Ensimmäinen neuvolakäynti

Viikko ekaan neuvolaan ja sen jälkeen pääsen varaamaan ekaa ultraa. Toivottavasti kerkeen ennen joulua :)
 
Meidän neuvolassa ei ultrata eka käynnillä, dopplerilla kokeillaan vaan josko sydänäänet kuuluisi. Eka ultra on sitte vasta nt-ultra!

Mulla oli mies mukana eka raskauden neuvoloissa ja kyllä harkitaan lähteekö nyt mukaan...ei kauheesti miehelle puhuttu ja oltiin pikemminkin kummissaan kun hän oli ylipäätään mukana...outoa, ihan yhtä paljonhan asia miestä koskettaa!
 
Tänään aamulla oli ensimmäinen neuvola. Ihanaa kun on sama neuvolatäti kuin esikoista odottaessa :)
Isukki ei nyt näihin neuvoloihin lähde mukaan, oli siis esikoista odottaessa miltei jokaisessa mukana. Esikoinen jäi isän kanssa kotiin nukkumaan kun lähdin neuvolaan, isukki sairaana.
Menin vanhasta tottumuksesta suoraan vessaan jättämään pissanäytteen, ihan turhaan.. on siirretty labraan ja neuvolatäti kertoi että jossain vaiheessa tulevaisuudessa kaikki mittaukset tehdään itse (painon seuranta, hemoglobiini, rr jne).. muutenkin kuulemma kiristävät aikatauluja jne. :angryfire
Niin ei meilläkään neuvolassa ultrata, se on sitten kättärillä n. rv12. Ja nyt lähettävät ajan meille kotiin kun saavat neuvolasta tiedot jne. Meillähän rv12 on juurikin jouluviikolla.. Ainiin neuvolassa tietokone sanoi LA olevan 6.7 ja kiekosta katottuna 7.7.. äitiyskortissa on siis nyt 6.7 LA, mutta itse pidän sitä 7.7 :) Nyt sit odotellaan aikaa ultraan!
 
Minä en ole vielä saanut aikaseksi soitella neuvolaan vaikka rv onkin jo 8+1 mutta maanantaina soittelen aikaa ja se on varma se... Sitten voikin alkaa varailemaan ultra aikaa, jonka toivon saavani ennen joulua koska olemme ajatelleet että tämä julkistetaan lapsille vasta jouluna kun rv 12 täynnä ja ultrassa on käyty... Eli tavallaan joululahja. :)
 
Mä varasin neuvolan heti kun plussasin, viime menkkojen perusteella vkolla 5 ollaan nyt. Eka neuvola on joulukuun puolessa välissä. Heti neuvolatäti neuvoi puhelimessa että pitää käydä THL:n sivuilta katsomassa vältettävät ruoka-aineet, esikoisen kohdalla sain ne vasta ekassa neuvolassa.

Jännityksellä odottelen joulukuuta, menisipä aika nopeasti ja kaikki hyvin.
 
Mie sain tännään aikaseks varata ekan neuvolan, 1.12 on eka ja sillon viikkoja 8+3. Sano että 1,5h mennee käynnillä.. mitä ihmettelenkkii aika paljon, ku viimeks ollu raskaana 5kk sitte, että miten niin pitkään mennee. No sittenpä sen näkkee :)toivottavasti sais ultranki ennen joulua ku jouluks mennään joensuuhun.
 
Miullakin enää alle viikko ekaan neuvolaan! Tänään 8+5. Kiva, että tulee ennen joulua (toivon mukaan) toi 12 viikkoa täyteen.
 
ensimmäinem neuvola käynti takana, ihana täti !!! se on ollu mun miehen neuvolatätinä ku on tullu maailmaan! ja muittenkin sen sisarusten.. :) että pienet on piirit :D lappuja ja lippuja tuli, otettiin verenpaineet ja hemoglobiini.. normaalilta näytti:) puhuttii kummankin vanhempien ja sisaruksien sairauksista.. joten piitkä lista löyty.. sokerirasitus tulee sit millo ikinä se tehäänkään vaikka oon normaalipainonen mutta sukurasite :) sit on joku neuvolalääkäri 16.12 sitte kuunnellaan se sydämensyke :) ja ultra todnäk. joulun jälkeen.. koska ei tehä niit kromosomi testejä nii ei niin tarkkaa ajankohta.. huomenna siis varaan ultran.. ja keväälle käski hammaslääkärin tilata nii sitte seki tulossa :) kyllä meinas itku tulla ku oli aika sieltä lähtee... sai niin avoimesti puhua asioista..
 
Mulla kans eilen eka neuvola (8+4), onneks oli sama ihana neuvolan täti joka oli esikoistakin odottaessa :)
Kaikki oli ok, ja parastahan tässä oli se kun sai ajan ekaan ultraan.. 22.12 on vaan niin pirun kaukana.. :)
 
Mulla on eka neuvola vasta ensi keskiviikkona, silloin jo 9+2. Toivottavasti saan ultran ennen joulua...22.12. on tasan 12+0. Ahdistaa epätietous. :sad001
 
Mulla oli jo eka neuvola ja siellä ei ollut oikeestaan mitään erikoista. Tänään kävin seulontaa varten verikokeissa. Tästä tää taas lähtee.
 
Eka neuvola 17.12. jolloin n 8+5 neuvolan mukaan. Ite oletan, että ollaan vasta viikolla 7+jotain sillon. Neuvoivat myös heti aikaa varatessa, että varaa samantien aika ultraan.
Jännä lukea eri paikkakuntien erilaisesta toimintatavasta.
 
Mulla oli ensimmäinen neuvolakäynti viikko sitten, jolloin oli rv 8+1. Eka ultra on 16.12. jolloin rv 11+5 :)
 
Minulla olisi huomenna eka neuvola..hieman jänskättää. Puhelimessa oli tosi kivan kuulonen neuvolatäti, mutta en kyllä nyt sitten sille saanu aikaa, niin hieman kauhunsekaisin fiiliksin odottelen kun ei noista tän alueen terkkareista ole mitään tietoa. Työn puolesta tunnenkin sitten kaupungin toisella puolen olevia ja niille voisin vaikka kenelle mennä..
Mutta tällä alueella on kai aika lailla vaihtunu noita, että vissiin suht nuoria on..
 
Miullaki huomenna eka neuvola, en malttaisi oottaa :smiley-bounce013
No, yöksi töihin, nii nopeesti se menee. Täytyy laittaa kello huomenna soimaan, et jaksaa herätä, aika olis 14.15.
 
Takaisin
Top