Elokuun höpinät

TerhiJii

Näppärä viestien naputtelija
No nyt se alkaa, viimeinen täysi kuu ennen laskettuja aikoja. Tässä kuussa saadaan jo varmaan ekat "syyskuiset" maailmaan!! Aika jännää!!

Oma elokuuni alkoi luomia pällistellessä. Mulle on nyt raskauden aikana tullut noita "varsiluomia", sellaisia ihorämmäleitä pitkin kroppaa. Enimmäkseen kaulaan, mutta pitkin kroppaa niitä on ja joka päivä ilmaantuu lisää. Silmien ympärillä on ehkä inhottavimmat. Oon koittanu lueskella niistä tietoa että lähtevätkö itselleen pois, mutta eivät ne taida mihinkään häipyä.

Vauva päätti eilen illalla kääntyä perätilasta poikittain ja vitsit et myllääminen tossa asennossa tuntuu kamalalta. Pitää joku päivä ottaa vatsasta videokuvaa niin saatte tekin hämmästellä tota pikkuriiviötä. Maha on meinaan huikee kun se pomppii ja möyryää puolelta toiselle ja jalat tulee selkeesti ulos nahasta ja pää ja hartiat toiselta kyljeltä :-) Se suoristelee itseään oikein kunnolla edelleen ja kääntää kylkeään ja ties mitä.
 
Mun ninja on alkanut harrastaa tai chitä kung fun sijaan. Oon välillä niillä rajoilla että liikkuuko hän jo liian vähän? Pakko tehdä liikelaskentaa aina välillä kun meinaa päässä pimahtaa, olin niin tottunut siihen että hän on superaktiivinen koko ajan! Hän taitaa makoilla myöskin poikittain, kylkiin tönitään ja pökitään. Olisipa joku vauvan salakamera :happy090

Ja SUPISTAA! Neuvolatäti sanoi että ajattele positiivisesti, voi olla että synnytys on aavistuksen helpompi ja nopeampi kun kohtu tekee esityötä paljon kuin ettei tekisi ollenkaan :) Nää harjoitukset meinaa olla päivä päivältä kovempia, tänään vois jo sanoa että rankkoja on!
 
Mut enää ei oo kohdussa niin paljon tilaa liikkuu ni ei ehkä tunnukaan niin kovalta se meno siellä. Musta tuntuu et mä koko ajan vaan törmäilen joka paikkaa tän mahankaa. Oisin aika valmis jo luopuu tästä tän kuun puolella.
 
Mulla vauvan liikkeet on kanssa muutaman viime viikkojen aikan muuttuneet erilaisiksi, oon itse "diagnosoinut" että vauvalla ei vaan oo enää niin tilaa potkutella ja liikkeet onki enemmän niitä ihania muljahduksia ja pienen pyllyn tai jalan työntymisiä vatsanahkaa vasten kuin teräviä potkuja :love017

Ja elokuu tosiaan, minne tää raskausaika on hujahtanut? Todellakin voi alkaa odotella ensimmäisiä syyskuisia syntyväksi hyvillä mielin kun parin viikon päästä ekat syyskuiset saavuttaa täysiaikaisuuden rajapyykin. Uskomatonta!

Ihanaa elokuuta kaikille :love2
 
Täälläkin enää kolme viikkoa aikaa täysiaikaisuuteen :O Hurjaa menoa!

Joo ja sama täällä, että vauvan liikkeet on muuttuneet enemmän sellaisiksi muljahduksiksi. Tiistaina just todettiin taas hänen oleskelevan pää alhaalla, joten ei kai tuo tuosta enää käänny :)

TerhiJii, nyt kun sanoit niin mullakin taitaa olla sellasia varsiluomia muutamia. Ne on ihan pikkuruisia, mutta tekis mieli nyppiä ne irti, mutta eihän ne lähde eikä uskalla väkivaltaa käyttää.
 
Mulla ei ole vielä kertaakaan neuvolassa osattu sanoa varmaksi missä asennossa vauva on, ja olen jo aavistuksen toiveikas että jos lääkärikään ei olisi varma viikolla 36, saattaisinkohan vielä nähdä vauvan ultrassa :smiley-bounce022

Viimeeksi kuitenkin rakenneultrassa nähnyt vauvan. Oon ollu välillä katellinen kun tuntuu että joka toisella on lääkäri ultrannut silloin keskiraskauden tarkastuksessa, ja joillain jopa neuvolan täditkin ultrailee puolihuvikseen :smiley-angelic006

Piuh, mulla poltteli tänä aamuna parin tunnin ajan n. 10-20 minuutin välein! Olin jo viittä vaille että pitäsköhän synnärille soittaa mutta nyt ne on suunnilleen loppuneet. Olis nyt edes pari viikkoa vielä :gen113Tää on JUST tätä mitä pelkään synnytyksen lähestyessa, kroppa kiusaa ja antaa ymmärtää mut ei mitään tapahdu kuitenkaan. En kyllä sitten 36+ aio soittaa synnärille ennenku tulee oikeesti niitä minuutin paukkuja 5 minuutin välein! Jotenkin olis vaan NOLOA turhan päiten soitella tai mennä sinne ... :confused1
 
Täällä elokuu on alkanut ihan järkyttävällä suklaanhimolla!!! Meinaa lähteä järki, kun tekee niin mieli suklaata, mutta tietää, että ei tosissaan pitäisi herkutella... Koittanut syödä hedelmiä ja uskotella itselle, että näitä tässä oikeasti tekee mieli. No ei vaan kroppa usko. Tuskaisaa! :D ...kyllä, mulla on isoja ongelmia taas... x)
 
Mä nukuin ihan oikeasti viime yönä! Nyt mustan, millasta on olla hereilä ja energinen. Miinuspuolena on se, että olen tosi kiukkuinen. Et nyt kun jotain jaksais niin jaksan kiukutella... :D voi voi

Niitä varsiluomia saa käsittääkseni ihan nyppiä pois, voi joko pinseteillä, kynsisaksilla tai kynsillä nippasta pois tai hirttää langalla. Eivät ole varsinaisia luomia. Mulla oli pieni sellanen kainalon alla, nippasin pois, ei ees vuotanu eikä kasvanu takas.
 
Kuulostaapa ihanalta Kunusiini että oot nukkunut!! Itsekin tästä väsymyksestä kärsineenä, ehkä jollain tavalla ymmärrän nukkumattomuustuskan. Vaikka siis ei minun tilanne missään vaiheessa noin ole kärjistynyt kuin sinulla, mutta pieni aavistus asiasta saattaa kuitenkin olla... Kyllä se mieli siitä tasaantuu, kunhan saat muutaman lisäyön vielä nukuttua!
 
Mulle on kanssa tullut noita varsiluomia, ja esim nänneistä oon poistanut ne niin, että oon vaan kieputtanut niitä sen varren ympäri, ja ovat viimeistään seuraavana päivänä pudonneet itsestään pois.

Tuntuu kyllä hurjalta, että nyt jo alle 7 viikon päästä on laskettu aika...on tällä hetkellä sellainen olo, että joko niin pian :D Mennyt todella nopeasti (plus että mulla on kyllä ollut kaikki niin hyvin, ettei vielä ainakaan ole tukalaa) Lapsi liikkuu aina, kun itse rauhoitun paikalleni (kuten nyt) ja luulisin, että asento vaihtelee pää alaspäin-asennosta poikittain. Voimakas ipana tuntuu olevan, kun itselläkin koko kroppa heilahtaa, kun tämä potkii :D
 
Mulla alkoi elokuu kyllä nyt vähän känkkäränkkänä. Flunssa ja kamala väsymys. Neuvolassa kaikki oli ok! Pää alaspäin pötkötti selkä ja pylly vasemmalla puolella, ja sydänäänet hyvät. Lääkäri ultrasi pojan paino-arvio 2kg800g :)
Kun vihdoin pääsin kotiin niin oli koiran oksennus lattialla tervetuliaisiksi. Menin vessaan vaikka onkin nenä tukossa haistoin paskan... Koira raukalla on näköjään taas ripuli, saunassa odotti yllätyksenä kolme kakkaa! Ihana kyykkiä saunan lauteiden alla pesemässä kakkaa kun mahakin on tiellä. Voisin nyt syödä kun sekin jäänyt tältä päivää vähemmälle. Jospa hyvä ruoka parempi mieli toimisi!:)
 
Täällä on elokuu alkanut mukavasti. Tiistaina oli neuvola ja kaikki oli ok. Vauva oli pää alaspäin, mutta ei vielä kiinnittynyt. Kaikki mennyt mallikkaasti. Tuntuu ihan huikeelta kun voi sanoa että ens kuussa on laskettu !! :) Tää ipana vois kyllä syntyä heti täysiaikasuuden saavutettuaan niin pääsis äitikin tästä tukalasta olotilasta eroon. Iltalehden sivuilla oli lupailtu viikonlopulle helteitä, EIKÄ :sad001 Just kun oon saanu pari yötä paremmin unta.
Mullakin on tässä raskauden aikana ilmestyny ihan sikana noita luomia! Kaula-alueelle ja rintojen ympärille. Oon monia nyppiny irti eikä oo mitään jälkiä jäänyt. Mutta hei, me ollaan kaikki loppusuoralla!
 
mcgonnor: Miten sä olet nyppiny niitä? Mä olen kans yrittäny nyppiä ja kiertää mut ne sattuu. Luin kans jostain et sais kynsisaksilla nipsasta, mut en mä uskalla. Ne sattuu :-)

Mul on iho menny ihan törkeen herkäksi muutenkin, kuuma vesi tuntuu ihan polttavalta ja uimaan on ollut ihan turha mennä. Merivesi ainakin on ihan TÖRKEEEEN kylmää.

Oltiin miehen kans viikonloppuna kylpylässä pulikoimassa ja vitsit ku oli ihanaa lillua siel lämpimässä vedessä. Mahaa ei painanu eikä mihinkään sattunut. Aivan ihanaa. JA ihanaa oli nojata altaan reunaan ja "maata" mahallaan! Mahtavaa!. Kelluminen oli hiukan hassua kun aina kun mahassa myllättiin lähdin kaatumaan jompaankumpaan suuntaan :-) Mies piti mua sitten kevyesti paikallaan, että sain kunnolla rentoutua ja kellua ja kuunnella vedenalaista kohinaa. Suosittelen kaikille tuskien kanssa kamppailevia. Rentoutti todenteolla, lilluttiin kolmisen tuntia ja sit käytiin vielä ulkona syömässä.
 
Mun elokuu alkoi ihan mukavasti, kävin eilen muutamalla lastentavarakirppiksellä ja toiselta tein oikein oivallisia löytöjäkin. Samaan aikaan olin kyllä varsinainen ankka kun vaaputin menemään. Tuntui, että vauvan pää ois painanu jonnekin häpyluuhun, koko päivän oli sellanen hankala paineen tunne. Mutta hissuksiin kun meni, niin ei ollut hätää.

Lisäksi eilisen tapahtumia on, että meidän kylppäri alkaa näyttää vauvavalmiilta :) Me hommattiin sinne suihkuseinä jakamaan tilaa, toiselle puolelle jäi suihku, jonka saa nyt umpinaiseksi kun kahdella sivulla huoneen seinä, yhdellä suihkuseinä ja yhdellä suihkuverho, ja suihkuseinän toisella puolella on pyykkikone (jonka päälle tulee hoitoalusta) ja pyykkikori, lattialle tulee vaipparoskis ja seiniin koukuista riippumaan erinäisiä vaipanvaihdossa tarvittavia juttuja ja todennäköisesti myös amme. Mutta kylppäri näyttää tosi kivalta ja oon erittäin tyytyväinen :)

Tuota kylpylähommaa voisi kyllä itsekin harkita! Kuulostaa tosi rentouttavalta :)
 
Mun elokuun alku meni myös aika kohtuullisesti, joskin vaihtelevasti.

Vattuja sain aamusta kerättyä ja iltapäivällä leivottua muffinseja ja sämpylöitä. Tähän väliin sattui kamala uupumus jonka johdosta oli pakko nukkua päiväunet, sekä hirvittävä heikko olo, joka pisti ainakin sisäisesti ainakin vapisemaan... Meni kyllä lepäämällä ja pienellä välipalalla ohi, mutta inhottava tuo kuitenkin oli..

Illalla sitten kun käytiin isännän kanssa kaupassa, huomasin myös, että minäkin vaapun!! Aika alhaalla tuntuu jotenkin Monsteri olevan, ja toisaalta nuo liitoskivut on tässä lisääntyneet ja aiheuttavat epämukavuutta kävellessä. Yöllä sitten aina kylkeä kääntäessä heräsin siihen, että alapäässä on paineen tunnetta, jotenkin erityisesti suolen tai peräaukon alueella...

Ja valitanpa tänne tuosta painosta, vaikka sille on omakin keskustelunsa.. En ymmärrä mitä tässä pitäisi tehdä tai olla tekemättä, kun paino vaan nousee ja nousee!!! Vähentää ei oikein syömisiä voi, kun nytkin syön vain aika pieniä määriä ja oikeaan nälkään. Ja liikkuakin olen näinä muutamina viime viikkoina koittanut enemmän, mutta onhan se tietty vähän rajallista. Huoh... Turvotustakin kai on tullut aika reilusti, totesin eilen että sukkia on ihan kamala pitää, kun painavat monen millin kuopat nilkkoihin!
 
Lämmin kylpylä kyllä houkuttelis. Tosin en oo koko kesänä viittiny mennä uimaa ettei tulis mitää tulehduksia, vaikka siis saishan sitä, jos ei oo kohdunsuulla mitään muutoksia. Mut mistä sen tietää, varsinki nyt ku on ollu hirveesti kipuja.
Viime synnytyksen yhteydessä kokeilin ammetta, mut siinä en kyllä oikeen välittäny siitä. Kätilön mukaan kyllä autto avautumisessa, mut jotenkin siel oli vaikee olla varsinkin ku supisti.
 
Puapru, itse jokunen viikko sitten valittelin neuvolassa paineen tunnetta alapäässä niin multa useaan otteeseen varmistettiin ettei se vaan tunnu peräsuolen alueella. En sitten tullut kysyneeksi miksi paineentunnetta ei siellä saa olla kun se ei minulla siellä tuntunut. Mutta tuli vaan tuosta sun kirjoituksesta mieleen. Ja tuo paino. Minä niin ymmärrän sua, itsellä aivan sama tilanne. En tajua, ahdistaa! Nyt saldo jo noin +20 kg, kamalaa :sad001 mutta olen minä turvoksissakin, joka puolelta! Onneksi ei montaa viikkoa enää, niin kevenee ainakin vähän.

Tänään neuvolaan, pääsee ehkä ultralla kurkkaamaan pientä :Heartred vaikkei eihän siitä kuvasta tahdo enää selvää saada kun tyyppi on jo niin iso.
 
Hehe, hassu juttu muuten :)
Meillä pikkuriiviö saa nukkumaan mentäessä kauheen hepulin ja maha muljuu todenteolla. Tää on ollut siis ihan joka iltaista. Mies sitten silittelee mahaa ja lopulta käskee pienen nukkumaan. "Hyvää yötä, Nyt nukkumaan siitä!" ja sitten se yleensä hiukan muka rauhottuukin, tai mä ainakin nukahdan. Nyt kun mies on Jyväskylässä ralleissa ja olen ekaa kertaa yksin niin eipä toi lapsi eilen lopettanu millään sitä mylläämistä. 2 Tuntia, kuvitelkaa KAKSI TUNTIA, se jaksoi möyhentää. Soiteltiin vielä miehen kanssa ja sitäkin hiukan nauratti. Ei se lapsi uskonut vaikka yritin madaltaa ääntäkin ja komentaa sitä :-) Siis minkä kikatukseltani pystyin.

Muahahaa, mikä riiviö :love017 :laughing001
 
Täällä melskataan kanssa iltaisin, villin näköstä kun maha heiluu. Vähemmän tulee täälläkin enää mitää varsinaisia potkuja, kyllä se on ihme muljaamista vaan. Niin tykkään tästä mun mahasta, ja tietty sen asukkaasta! :Heartred
 
No tämä kyllä potkii. Ja lujaa! Ja hakkaa nyrkeillä. Suoristelee ja venyttää itseään niin että loppuvenytyksessä tuntuu sellainen kunnon "tärinä". Pyllyn ja kyljen kääntely kymmenen kertaa putkeen on ihan normaalia, isäänsä tullut siinä ettei saa millään muka hyvää asentoa. Mies on samanlainen venkoilija ennen nukkumaan menoa.

Oleilee enemmän oikeella puolella ja jos makaan oikeella kyljellä niin monottelee ja hakkaa oikein kunnolla ja koittaa saada mua kääntymään. Nyt on parhaillaan taas sellainen rytmivoimistelu meneillään et koko läppäri heiluu tossa mahan päällä.
 
Takaisin
Top