Ensimmäistä täälläkin. Oon 29 v, maaliskuus täytän pyöreitä. Haave oli tulla äitiks kolmekymppisenä, se nyt siis toteutuu. Mies on 26v, ja hänellä on kaks poikaa ennestään. Raskaus ajasta tekee se jonkun verran haastavaa että asumme vielä eri paikkakunnalla (192km välimatkaa). Toukokuussa vasta saman katon alle kun jään töistä kesälomalle ja sen jälkee äippälomalle, eli muutan takaisin kotiseuduille missä mies on jo työhommissa.
Mies on ihanasti läsnä päivittäin, kyselee vointeja. Mutta välillä tuntuu että vois se toukokuu tulla nopeemminkin. Yksinäistähän se on, kun tukiverkosto/perheeni asuu kotiseudulla, ja ite noin kaukana. Pitkään yksin koirien kans eläneenä ja pärjänneenä tämä seurustelu ja perheen perustaminen muuttaa elämääni aika tavalla. Olen valmis siihen, muuta täs odottanutkaan. Mutta työtä tässä henkisellä tasolla on eessä aika kovasti. Täytyy kyllä sanoa että on ihana tunne 6v yksinolon jälkeen kun mies huolehtii ja jakaa vastuuta, ettei kaikessa tarvikaan pärjätä ihan yksin.
Mut rupeehan tämä oleen aika ihanaa jo pikku hiljaa ku vatta rupee näkyy. Liikkeitä en vielä tunne. Pahoinvointi oli aika kokonaisvaltaista aina tammikuun ekoille viikoille asti, että juuri ja juuri jaksoi töissä käydä,mutta muuten meni sohvalla maaten ja nukkuen loput päivästä. Oksentaa ei oo tarvinu, mut närästys on ollu hedelmöittymisestä asti seuralainen, ja lääkkeillä saa sen pidettyä juuri ja juuri hallinassa mut sit on vaan ylämahas muuten vaan inhottava olo koko hereillä olo ajan. Nyt kuitenkin jo fyysisesti jaksaa vihdoin touhuta, mitä ny kaikki lihakset on kadonnut ku ei oo 3kk pystyny ku koirat kävelyttää, saleilut ja jumpat saanut unohtaa. Elämä siis voiton puolella. Vielä kun kunnolla tajuais että mikä siellä mahassa kasvaa, käsittämätöntä vielä.
Sisaruksillani on jo lapsia joten vanhemmilleni tämä on jo 8. lapsenlapsi, mutta silti niin odotettu, koska on mulle se ensimmäinen.