Heikosti positiivinen

Heipä hei kaikille!
 
Mulla oli eka neuvola jo perjantaina ja eipä siellä ihmeempiä tehty.... Papereita täyteltiin ja verenpaineet ja Hb:t mitattiin ja kaikki oli ok tässä vaiheessa! Seuraava olis sitten 28.7 ja sit varmaan tulee vähän enemmän selvyyttä onko kaikki ok, sitä tässä jännityksellä odotetaan!
 
Perjantaina olin neuvolassa ja eilen tuli jo postissa kutsu ekaan ultraan, joka on 12.8
 
Oireita ei hirveästi ole ainoastaan rintojen arkuutta, ajoittaista väsymystä ja vatsan nipistelyä. Viime viikolla jalkani olivat myös erittäin turvoksissa, ei meinannut kengät sopia jalkaan, mutta onneksi se on nyt vähän helpottanut! Ja yhtenä oireena vielä pissahätä! Öisin joudun kaksi-kolme kertaa käymään vessassa kun herään siihen hirveään hätään, mutta onneksi uni tulee samantien uudestaan. Ja etova olo edelleen aika ajoin, mitään ei tee mieli syödä, mut pakko syödä ettei tuu entistä huonompi olo!
(Olihan niitä oireita kun oikein alkoi miettimään....)
 
Toivottavasti kaikki on ok, kun ekaa kertaa olen raskaana ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.
 
Viikonloppuna olis kaverin polttarit ja saa nähdä kuinka niistä selvitään paljastumatta..... Onko ideoita?
 
Ainoastaan yksi kaverini tietää raskaudesta ja muille ajattelimme kertoa elokuun ultran jälkeen! Oli hyvä päätös kertoa jollekin, se rauhoittaa kummasti mieltä että saa jollekin puhua asiasta! Tämä voi tulla kaikille melko yllätyksenä, koska kukaan ei tiedä että olemme jättäneet ehkäisyn pois vuoden alusta.... Innolla kyllä molempien sukuun pienokaista odotellaan, kun niitä ei ole pitkiin aikoihin ollut...
 
 
 
Noniin, elikkäs juhannuksena tehtiin testi ja kaks viivaahaan siinä loisti! [:)]  Elikkäs LA 21.2.2010! Mahtava tunne, mutta pelätään "tietenkin" pahinta ja toivotaan parasta.. 15.7 sitten eka neuvola käynti -> Jänskättää! Tämä nuoripari odottaa siis paljon toivottua esikoistaan (20&22-vuotiaat)! Paheneva äklötys ja kova nälkä on kestänyt nyt pari päivää. Toivotaan ettei ihan sängyn pohjalle joutuis! [:'(] [:D]

Ps. Onnea muille odottajille [:)]
 
Tänään alkoi ydynnän jälkeen haalea ruskea vuoto..vielä ainakin tosi minimaalista. Rintojen aristus loppui ja pahoinvointikin loppui aamusta kuin seinään..vatsaa hieman pistelee, mutta ei muita oireita. Soitin kuitenkin neuvolaan ja sieltä sanottiin että saattaa johtua yhdynnästä aiheutuvasta pienestä haavasta limakalvolla, sillä limakalvot turpoavat raskauden aikana entisestään ja herkistävät "ihon rikkoutumiselle". Terveydenhoitaja kertoi myös, että raskauden oireet voivat loppua milloin tahansa ja voivat myös tulla takaisin yhtäkkiä.. Toinen vaihtoehto on taas se pahin..erityisesti jos vuoto yltyy ja vastakivuista tulee sietämättömät. [:(]  Tunteet on kyllä pinnassa kun ei voi itse tehdä asialle mitään..sitä vaan alkaa pelkäämään pahinta. Onkos muilla ollut tällaista?
 
Hei taatiainen!
 
Muistan että alkuviikoilla itsellänikin loppuivat raskausoireet kuin seinään. Etenkin rinnat oli olleet tosi arat ja yhtäkkiä ei enää olleetkaan. Vuotoa ei tullut, mutta säikähdin kyllä. Seuraavana päivänä tissit olivatkin sitten taas kipeät, jipii [:D] Ja kaikki tällä hetkellä hyvin, eilen pikku-Sintin sain nähdä ultrassa meuhkaavan [:)]
 
Toivon että sinullakin masun kasvatus jatkuu onnellisesti [:)]
 
Taatiainen: Mulle kävi ihan samalla tavalla mutta ei tosin tullut verta tai mtn mutta oireet hävis.. Mutta näköjään palas rytinällä takas kuudennen viikon alussa. Muutamaan otteeseen saanu sen jälkeen oksennella ja yhtenä päivänä ei pysyny mikään sisällä ei edes vesi. Vähän vaihtelevalla menestyksellä pystynyt syömään ja tänään piti käydä ostamassa litra mansikoita ja vetästä kaikki kerralla <3 nam nam

En maha jaksaa uustaan laittaa/ yrittää laittaa tuota ticceriä niin pittääpi välistä sitte kirjotella viikkoja...
 
Täällä kans ensimmäinen neuvolakäynti suoritettu ja sydänäänet kuultu... Yökötys/etova olo on äitiynyt suorastaan oksenteluks, onneks vähän viileni ilmat nyt.

Maksamakkarasta...mulle neuvolasta sanottiin että EI yhtään maksamakkaraa tai mitään muutakaan maksaa.

Kakille mukaan liittyneille onnea ja miksei jo mukana olleillekin :o)
 
Tämätytsi on viettänyt hieman lomaa ja olen saanut salattua raskauteni myös kavereiltani. Hieman yks jo ihmetteli et mikä mun on kun ei ruoka päivällä maistu, kun yleinsä olen aikasta kova syömään:) Olo on tosin muuten hyvä, paitsi pvällä öklöttää, rintojen arkuuskin on vähentynyt.
Itse mietin tuota kahvin juomista meinaan sitä kun tuloo juotua, jotta onko teille siitä sanottu jotain? Muistaaksenni jossain neuvolasta saadussa esittees oli et max 3kuppia/pvä.
Mulla on eka neuvolan ua 20.7 ja het perään seinäjolla ua 22.7, neuvolassa kun ovat lomalla niin menee hieman samaan syssyyn kattomiset. Mulla oli kyllä aika ihana neuvolan täti ;) Osas jotenkin rauhoitella ja kaikkeen kysymääni sain vastauksen. Loma lähenee loppuaan ja maanantaina alkaisi arki, itse ajattelin esimiehelleni uutisen kertoa vasta ultran jälkeen, hyvinhän täs viel on aikaa tilalleni sijaista etsiä, mammaloma alkaa sopivasti hieman ennen joulua[:D]
 
Susa 9+3
 
Mitä mieltä olette tai minkälaisia ohjeita olette saaneet ruokavaliosta?
 
Uskallatteko syödä valion aurajuustoa ja tuorejuustoja? ovat kuitenkin pastöroidusta maidosta valmistettuja.....
 
täälläkin oireet vähän vähentyneet... välillä kuitenkin etova olo ja vatsannipistelyjä silloin tällöin ja kamala melkein koko ajan!
 
Susa: minulla myös uä Seinäjoella tosin vasta elokuun puolella....
 
^Olen syönyt aurajuustoa, kuumennettuna pastassa. Tuorejuuston en edes muistanut kuuluvan kiellettyihin, ja sitä vasta vähän aikaa sitten ostettiin leivän päälle. (Kun kerrankin löysin laktoositonta tuorejuustoa.

Joku kyseli myös kahvin juonnista. Mähän oon ennen juonut 1-2 pannullistakin päivässä, mutta sujuvasti vähentänyt nyt raskauden aikana 2-3kupilliseen. Kahvin keittäminen on vähän hankalaa kun muan etoo se vanhojen vetisten kahvinporojen haju suodatinta tyhjentässä. Siksipä meillä mies keittää mulle yleensä avit nykyään.

Oksentelua ei ole vieläkään tullut. Etominenkin katosi minusta jo melkein kaksi viikkoa sitten lähes kokonaan. Tissit on sentään vielä arat, ja kasvaneet. Ja maha kanssa turpoo vaan turpoomistaan. Se on jännä miten se turpoo niin eri muotoisena kuin ennen, paljon alempaa, ja leveemmälti, etenkin munatorvien tietämiltä. Kuviakin me ollaan jo napsittu kerran viikossa.

Enää viikko meidän alkuraskauden ultraan, jossa sitten viimein pitäisi selvitä laskettu aikakin.

Aijuu.. tän viikon alussa mulla oli kovia kipuja. Ihan kuin kuukautiskivut. Pakotti sekä alavatsaa että alaselkää ja olo oli tuskaisa. Toisena päivänä särkylääke sitten auttoi, ja enää kolmantena ei kipuja tullut.
 
Heipä hei pitkästä aikaa! Lomaa tässä olen viettänyt enkä ole koneelle oikein ennättänyt. Mulla etova olo (vaihtelevasti) jatkuu ja muutenkin "nuutunut" olo, siis "normaaliin" verrattuna. Huomaan myös, että pinna on välillä aika tiukoilla, yleensä ilman mitään syytä [:)]
 
Meillä oli varhaisultra viime viikon perjantaina (7+4) ja siellähän se rääpäle näkyi ja sydänäänet kuuluivat. Voi että tuli helpottunut olo kun tässä vaiheessa ainakin kaikki näyttäisi olevan ok. Nyt on ollut vähän enemmän nipistetyä alamahalla ja aina välillä se on vähän huolestuttanut. Mutta luin jostain, että tässä vaiheessa se kuuluu asiaan eikä syytä huoleen ole. Tuntuu jotenkin niin kummalliselta että yhtenä hetkenä on ihan luottavainen olo ja seuraavana ihan varma siitä että kaikki ei kuitenkaan voi olla ok... plääh. Toivottavasti tämä tällainen vielä jossain vaiheessa helpottaa [8D]
 
Onneks on lomaa vielä pitkästi edessä ja kaikenlaista kivaa tekemistä niin ei tule joka hetki murehdittua kaikkein pahimpia [:)]
 
Onnea kaikille uusille helmimasuille ja voimia sekä uusille että vanhoille tässä "tunteiden karusellissa"!
 
Noniin.. nyt kaikki tuntuu olevan hyvin. Oon niin helpottunut, vaikka jännittääkin tämä raskaus. Normi äklö-olo alkoi taas eilen ja ns.menkkakivut alkoi uudestaan [:)] (hassua olla onnellinen kivuista ja pahasta olosta..mutta tietääpähän että siellä masussa jokin pikkunen on..) [:D] Nyt en enää malttais oottaa siihen ekaan neuvola käyntiin niin sais tietää et koska pääsis ultraankin. [:)] VOi MiTÄ ODOTUSTA!

Niin siis laktoosittomia tuotteitako ei saisi syödä/juoda?! Mulle ei kyl muut maitotuotteet käy..hmm..
 
moikka (:
olin ensin tuolla tammivauvoissa, mutta eilen oli sitten ensimmäinen ultra ja siellä la annettiin 4.2 <3
eilen sitten kerrottiin perheille tästä asiasta ja kaikki ottivat sen vastaan erittäin hyvin.
itseäni aluksi pelotti kertoa ennen kun ultrassa oltiin käyty kun halusin olla varma että siellä on kaikki hyvin.
hyvin oli ja siellä näkyi kun se pikkuriikkinen sydän löi älyttömän nopeaa tahtia<3
oli kyllä ihana kokemus..
uusinta ultra on jo kahden vk kuluttua kun tosiaan olenkin vasta 9+2 vaikka viimeisten kuukautisten mukaan olisin ollut vk 11+3,
kuulemma e-pillerit saattaneet jotenkin "sekoittaa" kiertoa.
mutta kiva on tulla tänne juttelemaan muidenkin kanssa jolla helmivauva tulossa<3

nyt suihkuun ja kohta lähtö häihin, siellä sitten kavereillekkin kerrotaan mikä on tilanne [:)]
mukavaa vkl jatkoa teille kaikille
 
Taatiainen: laktoosittomat tuotteet ovat sallittuja myös raskausaikana, pastoroimattomat tuotteet ovat kiellettyjä raskausaikana. Muistakaa tämä: Suomessa maitotuotteet pastoroidaan lakisääteisesti vaikkei joka purkin kyljessä luekkaan sitä sanaa pastoroitu.
 
Heippa kaikille!

Meillekin on helmivauva tulossa, la on 07.02.2010. Ja esikoinenhan on kyseessä ja tämä äiti täyttää pian 21 vuotta :)
Keskiviikkona olisi ensimmäinen neuvolakäynti ja sitä innolla odotellaan :)

Ollut hieman vaikeuksia suhtautua muuttuneeseen olotilaan, kun tuntuu ettei ole ollenkaan oma itsensä. Itsevarma ja positiivinen tyttö on muuttunut kiukkuiseksi, itkuiseksi ja epävarmaksi..

Ihmeelliset asiat ällöttävät ja monesti pitää lähteä kaupasta hakemaan jotakin, mitä juuri sillä hetkellä tekee mieli. Ensimmäinen iso haluni oli appelsiinit, silloin oli pakko 20.30 lähteä kauppaan niitä hakemaan :D

Vessassa saa ravata kiitettävästi, siivoustyössä se on melko haastavaa, mutta onneksi nekin työt loppuvat kuun lopussa ja sitten ruvetaankin katselemaan koulunkäyntiavustajan töitä.

Rinnat ovat olleet todella kipeät, joskus pieni hipaisukin käy niin kipeää, että voisi ruveta itkemään..

Pari kertaa olen säikähtänyt, kun oireita ei ole pariin päivään ollutkaan, mutta onneksi ne ovat aina alkaneet uudestaan.
Tämä on kyllä ihanaa ja ihmeellistä aikaa, kaikista oireista huolimatta :)
 
Tarkoituksena oli, että kerrottaisiin raskaudesta muille ekan ultran jälkeen, kuten on tehty aikaisempienkin kohdalla, mutta nyt alkaa näyttää mahdottomalta. Mun masha on kerta kaikkiaan sen näkönen, että otsaluullakin näkee, että oon raskaana. Jos en paremmin tietäisi niin 8+6 viikkojen sijaan veikkaisin, että oon pikemminkin viikolla 18+6. Ei kai sille mitään voi, oon kyllä kuullut, että uudelleen synnyttäjillä raskaus näkyy aikaisemmin ja muistelen, että tokan kohdalla näin olikin, mutta että näillä viikoilla. Paino ei kuitenkaan oo noussut, että en nyt kuitenkaan ainakaan oo lihonnut. Onko muilla ja masu kasvanu?
 
ALKUPERÄINEN: taatiainen
Niin siis laktoosittomia tuotteitako ei saisi syödä/juoda?! Mulle ei kyl muut maitotuotteet käy..hmm..


En mä niin sanonut :D Sanoin että en ole löytänyt kuin yhden tuorejuuston (pestonmakuinen) joka olisi laktoositon. Minä kun en myöskään voi syödä kuin laktoosittomia maitotuotteita.

Maajo:
Homejuustojen syömistä kypsentämättömänä ei käsittääkseni suositella, vaikka olisivatkin pastöroidusta maidosta valmistettu.
 
Papuli:
Mä olen ensisynnyttäjä, ja mulla on jo todella näkyvä masukumpu. Mulla on ennen ja jälkeen kuvatkin olemassa :D
 
Täällä huono-olo jatkuu...oksennus tullut kans mukaan kuvioihin[:'(] Mikään ei maistu... Makaronit ällöttää vaikka toisen syöminä ja hajut oksettaa[:o] Mut muuten ihan kivasti on mennyt[:D] Ajateltiin kertoa sitten kun 12 vkoa tulee täyteen. Mä olen kanssa ensisynnyttäjä, mut vaikkei ruokaa saa alas niin vatsa on sitäkin turvonneempi[:-] En tiedä näyttääkö että olisin raskaana vai että ruoka on maistunu?[;)] Nyt 9+3. Rakenneultra vkolla 12, jännityksellä odotetaan[:)]
 
Papuli: Äitini juuri tossa viikko sitte tuumaili että "Taitaa sulle kaksoset olla tulossa ku noin kauhean iso maha!". Ja tosiaan maha on kauhee pallo.Ei enää vanhat farkut yritä inahtaakaa jalkaan..Tätiki jussina huomasi kumpuni, eli eipä tätä enää salailla keltään. [:D]
 
Mä oon jo kahesti käyny nvlan puolella, ku eka kerran aikaan tuli sitä vuotoa joka onneks meni ohi. Sillon vatsanpeitteiden läpi koitti täti ultrata, mut ei nähny mitää. Nyt tiistaina kävin sit labrassa raskaustestissä ja sen jälkee nvlassa ja onneksi näytti edelleen testi plussaa!Sillonki yritti täti vatsan päältä ultrata eikä edelleen nähny mitää. 7.7. sain sit ekan lääkärinvlan ja sitte kattovat vagina-anturilla ultralla uudestaa ja sitte jo kuulemma varmasti nähään missä mennään. Nvlan mukaan viikkoja ois sillo 9+4 ja mun omien laskujen mukaan vasta 9. Mutta sittehän tuo selviää missä mitoissa siellä ollaan. [:)]
 
 
 
Takaisin
Top