Esikoista odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dino
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo. Itsellä on kans tuo että ei suurta ikäeroa, koska itselläkin tulee kuitenkin jo (tai vasta voi joku ajatella) se 30 täyteen, niin en kyllä halua sitä lasta sitten lähellä neljääkymmentä. Jos olis se kaks vuotta ikäeroa tai maksimissaan kolme. Toki sen näkee miten tärppää sitten kun annetaan luvan tulla.

Mulla ja veljellä on 1,5 vuotta (ja kaksi päivää) ikäeroa, senkin takia haluan että sisarukset syntyisi lähekkäin. Mulla ja nuorimmalla on vajaa 5 vuotta eroa ja hänen kanssaan ei olla koskaan oltu niin läheisiä kun tuon toisen veljen kanssa, varmaan isolti tuosta ikäerosta johtuen. Toki lasten luonteet vaikuttaa paljon, mutta olisihan se mukavaa jos sisarukset viihtyisivät toistensa seurassa ilman pakottamistakin. :)

Minulla ja siskollani on 2,5 vuotta ikäeroa ja se on kai ollut aika hyvä.. sitä ei ole liikaa sillä olemme yhä aikuisinakin ylimmät ystävykset mutta isosiskostani oli pienempänäkin jo paljon apua vanhemmilleni minua vahtiessaan.

Tässä päivänä muutamana kun ikävöin siidereitä ja saunakaljaa kaupan hyllyllä, hihkaisin miehelle että ensi keväänä voin taas tuntea noiden maun, niin hän jo toppuutteli sanomalla että "eeei.. silloin sä oot jo uudestaan paksuna", ja iski silmää ;) ei kai nyt ihan vielä silloin! Pitäähän tämä kroppakin treenata taas kuosiin sitä ennen että sen voi antaa venähtää taas :wacky:

Ukko lähtee laivalle pe. Tilasin siltä jo pari pulloa alkomahoolia (tietynlaista) het kun sain tietää että hän ois lähös :P tosin tilaus on nyt taas vaihtunu herkkuihin "alkoholia saa suomestakin sitten ku sitä tarvii, tuo mulle paljon superhyvää laivakarkkia!!" :D

Miunki ukko lähti tänää, laatikon siiderii tilasin.. Viinipulloja on muutenki oottamas.. Et sit joskus ku voip ottaa jotakii ni on mistä ottaa :)

Mulla jäi viime syksystä puolikas siideripäkki ,ukko ku ei semmosii hinttilimui kuulema juo ni mä saan sit juoda ne iha rauhas kuha aika tulee :P piti käyä tarkistaan päiväys ettei mee vanhaks ennen sitä xD

Joo, kylmäsavulohta ootellaa :P
Miun siiderit on menny jo vanhaks. Piti tuparilahjoistaki antaa juomii muualle ku olivat menos vanhaks..

Somersbyn omppua täälläkin jo kaipaillaan. Aion ostaa lasipullossa niin maistuu tuplasti paremmalta. Oon raskausaikana ostellu kaikkia eri limppareita, mut mikään niistä ei oo niin hyvää. Oottelen kans, et ens kesänä voi käydä vaikka terassilla yksillä tms. Sit takaraivolla kolkuttaa, ett mitäs jos sitä on oottavassa tilassa ens kesänäkin.

Golden Capin alkoton omenasiideri on mustakin hyvää, sitä oon monesti ostanu saunajuomaksi tässä raskauden aikana. Mutta kyllä mä odotan sitä loppukesän iltaa, kun saan juoda takapihan terassilla lasillisen kylmää valkoviiniä...

Äläs nyt Jelly Bean, samoilla läskeillä seuraavakin :wink

Punaviiniä eiii malta odottaaa... Mun vauvakutsuille olivat laittaneet pöydän tietty koreaksi, oli brietä, sinihomejuustoa, mozzarellaa, parman kinkkua, salamia... :DD Katoin vähän aikaa että jepjep.. Ja otin sitte pari palaa mozzarellaa ja sinihomejuustoa. Aiiii että oli tuo jälkimmäinen varsnki hyvää! Vieressä istuva täti joi punaviiniä ja minä sitä onneissani nuuhkin samalla kun sinihomejuustoa suussa ni voii että tiedän kyllä millä mä herkuttelen kun voin :) :) :) Söin mä sitä parmankinkkuaki ja salamia oli mieskin viimeks ostanu, oon sitä syöny myös.
Ilmeisesti nämä vanhemman kansan ihmiset täällä ovat oppineet, että ensimmäisellä kolmanneksella ei saa pehmeitä juustoja syödä. Ajattelin kyllä minäki, että no tuskin siitä enää niin vaaraa on. Maltan nyt kuitenki tän reilun kuukauden ootella, ennen ku ite ostan :)

Tai portviini ja sinihomejuusto! Voih nams, ei täällä myydä oikeaa port-viiniä, voih..

Golden Capin alkoton omenasiideri on mustakin hyvää, sitä oon monesti ostanu saunajuomaksi tässä raskauden aikana. Mutta kyllä mä odotan sitä loppukesän iltaa, kun saan juoda takapihan terassilla lasillisen kylmää valkoviiniä...

Tämä olis voinu tulla suoraan omasta suusta! Alkoholia ei kyllä muuten ole ollu ikävä, mutta kesän tullen on kyllä alkanut himoitsemaan kylmää siideriä tai lasillista valkoviiniä. Tuota alkoholiton Golden Capia on tullut maisteltua, oli yllättävän hyvää eikä mitään ällöttävän makeaa.

Omalla "pakko saada" listalla tällä hetkellä siis ehdottomasti kuiva siideri ja kuiva valkoviini sekä graavilohi/kylmäsavulohi/ "raaka" kala ylipäänsä. Namnamnam! :p

Hauska kyllä muuten, vaikka nyt iteki hössötän tosta viinistä ja usein siitä puhunkin, niin eipä sitä ihan oikeesti niin älynä himota. Tai että ihan hyvin ilmankin pötkii. Kliseet pitää aina paikkansa, että kyllä raskaudesta ja siitä vauvasta saa niin paljon enemmän iloa (no jos ei raskaudesta, niin ainakin siitä vauvasta sitten :D) että eipä sille mikään herkku vertoja vedä..:)
Just ennemmin ärsyttää, jos mies tai joku muu joskus jotenkin liikaa alkaa hehkuttamaan, että voi kun saisit juoda. Toki olisi kiva miehen kanssa istua iltaa oluella, mutta on tässä nyt jotain vähän hienompaa tekeillä :)
Tai sellaset voi sua varmaan harmittaa, kun et voi ottaa viiniä. Noo ei mua nyt ihan hirveesti harmita, koska saan vauvan :D

nii , saa vauvan ja vauvan jälkeen saa kyllä sitten ottaa sitä viiniä, ei se maailmaa kaada että tässä sen 9-12kk (kuka mitenkin) on ilman alkoholia :) Samaa mieltä! Ja minäki oon alkanu hössöttämään siidereistä ja viineistä jajaja perskänneistä jajaja :D emmä niitä himoitse niin että ajatus valtais mun mielen kokonaan:hilarious:

Eipä tosiaan ole juurikaan niitä alkoholijuomia kaivannut, täällä ainakin osaavat baareissa tehdä todella hyviä alkoholittomia drinkkejä :p Kun ei aina jaksa sitä vettä/mehua/limua tilata. Yhden kerran on päässyt harmittamaan hieman! Olimme työporukan kanssa kunnon kolmen ruokalajin illallisella hieman paremmassa ravintolassa työnantajan piikkiin ja silloin olisin mielelläni ne pari viinilasia nauttinut. Koska kyllä se vain niin on, että viini voi tuoda ruuasta paremmin makuja esille ja saada ne maistumaan vieläkin paremmalta. Toisin kuin se pepsi johon jouduin tyytymään... :meh:

Takaisin