Ensimmäinen neuvolakäynti

puffin

Näppärä viestien naputtelija
Toukomammat 2018
Hieman kummallinen olo neuvola-ajan varaamisesta. Hirveän nopeasti pitäisi olla järjestelemässä jotain noinkin konkreettista ja virallista. Olo itsellä on kuitenkin vielä niin varovaisen toiveikas, että tyyppi pysyy matkassa, että tuntuu kummalta soitella ja ilmoitella, että "meille tulisi vauva, saataisiinko aika?" :) Mutta kaipa sitä pitää alkaa ensi viikolla soittelemaan... Hih:)
 
juu:) oon iha pihallla näistä aattelin soittaa sitku oon 5 tai 6 viikolla. nyt siis 4+2 . miten muut? miten kantsis. millaset palvelut teidän paikkakunnilla on. meillä kunnon netti sivut ja siellä kerrottuna kaikki lääkärit ja neuvolat viikottain, ihan super yllättyny olen! ei tartte ite miettiä millon mitäki vaikka kyllähäm ne ekassa neuvolassa kertoo. ja miten se eka neuvola? sain käsityksen että viikoilla 8-10? ja sit eka ultra 12? oonkoha iha väärässä:D uutta ja jännää kaikki
 
Itse soittelin jo tänään neuvola-aikaa (tänään siis 4+2), tosin samalla soittelin esikoiselle 2v neuvola-aikaa. :)
Eka käynti sovittiin neljän viikon päähän eli rv 8, ja ultra tosiaan pitäisi olla silloin rv 12, sitä ootellaan suurella innolla.. :smiley-bounce012
 
Täälläkin yksi neuvolaan soitellut ilmoittautuu! Mulla olis neuvola 25.11. Ihanaa ku sama neuvolatäti ku esikoisestakin(ei kuuluta enää ko. neuvola piiriin) nii ei tarvii kertoa kaikkia hommia uusiks yms.
 
Varasin kans tänään neuvolan ja eka käynti olis 2.11. Jotenkin konkretisoituu tää odotus, kun alkaa hoitaa asioita, vaikka tuntuu edelleen aika epätodelliselta.
 
Muokattu viimeksi:
Mun oli tarkoitus soittaa neuvolaan vasta ensi viikolla, mut ajattelin sittenkin yrittää jo tänään päästä läpi. Sain just miehen työvuorot käteeni ja toivon että saisin ajat niin että mieskin pääsee mukaan. Meillä on molemmilla vuorotyöt , minulla onneksi joustavampi kuin miehelläni. Mulla on laskurin mukaan tänään 4+2. Oletteko muuten laskeneet hedelmöittymisen vai kuukautisten mukaan? Kokeilin molempia ja kuukautisten mukaan la olisi vasta 2.8. :eek: Tikuttamalla ajoitin ovulaation olleen 13.10 ja tällä sain tuloksen 6.7.
 
mie oon vähän kahen vaiheilla soitanko jo tällä vai vasta ens viikolla.. En osaa päättää :D
 
Lyydia
laitoitko varrmasti oikean kuukauden kun laskit LA kuukautisten mukaan? :) jos la on 2.8. Niin kaiken järjen mukaan sinulla olisi pitänyt olla kuukautiset parin viikon sisällä? :)
 
En välttämättä laittanut. :D Nyt soitin neuvolaan ja siellä laskettiin sama aika kuin mitä oli saanut laskurilla ovulaation mukaan. Eli 6.7 ja nyt on viikkoja 4+2. :) Sain ajan neuvolaan vasta viikolle kymmenen, eli 3.12. Tulee pitkä aika. Ultraa ei voinut vielä varata.
 
Mie ajattelin et kannattaa varata toi neuvola mahd. ajoissa, nii saa suuremmalla todennäköisyydellä itselleen sopivan ajan.
 
Minäki varasin ekan neuvola-ajan, 5.12 asti pitäisi jaksaa odottaa.. oman laskun mukaan La 7.7 mut neuvolatädin mukaan 9.7. Ihanaa ja jännää kun 5 vuotta edellisestä odotuksesta :)
 
Ilmeisen paljon tuntuvat vaihtelevan paikkakunnittain, että millä viikolla ensimmäinen neuvolakäynti pidetään. Itsellä tälläkin kertaa ensimmäinen käynti tulee viikolle 8 eli 24.11 :)
 
Mä ajattelin soitella ens viikolla neukkuaikaa! Kavereilta on kuullut, että ovat nyt lupailleet, että ajan saa soitosta ihan lähiviikoille, mutta katsotaan. Mun tuurilla en oo menossa sinne vielä pitkään aikaan, saati sitten ultraan :laughing001
 
Hml juu.. :) En kyllä tajuu miksi se ton noin pitkälle laittoi, olis pitänyt älähtää et laita nyt vähän aiemmin. Mut jos siellä on ruuhkaa?? :confused013Toivoin että olisin saanut ultrankin jo pian varattua kun taitaa mennä joulunalusviikolle. Nyt en saa toivuttua etukäteen sopivaa vapaata, eikä mies välttämättä pääse mukaan.
 
mut joululahjana sitten:) mulle sama toi ultra mut jonku verran tartten neuvolan kautta apua jos mahdollista :)
 
varasin tänään neuvolan ja 19.11 oisi jolloin viikot 8+0 eli tosiaan näkyy paikkakuntien välillä eroja olevan.

saiskohan nt-ultran vielä ennen joulua, jolloin vois paljastaa ukeille ja mummoille vauvan tulon.. ❤
 
Mietin kans, et olis kyl ihanaa, kun sais ennen joulua eka ultran, nii ei tarvis sit enää hermoille, et onks siel todella joku...
 
Takaisin
Top