Ensimmäinen neuvolakäynti

Mieki kävin eilen, oli kaikenmaailman lappujen täyttelyitä. Ja seuraava käynti vasta 28.1. Muistaakseni. Enkä todellakkaa ota aamuaikaa, aina suosiolla päivä/iltapäivä. :D oliko teillä muilla minkälainen th? Mie sain kehuja hyvästä hemoglobiinista, 153 :D
 
Mie kävin kans tänään, seuraava aika 9.1., jonne toivovat et mieskin pääsis mukaan, ja torstaina pitäis mennä labraan. Kysy edellisestä keskenmenoja ja kävin sitten itkemään siellä, vissiin tunteet aika pinnassa... :oops:
Ihan mukavan olonen Th muitenkin ja oli opiskelijakin mukana. Ens kerralla ottaa sitten eri henkilö vastaan, kuulemma tapaan molempia, miten löytyy aikoja. Onko muilla sama Th joka kerta?
Nyt vaan odottelen malttamattomana tietoa, koska olis se eka ultra. Pitäis tulla kirje kotiin parin viikon kuluessa, siis parin viikon! Miten sen jaksaa vielä odottaa.
 
Meillä oli neuvolassa oikein mukava sijainen, joka osasi kertoa että seuraavalla kerralla on eri sijainen.. heh. Kunhan löydettäis soppeli kämppä niin muutto olis myöskin suunnitelmissa, joten en tiedä vaihdutaanko sitten ihan eri neuvolaankin alueen mukaan. :)

Me käytiin perjantaina neuvolassa ja ultra-aika tuli heti maanantaina postissa, toivottavasti sinäkään et joudu kauaa odottelemaan!
 
Täällä oli tänään neuvola ja tosiaan meidän neuvolatätikin sijaistaa varsinaista neuvolatätiä, kun se tekee osa-aikaista, mutta tosiaan sanoi että ajat tulee nyt sitten olemaan hänelle, että ei onneksi tartte useamman luona käydä. Minulla ei kyllä menny siellä kun vajaa tunti ja ihmettelenki ku piti varata se puoltoista. En sitten menny kuitekaan enää töihin takas ku olin ilmottanu etten tule.
Ultra-ajan sain 5.1, siis se niskapoimu-ultra. Mutta ymmärsin että lääkärissä ens viikolla vissiin ultraavat, kun ainakin puhui että saattaa muuttua sitten laskettu aika ja jos viikot heittää paljonkin arvioidusta ni sitten olla yhteydessä ni saadaan noi ultra-ajat uusiksi. En vaan tajunnu kysyä sitä että ultraako se nyt sitten...
 
Meillä on tän viikon perjantaina eka neuvola. Onneks on tuttu th, se on kyllä ihana tyyppi. Jotenkin niin maanläheinen ja viisas :)
 
Neuvolassa käyty! Ihan kiva nuori nainen otti vastaan. Tosin ensi vuonna vaihtuukin heti hoitaja, saas nähdä millainen täti siellä odottaa. Maanantaina menen seulontaverikokeisiin ja samalla testataan pyynnöstäni virsatietulehdus ja klamydia ( kesällä oli ylimääräisiä vuotoja). Lääkäriajan sain 23.12. Ultra- aikaa pääsen soittelemaan vasta klo 12, se pitäisi pystyä tekemään töissä salaa.
 
Meillä ollaan oltu kamalan epäileväisiä tämän raskauden suhteen, kun yritetty jo kolme vuotta tuloksetta. Nytkö se on siis todellista? Olen kerännyt voimia soittaa neuvolaan kun viikkoja nyt 7+3 sain soitettua ja ups..sain ajan jo heti huomiselle aamulle! Tuli kamalan nopeasti, mutta nyt ajattelen vain, että josko sitä vihdoin tajuaa asioiden todellisen laidan :D
 
Tsemppiä KataKoo huomiseen ultraan :)

Muoks. Eiku siis neuvolaan! :D toivottavasti pääsisit kurkkaamaan ultralla kans :)
 
Neuvolareissu takana, eipä siellä mitään uutta tullut, kun edellisessä keskenmenneessä raskaudessa kerkesin jo kertaalleen käydä ne samat jutut kuulemassa. Oli oikein mukava kokenut terkkari, hänellä oli myös opiskelija mukanaan. Poikkeuksellisesti saan kutsun odottelun sijaan itse soitella ensi viikolla np-ultra-aikaa, kun joulun pyhien ja pienen lomareissun takia jää tasan kaksi vaihtoehtoista päivää, joista jompaankumpaan ultra pitäisi saada mahdutettua.
 
Ensimmäisessä neuvolassa käyty :) Oikein oli mukava nainen ja ainakin mies sai hyvin infoa mitä en ole itse hänelle tajunnut kertoa. Hemoglobiini oli 144 eli ei ainakaan väsymys johdu siitä että olisi alhainen. Mieheltä otettiin myös verenpaine ja hemoglobiini mikä oli kiva niin en ollut ainoa tutkittava. Ultraa ei saatu ennen joulua, se on 30.12. Ei vaan millään jaksaisi odottaa vaikka varhaisultra olikin vasta muutama viikko sitten. Varhaisultran LA arviosta huolimatta la laskettiin menkoista eikä sitä lähdetty muuttamaan vasta kun np-ultran jälkeen jos heittää enemmänkin kuin pari päivää.

Anna ja 8+5 :)
 
Ultra- ajan sain varattua. :) Juuri ja juuri ennen joulua, eli 23.12 ja vasta klo 18.00 jälkeen. :) Oon niin iloinen että päästään jouluna kertomaan kaikille ja antamaan isovanhemmille ultrakuvat lahjaksi. :)
Ja tuosta hemoglobiinista, mulla se oli 122. Ei mikään huippu hyvä siis, mutta en yllättynyt, kun joskus se on ollut peräti 117. Ei antanut vielä rautalisää.
 
Ensimmäinen neuvolakäynti takana ja jäi ihana fiilis. Kuultiin mieheni kanssa sydänäänet, enkä yhtään ollut varautunut, että niitä kuunnellaan! Kyyneleet silmissä kuunneltiin pienen sykkeen jumputusta. Herkkä hetki ♡ Nyt uskaltaa nauttia odotuksesta, kun tietää, että siellä pieni kasvaa.. :) viikkoja siis 9+2
 
Täälläkin oli eka neuvolakäynti tänään aamulla, kaikki ok siellä ja ihan kiva täti oli :) sydänääniä yritettiin kuunnella mut oli niin vanhanaikaiset laitteet niin ei kuultu :/
 
Minä oon jo vaivannut neuvolan tätejä riesaksi asti...:D

Mullahan menkkojen mukaan ois pitänyt olla laskettu aika kesäkuun puolen välin kieppeillä. Testi plussasi vasta 2vkoa sen jälkeen kun menkat oli jääneet tulematta. Mielessä tietenki pörräs ajatuksia tuulimunasta ym:sta ja soittelin hermona neuvolaan, että pitää saada mielenrauha tilanteesta... Varattiin sit aika testin plussaamisen mukaan laskettu neuvola-aika viikoille 6+4, jotta saatiin varmistettua raskauden kesto. Meillä on neuvolassa oma ultralaite.:) Ultrassa näkyikin sitten kahdet sydänäänet erillisissä pussukoissaan...:O
Eka virallinen neuvolakäynti oli viikoilla 8+3 ja silloinkin näkyi kummankin vauvan sydänäänet. Sain tuolla reissulla neuvolavihon ja ajan labraan verikokeisiin ja pissanäytettä viemään.
Viime viikolla laittelin neuvolaan stressiahistusviestiä, kun on niin repiviä kipuja mahassa ja kivuttomia supistuksia on jo nyt. Neuvolantäti lupasi ajan 10.12 aamulle, niin katsotaan sitten tilannetta. Voi toki olla ihan liitos- ja kasvukipujakin, kun maha kasvaa niin vauhdilla... Nyt on viikkoja 10+3. Oon ehkä nyt hankala asiakas, mutta mielellään hyödynnän ku neuvola on naapurissa ja siellä oma ultra on. Alkaa ahdistamaan, jos itsekseen asioita vatvoo..:sad001
Niskapoimu-ultra on sitten 19.12.
 
Älä Faada stressaa, sitä varten neuvolat ovat että sieltä saa apua ja juttukaveria :) rohkeasti vaan olet yhteydessä sinne aina kun sille tuntuu!
 
Itselläni perjantaina eka neuvola ja meinaa vähän jänskättää. Viikkoja tuolloin 10+1. Ois kiva jos sydänäänet kuunneltaisiin :) sit vaan toivoa, että ultraan pääsis ennen joulua, ni sais kertoa läheisille uutisia. Vielä ei olla kerrottu, vaikka mieli tehny. Maha vaan niin turvoksissa, ettei tää kauaa ees salassa pysy.
Onneks nyt ei oo ollu niin etovaa oloa, ku joku viikko sit. Mut nälkä on vähän väliä ja mieluummin suolaista syötävää taikka hedelmiä syön. Makeaa ei tee mieli juuri ollenkaan, ihan outo tunne
 
Takaisin
Top