Heikosti positiivinen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SoHeRa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei helmimasu, koita jaksella yökötyksiä ja kuvotuksia!!! Toivottavasti helpottaa pian.
Itsellä helpotti mehujäät, kylmät mehukeitot ja kohmeiset marjat pahimpiin kuvotuksiin jos vaikka jotain noista et vielä ole sattunut kokeilemaan..

Mukavaa ja "hyväoireista" viikonloppua.

HALLITUS! Mulle sanottii et toisille se on normaalia vuotaa hiukan raskauden alussa. Mulla ei ollu kyllä mitää iha verta verta vaan sellaista ruskeaa vuotoa. Toiset saattaa kuulemma vuotaa pitkäänkin.

Mä oon vuotanut myös ja nyt jo toista kertaa. Joillekin on sanottu että vuotoa voi esiintyä kuukautisten aikoihin mutta mulla se ei ainakaan pidä paikkansa. Mulla vuoto ei ole runsasta eli kuulemma ihan normaalia. Jos se yltyy voimakkaaksi ja vasta tulee kipeäksi tai kuume nousee niin pitää kääntyä lääkärin puoleen.

Sen enempää pelottelematta, mulla esiintyi pientä vuotoa ilman kipuja kun oli tuulimuna. Mutta silloin oli muutenkin raskausoireet lievemmät. Silloin neuvolassa sanottiin, että vuoto on ihan normaalia, mutta 12 vkon ultrassa selvisi, ettei siellä ketään olekaan. 

Heipat!

Pitäis lähteä lastenkutsuille... Paketoin äsken lahjaa ja sain ihan hirveät raivarit kun siitä ei tullut sen näköistä kun olisin halunnut. Viskoin teipit, paperit ja sakset pitkin seiniä itku silmässä. Ihan ku se paketti menis näyteikkunaan eikä 3-vuotiaalle ;)

Nyt naurattaa jo ihan hulluna et mitä hittoa mä tolla tavalla kilahdin?!

Vähän jännittää arvaako kaverit siellä kutsuilla mitään, vatsa on turvoksissa kuin jalkapallo! Yritän laittaa vähän löysempää päälle. Haluaisin pitää tämän pikku salaisuuden vielä pari viikkoa :)

Et semmosta lauantainta tällä..

Huomenta!

Onpas täällä ollut hiljaista... :)

Viikonloppu oli ja meni. Aloittelen alkavaa viikkoa töissä.. Vielä pitäisi jaksaa 3 viikkoa ennenkuin pääsen kesälomalle. Väsyttää aivan järkyttävästi, ei meinannut aamulla päästä sängystä ylös.

Muut raskausoireet onkin aikalailla kadonneet, ylösnoustessa muistuu mieleen jos liian nopeasti meinaa lähteä, niin huippaa.

Perjantaina olisi seulontaultra. Neuvolasta onkin aikaa jo 3 viikkoa niin ihan kiva päästä näkemään mitä masussa on tapahtunut vai onko tapahtunut mitään.

Oletteko hommailleet jo paljon tarvikkeita/vaatetta tulokkaalle? Itse vasta hypistellyt ohimennen kaupoissa, mutta en vielä ole uskaltanut ostaa mitään [:D] 
Vähän olen jo katsellut mitä kaikkea tulee tarvitsemaan, mutta tuntuu ettei oikein tiedä mistä aloittaa kun mitään ei vielä ole..

Rauhallista täällä todellakin on. Itsekkin olen vain käynyt lukemassa kirjoituksia, kun ei nyt niin ole mitään uutta kerrottavaa. Mulla raskausoireita on vaihtelavasti ja voi että on muuten haju/makuaistit sitten parantuneet :D
Itse en vielä ole uskaltanut mitään vaatteita tms. ostella, onneksi on noita kummilapsia joille voi shoppailla kaikkea kivaa.
Vieläkään ei kukaan kavereista ole mitään huomannut, ainoastaan yhdelle työkamulle kerroin kun hänen kanssaan piti tangomarkkinoille mennä, niin syy siihen miksi en juo tuli sitten hänelle selväksi.
Mutta toisaalta kiva että näin töisä joku tietää, niin ei ihmettele jos aamukahvi ei maistu tai ruokailussa menee kauan ;D
Ensi viikolla olisi sitten niitä ultria heti urakalla ja tottahan sitä odottaa ja toivoo että kaikki olisi hyvin. Tulen tänne sitten kyllä kertomaan mitä ihmeellistä sielllä tehdään ja mitä näkyi/kuului.

Meillä oli viime perjantaina alkuraskauden ultra. Siellä se pieni katkarapu köllötteli kohdun sisällä ja sydän sykki niinkuin pitääkin.

Ja mulla oli viikkoa aikaisemmin ollut hiukan rusehtavaa vuotoa, mutta en siitä hirveästi huolestunut. Onneksi.

Mä näen kansa outoja unia. Vieläkään en oo oksentanut kertaakaan, mutta mahan toiminta muuten  on heittänyt kyllä kunnon kuperkeikan. Ja väsymystä on edelleen todella paljon. Muutaman tunnin kun on ollut hereillä, uupuu jo uudestaan.

Kuukauden kuluttua meillä sitten seuraava ultra.

Niin tosiaan, ja laskettu aika meidän muksulla on nyt sitte 22.2.

Ja mä oon kyllä ostanut jo joitain vaatteita, ja katsonut omia vanhoja vaatteita läpi. Ja tuleva mummi on jo varannut vaunuista sitteriin kaikenlaista vauvatarviketta meille.

itse en vielä vaatteita ostellut, kun varmaan haluan ensin sen tiedon kumpi sieltä olis tulossa ettei mene ostelemaan pinkkejä mekkoja pojalle [:D]

Mie joudun käyttämään yötä päivää rintsikoita kun on niin arat rinnat, jos yöllä herää kääntämään kylkeä niin ihan kauhea särky että varmasti herää joka liikkeeseen.
Väsymys on helpottanu vähän.. liekkö sitten noista rautatableteista ku sanoivatki siellä neuvolassa kun alan niitä syömään niin väsymys vähenee.

Niin yksi uusi juttu mikä on tullut niin on tuota vihlontaa/kipua vasemman munasarjan kohdalla, mutta en ole huolissani kun lukenu juttuja eri palstoilta niin ihmiset kertoo, että se ois noita venymis- ja kasvukipuja.

Onnea uusille odottajille!

Hallitus:
Mulla kans samantapainen juttu.Vuotoa ei tullu ku viikon ja yhtenä päivänä verta, mut aivan paniikissa täällä oltiin. 7.7 pääsin sit lääkärinvlaan ja siellä ultralla näky et kaikki on loistavasti! [:D] Pieni sydän kovasti sykki.

Ultran mukaan mulla LA 10.2.2010, eli 5 päivää myöhemmin ku menkkojen mukaan, mut ei alkaneet vielä LA:ta muuttaa ku 28.7 np-ultra ni siellä näkee sit parhaite mitä viikkoja vastaa. Mut olipa kyllä niiiin mahtava tunne nähä ku pikkunen siellä pää alaspäin kelluskeli [:)] en sen vuodon jälkeen tosiaan uskonu, et siellä ois mitää enää.

sama täällä [:)]
minulla oli niin itku lentää kun käytiin ensimmäisessä ultrassa miehen kanssa ja siellä pikkuinen "katkarapu" vielä tuolloin liikuskeli.. sitä ei jotenki sitä ennen uskonut että siellä jokin elävä asustaa.
Sitten viime torstaina neuvolassa kun kuului tuo sydänäänet niin silloin myös yritin pitää itkua, mutta kun kotiin päästiin niin vollotus alkoi [:D]

Meillä oli tänään toinen ultra. Käyn siis useammin ultrassa koska meillä on kolme keskenmenoa takana. Ja voitte kuvitella sitä itkun määrää. Olin ihan varmaan että Lahja lähtee kolmen muun kaveriksi pilvenreunalle istumaan mutta taas kerran olin väärässä. Pikkupikku natiainenhan se siellä köllötteli pää alaspäin. Kokoa oli tulllut ihan normaalisti ja muutenkin kaikki oli kunnossa. Nyt voin hengähtää ja nauttia olosta.

Huonoa oloa on enää vain muutamana päivänä viikossa, oon ehkä oppinut syömään oikein tai sit mulle ei vaan tule huono olo. Huippausta on täälläkin havaittavissa jos nousee esim. sohvalta nopeasti.

Mä vasta tänään annoin itselleni luvan ajatella ekan kerran, että koska sitä voi mennä ostamaan tarvikkeita ja vaatteita yms. Mutta mulla tuli ihan sama ajatus kun Sash79 että en tiedä mistä aloitan kun valmiina ei ole mitään. Onneksi muutama kaveri on sanonut että saan heidän vanhoja tavaroita ostaa.

Mä olen kertonut aika monelle ystävälle raskaudesta koska olen kirjoittanut blogia aika kauan meidän lapsettomuushoidoista ja he lukevat sitä tosi aktiivisesti. He ovat tsempanneet meitä aina huonojen uutisten tultua joten olin ns. velkaa heille tämän uutisen. Mutta tiedän ettei he kerro tätä ilouutista eteenpäin ennenkuin annan siihen luvan.

Seuraava ultra onkin jo kahden viikon kuluttua eli 29.7.-09 ja se on se np-ultra Naistenklinikalla. Josko siellä jo kuulisi sydänäänet ekan kerran?

No niin. Täällä olis nyt sitten eka ultra takana! Siellä pikkuinen köllötteli ja huitoi, kun lääkäri yritti niskaturvotusta katsoa. Kyllä meinasi itku tulla! Oli kyllä niin ihanaa! Nyt tuli jotenkin niin paljon varmempi olo ja helpotus, kun näki että kaikki oli hyvin. Nyt on pakko vähän väliä tuikotella niitä ultrasta saatuja kuvia :)

Sash79 kyseli että joko vauvalle on ostettu kaikkea. Me ei olla vielä ostettu mitään. Min äiti kyllä käynyt jo kaikki vanhat vauvanvaatteet läpi :) ja saadaan kyllä paljon kavereilta kaikkea. Vauvakirjoja, siis niitä täytettäviä, katselin tänään, mutten ostanut vielä. Sellaisen haluan kyllä!

Niin ja LA ultran mukaan on 30.1.2010, mutta eivät muuta sitä aiempaa, joten se on siis 31.1.2010

täällä väsymys ja huono-olo jatkuu ..kamala olla..ei jaksa etes kirjotella [:'(] [:(]
...kerron miten käypi sit ke 15pv, ku eka ultra mulla!!! [:)]
pelottaa kamalasti että löytyykö sitä vaavia etes sieltä masusta [8|]

Helmimasu:
onhan sulla niin vahvat raskausoireet, et turhaan oot huolissas onko vauvaa lainkaan masussa.

Mulla on vatsakivut osa arkea :( vähän väliä vihlasee tai nipistää tai pakottaa vatsasta. Pari viikkoa sitten oli pari päivää ihan kuin menkkakipuja, mutta sitten meni ohi. Siit noin viikon päästä pikkasen ruskeaa vuotoa. Mutta sitten tosiaan 5 päivää myöhemmin ultrassa katkasrapu voi oikein hyvin ja sydän hakkasi voimakkaasti.

Siis voi yök!!! Mulla ilmeisesti alko tämä aivan vastustamattoman ihana aamupahoinvointi. Nyt toista päivää menossa... Luulin et mulla on vatsatauti! Hyvä minä.....

Heips!

Se olisi tasan 11 viikkoa täynnä.. :)

Mukavaa kuulla iloisia ultrauutisia!
Itselläkin vihloo, juilii ja nippailee vatsasta vähän väliä, yritän olla huomioimatta niitä sen kummemmin.

Rintsikkaostoksille on lähdettävä, ei auta mikään. Kornin näköstä kun tissit pursuaa "yli äyräiden" [:D] 
ja muutenkin epämukavata... Mulla rinnat kasvaneet ihan hetkessä, tai siltä ainakin tuntuu..

Odotan innolla perjantaita ja np- ultraa. Päätin, että jos silloin on kaikki hyvin niin teen asiastani julkisen! En ala kirkossa kuuluttelemaan, mutta soitan ainakin äidille ja isälle ja kavereille sanon suoraan miksen ota terassille sidukkaa :)

Väsymys vaihtelevaa, joinain päivinä ei pääse sängystä ylös ja joinain aamuina herää peipposena pari tuntia ennen kelloa..

Meillä oli ensimmäinen neuvola ja saatiin hurja määrä erilaisia kirjoja, lehtisiä ja dvd. Kovasti oon yrittäny lukea niitä... Nii ja La muuttui 23.2.

Moikka,

Jonkin aikaa olen tätä palstaa lueskellut, mukamas salaa itseltäni...Laskureiden mukaan laskettu aika olisi 3.2 ja ensi viikolla eka ultra. Jotenkin en vielä pysty uskomaan tätä koko asiaa. Miksei kukaan  tuolta vatsasta voi vastata kun kysyy että onko siellä ketään? Oireet jokseenkin lieviä, väsymys ja ummetus pahimpia.

Nyt vaan odotan kuumeisesti ensi viikkoa että saisi varmuuden ja uskaltaisi hiukan jo iloita tästä ensimmäisestä kerrasta.

Takaisin