Elokuu 2019

Ärsyttääkö muita, kun täällä vau.fi:n sivuilla välillä näkyy tuo Pandan lakumainos? Alkaa tehdä mieli lakua :grumpy::arghh::sad010:laughing5
 
Uskomatonta, kun ei ole aikoihin kukaan ystävä pyytänyt mihinkään kahvia/lenkkiä kummempaan, ja nyt viikonloppuna parikin ystävää pyysi lasilliselle.. :hungover: Onneksi en muutenkaan paljoa juo alkoholia, niin meni sen kummemmin selittelemättä ohi ne tilanteet, mut silti tuntui pahalta valehdella. Kummallekaan en siis vielä halunnut kertoa ja varsinkaan siksi, jos toinen kysyy tuollaista :smiley-ashamed004

Ensimmäinen ystävä, jolle haluaisin kertoa, sai keväällä keskenmenon. Kertokaa kokemuksia, vinkkejä, miten kertoa raskaudesta hänelle. Tuon kokemuksensa jälkeen hän ei ole ollut hirveän kiinnostunut enää mun lapsesta. Luulen että on siis katkera ja miettii paljon menetystään. Rivien välistä ymmärtäisin, että he kuitenkin yrittävät raskautua. Meidän toisen lapsen yrityksestä ei oo ollut mitään puhetta, ja tämä tärppäsi ekasta kierrosta, että sinälläänkin tuntuu pahalta tän ystäväni puolesta :smiley-ashamed008
 
Heipparallaa. Ollut niin hektistä, että ei ole tännekään kerennyt kirjoitella. Lukemassa käyn kyllä joka päivä :) mulla oli ihan aluksi jatkuvasti vatsa tuntemuksia ja olin huolissaan, että onkohan tää normaalia. Ja nyt kun niitä ei enää niinkään ole, niin oon tästäkin huolissaan onkohan normaalia :laughing002 ei oo helppoo ei!
Voi että, kun tämä aika menisi tässä ihan alkuraskaudessa hieman nopeampaa!

Mä oon jo muutamalle läheiselle kertonut tästä raskaudesta. Ja lähiaikoina myös muutama ystävä ja läheinen saa tietää. Jos menee kesken, niin ainakin mulla on sitten tukea eikä tarvitse yksin yrittää pitää ikävää salaisuutta.
Omille lapsille tosin kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen..
Mites te muut, joko teillä läheiset/ystävät tietää?
 
Mulla nyt rv 5+1 ja ei tiedä vielä muut. Täytyy yrittää rohkaistua, kuitenkin jollekin ystävälle haluaisin kertoa. Vanhempien kanssa ollaan paljon tekemisissä, mutta silti jotenkin haluan odottaa heille kertomisen sen np-ultran yli, samalla tavalla kuin esikoisestakin. Lisäksi esikoinen ehtii täyttää 1v ja sitten täräytetään uutinen toisesta lapsesta :grin
 
Mun vanhemmat ja paras kaveri tietää. Miehen vanhemmille ja isommalle ystäväjoukolle kerrotaan varmaan varhaisultran jälkeen ja sukulaisille/töissä sitten ensimmäisen kolmanneksen jälkeen Ensimmäinen meillä tulossa.
 
Oliks täällä jotain ketjua siitä, miten lemmikit on reagoinut raskauteen? Meidän koiralla ei oo minkäänlaista hoivaviettiä, eikä se tykkää olla iholla, mutta jotenkin se vaan aina tajuaa mun raskaudet.
Ekassa raskaudessa se vahti mun suihkussakäyntejä (sitä ei normaalisti saa vessaan ollenkaan, jos joku on suihkussa) ja sit se myös kävi usein tarkastamassa, kun kävin oksentamassa.
Tokassa raskaudessa se rupes tulemaan mun kanssa vessaan, jo ennen kuin mä ehdin tehdä plussatestiä (ja siis tätäkään se ei todellakaan tee normaalisti)
Nyt tässä raskaudessa se taas tuli vessaan ennen kun tein testiä ja siitä jo rupesinkin innostumaan :grin ja nyt se tulee nukkumaan öisin meidän sängyn viereen mun puolelle, vaikkei se ole nukkunut samassa huoneessa varmaan 1,5vuoteen.
Jotenkin niin hellyyttävää :Heartred
 
Oliks täällä jotain ketjua siitä, miten lemmikit on reagoinut raskauteen? Meidän koiralla ei oo minkäänlaista hoivaviettiä, eikä se tykkää olla iholla, mutta jotenkin se vaan aina tajuaa mun raskaudet.
Ekassa raskaudessa se vahti mun suihkussakäyntejä (sitä ei normaalisti saa vessaan ollenkaan, jos joku on suihkussa) ja sit se myös kävi usein tarkastamassa, kun kävin oksentamassa.
Tokassa raskaudessa se rupes tulemaan mun kanssa vessaan, jo ennen kuin mä ehdin tehdä plussatestiä (ja siis tätäkään se ei todellakaan tee normaalisti)
Nyt tässä raskaudessa se taas tuli vessaan ennen kun tein testiä ja siitä jo rupesinkin innostumaan :grin ja nyt se tulee nukkumaan öisin meidän sängyn viereen mun puolelle, vaikkei se ole nukkunut samassa huoneessa varmaan 1,5vuoteen.
Jotenkin niin hellyyttävää :Heartred

Meillä ei ole koira vielä tainnut huomata mitään, mutta esimerkiksi ystävän loppuraskauteen reagoi. Oli koko ajan hänen kyljessä kiinni, vaikka normaalisti ei lähesty muita kuin perheenjäseniä :)
 
Meillä nuorin koira ei tajua kai mitään, se on muutenkin hieman goofy tyyppi, ei siis aina se terävin kynä penaalista :woot:. Vanhin koira tuntuu olevan miehelle närkästynyt jos esim hakeutuu mun lähelleni, alkaa puhista, tunkee väliin ja osoittaa mieltään :grin. Luonnollisesti saa joka kerta lähtöpassit, kun yrittää väliin tunkea.
 
Täällä myös kaksi koiraa. Toinen ei halua olla lapsen lähellä, mutta nyt hakeutuu nukkumaan mun jalkoihin ja käy usein tarkistamassa, missä olen. Toisesta en ole huomannut mitään muutoksia :wacky:

Viimeksi synnytyksessä kätilö vinkkasi, että isin kannattaa viedä synnytyksen jälkeen kotiin riepu, vaate tms, jossa on vauvan tuoksua. Helpottaa sitten hyväksyntää kun se vauva tuleekin kotiin.
 
Niin mainiota palvelua Perhe-Artella. Kyselin heidän kauttaan lähetettä Nipt-testiin. Ja kuulemma onnistuu. Laitoin eilen viestiä ja tänään soitettiin. Pääsen lähikaupunkiin NIPTiin. Eikä tarvi tehdä kahta reissua Lahteen, yhdellä selvitään :) .
 
Hei, täällä tosiaan ihan uutena pyörin ja yritän totutella ajatukseen 3. lapsesta. Eilen tein haamuplussan (kp 28/26-28) ja tänään aamulla herkän testin, joka on hyvin hento mutta silmin nähtävä plussa

Aloin tässä miettiä että kumpaanhan ryhmään kuulun. 27 päivän kierron mukaan LA olisi 30.4. ja 28 päivän mukaan 1.5. Tiedä sitten mikä laskettu aika vahvistuu myöhemmissä ultrissa.

Tuntuu että oon unohtanut ihan kaiken kahden isomman (6 v ja kohta 4 v) lapsen myötä vauva-ajasta. Eilen teki mieli irtokarkkeja mutta syön eniten salmiakkia ja lakua joten sinne jäivät. Kaikki vauvatarvikkeet on hävitetty ja mulla on kokopäivätyön lisäksi avoimen yliopiston aineopinnot tehtävänä työn ja perhe-elämän ohella. Missähän vaiheessa ehtii kaiken hoitaa.. :joyful:
 
Hei, täällä tosiaan ihan uutena pyörin ja yritän totutella ajatukseen 3. lapsesta. Eilen tein haamuplussan (kp 28/26-28) ja tänään aamulla herkän testin, joka on hyvin hento mutta silmin nähtävä plussa

Aloin tässä miettiä että kumpaanhan ryhmään kuulun. 27 päivän kierron mukaan LA olisi 30.4. ja 28 päivän mukaan 1.5. Tiedä sitten mikä laskettu aika vahvistuu myöhemmissä ultrissa.

Tuntuu että oon unohtanut ihan kaiken kahden isomman (6 v ja kohta 4 v) lapsen myötä vauva-ajasta. Eilen teki mieli irtokarkkeja mutta syön eniten salmiakkia ja lakua joten sinne jäivät. Kaikki vauvatarvikkeet on hävitetty ja mulla on kokopäivätyön lisäksi avoimen yliopiston aineopinnot tehtävänä työn ja perhe-elämän ohella. Missähän vaiheessa ehtii kaiken hoitaa.. :joyful:

Tiina, musta tuntuu että me tunnetaan :wink mä eilen vastasinkin sulle, mut jätin pois että oon itekin plussannu :bag: mulla esikoinen 6v ja nyt oon rv 8+0, la olis 4.4 jos kaikki on hyvin. Just mietin eilen et tuunko itekin kaapista mut en uskaltanu :lurking: oli HYVIN tuoreessa muistissa oma haamuplussa nimittäin niin siks pystyin olee hyvin asiantunteva :hilarious:

Oon muuten miettiny ihan samaa mitä sinä ryhmistä, mulla menee kans kuunvaihteeseen tuo ja sit jos ultrassa muuttuskin la, sehän vois mulla olla maaliskuussakin :wideyed: pitäskö sit vaihtaa ryhmää vai mitä häh.. :facepalm: mut oon miettinyt, että periaatteessa varmaan kannattaa laskea sen mukaan et mikä on oma kierto, varsinkin jos on säännöllinen.
 
Tiina, musta tuntuu että me tunnetaan :wink mä eilen vastasinkin sulle, mut jätin pois että oon itekin plussannu :bag: mulla esikoinen 6v ja nyt oon rv 8+0, la olis 4.4 jos kaikki on hyvin. Just mietin eilen et tuunko itekin kaapista mut en uskaltanu :lurking: oli HYVIN tuoreessa muistissa oma haamuplussa nimittäin niin siks pystyin olee hyvin asiantunteva :hilarious:

Oon muuten miettiny ihan samaa mitä sinä ryhmistä, mulla menee kans kuunvaihteeseen tuo ja sit jos ultrassa muuttuskin la, sehän vois mulla olla maaliskuussakin :wideyed: pitäskö sit vaihtaa ryhmää vai mitä häh.. :facepalm: mut oon miettinyt, että periaatteessa varmaan kannattaa laskea sen mukaan et mikä on oma kierto, varsinkin jos on säännöllinen.

Hei apua, mistä me tunnetaan :wideyed: Tää on kyllä just paha kun haluaisi anonyymina jakaa alkuraskauden ajatuksia ja sit nopeasti ihmiset laskee yks plus yks, että tuntevat jostain :joyful: Vastasitko fb:ssä vai WA:ssa? Facebook-ryhmän ulkopuolella mulla on tasan yks kaveri kellä on yks lapsi ja vajaa 6-vuotias lapsi..
 
En tiedä onko sillä ryhmällä väliä :)vaihtaa, jos siltä tuntuu tai on vaihtamatta :)

Mulla oli esikoisen laskettu aika maaliskuussa, mutta syntyi huhtikuun puolella. Eihän sitä koskaan tiedä :)
 
Hei apua, mistä me tunnetaan :wideyed: Tää on kyllä just paha kun haluaisi anonyymina jakaa alkuraskauden ajatuksia ja sit nopeasti ihmiset laskee yks plus yks, että tuntevat jostain :joyful: Vastasitko fb:ssä vai WA:ssa? Facebook-ryhmän ulkopuolella mulla on tasan yks kaveri kellä on yks lapsi ja vajaa 6-vuotias lapsi..

No mut elä huolestu, mulla kävi sama mielessä et apua kun oon kirjotellu sitä sun tätä ja aattelin just ettei kukaan osais yhdistää, mut en kerro kellekään et ihan rauhassa. Eikä mulla oo intressiä kytätä nimimerkkejä, enemmän aina tekstit kiinnostaa, samassa veneessä ollaan. Ja varmaan sama tännepäin ettet kerro kellekään jutuista :wink:grin
 
Ihan
Oliks täällä jotain ketjua siitä, miten lemmikit on reagoinut raskauteen? Meidän koiralla ei oo minkäänlaista hoivaviettiä, eikä se tykkää olla iholla, mutta jotenkin se vaan aina tajuaa mun raskaudet.
Ekassa raskaudessa se vahti mun suihkussakäyntejä (sitä ei normaalisti saa vessaan ollenkaan, jos joku on suihkussa) ja sit se myös kävi usein tarkastamassa, kun kävin oksentamassa.
Tokassa raskaudessa se rupes tulemaan mun kanssa vessaan, jo ennen kuin mä ehdin tehdä plussatestiä (ja siis tätäkään se ei todellakaan tee normaalisti)
Nyt tässä raskaudessa se taas tuli vessaan ennen kun tein testiä ja siitä jo rupesinkin innostumaan :grin ja nyt se tulee nukkumaan öisin meidän sängyn viereen mun puolelle, vaikkei se ole nukkunut samassa huoneessa varmaan 1,5vuoteen.
Jotenkin niin hellyyttävää :Heartred
huippu ihana koira
 
Ei oo ryhmällä väliä. Mun vauva syntyy luultavasti maaliskuussa koska kaikki on tulleet etuajassa ja laskettu on kymmenes päivä.
 
Nyt iski flunssa, ei oo onneksi kuumetta mutta kurkkuun on sattunut eilisaamusta lähtien. Olen lääkinnyt teellä, hunajalla ja sitruunalla. Olen juonut kahvia varmaan 7 vuotiaasta, nyt olen ollut viikon juomatta kun ajatuskin tekee pahaa. Teetä olen taas aikaisemmin vähän vältellyt, nyt flunssaan olen juonut kolmea kuppia päivässä. Outoa miten joku niin normaali asia on muuttunut näin nopeasti kuin kahvinjuonti.
 
Mulla on ensimmäinen tulossa ja kaikki on uutta, jännittävää ja vähän pelottavaa. Varsinkin kun viikot vasta 4+6 omien laskujen mukaan, varhaisultraan on aika 4.9. eli sillon varmaan tarkentuu. Koitan hypätä mukaan keskusteluun, vaikka jotenkin jännittää, meneekö kesken, voinko oikeesti luottaa tähän raskauteen jne. o_O Oireita on vielä niin vähän, että ei oo sellanen olo, että raskaana ollaan.

Mietin myös tuota ryhmää, kun la olisi 27.4.2020 jos oon oikeessa viikoista. Mutta ajattelin silti liittyä tänne, kun se la kerta on huhtikuun puolella vielä. Aika sen näyttää, koska oikeesti se muksu ulos tulee. Kunhan pysyy matkassa :Heartpink

Ja hei! Semmonen kysymys, millä ootte korvannut aamukahvin? Kun tuntuu, että kaikki yrttiteet on kielletty ja normiteessä on kofeiinia..
 
Takaisin
Top