Ensimmäinen neuvolakäynti

Keskusneuvolassa, juu. Huolestuttaa vaan niin kamalasti et jos kaikki ei olekaan hyvin tai menee kesken. :sad001 Tuntuu inhottavalta odottaa.
 
joo vähä sama tunne kummiski takama et jos memnee kesken ku kummiski niin alussa... mut luottamus kova!
 
yksi asia mietityttäää. kunsanotaan että pitää varmistaa raskaus ? oiskoha verikokeilla vai täh?mitem se onnistuu?pitääkö itekseee käydä tk:ssa ? vai ekassa neuvolassa?
 
Tampere ei ainakaan varmistele verikokeilla ellei oo epäselvyyttä. Mulla ekassa neuvolassa ei kyllä otettu mitään rtestiä pissastakaan(tai mistä Mä sitä tiiän ku ei siinä vieressä ite ollu) mutta kyllä se teekkari päällisin puolin kokeili kohdun seudun. Kyllä siellä 10 viikon verikokeessa selviää = sikiö seulonta
 
Varasin tänään ekan neuvolan ja lääkärin. :) 26.11 ja 27.11 sain ajat. Onkohan tuolla lääkäri käynnillä sitte ultra?
 
Joo ku se sano että siinä sitten varmistetaan? Tjtkn. Pakko oli töissä soittaa että nään työkalenterin. Ja siks ei voinu kauheasti kysellä, kun piti valita sanansa niin että muut luuli mun varaavan hammaslääkäriä :D
 
Meillä ei sabetti ainakaan tehdä varhaisraskauden ultraa neuvolassa, vain nt- ja rakenneultrat ja nekin on yksityistetty muualle. Neuvolassa ei siis ole edes ultrausmahdollisuutta vaikka lääkärikäyntejä onkin. Näin ainakin siis tässä tampereen vieressä ja tampereellakin kuulema. Eli älä liikaa pety jos ei ultratakkaan :sad001
 
Mulla on se eka meidän lähi neuvolassa ja se lääkäri keskus neuvolassa :) saa nähdä. Mutta kiitti kun huomautit. Muutenhan oisin pettyny varmasti. Toivottavasti ultraisi, sattuisi nimittäin miehen syntymäpäivälle :)
 
Mä soitin tänään ajan. Sain sen ti 25.11, jolloin toivottavasti vielä olen 8+5. Tuntuu, että aika myöhään menee. Neukkis sanoi jotenkin siihen suuntaan, et se varailee ne ultra-ajat ja lääkäriajat. Meillä tosi pienellä paikkakunnalla se voi tieten olla mahollistaki, ku kaikki saman katon alla.
 
Mulla oli esikoisella Tampereella ekassa neuvolassa verikokeet ja ekassa lääkärissä sisätutkimus. Ultrat oli erikseen keskusneuvolassa Amurissa. Eikös ne nykyään ole siinä uudessa keskusneuvolassa, joka juuri valmistui. Tänään aamulla tein testin, mutta se näytti vielä negaa. Tosin nyt on vielä aivan liian aikaista positiiviselle testille, mutta en vain jaksanut odottaa :P.
 
Kertsi, mä sain ajan vasta 3.12, jolloin olen viikolla 10.. :confused5 Ihan älyttömän myöhään! Otetaanko ekalla neuvolakäynnillä jotain kokeita ja pitääkö olla syömättä tai pissaamatta? Ei maininnut puhelimessa mitään, enkä tajunnut kysyä kun olin niin jännittynyt.
 
Meillä ei ainakaan kuin enintään hemoglobiini mitataan verestä, mutta ei vaikuta syömiset tai muut.
 
Lyydia: meillä ainakin annettiin ekalla kerralla lähetteet verikokeisiin, jotka käydään sit erikseen otattamassa labrassa. Niissä jotain kokeita sikiöseulontouhin liittyen ja perus sukupuolitaudit katsotaan.
Neuvolassa otetaan se pikavitsatesti jatkossa joka kerta kun käyt, mutta en tiedä otetaanko sitä edes ekalla kerralla, kun ei sillä niin merkitystä ole ihan alussa.
 
Neuvolan täti lähetti lappuja, joissa oli mukana tietoa sikiöseulonnoista. Niissä kehotettiin varaamaan aika labraan ja äitiyspolille ultraa varten. Lähetteistä ei ollut mitään puhetta. Kai ne vois sit varata jo heti. :confused5
 
Minä soittelin myös torstaina neuvolaan ja sain 19.11. Ajan jolloin on rv 8+0 toivottavasti :) arvelin kysyä oisko mahdollista ultrata kun haluisin varmistaa että on oikeeseen kohtaan kiinnittyny. Kun tiedän et jos ultraushuone ei oo varattu niin todennäköisesti ultraavat kun kauniisti pyytää :)
 
Takaisin
Top