Elokuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TerhiJii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja mä en ihan 100% luottais kokoarvioihin, kun olen kuullut niin monta tarinaa siitä, että on annettu kokoarvio ja se on mennyt aivan mönkään, suuntaan tai toiseen. Pääasia, että kaikki menee hyvin ja vauva tulee joka tapauksessa syntymään, keinolla millä vaan, oli hän iso tai pieni. Tsemppiä kuitenkin! :)

Meille lääkäri sanoi, että ultralla tehdyssä koko arviossa normiheitto on 10% (eli jos arvioidaan 4kg niin normaalia on mikä vaan välillä 3600-4400g) ja tätä suurempi heitto jos on, niin sitten on jo vähän mittavirhettä mukana, mutta kun tuo ultralla arviointi on niin millitarkkaa puuhaa. Siksi sanoi, ettei mullakaan vauvan kasvua tarkkailla ku maks kerran viikossa ja ei heti kannata huolestua, jos kasvu on pienempää kuin pitäisi, koska sekin vaikuttaa, jos on eri ultraaja.

Me naiset ollaan niin erilaisia ruumiiltamme, että toisen maha näyttää isommalta, kun toisen, vaikka aivan saman kokoiset vauvat tulis. Toisilla kohtu on eteenpäin kääntyneenä ja siks masu näyttää isolta ja toisilla (niin kuin itselläni) sisäänpäin (eli selkää kohden) ja masu näyttää sirolta ja pieneltä. Mulla on myös pitkä selkä joten masun on tilaa olla tuolla "sisällä" päin.
Mulle ihmiset sanoo, että kun on niin pieni ja siro ja nätti, että on varmaa ihanan helppoa! NIIN VARMAA! OLI SEN EKAN KANS! Nyt löytyy ihan kaikki samat vaivat kun muiltakin odottajilta.
Olkaa ylpeitä isoista mahoistanne ja siitä että raskaus näkyy kunnolla :) se saa monessa vastaan tulevassa ihmisessä sellasia tunteita liikkeelle, mitä me ei arvatakkaan. Varsinkin vanhemmissa ihmisissä :)

Kunusiini: Sehän on vaan hyvä asia että vauva on iso. Mun äiti sanoi että sellasta reilu 4kiloista vauvaa on mahdottomasti helpompi käsitellä kuin jotain "rääpälettä". Samaa on sanoneet ystäväni, suurin lähipiiriin syntynyt vauva on ollut 4800g ja on ollut ihan valmiin ihmisen oloinen jo. Verrattuna niihin kolmekiloisiin, joihin ei uskalla edes koskea.. :) Mulle on luvattu sellasta rääpälettä justiinsa :-)

Mä olen itse ollut reilu nelikiloinen mustatukkainen pötkö ja kuvissa, jotka on otettu ekana kotiintulopäivänä, näytän ihan kuukauden vanhalta, en lainkaan vastasyntyneeltä.

Hei kaikille! Kuulumisia päivittelen. Vieläkin ollaan sairaalassa kun ensin typyn verensokerit heitteli ja nekun saatiin kuriin niin jouduttiin aloittamaan valohoidot keltaisuuden takia. Odottelen vaan kotiinpääsyä ja perhe-elämän aloittamista. Tää on ihan tyhmää akna odotella miestä täällä ja yhtä tuskaa asustella samassa huoneessa KOLMEN muun äidin kanssa. Voitte kuvitella heikkojen yöunien määrän.

Tsemppiä Mcgonnor sinne sairaalaan. Toivottavasti pääsisitte jo pian kotiin.

Niinpä onkin sunnuntaina syyskuu. Huh! Minä lähden tästä katsomaan, mitä neuvolassa sanotaan. Herätyskellon soidessa oli kyllä taas sellanen olo että mieluummin nukkuisin sinne syyskuuhun asti. Onneks ei tarvi enää mihinkään muualle herätä ku neuvolaan.

Nyt minusta on sitten tullut tooooosi kärsimätön. Viikko ja yksi päivä laskettuun aikaan ja tänään eka itku itketty että tää vauva ei synny ikinä... Aamulla hyppäsin vaakaan pitkästä aikaa ja paino noussut viikossa yli kaksi kiloa! Mitä helvettiä!? No, tänään neuvolaan, saappa nähdä mitä terkka sanoo.

Jotenkin helpottavaa tietää, että seuraavan kolmen viikon aikana vauva syntyy kyllä, mutta just nyt tässä hetkessä tekis mieli heittää hanskat tiskiin. Minä oon nyt odottanut tätä vauvaa viime joulukuusta asti, enkö voisi saada hänet jo syliin?! Anteeksi avautuminen, jotenkin syyllinen olo siitäkin että toivoisi vauvaa jo syntyväksi.

Hei kaikille! Kuulumisia päivittelen. Vieläkin ollaan sairaalassa kun ensin typyn verensokerit heitteli ja nekun saatiin kuriin niin jouduttiin aloittamaan valohoidot keltaisuuden takia. Odottelen vaan kotiinpääsyä ja perhe-elämän aloittamista. Tää on ihan tyhmää akna odotella miestä täällä ja yhtä tuskaa asustella samassa huoneessa KOLMEN muun äidin kanssa. Voitte kuvitella heikkojen yöunien määrän.

Toivottavasti pääsette pian kotiin tai edes jatkohoitopaikkaan :) Mulla oli onneksi huonekaverina äiti jonka lapsi oli myös neonataalilla. Kyllä se sinivalo puree äkkiä :)

:dance011 Meidän vauva on tänään katsastettu, 3130g ja 48cm :dance011

Emmu_ma et ole ainut joka on noin kärsimäton itse oon yhtä kärsimäton enkä jaksais enään päivääkään, 3 viikko maksimissaan torstaina, mutta tuntuu että toi ajatus ei lohduta mitenkään! Plaah! Ja kaikki hokee koko ajan kyllä se sieltä aikanaan syntyy ja ei sinne kukaan oo sisälle jäänny... AIJAA.. Ihanks tosi.. Anteeks..

Olipa vaan tuskanen yö :/ Tuntu, että missään ei oo hyvä olla. Loppujen lopuksi kannoin petivaatteet sohvalle ja nukahdin sinne :) Aamulla maha oli ihan hellänä, lie ollu yöllä kovalla koetuksella potkuista :) Mulla, kun piti herätä neuvolaan olisin halunnut vaan kääntää kylkee! Eilen illalla oli kyllä usko taas koetuksella, miehellekin itkeskelin, että "pahimmillaan" tässä pitää vielä kuukausi jaksaa tätä tukalaa olo, että minä en kestä. Josko se tästä, ajatellaan positiivisesti, kaikki syntyvät aikanaan :)

Tsemppiä McGonnorille :)

Koitakaa jaksaa viellä ne 3-4 viikkoa, mitä kullakin on aikaa. "Odottavan aika on pitkä" ja varsinkin kun kaikki tietää, että ollaan loppu suoralla. Kaikki tuttavat ja sukulaiset ja naapurinkin kaimat odottaa, että koska poksahdetaan. Poksahdetaan kun kun sen aika on :)

Mulla tänään ihana päivä. Nukuin pitkästä aikaa yöni hyvin ja heräsin vain kerran pissalle :cheers Edellisen kahden päivän tukaloinin ja olojen jälkeen ollut ihana herätä pirteänä ja ilman suurempia kolotuksia. siksi tulikin koirien kans heti lenkkeiltyä harvinaisen pitkä lenkki ja suht reippaastikin pääs meneen, ilman suppareita tai vihlasuja. Ainut, että päänsärky ruvennu vaivaan, mutta se taiskin johtua siitä, että mulla on silmälasit ja en niitä ole nyt jaksanu käyttää. kaukonäkö on huono, niin tässä kotona ollessa pärjää ihan hyvin ilmankin. Huomasin vaan ,että kun tähän koneellekin tulin, en meinannu nähä tätä tekstiä ja hain silmälasit päähän ja jo loppu päänsärkykin :) Raskausaikana, kummasti näkökin heittelee. Välillä on parempi ilman laseja ja välillä tuntuu, että ei nää niilläkään mitään! Optikko sanoin, kun olin uusia silmälaseja hakemassa ja että odotus ja imetys aikaan ei kannata uusia silmälaseja hankkia, koska sinä aikana näkö muuttuu!? Sen on kyllä itellä huomannu, että välillä tosiaan näkee paremmin, kun toisena päivänä :)

Vielä viikko ja yksi päivä niin täällä ollaan täysiaikainen! En myöskään millään enää jaksa odottaa!!! Mies sanoi pari päivää sitten että kahden viikon päästä tulee :) <3 Jospa poika kuuli sen ja yllättää sitten parin viikon päästä laughing7

Hei viisammat ihmiset auttakaa minua :D Tuli tossa mieleen, kun Verohallinto lähestyi kirjetse, että pitääkö/kannatteeko veroprosentti olla pieni vai suuri nyt äitiysloman aikaan? Saan ny sen kolme kuukautta täyttä palkkaa, mutta entäs sen jälkeen?

Kela-rahoja kun alat saamaan, ottavat he automaattisesti sun oman veroprosentin korotettuna 2%:lla, mikäli et toimita sinne muutosverokorttia. Eli riippuen nyt kuinka tarkkaan haluat verojen menevän vai haluatko saada kunnon palautukset / onko vaaraa mätkyistä, ei sitä muut oikein osaa suoraan neuvoa :) Kela ottaa siis vähintään kuitenkin 20% ilman muutosverokorttia, ja kun en sellaista toimittanut ja mulla viime vuonna veroprosentti oli 15 keikkatöitä varten, niin tulee kivat palautukset joulukuussa..

Pelkäsin kanssa ihan hirveästi että tulee iso vauva, mulla maha ihan edessä ja iso kun mikä...ihmiset on kyselly että ootanko kaksosia... pääsin kokoarviointiin ultraan ja tulos oli 3200g. Viikkoja 38+4. Eli turhaan oon pelännyt että uusi painoennätys maailmankirjaan saataisiin!

ÄÄÄH! Ressi! Miehen anoppi haluaisi tulla käymään sukulaistyttönsä kanssa jolla on n.2 vuotias poika myös mukana, olen nähnyt tämän sukulaistytön kerran miehen sukulaisen häissä. Ei siinä mitään, siivoasin muutenkin mutta kuulun niihin ihmisiin jotka ahistuu tällaisita tilanteista. Joku tuntematon (Siis minulle) tulee omaan kotiin ja pitäisi olla vieraanvarainen ja sosiaalinen. En todellakaan ole ikinä ollut vieraanvarainen, jos vieraita käy niin tietävät että kahvia pitää itse pyytää kun en itse välttämättä aina muista:D Saatan myös vaikuttaa vihaiselta tai muuten vaan vittumasielta, tai siis niin minulle on sanottu, vaikka en tarkottaisikaan. Perus ilmeeni on varmaan vaan sellainen:D En sitten millään jaksaisi väkinäisesti tutustua kehenkään. Hui kun kuulostampas kamalalle, mutta olen ihmininen joka on varautunut uusiin tuttavuuksiin aina. Ja kyseinen tyttö asuu poikansa kanssa n.200km päässä eikä miehenikään pidä häneen mitään yhteyttä. JA VIELÄ ... Ei ole kivaa kun muutaman tunnin varoitusajalla soitetaan ja ilmoitetaan!!! ÄÄÄÄÄÄÄ!!! Pääsimpäs purkautumaan.

Hannatuuli, kiitos vastauksesta :) Ainahan se on kiva saada palautuksii :D Pitänee varmaan piipahtaa tuolla verotoimistolla, jotta sais prosentit kuntoon.

Takaisin