Ensimmäinen neuvolakäynti

Mä UNOHDIN tänään soittaa neuvolaan. Miten on mahdollista vaikka ajatukset masussa taukoamatta.. :D
 
Neuvola aika 2.12, ja ei o silloin ultraa, ultra on viikoilla 11-12 (kuten useimmissa paikoissa)
 
Mulle sanottii et ekal neuvola kerral ei ultrata :eek: ja ultran pitää olla sillon 12 viikoil.. Ei saa olla aikasemmin eikä myöhemmin :confused:
 
Ei meilläkään ultrata neuvolassa ollenkaan, ainoat ultrat n.12 ja 22 viikoil :)
 
Useimmiten ekalla neuvolakäynnillä ei ultrata, ei kuulu normaaliin neuvolaohjelmaan. Tietty jos on jotain poikkeavaa, niin varmasti sillon kattovat, ja on tosiaan paikkakuntakohtaista. Kunnallinen ultra on se ns. np-ultra joka on n.11-13 viikolla. Mulla ekassa raskaudessa ultrattiin ekalla käynnillä kun erikseen pyysin ja sanoin tätskälle, että luulin ultrattavan :rolleyes: Meidän neuvolassa on siis ultrakone, mutta ei tosiaan normaalisti terkkarit ultraa. Lääkäri on kyllä mooooonet kerrat, kun ei jaksa dopplerilla ettiä sydänääniä :grin
 
Voi kun meinkin neuvolas oli ultra.... Mut ei ni ei. Eli kahdesti pääsee isoon sairaalaan ultrattavaks, ellei oo jotai erityistä.
 
ainaki 2013 kun odotin esikoista niin ultrattiin..nyt jännittää senkin takia kun paikka on vaihtunu toisaalle...kaikkia sitä saaki jännittää..:wink
 
Katariina, nykyään pitää ilmottautua kela- kortilla sinne neuvolaan. Pieni sokkelo kun siellä ultrassa kävin :D
 
Täällä nla. 28.päivä kuluvaa kuuta ja silloin olisi viikkoja 7+0.

Muistaakseni, kun kuopusta odotin niin tännekkin neuvolaan saapui ultra juuri ollessani loppumetreillä raskausviikoilla. Silloin pääsin olemaan koekaniinina, kun ei oikein tiedetty, että missä pojan pää ja peppu ovat ja epäiltiin pt:a.
Mutta en usko, että käyttävät ultraa nyt muuhun, kuin juuri tuollaisiin hieman epäselviin tilanteisiin, joten täytyy myös odotella sinne rv 12 paikkeille.

Muistan kuinka oikein liikutuin kyyneliin ensimmäisessä ultrassa, kun nähtiin tulokas niin selvästi ja saatiin ihania ultrakuvia kotiinkin :love017 Oli nimittäi keskimmäisestä lapsesta vierähtänyt aikaa ja pelit ja rensselit hieman muuttuneet :D
 
Täällä pitäs jaksaa odottaa vielä viikko ja pari päivää ekaan neuvolaan. Menispä aika nopsaa :)
 
Minäkin sain varatuksi neuvolan 28.11 ja silloin minulla 8+ viikko. Toi ultrassa käyminen riippuu täysin neuvolasta. Mulle sanottiin, että ultrataan ekassa neuvolassa, vaikka en kysynyt edes asiasta. Ohjeeksi annettiin, että pitää olla 4 tuntia pissaamatta, en muista kyllä että minkä takia. Viime raskaudessa ultrattiin myös (sama terkkari) ekalla käynnillä (silloin viikkoja oli 9+) ja ekassa lääkärin tarkastuksessa myös, vaikka ei ollut mitään ongelmaa taustalla. Sitä en kyllä muista, että ultrattiinko alakautta vai mahan päältä. Eli kannattaa kysyä, että ultrataanko myös neuvolassa?
Kyllä tuntuu vaikealle odottaa kaksi viikkoa, kun on vaan niin epätodellinen olo oireiden puolesta. Mies kyllä sanoi, että samaa valittelin viime raskaudessa. Täytyy vaan pysyä nyt positiivisena. :)
 
Mäkin kysyin pitääkö olla pissaamatta niin sanoi ettei tartte välttämättä .
 
Joyhanna pitää olla pissaamatta koska ne ottaa aina ne pissan pikatestit neuvolassa ja silloin ei oo pissa laimeeta.
Muistaakseni ekan neuvolakäynnin systeemit ne lähetti veilä labraan(pois suljetaan siis virtsassa näkyvät sukupuoli taudit)
 
Mäkin sain tänään varattua ekan neuvolan, se olis 2.12.
Sillon ois viikkoja about 7+3 omien laskujen mukaan (menkoista 9+4). Mulla on paikkakunta vaihtunu sitten viime raskauden, joten yhtään en tiiä tän kunnan käytäntöjä, mutta epäilen että tuskin on ultraa tuolla..
 
Ärsyttävät neuvolan puhelinajat kun aina menee ohi :D en oo siis vieläkään saanu soitettua, tänään viikot 7+0 :)
 
Takaisin
Top