Elokuun höpinät

Musta tuntuu että kaikki imetyksen perään kyselevät tädit ja imetysohjaajat saa miut hiton ahdistuneeksi. Aina sitä kysellään ja painostetaan, jopa neuvolan ajanvarausnumerossa kun menin pari sanaa vaihtamaan tästä tilanteesta! :BangHead

Sit ku mie päätin että v***** en imetä ja sillä sipuli, hitto en ala olla kenellekään tilivelvollinen ja "raportoimaan" edistymistä, ku stressaahan se kun tuntuu että on hitonmoista suorittamista koko imetys! Nyt oon jotenkin eri tavalla lähtenyt kokeilemaan, kun vauva on virkeämpi ja nälkäisempi ja isompi jne... ja ei ole ketään niskaan hengittämässä.

Kokeilin sitten huvikseni pari päivää sitten, ja ihan vaan röyhkeästi rintakumilla, vaikka imetysohjaaja oli kieltänyt senkin (nännit on kuulemma ihan hyvät joten turha aiheuttaa vauvalle nännihämmennystä? :think005 )... Ja yhtäkkiä vauva ottikin ihan ok otteen ja alkoi oikeasti imeä. Aika kevyesti hän syö, ei mitenkään kunnolla ime kuin muutaman kerran vaikka puolen tunnin aikana, mutta onhan sekin alku... pelkkää esimaitoa luullakseni menee.

Tuntuu vaan siltä, että kun uskoin että rintakumi on turha, meni homma ihan puihin kun ei sitä ilman ole mitään toivoa (olen tänään kokeillut ilman rintakumia, ei hajuakaan että mikä on homman nimi vaikka nännistä suorastaan lorotti maitoa vauvan suuhun :confused013 ).
Vähän oon tässä ihmetellyt että mikä ihmeen demoni se rintakumi on noille imetysvouhkaajille? Kyllä mie mieluummin pelaisin sen rintakumin kanssa kuin tuon pulloruljanssin kanssa. :smiley-chores004
 
Tsemppii Eevei löytämään teidän yhteinen tyyli ja tapa!! Muistan miten lohdulliselta itestä tuntui jossain vaiheessa kun luin jotenkin niin että vauva oppii imemään imemällä ja imetyksen oppii imettämällä kun alkoi olla kaikkia ohjeita pää täys.. Kyllähän siinä aikaa kului (kuten aiemmasta tekstistäni voi lukea...) mutta lopulta imetin tän raskauden alkuaikoihin saakka! Ja mä joka pelkäsin jo 9 päivän ikäisen vauvan huonon imemisotteen takia että peli on menetetty..
 
Voi harmi Eevei kun olet saanut tota imetyspainostusta tuen sijaan :sad001 Kuulostaa aivan liian mustavalkoiselta tuo ajattelu tuon rintakuminkin kanssa, mutta toivottavasti kaikki "imetystuki" ei oo sellasta. Mutta kiva juttu, että on tullut vauvan kanssa taas edistystä :) Vaikka edelleenkin oon sitä mieltä, että ei sillä vauvalle ole väliä mistä hän sen rintamaidon saa, mutta varmaankin sinulle olisi (ollut) helpompaa ainakin henkisesti, jos tavallinen imetys onnistuisi... mutta jos ei niin eihän se mikään iso juttu ole :Heartred
 
Meitä kun ei voi samaan muottiin tunkea, niin mä en ymmärrä, miks toisten pitää tästä imettämisestä tehä kauhee numero!!? Omasta mielestä jokainen tyylillänsä ja jokaisen tyyli on itselle se oikea. Kai kaikki on lukenu lehdistö miten naisten rinnat on erinlaiset ja jopa samalla naisella voi olla ihan eripari tissit!! Niin kun itellä :D

Että turpa kii, kaikki jotka yrittää tunkee siihen yhtee ja oikeeseen muottiin!
 
Rintakumista on se hyöty että sen saa tökättyä sinne vauvan suuhun kunnolla. Kun nänni ottaa kiinni vauvan kitalakeen, vauva ottaa siitä refleksinomaisesti kiinni ja saa oikean imemisotteen. Joskus kestää että vauva hoksaa sen ja joskus vauva osaa sen heti kun syntyy.
Musta se ei kuulu kenellekään kuka käyttää rintakumeja ja kuka ei. Antaisivat imetysrauhan!
Teet Eevei just niin kun itsestä oikeelta tuntuu.
Sit oisko se ollu Kippu toivottavasti nimi meni oikein kun se oli tuolla jo pari sivua sitten, sinä kuitenkin joka laitoit sen linkin videoon. Katsoin sen eilen illalla. Se oli hyvä. Mua vaan alko jännittää synnytys vielä enemmän:D
Jaoin sen face bookissa. Oletko huomannut että siell on valokuvaaja Claude jotain, ottaa kuvia käyhien alueen ihmisistä ja enimmäkseen lapsista. Osa kuvista on sellasia että alkaa itkettääja osa sellasia ettäsydän meinaa pakahtua onnesta. En saa linkkiä kunnolla eli jos kiinnostaa niin malatkaa tosta toi teksti. Tää kuvaaja ottaa mielellään kaveriksi ja hänen kuvia saa ja pitää jakaa, hän toivois että ihmiset heräis tekemään köyhyydelle jotain, mutta hän ei kuulu mihinkään kummijärjestöön.
https://www.facebook.com/claudestravelart?ref=ts&fref=ts

Mun vauva liikkuu tosi vähän. voihan se tietty olla että nukkuuja hertää kohta, mut hiukan hirvittää.
Toivottavasi hän vaan nukkuu kunnolla :Heartred ja herää kohta!
 
Mua on alkanu "pelottaan" tässä viime päivinä, kun en oikein tiedä mitä pitäis tehdä! Masukki siis liikkuu todella vähän ja lapsivesihän mulla on ollu koko ajan todella vähissä :/ sitä ei enään kontrolloida mitenkään ja pelottaa et jos se loppuukin ihan kokonaan mikä on kuulemma mahdollista ja sitten masukin asiat ei oo enään hyvin! Stressaan tästä koko ajan ja mitään muuta en pysty edes miettimään! Että tällästä tänään!!
 
Jo_hanna_: Jos sua huolestutta,a niin soita synnärille. Jos ne vaikka tsekkais mikä siellä on tilanne. Sais sitten mielenrauhan.
 
Viime viikolla kävin sielä kolme kertaa, plaah! Mutta kai sinne on vaan taas otettava yhteyttä jos liikkeet ei ala täytyymään! On vaan niin pöhkö olo koko ajan ja tuntuu et ne pitää ihan tyhmänä mua ielä äitipolilla jo!
 
Eikös siellä saa käydä vaikka päivittäin jos mietityttää. Mieluummin niin. Ja ei kannata miettiä mitä ne siellä ajattelee, tärkeintä on nyt sun ja sun vauvan vointi
 
Kyllähän sielä saa käydä, ja lääkärikin kyllä sano että sinne heti jos ei vaavi liiku tai vastaavaa! Onneks on nyt vähän vilkkaampi, mutta silti on toi huoli kova!
 
Hannatuuli:
Mä en oo suonut tuolle vielä ajatustakaan ennenkun saan faktat pöytään. Kaikkialla vaan kirjoitellaan omia johtopäätöksiä tuosta..
 
Rupee oleen nää elokuun höpinät lopussa, huomenna alkaa se SYYSKUU ja meillä loppu kirit :) jännittävää odotella teidän kans yhdessä ja ihmitellä kaikkia näitä lopun oireita/vaivoja/odotuksen tuskaa ja sun muuta.
 
On kyllä mennyt elokuu nopsaan!! Syyskuussa aika sitten varmaan pysähtyykin :) Onneks on itsellä tuo laskettu jo niin lähellä, että vaikka menis käynnistykseen niin alle kolme viikkoa olis tässä palloilua jäljellä! Jee!!! Alkaa kieltämättä olemaan vähän kärsimätön olo...

Tuo on muuten ihyan haitarista tuo hoitovapaajuttu. Meillä kun olis tarkoitus, että isäntä olis kotosalla kun se sentään on oikeissa töissä ja saa Kelasta edes jotain. Itse yrittäjänä on todella vaikea luistella töistä pidempää aikaa ja Kelan korvauksia on parempi käsitellä huumorilla, niin ei halkea pää.
 
Yrittäjyys ja raskaus ei vissiin ole hyvä yhdistelmä Kelan kans :sad001 Kuullu kavereilta jotka on yrittäjiä. Kyllä pitää olla tietynlainen pääkopan sisälmys, että jaksaa ja selviiää kaikesta1

Itse nostan hatun korkealle kaikille yrittäjille, varsinkin pienyrittäjille :)

Itselläkin 4viikkoa ihan maximissaan tätä odotusta ja pallon venytystä :D
 
Ihanaa, yksi ilta rauhaa ja hiljaisuutta; vanhemmat mökillä ja mies juuri soitteli ettei taida malttaa tulla metsältä illalla pois joten saan olla ihan rauhassa, jes! Katsotaan vaan niin lapsivedet menee ens yönä.. :happy112
 
No ihan VARMASTI menee syysmami!! :D meillä kans isäntä lähti synttäri/tupari/kauden päättäjäis juhliin, kylläkin ihan autolla. Mutta käski soittella, vaikka nyt ei kauheesti miltää tuntuiskaan. :D
 
Meillä mies sai eilen luvan vetää kännit (ja vetikin :wink ), eipä tuo siitäkään innostunut poika syntymään :D

Täällä kaksi viikkoa enää odotusta maksimissaan. Siis mahdolliseen käynnistykseen. Oikeasti jo joka vihlaisua ja tuntemusta jännittää. Voisiko jo vaan vaikka mennä ne vedet?! :)
 
Joo, aika syvältä ees tommonen ehdotus tosta kotihoidontuesta vaikka ei vielä niitä faktoja ookka. Mun mielestä perheiden pitää saada ite päättää tommonen. Saahan ne isät nytkin jäädä kotiin jos haluu! Harvemmin vaan kannattaa. Ja parempi nyt älähtää jo vastaan kun huomata että päätös on tehty päin suota ja alkaa sitte valittaa...
 
Mä olinkin mahan kanssa tänään ralleissa ja nyt lähdetään katsomaan muinaistulia. Nyt on helppoa kun ei tarvi kaveriporukan miettiä että kuka olis kuski :-)

Maha on tykänny ku oon taas aktivoitunut liikkeelle, supistukset on loppuneet ja armoton mylläys vaan vaivaa. Potkitaan, hakataan ja käännellään pyllyä puolelta toiselle. Enää ei onneksi käänny ylösalaisin. Ei ole varmaankaan kiinnittynyt vielä vaikka onkin laskeutunut. Olkapäiden ja käsien liikehdintä tuolla alhaalla tuntuu vinkeeltä, johonkin hermoon osuessaan saan kunnon "sähköiskuja" nivusiin ja tuntuu et jalat lähtee alta. Ja tää kaveri ei päästä mua nyt lainkaan makuuasentoon. Heti alkaa kunnon potkut niin että koko kantapää tulee esiin tuolta.

Hassua miten ei ole tullut yhtäkään raskausarpea vaikka maha on aivan jäätävän kokoinen. Kaikki luulee mun odottavan kaksosia :-) Olen käyttänyt tukivyötä ihan koko raskauden, olisko siitä ollut apua. Reisiin on kyllä tullut paljon pieniä, kirkuvan punaisia.
 
Takaisin
Top