Esikoista odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dino
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkosta bongasin hyvän valkoviinin illanistujaisiin Torres, Natureo free 0,5%. Siidereistä alkoholiton Recordelig mansikka-lime. :)

Ihan kauheeta oli rekorderligin mansikka lime alkoton.. :D ei o yhtää lähelläkää oikeeta

Se on kamalaa aitonaki ;) hih!

Ei ookaan Annaliniakaan näkynyt, mihin ihmiset katoaa, apua :p

Miä oon ajatellu et kohtuus kaikessa, noin niinku syömisen suhteen. Maksalaatikkoa, tuore-ja muita juustoja sekä esim. cokista oon syönyt/juonu, mut en paljoa kerralla. :)

Meillä liikkeet on tuntunu tosi selvinä jo pari viikkoa, pari vahvinta tölväisyä mahan läpi käteenkin! Mies ei vaan onnistu saamaan tuntumaa, ja onkin varma, että vauva vihaa häntä :D ens viikolla ois RU ja jännittää sikana!

Heippa!
Täältä kanssa yksi esikoisen odottaja. Ikää 24v ja odotuksessa mukana aviomies, jonka kanssa reilu vuosi ollaan oltu naimisissa. Vauvakuume äityi syksyllä aika pahaksi ja seurausta odotellaan saapuvaksi 20.7. tai jossain siinä lähiaikoina, mieluusti ei kovin paljon myöhemmin :) Raskausaika tähän asti on edennyt melko helposti, mitä nyt stressannut ihan hulluna milloin mitäkin, lähinnä ei suoraan raskauteen liittyviä asioita. Nyt koitan ottaa lungisti ja nautiskella esikoisen odotuksesta.
Ensi viikolla meillä RU mitä ei malttaisi kyllä odottaa! Toivottavasti kaikki hyvin ja kiva olisi myös kuulla pikkuisen sukupuoli, lähinnä sen takia että se tekisi taas vauvasta itselle vähän todellisemman.

Facebookin ryhmässä jo olen mutta pakko oli tännekin rekisteröityä. Läheisimmästä kaveripiiristä olen ensimmäinen lisääntyjä ja kovasti sitä kaipaa muiden raskaana olevien ja lapsellisten juttuseuraa. Kavereitakin tulee ehkä vähän tökittyä siihen suuntaan että keksisivät ruveta vauvoista haaveilemaan. "Ai teillä ei ole loppuvuodelle suunnitelmia? No siis.. miten ois vaikka tota.. vauva? :happy119"

Haha varohan nyt, joku vielä mottasee sua Eiksu jos liikaa tyrkytät ;)

Mulla on jotenki jännä, kun täällä tykkään olla ja lukea ja jakaa, mutta en sitte oikee jaksa oikeesti oikeessa elämässä edes vauvoista tai lapsista edes jutella. Menee mielenkiinto tosi nopeesti, jos ihmiset alkaa omasta raskaudestaan kertoa ja liikaa kyseleen :D Ehkä siksikin, ku tuntuu, että kaikki on vaan sellasta "Näin sinulle tulee käymään" tyyppistä, ärsyttävää :D

Muokattu viimeksi:
Enkö mä oo tännekään esittäytyny, hpmph :O No esikoista täälläkin kuitenkin odotellaan.

Mulla on ikää 26v. ja miehellä 24v. (täyttää 25v ennen kuin vauva syntyy) ja Espoossa asustellaan yhteisessä kodissa 2 koiran kanssa :) Yhdessä ollaan oltu melkein 2v. ja kihloissa 1,5v. Häät jää sitten odottelemaan parempaa rahatilannetta, eikä nyt olla todellakaan paukkaamassa naimisiin pelkästään vauvan takia :D Vauva tulee ihan sopivaan tilanteeseen, kun sain koulun valmiiksi kuukausi sitten ja äippäloman jälkeen voi katsella rauhassa oman alan töitä. Nyt vielä 3kk kun jaksais kaupan kassalla ansaita rahoja kovalla työllä, phuuh.
LA on siis 5.7 ja varmaan halkean jännityksestä ennen syntymää ulkonäön ja sukupuolen suhteen...oon niin malttamaton :D Kuten kyllä ehkä muukin suku, ensimmäinen lapsenlapsi kun on kummallekin puolelle :) Kovasti toivottu ja yritetty beibi <3

No lähinnä olen kohdistanut nuo puheet sellaisiin joilla tiedän jo vauva-ajatuksia olevan mutta jotka odottelevat sopivampaa hetkeä :D

Mutta joo, vähän riippuu seurasta, paikasta ja fiiliksistä miten raskaus- ja lapsijutuista jaksaa puhua. Ehkä itselle turhauttavinta on jutella sellaisten jo lapsia saaneiden kanssa, jotka kokevat tarpeelliseksi kertoa kuinka loppuelämä olikin sitten siinä, jatkossa valvot yöt ja vaihtelet vaippoja päivät pitkät, että tervetuloa vaan tähän lapsiperheen onnelliseen arkeen. :meh: Itse ainakin tiedostin jo ennen raskautta että raskaus ja lapset muuttaa elämää paljon, ei tule kovin suurena yllätyksenä että lapsen syntymä tuo mukanaan myös kaikenlaista vähemmän mukavaa. Väsymys tuntuu tuskin yhtään sen paremmalta vaikka nyt jo hyvissä ajoin masentuisin siitä kuinka raskasta se loppuelämä tulee olemaan :D

Mullakin Siflu on iso uteliaisuus lapsen ulkonäön ja ylipäänsä olemuksen suhteen! Miltä ihmeeltä näyttää minun ja mieheni geeneistä yhdistelty pikkuihminen, kummankohan silmät sillä on, saakohan pieni isänsä hiuslaadun tai äitinsä temperamentin, löytyykö jotain ominaisuuksia muilta sukulaisilta tai tuleeko molempien suvuille uusia piirteitä... tulee kyllä jännää :)

Meijän tyttö näytti 4d kuvissa ihan multa, mutta varmaankin siksi ku mun nenä ei oo sitte syntymän muuttanut muotoaan yhtään.. Siis oikeesti, mulla on ihan vastasyntyneen vauvan nenä :D miehellä taas isompi ja oikeen terävä ja suora, ni sikälikin näytti multa. Toivottavasti tyttö saisi isänsä ripset, ne on niin pitkät ja tuuheat että ooh :love017

Mustakin mielenkiintoista nähdä, kun mun kaikilla puolisiskoilla on meidän yhteisen isän otsa ja tää nenä ja miehellä taas on isältään peritty vahva leukaperä, niin mitenhän ne sulautuu yhteen :) Vai piiloutuukohan jompikumpi piirteistä kokonaan.

Mun suvussa on myös perinteisesti oltu kaljuja melkeen 3 v saakka :D Josko tyttöparka saisi isiltä vähän hapsia päänsä päälle :D

tääälläki ois ihana noi isin silmäripset<3 ja muutenki tumma olemus ja ruskeet silmät eks ruskee oo kummiski vallottava? et enemmä mahd ruskeita? pinnallista tää eikä mitää väliä oikeesti mut kiva miettiä

Onhan se pinnallista, mutta mitä sitte:) Totta kai se kiinnostaa ja toivoisi oman lapsen saavan molemmilta parhaat piirteet, ei se maailma sievälle vauvalle ainakaan vaikeempi paikka ole :)

Ruskee ja tummuus muutenkin on joo dominoiva.. Sininen taitaa jyrätä virheen yli, mun vihreet silmät olis kivemmat hih :)

Onko teissä muuten kessään piirteet hyppiny kovin sukupolvien yli? Minä ja serkkuni oltiin vauvana ja lapsenakin vielä ihan saman näköiset, kun taas hänen siskonsa eli toinen serkkuni on aika eri näköinen :) Mun mielestä tämän näköiseni serkun esikoinen oli myös vauvana ihan samannäköinen kuin me oltiin.

Hyvä, etten ole ainoa joka mietiskelee, että miltähän vauva mahtaa näyttää. :)

Itselläni on vahvoja piirteitä, jotka eivät ole kyllä kummaltakaan vanhemmaltani suoraan perittyjä, vaan joku yhteensattumien summa. Minulla on mm. nämä mongolipoimut/epicanthic fold englanniksi silmien sisänurkissa :O
( http://fi.wikipedia.org/wiki/Mongolipoimu tai kuvana http://www.sciencephoto.com/image/2...ic_folds_on_the_eyes_of_a_young_child-SPL.jpg)
Kaikilla vauvoillahan on ilmeisesti ennen syntymäänsä nuo poimut, mutta yleensä ne häviävät jo ennen kuin vauva näkee päivänvalon. Toisin kävi täällä...Ei oo tässä 26v:ssa hävinnyt :D Ja olen siis supisuomalainen, hyvin vaalea iho ja vaaleat (syntyessä oranssit) hiukset, eikä meidän suvussakaan ole mitään viitteitä Aasiaan. Eikä minulla tietääkseni ole Downiakaan tai muuta kehitysvammaa, hehheh. On vain matala nenänvarsi :| En kyllä tunne ketään toista suomalaista, jolla olisi noi poimut... :o Friikkisirkuksesta päivää! :D
Tulipas pitkä selitys, mutta todella mielenkiintoista nähdä periytyykö geeni eteenpäin vai tuleeko isän puolelta koko otsan,nenän ja silmien alue :)

Ite oon serkkuni kanssa ollu samannäköinen vauvana ja nytkin, sen siskon kanssa en yhtään..

Ootteko te menossa ru:n lisäksi 4d ultraan jos niin minne ja paljon maksaa ? :) haluis niiiin kovasti päästä.. Meillä kunnallisella oli vaan 2d ru

Tuolla salaisella puolella tais olla keskustelua 4d ultrasta, jotku on käyny.. Ei sinne kovin moni vissii ollu menossa. Itse en ainakaan viiti maksaa yli 200€ siitä. Meilläpäin semmosta ei ole kuin yksityisellä

Mun siskon lapsi näyttää ihan multa. Ehkä mun lapsi näyttää siskolta :) Mä en oo niinkään paljon miettinyt ulkonäköä, kuin sitä millainen temperamentti lapselle tulee.
RU:ssa en oo vielä käynyt, mutta täällä np-ultrassakin vilautettiin vähän 4d-kuvaa. Siis ihan julkisella. Oli se kyllä ihmeellinen. :)

Heh, täälläkin toivotaan isän räpsyripsiä lapselle!
Ruskeat silmät on kyllä ihania! Meillä vaan hyvin pieni todennäköisyys sellaisille, itsellä lähisuvussa kaikki sini- ja harmaasilmäisiä, miehellä vihreät silmät ja suvussa enimmäkseen sinisilmäisiä. Molemmissa suvuissa myös omanlaisensa silmien muoto, joten jännä nähdä tuleeko selkeästi jommalta kummalta puolelta vai jonkunlainen yhdistelmä :D

Me varmaan ajatellaan 4D:tä siinä vaiheessa jos sukupuoli ei ru:ssa selviä, uteliaita kun ollaan :) Muuten tuskin mennään.

Täällä toivotaan myös vauvalle isän ripsiä, mikä siinä oikein onkaan kun niin monia miehiä siunataan semmoisilla ja itsellä on ihan vaaleat :D Lisäksi tarjolla olisi sinistä silmää isältään ja ruskeaa minulta, saa nähdä miten käy. Aika tummia ja ei ihan tyypillisen suomalaisen näköisiä ollaan kummatkin, on aika vahvoja kasvonpiirteitä, terävää nenää ja poskipäätä. Reissussa meitä luullaan usein venäläisiksi :D

Asiasta kukkaruukkuun; kuinka paljon teillä on noussut paino tähän mennessä? Oon ite ennen raskautta ollu lievästi ylipainoinen (78kg/164cm) ja olin ihan saletti, että pakkaan jo tyyliin ekalla kolmanneksella 20kg, mutta mulle on nyt rv21 mennessä tullut vaan kolme kiloa. Lääkäri sanoi viime neuvolakäynnillä, että vauva tuo kaikenkaikkiaan kuutisen kiloa, joten mun ois hyvä pysyä alle kymmenen kilon totaalinousussa.

Takaisin