Esikoista odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dino
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon kahdesta lapsesta aina "haaveillu" ja jos nyt ei lapsen saannin jälkeinen aika ole ihan hirveetä ni kyllä toinen olis viel kiva

Itse olen aina haaveillut useammasta lapsesta... Ehdin jo kerran tehdä surutyön siitä että jään lapsettomaksi, kun lapsettomuustutkimusten ja sitä seuranneiden hoitojen kanssa ei onnistunut.. Nyt tämä "erittäin pitkään toivottu yllätys/vahinko", on muuttanut koko elämäni suunnan täysin, ja alkuun (toisinaan vielä nytkin) pelkäsin että jos tämä pikkuinen ei selviäisikään maailmaan asti, niin olen miettinyt, että kun olen yksin, ei ole sitä mahdollisuutta "yrittää vaan uudestaan"... Niin on kyllä nöyräksi ja kiitolliseksi tämä hetki minut tehnyt, ja toivon että joskus tulevaisuudessa löytäisin vielä sen elämänkumppanin, ja tämä ihme tapahtuisi uudestaan.. ♡

Voi Nannaniina <3 Oon niin onnellinen sun puolesta, jos musta tulee maailman paras äiti niin susta ainakin toisiks ;) hih.

Siitä että jääkö tämä pikkuinen viimeiseksi, sitä en tiedä. Meillä olisi vielä kuusi alkiota pakkasessa ja sen verran ollaan päätetty että niiden pakastusta jatkamme vuodella. Se että päätämmekö niillä vielä yrittää se jää sitten pähkäiltäväksi tuonnemmaksi. Mutta uusiin hedelmöityshoitoihin tuskin lähdemme. Olemme jo niin kiitollisia tästä yhdestäkin.

Kuullostaapa hurjalta asiasta mitään tietämättömälle tuo "kuusi alkiota vielä pakkasessa" :D

Pitää kyllä aina muistaa olla niin kiitollinen tästä, sekä helposti, vaikeasti tai ihmeen kautta raskautuneiden.. :) Onhan tämä aivan uskomatonta <3

Mää täytän syksyllä 26 ja mies ensi viikolla 28. Kimpassa on oltu vajaat 8 vuotta ja heinäkussa kolme vuotta naimisissa. Ite opiskelen terveydenhoitajaksi ja jään nyt sitten hoitotyön taitoja harjottamaan kotio vuodeksi, ennen kuin palaan takas pulpetin ääreen. Olen pienestä saakka haaveillut omista lapsista ja tuntuu ihan uskomattomalta, että se ensimmäinen oma pieni ihme on tulossa tähän maailmaan jo parin kuukauden sisällä. Molempien puolelta tämä lapsi on ensimmäinen lapsenlapsi ja omalle mummulle eka lapsenlapsenlapsi. Toisella mummulla taitaakin olla jo likemmäs 20 :D joten häntä odotetaan maailmaan suurella rakkaudella <3 Kiitollinen olen päivittäin siitä, että saan tätä masuasukkia kasvattaa ja toivon, että hän tulee maailmaan hengissä ja terveenä.

Itse oon jo vuosien ajan jostain syystä haaveillut tasan kolmesta lapsesta. Raskausaika on tähän asti ollut sen verran helppoa että jos loppuraskaus, elämä vauvan kanssa ja kaikki noin muutenkin sujuu, tullaan kyllä varmasti yrittämään ainakin toista lasta tämän lisäksi. Jotenkin tällä hetkellä vaikea kuvitella että lapsiluku jäisi yhteen.. Toistaiseksi mies kovasti sitä mieltä että toinen saisi tulla piankin mutta saa nähdä :)

Munkin siippani sanoi, että eiköhän tehä sille kaveri samoin tein. Ehotin, että jos nyt kuitenkin katottas kuinka elämä lähtee rullailee yhen kanssa ja keskustellaan asiasta sitten lisää. Omaa miestä kun sai vuosikaudet lämmitellä tälle vauvahankkeelle, niin oon ihan ihmeissäni, kun se jo toista suunnittelee vaikkei ensimmäinenkään oo ulkona.

Mun mielialanvaihteluitten takia mies ei varmaan halua tän jälkeen yhtään lasta enään. :D sanohan se mulle jo sillon puolenvälin kieppeillä, että jos nuo mielialanvaihtelut on nuin kamalia nii saa olla ainut. Ja siitäkös se itku ja parku vasta tuliki.. :D toivottavasti normalisoidun mahdollisimman nopsaa muksun syntymän jälkeen. :D

Täällä on kans puhuttu aina että maksimissaan kolme lasta. Tavalliseen autoon pitäis siis sopia :D
Mut molemmat ollaan kyllä aina oltu siis sitä mieltä että kaks vähintään. Mies lähinnä siksi, kun on ainoa ja kokenut sen tavallaan rasitteeksi. Ja itse siksi kun on kaksi sisarusta ja tietää mikä rikkaus se on siinä missä haittakin :D

Öäh. Lähti hieman liian aikaisin :/
Mut siis ei kyllä olla siitä puhuttu että millon se kakkonen tulisi. Tai tuleeko sitä nyt sitten ollenkaan. Toisaalta varmaan pitäs alkaa puhumaan kun luultavasti joku ehkäisy pitää alottaa tän jälkeen ainakin joksikin aikaa :)

Meillä ollaan puhuttu neljästä.. Mulla siis kolme sisarusta ja oon aina sanonut, että
hemmetti en jää huonommaks kuin äiti. :D Mies oli vakaasti sitä mieltä että ainakin 3, kun hänellä on vaan yksi veli. Mä kun sitten sanoin, että nelosluvusta en luovu että mitäs nyt tehään, niin mies totes "on se tekeminen niin kivaa, että mikä jottei" :D

Tietysti ollaan molemmat se ymmärretty että lapsia tulee sen verta kun on tullakseen, että jos en tän jälkeen enää tule raskaaksi (mikä on epätodennäköistä, mutta täysin mahdollista) niin sitten me adoptoidaan. :)

Meillä aikeissa tehdä ainakin toinen, koska kyllä ne sisarukset ovat tärkeitä. Mies haluaisi vaikka kuinka monta :D katsotaan nyt ainakin siihen saakka että kolmas on maailmassa, sen jälkeen miehellä on työsarkaa suostuttelussa.

Meillä mie oon se joka suostuttelee miehelle et toinenkin lapsi oli tervetullut :) tietysti olen iloinen että on edes nyt yksi tulossa.. ku kyllä tätäkin kyytiläistä sai odotella! :) mutta kun on omiin sisaruksiin niin hyvät välit nii toivoohan sitä samaa tälläkkin pikkuiselle :) Ehkäpä ku tää syntyy nii miestäkii helpompi suostutella, nytkii oottaa jo niin innolla :):Heartred

Mistä tommosii miehiä löytyy jotka tahtoo monta lasta!? :D tääl o ukko ollu koko ajan sitä mieltä että 1 on maksimi siksi koska häne veljelläänki o vaan 1 :D

meillä se että tulee nii monta ku tullakseen, olkoon tämä ainut tai sitte 15 tai jotaki siltä väliltä. aika näyttää monta tulee vai tuleeko enempää, syntyis nyt tämä :)

Meillä oli ennen raskautta haaveissa kolme tai neljä lasta. Mulla on ollut niin vaikea raskaus, että mies oli yllättäen pitkään sitä mieltä, että kunhan tämä yksi saataisiin ulos maailmaan, niin ollaan siitä sitten tyytyväisiä ja se riittää. Hänellä on ollut ristiriitaiset tunteet tästä vauvasta, vaikka haluttu ja yritetty lapsi on. Masun kasvaessa hän on kuitenkin alkanut innostumaan enemmän ja enemmän vauvan tulosta ja alkanut odottamaan pikkuisen syntymää innolla. Sitten yksi ilta nukkumaan mennessä mies katseli mun mahaa ja mietiskeli, että jokohan parin vuoden päästä ois toinen vauva masussa (: Mikäpä siinä jos minun ei tarvitsisi töitä miettiä. En haluaisi hukkaan heittää hyvää ja pitkää koulutusta, josta pidän paljon ja pitkä pätkä työelämästä pois hankaloittaisi myöhempää työllistymistä. Toisaalta lyhyet ikäerot lasten välillä olisi lasten kannalta parhaat. Hankalia asioita päätettävänä, mutta minun arvomaailmassa silti lapset voittavat aina (:

Miehet ovat vähän hitaampia syttymään, heille on annettava enemmän aikaa sopeutumiseen. Jos jonkun mies ei nyt raskausaikana halua toista lasta, voi mieli muuttua kun näkee ensimmäisen oman lapsen kasvavan.

Onpas mulla harvinainen mies, kun (varmaankin?) ihan on vieläkin tekemässä muutkin mukulat :D Kyllä se toisaalta useammin puhuu, että Sitten otetaan lapsi mukaan.. Kun minä puhun, että lapset. Jos siis jostain vuosien päästä asioista jutellaan :p Ehkä sillä ei riitä mielikuvitus niin pitkälle, että tämän lisäksi kuvittelisi vielä muita :D

Mä kyllä usein olen nyt miettiyt tota pieni vai vähän isompi ikäero asiaa. Jo,lain tavalla haluaisin nauttia esikoisesta pidempään, sitten tehdä toisen ja kolmannen vähän tiuhempaan. Kuullostaa kamalalta, kun sen noin sanoo, ikään kuin en nauttisi muista lapsista yhtä paljon! Mutta onhan ne tunteet varmasti erilaisia esikoisen ekoina vuosina.

Meillä kun tämä on miehelle jo toinen niin ei ole ihan samalla tavalla mukana kaikessa kuin minä. Vähän sellaisella "onhan tämä jo nähty" asenteella, vaikka tyttönsä on jo 10,5 eli ihan jokunen tovi on ehtinyt esikoisen odotuksesta vierähtää. Välillä vähän ärsyttää kun suhtautuu niin välinpitämättömästi asioihin sillä verukkeella, että ennenkin on selvitty. Vähän välillä tuntuu ettei muista, että minulle tämä vauva on esikoinen vaikka hänellä jälkikasvua jo onkin.

Ja tuohon ikäeroasiaan; kun itse ei enää hirveän nuori ole, en kovin monta vuotta haluaisi lasten väliin jättää. Vaikka 10 vuotta pitäisi periaatteessa olla aikaa lisääntyä, mielummin pari pienellä ikäerolla kuin odotetaan taas 10 vuotta ennen seuraavaa. Vaan kun eihän sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Takaisin