Heikosti positiivinen

Meilläkin oli se kauan odotettu eka ultra toissapäivänä rv. 10+1.  Kohdusta löytyi varhainen km, joka oli tapahtunut noin 3-4 viikkoa sitten. Oireena oli se, ettei oireita ollut... Kirjoittelinkin aikaisemmin, että raskausoireet olivat hiipuneet. Ainahan sitä pelkää pahinta, mutta täysin puskista tieto kuitenkin tuli. Tässä on nyt pari päivää sulateltu tietoa ja mieli on maassa [:(]
 
Poistun siis takavasemmalle, mutta toivon teille kaikille helmimammoille onnellista odotusta ja sitä kuuluisaa "vauvaliimaa", jotta pienokaisenne pysyvät matkassa loppuun asti.
 
Voi itku Kjeev [:(] Voimia teille paljon!

Mulla olisi vielä viikko ekaan ultraan. Raskausoireet enää lieviä, hiukan arat rinnat ja muuta pientä. Alkaa epäilemään, onko kaikki hyvin. Käytän tosin Aloe Veraa, se tasaa hormoonitoimintaa (eikä tosiaan tarvitse kärsiä ummetuksesta). Mutta ei auta kuin odotella..

Rintojen kasvusta.. Mulla kasvoi parin ekan viikon aikana plussauksesta rinnat AA:sta B:hen! Ja nyt alkaa B:stä tursuilla yli.. Eli mihin tässä päädytään!! [8D]

Jos ottais litran jäätelöpeketin syliin ja kattelis vähän telkkaria, kun lapset on pihalla! [:D]
 
Voi ei!! Juuri kun vielä uskalsin iloita kaikista mukavista ultrauutisista :( Tsemppiä ja jaksamisia kjeeville...
Toivottavasti saavut odottavien joukkoon pian uudelleen.

Sohera miten tuota Aloe Veraa käytetään? otetaanko sitä tabletteina vai mitenkä? Anteeksi jos tyhmä kysymys, mutta itselläni on ollut aloe veraa vain jossain vartalorasvassa. Itselläni ummetusta ajoittain, joten siksi heti kiinnostuin.
 
Itse käytän Aloe Vera-mehua, Foreverin valmistamaa. Sitä myydään jälleenmyyjien kautta. Lähimmän jälleenmyyjäsi löydät Foreverin kotisivujen kautta. Itse olen liikunta-alan ihminen ja voin todella lämpimästi suositella Aloe Veraa osana terveellisiä elämäntapoja. Se hoitaa ihoa, parantaa vastustuskykyä, poistaa kuona-aineita ja todella pitää vatsan huippukunnossa. Ja on luonnontuote! Monet huippu-urheilijat käyttävät. Moni on saanut apua mm.iho-ongelmiin (atopia, psoriasis).Aloe Veran käytön aloittaminen on turvallista myös raskausaikana!! Itse siis käytän päivittäin ja myös myyn, jos joku sattuu haluamaan terveellisemmät elämäntavat itselleen [:)]

Niin ja aina, kun ostaa Aloe Vera-juomaa, kannattaa tarkistaa Aloe Veran määrä. Apteekissa myydään tuotetta, jossa on vettä 95% ja maksaa jotain 50€. Foreverin tuotteissa on Aloe Veraa yli 90% eli ei mikään huijaustuote, vaan täyttä tavaraa.
 
Noniin. Tänään oli eka neuvola-käynti. Ei se th kuunnellu sydänääniä, kun viikkoja vasta 8+3! [8|] Vähän olin taas paniikissa kun yktäkkiä tuli pissalla käynnin yhteydessä pieni verihyytymä. Mut sitte mietin että voiskohan johtua siitä kun nyt ois ollu niinkun "se aika kuukaudesta" (menkka-aika)..? Enpä tiiä.. muutenki ennen sitä oli vähän ku menkkakipuja alavatsassa, mut ei mitään pahempia. Noh, tarkkaillaan tilannetta. Toivon niin kovin että sais sen ekan UÄ-ajan mahdollisimman aikaseen, niin ei tarvis ihan kauheesti pohdiskella ja elää epävarmuudessa. Toivon myös että huomen aamuna ois vaikka oksettava olokin niin rauhottuisin. [:D] Kun ei viimeaikoina oo ollu enää niin hirvittävän kamala olo..Rinnat kyllä tuntuu aroilta (vois sanoo et ne pursuaa välillä yli) ja vatsaa välillä nipistelee, mut se kai johtuu vaan kohdun kasvamisesta. No, aika näyttää..
 
voivoi Kjeev, nuo on surullista kuultavaa [:(]

Meillä oli tänään eka ultraus ja yksi eläväinen jumppaaja sieltä masusta bongattiin... LA 5.2.10 kuten olin itse uumoillutkin [:)]
Yökötys tuntuu pahenevan..vielä on pysynyt ruuat sisällä mutta aamusta iltaan KAMALA olo... Kävin samalla siinä verikokeessa niskaturvotuksen vuoksi.. kuulemma turvotus 1milli oli normaali [:)]
 
Voi kjeev, mä olen niin pahoillani!

Itsekin olen tässä hieman kauhuissani. Olen yksin aamuvuosossa töissä ja äsken tuli sellainen "hulahdus" verta housuihin. Se verran että juuri meni pikkuhousuista läpi. Nyt olen ihan paniikissa täällä, että jos vuoto vaan jatkuu... :( ja muutenkin. Vaikkei jatkuisi, niin silti ei tiedä miten on käynyt. Toivon vaan niin että pikkuinen olisi pysynyt matkassa vielä mukana! Jollei nyt kummempia tapahdu, niin odotan että kello tulee 8 ja soitan neuvolaan...
 
Hei taasen.

Kjeev. Olen pahoillani. Voimia kovasti tulevaan.


 hm86, toivottavasti ihan harmiton huladus.. soititko sinne neuvolaan, mitä sanoivat?

 Täällä odotellaan ens viikkoa kuin kuuta nousevaa. Silloin olis nt ultra. Kovasti odottelen, että jotain näkymää vatsaan sais. Ois se kyllä mahtavaa kun olis joku ikkuna mistä kurkkia, mitä siellä massussa tapahtuu.
 
 Tänään tunnustaa hormoonien puolelta olevan hieman helpompi päivä *koputtaa puuta*  nyt pari päivää ollu sellaista kyyneleiden nielemistä koko ajan, eikä se ole kivaa. Mä muutenkin olen sellainen ihminen, etten itke.. toki jotain kauniita ja rohkeita katsoessa kyynel vierähtää, mutta tarkoitan siis oikeen parkumista. Toissapäivänä tuli okein iso itku, eikä meinannu millään loppua.

Vähän olis pyykinpesua ohjelmassa ja sitten lähdetään muksun kanssa ulkoilemaan. Meinasin jos käveltäis tuonne rannalle 3 km ja sitte uinnin jälkeen takaisin, siinä olis kiva päivälenkki :)
 
hm86!! Minulla kävi tuossa juhannuksen aikaan ihan samalla tavalla ja viikko sen jälkeenkin heräsin yöllä kun olivat valahtaneet housuista läpi.
Ultra oli tuossa muuan viikko sitten eivätkä osanneet sanoa sille syytä, mutta katkaravulla oli kaikki hyvin siellä [:)]
Minä itse veikkaan sitä että jos ei kipuja esiinny mukana niin ei ole hädän päivää näin sanoivat minulle ensiavussakin kun paniikissa juhannuksena menin sinne soittelemaan. ruskeaa vuotoa kesti 3 viikkoa joista 4 pvä tuli tuolleen verta että yhtäkkiä valahti. Että ole huoleti mie uskon ettei se ole todellakaan mitään harvinaista ja vakavaa[:)]
Ja itsellä tuo ruskea vuoto alkoi taas tänään vaivata uudestaan muutaman viikon tauon jälkeen..

np-ultra olisi 30.päivä.. tässä pitäisi sinne asti jaksaa odotella.
tänään tuli täyteen rv10 [:D]
 
Meiltä myös paljon voimia kjeeville! Toivotaan että elämä alkaisi hymyilemään siellä vatsassa heti kun olette siihen uudelleen valmiita.
 
Minäkin ilmottaudun mukaan helmivauvojen ryhmään..
Ite oon 23v ja odotan esikoista ja sen LA 28.2..
Ja huomasin tässä kun lueskelin teidän muiden juttuja niin kiva tietää etten todellakaan ole ainut joka on kärsiny tästä äklö olosta.. Mulla menee aamulla se 2 tuntia et oksennan vaan kaiken pihalle ja sen jälkeen koko päivä niin et jotain tiettyä hajua kun haistaa niin meen suoraan oksentamaan.
 
Nytkö se pahoinvointi sitten vasta alkoi... Tähän asti olen päässyt ilman pahoinvointia (9+6), mutta eilen halailin koko illan pönttöä. Ja vielä tänäänkin on ollut kelju olo enkä uskalla mitään syödä. Sitä tässä arvon vain, että mistäköhän tunnistaa ruokamyrkytyksen ja raskauspahoinvoinnin toisistaan. Erehdyin nimittäin eilen syömään hampurilaisen ja se oli kyllä jo saadessani sen kylmä. Armottomaan nälkään se kuitenkin tuli syötyä. Never again. [:'(]
 
Tervetuloa mukaan Hanne86!
 
Mulla alkaa taas vuoto loppua, jee. Mä vuosin jo toista kertaa kuukauden sisään ja vuodan näköjään parin viikon välein viikon verran. Vuoto on onneksi tosi vähäistä eli en ole miettinyt sitä sen enempää enää. Lääkäri kun sanoi sen olevan normaalia. hm86, toivotaan ettei hulahdus ollut merkki mistään vakavasta.
 
Ihmettelen kun kaverit ei ole kyselleet etä miksi olen koko ajan autolla liikenteessä vaikka olen ensimmäisenä ehdottamassa terassille menoa ja illan bilereissua. Kaipa hekin jo toivovat meille jälkikasvua mutta eivät vaan kehtaa kysyä pitkän historian takia.
 
Tässä vielä infoa aikaisemmin käytyyn keskusteluun Aloe verasta. Olen jälleenmyyjä ja minulta voi kysellä lisää jos kiinnostus heräsi:
Forever on maailman suurin Aloe Vera -tuotteiden tuottaja, valmistaja ja jakelija. Tuotteidemme pääainesosa on 100-prosenttinen stabiloitu Aloe Vera Gel -geeli. Muiden vihannesten tavoin Aloe Vera sisältää lähinnä vettä, mutta se sisältää myös suuren määrän tärkeitä aineita, joiden yhteisvaikutukset auttavat sinua säilyttämään terveytesi. Hyvän terveyden edellytys on vatsa, joka on hyvässä kunnossa, sillä jopa 70 prosenttia vastustuskyvystä sijaitsee vatsassa. Suoliston limakalvo muodostaa todellakin jalkapallokentän suuruisen alueen, joka on ohut kuin silmäluomi. Jotta se toimisi hyvin ja jotta sen kautta imeytyisi ravintoa, sen on oltava ehjä. Useiden vuosisatojen ajan ihmiset ympäri maailmaa ovat käyttäneet Aloe Veraa sen hyvien ominaisuuksien vuoksi, ennen kaikkea ulkoiseen ihon hoitoon. Nykyään kukaan ei kuitenkaan hämmästy, jos joku myös juo Aloe Veraa. Vatsa/suolisto koostuu samoista kudoksista kuin iho, joten Aloe Vera toimii myös sisäisesti nautittuna.
http://www.foreverliving.se/fi/tietoja-aloe-verasta 
 
Moi kaikki ihanat masut, uudet ja vanhat!
 
Meillä oli tänään se "hartaasti" odotettu np-ultra.
Kätilö mittaili pientä ihmistaintamme, löysi sormet ja varpaatkin [:)]
Sen verran mitä kerkesin ruudun ihailultani kätilöä kuunnella niin ei huomattavissa olevaa niskaturvotusta.
Viikkoja mittojen mukaan 11+5, mutta ei vaihdettu kolmen päivän takia laskettua aikaa. Ja sen tärkeimmän ainakin hänen puheistaan nappasin "kaikki näyttää siltä miltä näillä viikoilla pitääkin" [:)]
 
Ultran jälkeen kävin vielä verikokeissa, enkä muistanut edes pelätä neulaa kun olin vielä niin haltioissani.
 
Illalla soitan äidlile onnittelusoiton ja kerron kenestä tuleekin mummi :)
 
No niin. Eilen oli tosiaan aika tuskainen aamupäivä. Sen hulahduksen jälkeen olis siis vain pientä tiputtelua ja sitten 8 jälkeen soitin neuvolaan. No siellä oli titetty joku joka ei tiennyt mistään mitään. Lupasi selvitellä asioita, mutta sanoi että jos vuoto jatkuu/alkaa runsaasti uudelleen, kannattaa mennä päivystykseen. Ei sitten kestänyt kauaa puhelun lopettamisesta, kun tuli uusi, suurempi hulahdus. Itkun partaalla koitin tehdä töitä (asiakaspalvelutyössä olen) ja koitin soittaa jota kuta tilalleni. Puoli tuntia ja avopuolison kanssa suunnattiin päivystykseen. Vuoto oli taas hieman rauhoittunut. No päivystyksessä ei ollut muita kuin "tavallisia" lääkäreitä, ja gyne-osastolta kaikki lomalla...Lääkäri siellä teki sisätutkimuksen ja sanoi vain että kohdusta se veri tulee, muttei osaa sanoa muuta. Lähdettiin sitten naapurikaupunkiin gynekologiselle osastolle, jossa sitten ultrattiin. Kaikki oli pikkuisella hyvin. Sydän pamppaili. Lääkärit eivät löytäneet mitään poikkeavaa, sanoivat etteivät osaa kertoa mistä vuoto johtuu. Mutta voin kertoa että hieman säikähdin! Vuoto ei meinaan ollut mitään ihan vähäistä! Onneksi nyt on kaikki hyvin!
 
hm86 Olipa hienoa kuulla, että kaikki hyvin! Olen kuullut vastaavanlaisia tapauksia, jossa on epäilty, että olisi ollut kaksoset tuloillaan ja toinen olisi mennyt kesken. En tosin tiedä, oletko jo käynyt ultrassa eli tiesitkö, että yksi pitäisi olla tulossa. Pääasia kuitenkin, että sydän siellä pamppaili!! =))) 
 
SoHeRa mulla oli ultra jo maanantaina ja siel todettiin et yks vaavi vaan :) mut tosiaan, helpotus et kaikki on taas hyvin!
 
Moikka! Eka neuvola oli 1.7. kaikki oli hyvin, ei edes yritetty kuunnella sydänääniä. ensimmäinen ultra olis 29.7. ja lääkärineuvola 28.7. toivotaan että kaikki on hyvin. Pahoinvointia oli aika paljon mutta nyt jo helpottamaan päin. rv 10+3 väsymystä on vieläkin jonkin verran.. Jännittää jo ensimmäinen ultra että onko kaikki hyvin pikkuisella :)
 
hm86 onneksi sait hyviä uutisia!

mulla ollu pari päivää tajuttomia kramppeja ihan ala ala alavatsassa ..autsis..vissiin kohtu venyy yms. Voisin  edelleen nukkua 24h ja voida saman ajan myös pahoin... Kieltämättä alkaa voimat loppumaan tähän olotilaan [:(] Masentaa kun ei jaksa MITÄÄN... en edes pyykkejä pestä tai tiskejä laittaa koneeseen.. istua tai maata ja yökkiä. Koitan lohduttautua ajatuksella että tämä nyt johtuu tästä raskaudesta.. pelottavalla tavalla olo vain muistuttaa samaa kun kärsin vakavasta masiksesta 3v sitten ..

onko kenelläkään mitään UUTTA poppaskonstia etovaan kuvotus oloon??

mikään ruoka tai neste ei tunnu auttavan.. eikä ne pahoinvointirannekkeetkaan

NIIN! olen tuntenut LIIKKEITÄ!?!
masussa muikku muljahtelee yleensä MYÖHÄÄN iltasella kun makoilen selälläni [:)][:)][:)]

hyvää alkavaa viikkoa helmimammat!! <3
 
Uusi (r)viikko uudet olotilat :)
 
Taas se viikonloppu meni ja ihan liian nopsaa :( Oli kyllä hauska ja jännä viikonloppu.. Soitin perjantaina äidille ilmoitusluontoista asiaani. Siellä päässä meinasi mennä mansikat väärään kurkkuun...
hetken toivuttuaan oli kuitenkin oikein onnellisen kuuloinen tuleva mummi :) Meillä on välimatkaa 500km, joten siksi asia piti ilmoittaa puhelimitse, olisin mieluusti ollut näkemässä heidän ilmeensä.. heh!
 
Lauantaina kerroin yhdelle tuttavapariskunnalle ja annoin asiasta jo tietävälle ystävälleni luvan kertoa asiasta jos joku kyselee.
Minulla on niin tiivis ystävä ja tuttavapiiri ettei siihen montaa hetkeä mennyt kun puhelin alkoi piippaamaan. Joskus on tullut kirottuakin ko. asiaa että tässä kylässä kaikki ihmiset tietää heti kaikkien muiden asiat. No eipähän tarvinnut itse vaivautua kertomaan :)
 
Itselläni olo on aikalailla normaali. Vatsaa tosin vihloo ja vihlaisut saattavat esim. nopeasti noustessa olla koviakin. Pahoinvointi on onneksi ja toivottavasti jo takanapäin. Tiedän todellakin sen tunteen, ettei sitä olotilaa enää vain jaksa kun tuntuu ettei mikään auta :( Itse kiukuttelein ja itkin oloani ja sitten kun kiukuttelin ja aiheutin pahaa oloa muille niin itkin taas kiukutteluani. tuntui että se on ihan loputon kierre. En itsekään jaksanut ajatella tiskejä tai pyykkejä, mutta yritin olla soimaamatta itseäni siitä.  En voi kuin toivoa sinulle HelmiMasu parempia oloja. Oletko koittanut etsiä netistä eri hakusanoilla tietoa pahoinvoinnin helpottamiseksi?
 
Oi että, sinä olet jo tuntenut liikkeitä??!! Varmasti tuntuu mahtavalta, en malta odottaa että itse tunnen ne joskus. Mulla on tosin sellainen makkara tuossa vatsan päällä ettei sen läpi ihan heti mitään tunne....
 
Oho, tulipas pitkä viesti. Kiitos ja anteeksi.
 
 
 
 
 
 
Takaisin
Top