Esikoista odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dino
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tullut painoa jo 10 kg, nyt on 22. raskausviikko. Lähtötilanne oli 50kg/170cm. Itestäni kuulostaa todella suurelta, mutta neuvolassa on sanottu vain että kivasti nousee. o_O

Miulle oli aloituspaino 60kg/169cm, jossain vaiheessa noussut sinne noin 65 kiloon ja nyt taas tippunut noin 63 kiloon. Rv 22+3

Mulla on alusta tähän päivään tippunut painoa 5 kiloa. Neuvolassa kehuttu, kun ei ole painoa tullut lisää, kun mulla on tätä ylipainoa niin runsaasti. eli nyt on menossa 20+5.

ja ihmettelen miten paino on tippunut kun syön kun hevonen, mutta taitaa tuo painonlasku ja nousu olla aika yksilöllistä.

Miul MiluT86 aika samois tuo lähtötilanne, nyt on kilo tullu lisää. Jossain vaihees oli tippunutkin.. Nyt on karkit maistunu ;)

Viimeksi kun kävin neuvolan vaa'alla oli tullut kolme kiloa, viikot silloin 18+2. Kotona en oo punninnut. Lähtötilanne lievä ylipaino, 165/73. Ei tuota oo mitenkään neuvolassa kommentoitu.

Mullakin varmaan tullu joku 5-7kg lisää tähän 22+2 mennessä, riippuen vähän vaa'asta ja päivästä. Kuulemma ihan normaali nousu neuvolan mukaan. :)

Me käytiin eilen rakenneultrassa, ja sen mukaan oikein hyvin kehittynyt, pitkäjalkainen tyttö tulossa! :) ei ole sitten kyllä ainakaan minuun tullut, onneks persjalkasuus ei näköjään periydy yhtä vahvasti kuin isän jalkapalloilijan pitkät kintut <3

Mä olin ennen raskautta 166/68, mutta alkuraskaudessa paino tippui pahoinvoinnin takia 6-7kg. Nyt sitten olen kuronut takaisin, eli jotakuinkin 68kg ja rv22+6. Kauhea ruokahalu koko ajan :happy:!

Oon huomiseen asti vielä 23v, laskettuaika heinäkuun 22 päivä. :) Tällähetkellä viikkoja 20+4 ja maha on jo valtava!
Miehen kanssa ollaan tosi onnellisia tästä tulevasta pikkumiehestä, etenki ku taustalla on yksi keskenmeno.
Opiskelen vielä ja tarkoitus on valmistua toukokuussa, jonka jälkeen saa jäähä nauttimaan mammalomasta. ;)

Noo...Neuvolassa sanottiin että 300g/viikko ois semmonen keskimääränen sopiva painonnousu. Mullahan oli sitten viimeks noussu paino 700g/viikko. :D On kyllä ruoka maistunutkin. Th vaan totes, että no eipä tuo haittaa kunhan en oo sitä herkuilla hankkinu. No, vähän ehkä herkutellukin, mutta totuuden nimissä oon vaan kasvattanu ruokahalua niin että annoskoot normaalissa ruoassa on kasvanu huomattavasti. Yritän nyt joka tapauksessa pitää nuo herkut minimissä ettei nyt mitään jättivauvaa tuu kasvatettua, mutta koska oon aina ollu normaalipainon alarajoilla niin en nyt kauheesti oo tuosta painon noususta huolissaan.

Mimoza, kirppareilta voi tosiaankin tehdä ihania löytöjä. :)

Miulla ei oo kyllä tota painoa nyt seurattu yhtään, kun oon täällä osastolla ollu :eek:. Mut ei kai siin mitää hälyyttävää muutosta olekaan sit kai...

Täällä ihan nyt kyllä rytmit sekasin... :( Tuntuu että suurin osa vuorokaudesta menee ihan vaan nukkuessa... :( Herään vaan syömään aina 5h välein :D

Hb ollut koko ajan matalalla, mut viime viikolla todettiin myös kilpirauhasen vajaatoiminta.. Perjantaina aloitettiin lääkitys, tekis kohta mieli kohta napata tripla annos että vähän piristyis ;)

Painosta, alkupaino on ollut 61kg/165cm (joulukuussa käväs alimmillaan siinä 53-54kg ku oli sen verran ihanat alkupahoinvoinnit... 12/2014 ehti olla myös 2 ultraa ja vasta 1/2015 oli eka neuvola, johon olin saanu painon jo tohon 60kg:hen) ja nyt siis viikkoja 23+0 ja painoa 68,5kg. On kyllä vähän väliä niin rankat turvotukset ettei mitään rajaa, mutta saas nähä miten toi kilpirauhasen vajaatoimintaan aloitettu lääkitys sitten painoon ja muuhun vaikuttaa, vai vaikuttaako mihinkään..?

Mulla on tähän mennessä ollu 4 ultraa ja 4 neuvolaa, seuraava ultra 19pv., eliii abaut viikon päästä .. Ultra ja neuvola molemmat kk:den välein, ja ajat ajoitettu niin että aina 2.vkn välein on neuvola, 2 vk.a eteenpäin uä jne...

Mutta joudun pistämään tuota verenohennus lääkitystä (Klexanea) niin Hb:n halutaan tsekkaa aina 2.vkn. välein että jos yks kaks "romahtaa" ettei oo mitään sisäistä verenvuotoa.. on ollu annoksen kanssa jatkuvaa titrausta, kun meinaa sitten esim. nenä vuotaa verta jatkuvasti... :( ja siihen päälle tuo jatkuva supistelu...

Nyt ompi menossa ihan järkyttävät sokerikarkelot poitsulla! :D Potkii niin että... :) se on kyllä ihana tunne ♡

Miks sie sitä klexanee joudut pistää vai liittyyks tähä kaikkeen veritulppa vaaraki viel?

Noo...Neuvolassa sanottiin että 300g/viikko ois semmonen keskimääränen sopiva painonnousu. Mullahan oli sitten viimeks noussu paino 700g/viikko. :D On kyllä ruoka maistunutkin. Th vaan totes, että no eipä tuo haittaa kunhan en oo sitä herkuilla hankkinu. No, vähän ehkä herkutellukin, mutta totuuden nimissä oon vaan kasvattanu ruokahalua niin että annoskoot normaalissa ruoassa on kasvanu huomattavasti. Yritän nyt joka tapauksessa pitää nuo herkut minimissä ettei nyt mitään jättivauvaa tuu kasvatettua, mutta koska oon aina ollu normaalipainon alarajoilla niin en nyt kauheesti oo tuosta painon noususta huolissaan.

Mimoza, kirppareilta voi tosiaankin tehdä ihania löytöjä. :)
300g/viikko tuntuu tosi matalalta painonnousulta, kun varmaan aika moni alkaa kerryttää painoa vasta rv15 jälkeen (tällöinhän 300g:aa viikossa tarkoittaisi alta 8kg:n painonnousua yhteensä). Mä olen katsonut, että mullakin tulee semmoiset 600-800g viikossa lisää. Tavoite olis pysyä alta 75kg, mutta mahtaakohan onnistua :grin.

Muokattu viimeksi:
Miks sie sitä klexanee joudut pistää vai liittyyks tähä kaikkeen veritulppa vaaraki viel?
Syyskuussa satutin itseni, ja sain "keuhkoruhje vamman" =mustelma keuhkoissa , ja LUULTAVASTI sen seurauksena 3 keuhkoinfarktia siihen perään, koska mitään muuta selittävää ei ole tuohon löytynyt.. Ja kaikki tutkimukset on vedetty nyt jäihin raskauden vuoksi (kun esimerkiksi niiden keuhkoinfarktien jälkeen etsittiin perinnöllisiä geenitekijöitä, Jotka altistaa veritulpille, ja esim sellainen kun "perintötekijä 8" löydettiin koholla, ja sit sitä olisivat halunneet ihmetellä enemmän, niin ei voida raskaana ollessa tutkia koska raskaana olevilla tuo sama Arvo lähes Kaikilla koholla...) ja niiden keuhkoinfarktien jälkeen olis pitänyt syödä verenohennuslääkitystä 6kk, ja tämä vaihdettiin sitten tuohon Klexaneen... jota pistelen nyt raskauden läpi, ja kyllä, raskaus vielä itsessään lisää tuota verotulppariskiä.

Mikä annos sulla Nannariina on Klexanea ja kuinka usein veri + muut kontrollit (esim. Äitipolilla)?

Takaisin