jaksuja sinne.

Täällä edelleen yököttää ja väsyttää. Tämä on mun mielestä koko raskauden kurjin vaihe ... siis tulossa nyt kolmas. Molemmista aikaisemmista pahaaoloa viikoilla 6 - 14 ja alku on ainakin tälläkin kertaa mennyt samoja ratoja.

Riiuzka:
sama vika täällä ... laihdutusprojekti ollut meneillään ja nyt yht' äkkiä alavatsa on kun, noh jos ei kun rantapallo niin joku vähän pienempi, vaikka lentopallo. [:)] Tuntuu että projekti otti takapakkia, vaikka ei se pallo kyllä painossa varsinaisesti näy.
 
Mirella: Voimia sinne!Tiedän, miltä siellä tuntuu.

Mulla huomenaamuna ois se ultra ja nyt pelottaa aivan kauheana...Viikko sitte torstaina alko vuoto, ei paljoa oo tullu - vähän pönttöön verta ja yks hyytymä ennen veren tuloa, sen jälkee vaan rusehtavaa vuotoa sen verran et pikkuhousunsuoja riittää...Raskausoireet jatkuu edelleen tai itseasiassa voimistuu vaan, mut silti kauhee pelko. Kävin lääkärissäki viikon lopulla van ei ultrannu, anto vaan saikkua 1½ vkoa...No huomenna sitte ilmottelen kuis kävi...Sormet ja varpaat ristissä siihe asti... [:o]

 
Mirella: voimia sinulle <3

Täällä jatkuilee kamala yökötys, tuntuu et on nii kamala olo että ei voi rentoutuu hetkeksikään [:(] semmonen ahistus ku ei mikään auta..tekis mieli ottaa vattalaukku kätöseen ja huljutella kylmässä suihkussa [:D]..muilla samoja fiiliksii ?[:-]

Onneksi sain tänään lähdettyä ulos, mennyt monta päivää 4seinän sisällä yökkiessä..oli niiiiin kaunis ilmakin [:)]

Kyllä kovasti oottelen ja jänskään et onkohan tuo katkarapu paikoillaan vaiko jossain jalassa uiskentelee vai mitä..apuwa.Onneksi neuvola-aika lähestyy.. 29.6 maanantaina.

Öitä Pöitä kaikille ja onnellista odotusta!!<3
 
Hei IhaNaiset!

Nyt olikin mennyt pitkä aika viime vierailustani ja kolmen sivun lukemiseen hujahtikin mukavasti aikaa. Pahoittelen, ettei tule nyt kaikille kommentoitua, kun on sen verran hajapää.

Mirellalle lähetän täältä lohturutistuksia, jos viel käyt ketjua vilkaisemassa ja saat terveiset perille. Olet ajatuksissa!

hm86; kiitos vitamiini-infosta. Taidan mennä minäkin multi-tabs hyllylle seuraavaks :)

Riiuzka; tervetuloa ketjuun! Huomasin että koukutuin lukemaan kirjoittamaasi, varmasti sen vuoksi että odotustilanteesi ei ole sieltä 'tavallisimmasta' päästä. Onneksi on olemassa jo nykyään Internet ja tällaiset keskustelupalstat. Saat purkaa niin paljon tunteitasi ja ajatuksiasi kuin haluat ja jaksat. Kyllä me luetaan! *rutistus* Tuntuu niin hurjalta, et tässä tavallisessakin odotuksessa miehen kans tuntuu olevan jo niin paljon jänniä mutkia, et toivon sulle sydämestäni paljon voimia odotukseen nk.yksin.

Meillä juhannuksesta selvittiin hienosti. Mieheni kosi minua ja kihlauduimme tuttavapariskuntamme ja miehen isän läsnäollessa. Kyllä siinä liikutuksen kyynelet herahti silmäkulmiin, meillä kaikilla :) Kerrottiin sit vauvauutinenkin ystäville ja olivat kyllä aivan äärettömän onnellisia puolestamme. Miehen isäkin jo rupes mökiltään kaivelemaan lapsen kylvetysammetta esille :)

Ilokseni voin kertoa et meillä alkaa vanhempien suhtautuminen tähän tilanteeseen selkeästi pehmitä :) Ensiksikin kihlaus tais tehdä jo vaikutuksen, et mies todellakin aikoo kantaa vastuunsa minusta ja vauvasta ja parisuhteesta. (Kun äitini on pitänyt mua vaan mieheni (20v vanhempi) keski-iän tempauksena.) Eilen meillä oli eka neuvola ja sen jälkeen äitinikin jopa soitteli ja kysyi et miten meni ja mitä siel nykyään tehdään :) Olen siis tosi iloinen et äitiäkin alkaa edes hitusen kiinnostaa et mitäs täällä puuhaillaan!

Neuvola-reissu sujui muuten tosi hienosti, mut hoitajana oli kesätuuraaja kouluterveydenhuollon puolelta ja esim.kyynärtaipeesta ei verinäytteen ottaminen onnistunut kun ei suonta tahtonut löytyä. Niinpä joudun juoksemaan näytteen antoon sairaalalle. Tänään tuli myös samaiselta tätiltä soitto neuvolasta et mun pissanäytteessä oli huomattavan paljon punasoluja ja jotain sekabakteerikasvua, et pitää mennä antamaan uus näyte uusia tutkimuksia varten. Toivon vaan, et se nyt sit menis hyvin. Mull on ollu toistuvasti vt-tulehduksia, mut nyt ei oo ollu kyl mitään kipuja, joten en arvais et olis mitään tulehdusta. No, eiköhän kaikki selviä.

Mulla on kuvotuksen tunteet hävinny lähes kokonaan, mut turvotus ja rintojen arkuus säilyy.. Ja mielialan vaihtelut :D Mies onkin tosi 'riemuissaan' kun saa välillä melkosta sättimistä niskaansa, mut onneks viel aika pienissä määrin. Ja toivottavasti pysynkin suht rauhallisena.

Taidanpas hetkeks keskittyä taas töihini.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

 
Taas yksi päivä takana ja vois melkeen alkaa sanomaan, että on löytynyt tietynlainen tasapaino ajatusten kanssa. Tai sitten kesäloma vaan lähenee niin kovaa vauhtia, ettei jaksa murehtia :D

 Esikolla on möksällä kova vauhti jo päällä. Sielä se ui ja kalastaa, touhuaa mun vanhempien apuna. Välillä vetäytyy omiin oloihinsa tekemään omia juttuja.        Miehestä en ole kuullut mitään sen jälkeen kun lähti, ja edelleen allekirjoitan että hyvä näin. Mä en yksinkertaisesti vaan jaksa jos hän jahkais juupaaseipäsvaarinsaapas.. Miettii nyt ihan rauhassa vaan.

 Mutta toisaalta olen alkanut miettimään myös ihan yleisellä tasolla miten vähän miehillä oikeasti on sanavaltaa näissä asioissa. Siis ajatellaan että on naisia jotka tahallisesti hankkiutuu raskaaksi tai  ehkäisy pettää jne jne.. eli aina on riskinsä jos harrastat seksiä, että lapsi tulee.. teet melkeinpä niin tai näin.
 Ja sitten jos isästä tuntuu, että ei ole valmis tai muita syitä.. niin tuleva äiti voi kuunnella toisen mielipiteen, mutta lopullisen päätöksen tekee nainen itse. Ja voi olla, että mies haluaa että lapsi pidetään, mutta nainen päättääkin että ei pidetä..  ja sitten kun taas ei halua ja lapsi syntyy, niin siitä sitten maksetaan monta vuotta. Voi olla, että tuleva äiti pistää kapuloita rattaisiin siinä ja siinä asiassa, eikä isä pääse edes rakentamaan halutessaan isä-lapsi suhdetta jne...

Mutta joo.. tää ei nyt liity tähän aiheeseen mitenkään.

 Eilen katsoin televisiosta pätkän jotain suomalaista sarjaa jossa nainen oli eroomassa, raskaana eikä isästä tietoa. Ja se siinä mietti ystävälleen mitä hänen pitää sanoa neuvolassa tyyliin "olen kerttu, 37 vuotias, sinkku, raskaana, yksinhuoltaja ja vähän huorahtava.."
 Siinä mä aloin itse miettimään, että mitä mä sanon neuvolassa... mutta sitten melkeen alkuunsa  totesin itselleni,  että ei mun tarvitse mitään sanoa. Tärkeintä siellä on Taavin ja mun hyvinvointi. 
    Mutta tuosta toteamuksesta huolimatta kuitenkin alan söpöttää:
 -"no kävi sellanen juttu, että oli tiedossa että mies lähtee.. kun tekee reissuhommia.. ja tää tuli vähä silleen yhtäkkiä (tähä väliin nolostunutta hihitystä tietenkin) että oon raskaana ja miehellä meni pasmat sekasin (tässä kohtaa pyörittelen silmiä silleen "tiiäthän sää miehet"-tyyliin)  ja se ny ei oo iha varma et haluuko se tätä lasta vai ei ja kun meillä ei oo mikää rakkaussuhde ollutkaa.. kivaa on ollu (ja tässä sellane kikatus taas) ja ei meistä kumpikaa aatellu et näinki voi käydä (ja tähä siis selitys et ehkäsystä huolehdittii ja päiviä laskettii ja ja ja.. ) ja sitte ko käviki ni sitte oltii iha äimänä ja mies lähti ja mää jäin .. ja tässä mää ny oon... "

Okei.. ehkä parempi miettii vähä tarkemmi mitä sanoo :D
Ja enkä mä oo ainoo tässä tilanteessa oleva :D on jollain asiat huonomminki ko mulla. Pitää olla tyytyväinen, että näinki hyvin asiat on.

 Huomenna olis sitten töissä iltavuoro, mikä on ihan kiva.
Saa aamulla nukkua pitkään ja ottaa myös päikkärit ennen töihin menoa. Perjantai mua enemmän kauhistuttaa...  mä oon joka aamu herännyt ennen kukonpierua pahaan oloon ja ny sitten pitäs olla siihen kukonpierun aikaan töissä...  Mutta toisaalta olen miettiny et jos se paha olo tulee, niin se tulee enkä mä sille mitään mahda. Jos oksennan niin oksennan ja pakko se on vaan sitten sanoa pomolle missä mennään, vaikka vielä hetken haluaisin pitää asian itselläni.
 
Tästä mun raskaudesta ei siis tiedä mun puoleltani "kuin" paras ystäväni, siskoni ja veljeni avovaimo. 
Eli vanhempani ei tiedä, eikä tyttärenikään.
Tyttäreni isä jakoi tiedon raskaudesta heti alkumeterillä kanssani, mutta sitten jossain vaiheessa mulla ilmeni vuotoa ja avauduin hänelle.
Hän siinä pienessä sievässä (kaatokännissä) sanoi minulle jotain, mitä en oisi uskonu hänen suustaan tulevan ja vedin helvetinmoisen kävyn poikittain nenääni ja annoin hänen ymmärtää että kesken meni.
Enkä ole sitä oikaissut.
Siinähän sitten hoksaa kun hoksaa, että raskaana edelleen ollaan.
Ja palautetta olen kyllä antanut tuosta lausahduksesta hänelle, meillä kuitenkin hirmu pitkä historia takana ja ollaan hyviä ystäviä oltu viime vuodet.
 Läheisiä ja jaettu niin surut kuin ilotkin keskenämme.
Ja sitten tilanteessa, missä mä kaipaan tukea toien kääntää selkänsä... kiitti vaan.
 
Ja siitä en tiedä miten paljon miehen puolelta tietää tästä asista .. kun mähän toivoin silloin alussa että ei puhuta tästä vielä kelleen, niin selvis että työpaikalla äijät istunu luovan parituntisen miettimässä, että mitäs ny tehdään kun Riiuzka on raskaana..  Suurin osa olikin olleet sitä mieltä että tää on hyvä juttu.. nuoremmat sitten taas että ei oo hyvä juttu. Ehkä ajattelivat omalle kohdalleen. En tiedä.

Tästä taas tuli novellimittainen juttu, mutta ehkä tää on enemmän terapiaa mulle itelle kuin tekstiä kenellekkään muulle..


Mukavat illat kaikille ja pietää navoista huolta :)
 
Voi tänään oli eka neuvola-käynti ja doppler-uä :) Siellä se rusina ui ja sydämen sykkeen näimme <3 Nyt tasan 8+0, jos oikein menee laskurit[:)]
 
voi ku ihanaa rusinapulla!!!! mä oon samanlainen stressaaja ku sinäki,mut toivon silti parasta ....jänskättää nii hirmusesti maaanantain neuvola [:)]

tänään ollu niiiiin kovin kaunis kesäpäivä, esikoisen kanssa uitu ja syöty jätskiä [:D]
huomannu et tuo raitis ilma auttaa kestämään tätä kamalaa kuvotusta.. huh..
harmi kyllä ei meinaa uni tulla vaikka oon ihan rättipoikki iltasin, ku pahenee aina olotila illasta[:'(]

mulla juimii ikävästi pitkin päivää vasen puoli tuolta alavatsalta.. outoa.. [8|]
 
Heippa kaikille helmikuun odottajille! Jos pikku hiljaa uskaltaisin itsekin liittyä seuraanne.. Kolmen testin tuloksena kolme haamua, menkat ovat viikon myöhässä että kaipa tässä voisi jo olettaa olevansa raskaana. [:D] Tuolla haaveilijoiden puolella olin jonkin aikaa.. Takana on yksi km, joka tapahtui tuossa huhtikuussa että nopeasti meillä tärppäsi ja nyt varovasti eteenpäin, tietysti tuo keskenmenon pelko nyt suurempi. Lasketuksi tuli laskurin mukaan 28.2 että saas nähdä siirrynkö tuonne maaliskuun puolelle vai pysyttelenkö täällä.. Varhaisultraan meinattiin mieheni kanssa mennä heti kun mahdollista!

Mutta aurinkoista viikonloppua kaikille! Sunnuntaina olisi vielä yhden testin aika ja toivon todella että viiva vahvistuisi. Siihen saakka, heido! [:)]
 
Täällä pikkuhiljaa totuttu ajatukseen että joku masussa majailee...[:)] Ja nyt ajattelin että olisi sopiva aika viimein liittyä joukkoonne...Laskureitten mukaan la 13.2
Neuvolaan päästään 10.7 

En ole koskaan tykännyt minkään odottamisesta vaan kaikki olis tapahduttava aina heti...nyt olisi syytä vaan tottua odotteluun (pitkään sellaiseen) [:D]

Järkyttävää kuvotusta on iltaisin aina juuri ennen nukkumaan menoa ja kaamee väsy koko ajan...mieheni ollut  melkeinpä enemmän innoissaan raskaudesta kuin minä itse ja hän onkin asenteellaan helpottanut paljon pahaa oloani...

Ollaan molemmat parhaalle ystävälle kerrottu vasta...en oiken tiedä miten vanhemmillemme asia pitäisi sanoa...olisiko mahtavia ideoita??? Suunnittelimme jopa T-paitojen teettämistä tuleville isovanhemmille (maailman mahtavin mummu tms...) mutta se idea on jo melkein hylätty...jotain erikoista tahtoisi keksiä...

....Tosiaan olen 23v ja mieheni 24v ja ensimmäistä odotellaan...[:D]

Tzemppiä kaikkien odotukseen!!!!
 
Ensimmäinen neuvola takana. Aikas tuttua asiaa, pieniä muutoksia toki tullut 10 vuodessa, kuten maksamakkaraa saa syödä :D No eihän mun nyt sitä tee mieli, mutta 10 vuotta sitten, kun se oli ehtoton EI.

 Neuvolatätikin totesi, että LA on 6.2 joten se pysyy siinä. Sydänääniä ei edes kokeiltu kuunnella koska vatsapeitteitä mulla on reilusti. Sieltä mitää muuta kuulu kuin eksyneitä pieruja..

Taavin iskälle laitoin eilen viestiä, että kaiki siltä osin ok, kun tiedossa. Ja ilmoitin hänelle myös nt-ultra-ajan jos hän on silloin täällä maisemissa, niin voi tulla mukaan.  Oli hän koittanuy myöhemmin soitttaa mulle mutten ollut kuullut.. no kaipa tuo koittaa jossain vaiheessa soittaa uudelleen.

 Ja ihan turhaan jännäsin sitä "isä kohtaa" neuvola täti kysyi "miten tulevan lapsen isä?" vastasin "tietää raskaudesta" hän kirjotti sen siihen ja kysyi että tuleeko tähän muuta ja siihen että -no eiköhän siinä ne tärkeimmät... ja se oli sitten sillä selvä :)



Mutta ny... nukkumaan. Huomenna taas töihin.
 Mutta ei ole enää kuin 4 työpäivää, sitten loma, loma LOMA! :D
 
Minäkin löysin tänne taas tieni pienen tauon jälkeen. Vietin viikon kesälomaa, joten en paljon kotona tai koneen vieressä ollut :)
 
Eka neuvola siis oli ja meni. Laskettu aika muuttui päivällä eli se onkin nyt 31.1.2010. Ajattelin sitli "oleskella" täällä helmimasuissa, koska eikös raskaudet mitä yleisimmin mene yli lasketun ajan...? Enkä kyllä tiedä miten se neuvolan täti tuon LA:n laski... itse saan päiväksi 1.2.... mutta samapa tuo.
 
Ensimmäinen ultra olisi heinäkuun 13. päivä, pari viikkoa siis odottelua vielä :)
 
Kerroin tossa jossain kohtaa aiemmin, ettei mun äiti ollut niin innoissaan asiasta... no nyt "alkujärkytyksen" jälkeen se on kaivanut kaikki vanhat äitiyspakkaukset esiin ja pessyt vauvanvaatteita ja hössöttää kaikkea. Silti on vähän sellanen olo vielä, että onkohan se oikeasti iloinen mun puolesta...
 
*Mirella*lle voimia <3
 
Ja uusille tulokkaille onnea valtavasti!
 
Onnea kaikille uusille odottajille minunkin puolestani!!

Eka neuvola täälläkin takana, nyt vaan odotellaan kolmisen viikkoa ultraan pääsyä. Se on vedenjakaja! Jos siellä kaikki hyvin, voi alkaa hehkuttamaan ja todella odottamaan!!

Nyt on JO toinen päivä menossa ilman pahempia huonoja oloja. Tosin jos nälkä pääsee kasvamaan liian suureksi, myös huono olo tulee helposti. Onneksi ei ole ongelmia tuon syömisen kanssa [:D] Nyt tuntuu olevan enemmän energiaa, kuin pari päivää sitten, jolloin lähinnä makasin ja kiukuttelin [:@] Miehen kanssakin asiasta tapeltiin oikein kunnolla, kun en ole ollut oma itseni.. Se ei vaan tajua, että tämä on ohimenevää.. No, onneksi saatiin puhuttua ja nyt asiat taas hyvin! [:)]

Toi LA on vaan suuntaa antava. +-2vkoa voi laskea eli viikot 38-42. Mulla eka tyttö tuli 4 päivää ennen LA ja toka 6 päivää ennen. Kyllä se sieltä jossain vaiheessa kuitenkin tulee, ei kauheesti kysele, että mikä kuukausi on menossa, saako tulla [:D]
 
hellou mmj_! Meillä on sama la, katotaan kumpi ehtii ennen [:D] mullakin on aika samanlainen tarina, yksi keskenmeno takana ja nyt jännätään jokaista oiretta kunnolla [;)] tsemppiä helmimasun kasvattamiseen!
 
Hellou! Täällä just ja just helmikuulle kuuluva onnellinen odottaja eli laskettuaika 26.2. Ensimmäinen neuvola parin vkon päästä ja ensimmäinen ultra ilmeisesti elokuun alkupuolella. Vielä tuntuu epätodelliselta, mutta aivan ihanalta. Juuri kukaan ei vielä onnestamme tiedä. Haluamme odottaa ensimmäiseen ultraan jolloin onnemme toivottavasti "konkretisoituu" todeksi.

Tsemppiä kaikille muillekin odottajille ja ihanaa kesää!
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa kaikille uusille ja vanhoille helmimammoille! Mukava huomata, että joukkomme kasvaa koko ajan! [:)] On todella mukava lukea kuulumisianne.
 
Eilen oli ensimmäinen neuvola. Perustiedot kyseltiin ja sain neuvolakortin, nipun papereita sekä esitteitä mukaani. Lisäksi tsekattiin tavalliset jutut kuten paino, pissa, verenpaine ja hemoglobiini. Eka ultraääni neuvolalääkärin tekemänä on sitten vuorossa 13.7. Sitä tietysti kovasti odotellaan, että näkee onko kaikki kohdallaan. Siihen asti pidämme kyllä todella matalaa profiilia. Raskaudesta tietää ainoastaan paras ystäväni, joka myös tiesi että vauvaa yritämme.
 
Siskoni sai ihanan tyttövauvan viikko sitten ja sitä sylissä pitäessäni meinasi "pokka" pettää, alkoi itkettää aivan kamalasti... Muutenkin tunteet ovat todella herkässä!
 
Raskausoireet (ne vähäisetkin) ovat kokonaan hiipuneet. Liekö tuo sitten hyvä vai huono asia... Tavallisesti pidän todella paljon lämpimistä säistä, mutta nyt oloni on jotenkin nuukahtanut. Onneksi kotona sisällä lämpötila on pysynyt vielä kohtuullisissa lukemissa, että pystyy edes nukkumaan! [;)]
 
Kovasti aurinkoa kaikille odottajille :)
 
Varhaisultra ja eka neuvola myös täälä takana. Ultrassa sydänäänet näkyi vielä hieman heikosti, mutta kuitenkin näkyi :)
Neuvolassa hb:t ja verenpaineet ym. erinomaiset, joten kaiketi tässä hyvillä mielin voi olla. LA 9.2.
 
Mitkä raskausoireet teitä vaivaa tällä hetkellä? Mulla oli äklötystä ja etomista pari viime viikkoa, mutta tämä viikko on alkanut aika lailla normaaleissa merkeissä.. Tissikipu ainoa vaiva.
Toivotaan ettei pahoinvointi alakkaan, nimittäin viikon päästä alkaa loma, ja lähetään pariksi viikoksi reissuun..! [:D] 
 
Hyviä vointeja kaikille 8)
 
Takaisin
Top