Elokuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TerhiJii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ÄÄÄH! Ressi! Miehen anoppi haluaisi tulla käymään sukulaistyttönsä kanssa jolla on n.2 vuotias poika myös mukana, olen nähnyt tämän sukulaistytön kerran miehen sukulaisen häissä. Ei siinä mitään, siivoasin muutenkin mutta kuulun niihin ihmisiin jotka ahistuu tällaisita tilanteista. Joku tuntematon (Siis minulle) tulee omaan kotiin ja pitäisi olla vieraanvarainen ja sosiaalinen. En todellakaan ole ikinä ollut vieraanvarainen, jos vieraita käy niin tietävät että kahvia pitää itse pyytää kun en itse välttämättä aina muista:D Saatan myös vaikuttaa vihaiselta tai muuten vaan vittumasielta, tai siis niin minulle on sanottu, vaikka en tarkottaisikaan. Perus ilmeeni on varmaan vaan sellainen:D En sitten millään jaksaisi väkinäisesti tutustua kehenkään. Hui kun kuulostampas kamalalle, mutta olen ihmininen joka on varautunut uusiin tuttavuuksiin aina. Ja kyseinen tyttö asuu poikansa kanssa n.200km päässä eikä miehenikään pidä häneen mitään yhteyttä. JA VIELÄ ... Ei ole kivaa kun muutaman tunnin varoitusajalla soitetaan ja ilmoitetaan!!! ÄÄÄÄÄÄÄ!!! Pääsimpäs purkautumaan.

Mie kyllä varmaan sanoisin suoraan etten ole enää oikein kykenevä ottamaan vieraita vastaan tai muu syy tai "syy", varsinkin jos tulee joku ihan uppo-outo tyyppi.

Ja jos on anoppi kyseessä, niin laittaisin miehen asialle ilmoittamaan, ettei nyt ole sopiva hetki vierailulle.. Alkuraskaudesta oli anopin sisko änkeämässä mukaan kylään ja ei innostanut kyllä lainkaan, olin törkeen väsynyt ja huonovointinen.
Mies oli jo ehtinyt luvata puhumatta mulle, soitti sitten äidilleen ja perui koko kyläilyn..

Anteeksi jo etukäteen kevyehkö näsäviisailu...Yosa: Sanoit, että miehen anoppi, eli sinun äitisi? :D Sorryyyy :D Vedä raskauskortti käyttöön ja sano, että hirveesti närästää ja väsyttää ja ahistaa ja pierettää. Kyllähän tuon pienen lapsen äidinkin pitäisi se ymmärtää :D Tsemppiä!

Hahha! Joo AinoS Siis minun anoppi!!! :D Mieheni äiti! Juu eipä auttanut raskauskortti. Sanoin miehelle että en halua, jaksa, kykene... Mieheni vähän loukkaantui että kyllä hänen sukulaiset sitä ja tätä. Vaikka yritin miten selventää ettei oikeasti nyt, niin eihän minun mielipiteellä ollut sitten kerrassaan mitään väliä, ja olikin itkussa pitelemistä. No eihän se auttanut. Ja tänne piti siis tulla anoppi se sukulaisttö ja sen poika. NOH! Ovesta pölähti sen lisäksi sisään: Mieheni kummitäti, appiukko, Anoppi, Tietenkin se sukulaistyttö, ja sen poika, Anopin sisko, ja hänen 2tytärtä!!!!! Kukaan ei siis ilmoittanut mitään että porukkaa tulee lisää tähän meidän pieneen kaksioon!!! Koiran pistin makuuhuoneeseen, niin täällä ei kamalasti sitä tilaa tosiaan ole, 3 kakaraa huutaa ja juoksee ympäriinsä ja kauhea melu muutenkin kun ei kovin hiljainen tuo mieheni suku ole. Että semmonen mukava ja rentouttava tiistai :D

UHHUH Yosa.
On sul ollu päivä :(
Mä olisin varmaan huomauttanut asiasta. Sanonut että olen väsynyt ja että tällaset yllätysvierailut lupaa etukäteen kysymättä on epäkohteliaita ja vielä isommalla porukalla mitä on sanottu.
Mut mä oon tosi tarkka mun kodista. En tykkää yhtään että tänne tulee vieraita joita en oo itse kutsunut, enkä yleensä edes kutsu vieraita .
No hyvää ne varmaan tarkoitti :) Ja sukuaan pitää kai vaan kestää?
Silti sympatiat sulle.

Joo-o. En itse juuri oman suvun kanssa ole tekemisissä. Ja mieheni suku on sellainen että kaikkiin pidetään yhteyttä ja ollaan jotenkin tekemisissä. En minäkään kuudes juurikaan vieraita kutsu, olen myös aika tarkka kodistani. Minunkin mielestäni olisi voinut ilmoittaa. Ja hyväähän ne aina ylensä tarkoittavat :)

Hahha! Joo AinoS Siis minun anoppi!!! :D Mieheni äiti! Juu eipä auttanut raskauskortti. Sanoin miehelle että en halua, jaksa, kykene... Mieheni vähän loukkaantui että kyllä hänen sukulaiset sitä ja tätä. Vaikka yritin miten selventää ettei oikeasti nyt, niin eihän minun mielipiteellä ollut sitten kerrassaan mitään väliä, ja olikin itkussa pitelemistä. No eihän se auttanut. Ja tänne piti siis tulla anoppi se sukulaisttö ja sen poika. NOH! Ovesta pölähti sen lisäksi sisään: Mieheni kummitäti, appiukko, Anoppi, Tietenkin se sukulaistyttö, ja sen poika, Anopin sisko, ja hänen 2tytärtä!!!!! Kukaan ei siis ilmoittanut mitään että porukkaa tulee lisää tähän meidän pieneen kaksioon!!! Koiran pistin makuuhuoneeseen, niin täällä ei kamalasti sitä tilaa tosiaan ole, 3 kakaraa huutaa ja juoksee ympäriinsä ja kauhea melu muutenkin kun ei kovin hiljainen tuo mieheni suku ole. Että semmonen mukava ja rentouttava tiistai :D

Ihankuin olisit elänyt jonkun mun painajaisuneni.... Onneksi meillä ei tuollaista ole :smiley-ashamed004

Mä voin niin kuvitella ton tilanteen Yosa. Inhottavia tommoset vierailut!
Ja sitte helposti tuntee ittesä viel huonoks kun ei haluu vastaanottaa vaikka ois tosi väsyny ja oikeesti ei ois yhtää syytä tuntee niin.

Kohta tosiaa elokuu ohi. Missä tääki kuukaus taas meni???

Yosa :/ :/ uuuh!!! Koita vielä myöhemmin tilanteen ja sun tunteiden rauhoituttua ottaa asia uudelleen puheeksi miehesi kanssa. Tarttet sun miehen tukea näissä asioissa vielä enempi tulevina viikkoina ja kuukausina! Itse olin esikoisen syntymän jälkeen ihan tajuttoman väsynyt ja ki-pe-ä ja meiän kaveripariskunta änkesi väkisin meille kylään, mä makasin yläkerrassa ja mies vei vauvan näytille alas ja se nainen intti vaikka kuinka monta kertaa mun miehelle että eikö he vois ihan pikaiseen käydä mua moikkaa ja mä en suostunut siihen. Ehkä loukkaantuivat, mutta mun mielestä pitäis uskoa, jos kerran sanotaan. Ihme porukkaa sitä voi olla..

Niinpä meitä on moneksi.. Pitää koittaa puhua tuolle miehelle, on vaan niin jääräpää :D

Jahas. Naisen asema nyky yhteiskunnassa vs ennen vanhaan...
Miettikääs eroa. Ennen asuttiin isoissa taloissa maalla, anoppilassa tai oman äidin luona (kumpaakin piti vaan kestää), ja vaikka "isona" sitten tultiin itse emänniksi, siinä oli perheen muut naiset töissä mukana, ruuanlaitto, siivoaminen, lastenhoito ja talon työt jaettiin. Olihan niitä töitä enemmän kun nykyään, mutta mutta...
Nykyään, pitää olla olla pölytöntä ja siistiä, ts. tahratonta, pitää olla järjestys, mielellään kiva sisustus, huonekasvit ja kirjat hyllyssä.Oikeanlaiset kodin vempeleet. Lapsille pitää tehdä itse ruuat mutta töissä pitää käydä, ja lasten pitää tietysti harrastaa aktiivisesti jotain. Koulunkäyntiin pitää osallistua ja laatuaikaa pitää vietää. Mutta, kotiäidiksi ja valtion elätiksi ei sitten saa jäädä vaan ihan oikeisiin töihin on mentävä, mutta hoidathan kuitenkin lapsesi itse kotona, päiväkotiryhmät on nykyään niin suuria ja stressaavia pienelle lapselle. ja tietty kaikki yksin. Koska sillon kun mummo oli pieni vedetkin kannettiin sisälle ja vesi keitettiin padassa, ei nää nykyajan äidit tiedä yhtään mitä oli olla nainen sata vuotta sitten. Onhan ticketin haalari ostettu ensi talveksi ettei lapsesi joudu häpeään huonojen vaatteiden takia...?
Oikeesti tärkeintä olis kai se läsnäolo, rakkaus, ja välittäminen? Mutta yhteiskunta luo aikamoisia paineita äidille.

Huomentaa :) Sori tällanen aamun avaus, mut mua alko tosissaan mietityttämään toi sukulaiset käy ja sukulaiset ei käy. Meillä ne ei käy. Olen edelleen enemmän tekemisissä ex-miehen sukulaisten kanssa kun omien. Joskus kuitenkin miettii miten ihanaa olis jos olis välillä joku joka auttais.

höh.. miksen saa muokattua tota mun tekstiä? Oisin hiukan iloisemmaks koittanu vääntää tota mun sarkasmia. Mut älkää ny vaan si pilatko päiväänne sen takia, ei se oo pahalla kirjoitettu, vaan se on asia jota mä aina välillä mietin issekseen...
Sit pikapika hehkutus: Mä sain Pidee suihkun vessaan eilen <3 Pikkasen helpottaa kakkavaippojen pesua kun saa kakat pideellä pyttyyn. Työkaverin veli (ja työkaveri) tuli sen asentamaan, käytetty, mut ihan uuden näköinen oraksen hana, asennettuna 50€ ja koon 42 villasukat <3
Siunatut miehet. Ihana kun sain apua asiassa joka olis ollu mulle itelle hankala!

Ihan outo juttu, niin ajattelin kirjoittaa. Eli: miun mahanympärys. Miun äitipuoli kävi eilen pitkästä aikaa kylässä ja heti minut nähdessäni hän huudahti, että miten siun maha on noin pieni! No itestäkin maha tuntui eilen tosi pieneltä ja niin tuntui tänäänkin aamusta. Ajattelin, että mittaan huvikseen vatsan ympäryksen ja se oli 98cm (nyt rv 36+1). Sitten kuumeisesti etsin täältä foorumilta, kun muistin, että olen aiemminkin kerran kirjoittanut vatsan ympärysmitan tänne. Löysin sen ja silloin ollut tasan rv 23+0 ja mitta 96cm!!!

SIIIS MITÄ IHMETTÄ! Joko vauva on alkanut lasketumaan, vaikka en oo tuntenut mitään kummallista mahassa? Maha on kylläkin koko raskauden ajan ollut hyvinkin puikulamainen ja pysty (alkaa alhaalta ja jatkuu ihan rintojen alle). Peilistä katsoessa maha näyttää samanlaiselta kuin ennenkin, mutta vaan pieneltä. Ei kait se maha ala pienenemään loppua kohti :D Onko muilla vastaavaa?

Menna, esikoisen kanssa mulla oli mielestäni pieni maha ihan loppuun saakka, siis verraten kun näkee isojakin. En oo ite kuitenkaan kauhean pitkä (169cm), lyhyt selkä, tosin en oo mikään kaponen, ylipainoa on reippaasti, mutta silti vauvamasu erottuu selvästi "pullamahasta" ;) en ikinä mitannut ympärysmittaa kylläkään, mutta kyllä se vauva voi olla niin eri asennoissa siellä kohdussa eri mittauskertoina, ettei se ehkä kerro koko totuutta. Vrt selkä sun selkään päin tai sitten "ulospäin". Kuvittelisin, että vauvan laskeuduttua olis hankala kävellä normaalisti, kun vauvan pää on jalkojen välissä. En muista oliko esikoisen kanssa sellaista tunnetta kylläkään..

Yosa ja Kuudes, totta molemmat puolet. Minä kuulun niihin, jotka harvoin toivoo ketään kylään ja on tarkka omasta yksityisyydestä. Toisaalta toivon usein, että olisin enemmän avoin ja pitäisin yhteyttä enemmän mm. mieheni sukulaisiin ja jaksaisin olla aidosti kiinnostunut heistä.

Viittasit Kuudes länsimaiseen hyvinvointiin ja turhamaisuuteen. Suosittelen katsottavaksi dokumentin äideistä, syntymästä ja köyhyydestä kolmessa eri maassa: http://areena.yle.fi/tv/1720404 . Tätä dokkaria suositteli mun oma neuvolantäti! Tarina on surullinen, mutta antaa ainakin hetkeksi tunteen siitä, miten pirun hyvin meillä on aisat täällä Suomessa!

Menna: kumma juttu! Soita tänään neuvolaan ja kysy sieltä!

Munkin maha on muuttanut muotaan... Eilen huomasin, että se on tosta keskeltä nyt jotenkin litteä, kun aiemmin oli ihan pyöreä..? Muutenkin tuntuu, että vauva olisi nyt jotenkin taaempana, ennen oli aina tossa ihan nahan alla ja ranka ja liikkeet tuntui ja näkyi selkeästi, nyt tuntuu että maha on päältä ihan pehmeä ja vauva jossain "hukassa"? Liikkeet kuitenkin tuntuu kun häntä vähän tökkii, mut onko kellään kokemusta tai tietoa, että onko vauva vaan tosiaan vaihtanut paikkaa tai asentoa ja sen takia mahan muoto muuttunut ja maha päältä pehmennyt..?

Hannatuuli: joo en usko, että laskeutumisesta on kyse, koska kävely sujuu ihan helposti eikä tunnu oudolta. Hassua, että neuvoloiden mukaan vauva on ollut raivotarjonnassa jo varmaan kuukauden verran ja en ole huomannut, että se olisi vaihtanut eri asentoon. Tunnustellessa vauva on edelleen samassa kohti kuin ennenkin.

Kippu: ei minua niin paljon huolestuta tämä maha, että soittaisin vielä tästä neuvolaan :) Sf-mitta on kuitenkin viikko viikolta kasvanut tasaisesti ja tänään huvikseen itse hyvin tieteellisesti mittasin sen ja sain viime neuvolaan verrattuna isomman luvun.. Ehkä miun maha vaan on jotenkin tosi puikula ja pysty ja lisämitta tulee korkeussuunnassa eikä leveyssuunnassa :D

Noh, onhan se helppoa olla pienen mahan kanssa. Ei haittaa taittumista tai muuten normaalia elämää. Puolukoitakin olen jo kahteen otteeseen käynyt keräämässä ilman mitään vaikeuksia. Saas nähdä kuin pitkään tällainen helppo elämä jatkuu, kai se sitten viimeistään loppuu, kun vauva oikeasti laskeutuu..

Minusta tuntuu että maha on muuttanut muotoaan tässä loppuajasta montakin kertaa. Kummallista. Mullahan maha ja vauva on kyllä jo laskeutunut ja sen kyllä huomasi :)

Ja sitten, voi apua, sain huomiselle ajan siihen synnytystapa- ja vauvan kokoarvioon, JÄNNITTÄÄ! Huomenna viikot 39+2. Mietinkin otanko jo sairaalakassin mukaan varalta vai...? Mitä mieltä olette? Koska jos vauva on iso niin voikohan ne käynnistää sen synnytyksen samointein? Jännä saada tietää mikä tilanne masussa ja kohdunsuulla kun luulin ettei niitä enää tutkita. Ja mikä ihaninta, mies pääsee mukaan! Ensi viikolle jos olis menny aika niin yksin olisin joutunut.

EnniK itse olen viikon sisällä käynyt äp puolilla 3 kertaa ja aina tehty sisätutkimus.. Viimeisin sisätutkimus tehtiin oikein kunnolla ja ronskimmalla kädellä ja lääkäri sano että pyörittelee oikein kunnolla nyt josko auttais vähän.. Eilen illalla 4 tuntia pieniä supistuksia, mutta siihen se jäikin sit.. Plaah :BangHead ja aikasemmin tehtiin jo synnytys tapa-arviokin.. Et on tuloa alhaalla ronkittu ihan urakalla.. Mut masukki on päättäny pysyä omassa pikku yksiössään..

Takaisin