Elokuu 2019

Mä olen kertonut miehen (ja foorumin :) ) lisäksi yhdelle kaverille.

Muille kerrotaan sit varmaan nt-ultran jälkeen, jos ei paljastu ennen sitä.
 
Tää mun kofeiiniton on Mokkamestareitten ja heittämällä paras kaikista kokeilemistani :) . Jotkut Punnitse ja Säästä myymälät myy sitä pienissä pusseissa, millä pääsee helposti sitä testaamaan. Suoraan Mokkamestareilta saa tilattua isommissakin pusseissa.
 
Miehen lisäksi tietää veljen vaimo/paras kaveri ja läheisin työkaveri. Heidän kanssa läpikäyn muutenkin ihan kaikki ilot ja surut :love017
 
Tätä musta tuntuu että mies etenkin pohtii, että kun meidän esikoinen on vaan niin erityisen rakas meille. No niinhän varmaan jokaiselle vanhemmalle on. Mutta että halutaanko ja tarvitaanko me toista kun on jo yksi ihana. Siis ei meillä todellakaan ole aikomuksena lapsesta luopua, ei tietenkään!! Mutta tätä ei varsinaisesti yritetty, mutta tietoisen huolimattomia ja vähän toiveikkaita (minä ainakin) olin.

Musta on ihana että pohtii/ pohditte. Eihän vanhemmuudessa monikaan asia ole kiveen kirjoitettu. Pohtiminen kertoo siitä että haluaa olla hyvä.
Varmaan iso osa vanhemmista miettii tota kun toinen on tulossa.
Mut uskon että se rakkaus lisääntyy sen toisen lapsen verran ja kaikki on vaan entistä rakastavampia vaikka se nyt tuntuiskin mahdottomuudelta. :Heartred
 
Tietääkö kukaan saako Forsmanin Antistress-teetä juoda? Ja jos ei saa, suositelkaa jotain kahvin sijaan nautittavaa. En pidä mustasta teestä ja vihreä tee piristää minua enemmän kuin kahvi. Mutta jotain tarttis saada. :nailbiting: Kahvia juon kupin aamulla ja toisen alkuiltapäivästä.
Yrttiteet on neuvolan listojen mukaan pannassa mutta mä juon kamomillaa ja rooibosta ja muutamaa muuta yrttiteetä. Kannattaa googlettaa ne kasvit mitä siinä on ja miettiä sen pohjalta.
Esim vadelmanlehdet voi aiheuttaa supistuksia ja poimulehteäkään en jois.
 
Mieheni lisäksi ei oikein ole muita jotka tietävät. Käytiin poikapuolen kanssa neuvolassa ja siellä lipsahti "ei vielä" kun täti kyseli onko perheessä muita lapsia. Mulla neuvola samassa paikassa noin kuukauden päästä, ei ollut sentään sama nainen. Muuten yksi chat kaveri pohjoisesta tietää, mutta en todellakaan halua kertoa kellekään kun edellinen päättyi niin lyhyeen. Mutta koitan pysyä positiivisena.
Oireita on vain muutama eli siksi en ole hirveästi sisäistänyt tätä vielä.
 
Esim vadelmanlehdet voi aiheuttaa supistuksia ja poimulehteäkään en jois.
Vadelma voi pieninä määrinä sopia osalle. Alkuraskaudesta yrttiasiantuntijoiden mukaan 1 kuppi päivässä. Poimunlehti tukee progesteronin tuotantoa. Suoriltaan en muista, että onko kielletty vai salittu yrttiterapiassa.
 
Pitäisköhän sitä itsekin maistaa tota kofeiinitonta :pompus: Kai se sentään vähän kahvilta maistuu? :grin

Mä oon kertonut parhaalle kaverille ja sitten varhaisultran jälkeen kerrotaan vanhemmille. En pysty pitämään salassa kauempaa ja heidän kanssa tulisi sit keskusteltua myös, jos jotain kamalaa sattuisikin.
Muille perheenjäsenille kerrotaan nt-ultran jälkeen.
 
Yks kätilö sanoi mulle esikoista odottaessa, että toi oo on kielletty kun sisältää yrttejä (mut varmaan googlettamalla eri yrtit tosiaan selviäis). Vihreetä teetä join surutta ja mustaa, sillon esikoisen aikana.. Vaikka en niitäkään paljoa juonut, ehkä kipinä päivässä jompaakumpaa kumpaa laatua..
 
Vihree tee voi nostaa maksa-arvoja isoina määrinä, eli kannattaa siinäkin muistaa maltti. Itse ajattelin talvella panostaa kofeiinittomaan chai-teehen, kun se on lähinnä maustetee :) . Ja lämmittää ihanasti. Meillä ei työasun kanssa saa olla täysmittaisia hihoja, niin todellakin tulen tarvitsemaan sisäistä lämmitystä. Mutta toki täytyy vielä tutkia tarkkaan toi chain sisältö, mutta muistelisin sen olevan sopivaa :) .
 
Tää mun kofeiiniton on Mokkamestareitten ja heittämällä paras kaikista kokeilemistani :) . Jotkut Punnitse ja Säästä myymälät myy sitä pienissä pusseissa, millä pääsee helposti sitä testaamaan. Suoraan Mokkamestareilta saa tilattua isommissakin pusseissa.

No hitsi, se on ihan sama kahvi, mut mun mielestä se on jotenkin todella pahaa, palaneen ja kitkerän makusta. :sorry: juon silti ku haluan juoda kahvia mut en halua sitä kofeiinia. Onneks makukahvi pelastaa jonkun verran, mut ei kokonaan.. :bag:
 
Muokattu viimeksi:
No hitsi, se on samaa mut mun mielestä se on jotenkin palaneen ja kitkerän makusta. :sorry: juon silti ku haluan juoda kahvia mut en halua sitä kofeiinia. Onneks makukahvi pelastaa jonkun verran. :bag:
Toi taitaa olla ainut pienpaahtimotasoinen kofeiiniton. Korjatkaa joku tietävä jos oon väärässä. Kaikilla meillä on erilainen kahvimaku. Mä tykkään tosta ihan hulluna. Tilkka luomumaitoa sekaa, vähän kardemummaa ja ceylonin kanelia ja avot.
 
Mä ostin nyt ensihätää tota nescafen gold kofeiinitonta pikakahvia, on vissii joku uutuus. Ainaki kauramaidon kanssa on ihan hyvää. Oli kyllä hintaaki.
 
Mä ostin nyt ensihätää tota nescafen gold kofeiinitonta pikakahvia, on vissii joku uutuus. Ainaki kauramaidon kanssa on ihan hyvää. Oli kyllä hintaaki.

Juon parhaillani just samaa jääkahvina kauramaidon kanssa. En kyllä tiedä miks kun kahvia tekee 0% mieli ällöolon vuoksi
 
Mä en ymmärrä tota ohjetta mistä näkee ne viestimäärät :banghead: Osaako joku auttaa? En löydä tommosta hakukenttää mihin voi laittaa niitä tarkennettuja hakuehtoja
 
Mä en ymmärrä tota ohjetta mistä näkee ne viestimäärät :banghead: Osaako joku auttaa? En löydä tommosta hakukenttää mihin voi laittaa niitä tarkennettuja hakuehtoja

Lia83: mene valikosta viestihistoria sivulle. Sivun alareunassa lukee etsi. Klikkaa sitä. Sitten pääset pistämään nimimerkin minkä viestejä etsit ja mistä ryhmästä. Valikosta valitset huhtikuiset 2020. Sitten se etsii kaikki sun tänne kirjoittamat viestit ja sivun alareunassa näyttää kokonaisviestimäärän.
Muista poistaa valikosta ylhäältä ruksi joka on kohdassa etsi kaikkialta foorumilta.
Tärkeintä, että ruksi on vain tämän ryhmän kohdalla.
 
Kyllä tää raskaus on vaan kummasti sekoittanut pään.. Ei tässä oikein juuri mitään muuta pysty miettimään ku raskautta ja sitä miten pitkällä se jo on? Ja millään en jaksais odottaa että ois jo maanantai ja vois soittaa neuvolaan.. Sit vielä se kun tekisi mieli kertoa muutamalle lähisukulaiselle ja kaverille, mutta ei vielä viitsisi :rolleyes: onneksi on ees tää foorumi missä voi puhua asiasta..
 
Lia83: mene valikosta viestihistoria sivulle. Sivun alareunassa lukee etsi. Klikkaa sitä. Sitten pääset pistämään nimimerkin minkä viestejä etsit ja mistä ryhmästä. Valikosta valitset huhtikuiset 2020. Sitten se etsii kaikki sun tänne kirjoittamat viestit ja sivun alareunassa näyttää kokonaisviestimäärän.
Muista poistaa valikosta ylhäältä ruksi joka on kohdassa etsi kaikkialta foorumilta.
Tärkeintä, että ruksi on vain tämän ryhmän kohdalla.

Kiitos, täytyy koittaa tällä ohjeella.
 
Mä pidin tämän raskausuutisen salassa 2 viikkoa, en kertonut kenellekään. :bookworm: Sitten kerroin omalle parhaalle kaverille, seuraavana päivänä lipsahti kälylle, koska oli niin selkeitä oireita ja mulla oli olo et pakko selittää etten ole sekaisin vaan raskaana.. :inpain: Sama vkl kerroin myös miehelle. Selitin kyllä miehelle miksen kertonut aiemmin, halusin vähän tilaa hengittää ja miettiä tulevaisuutta ilman, että toinen on heti siinä ostamassa taloa ja farmariautoja, kun mulla kieltämättä ei mennyt ihan siihen suuntaan ajatukset.. :nailbiting: miehelle kerroin itseasiassa siitä syystä, että jäin kiinni kun EN käyttänyt alkoholia. :bag:

Äidille pitäisi kertoa kohta, mutta pelottaa kertoa kun on vasta rv 7+0, sydänäänien kuunteluun on vielä 2vk aikaa ja ekaan ultraan joku 5vk. Mitä vaan voi vielä sattua. Toisaalta kun itselle asia tuntuu niin todelta, olisi ikävämpi kertoa vasta jälkikäteen jos joku menisi pieleen, kun että voisi myötäelää. Mutta sitten taas, äiti ottaa kaiken niin raskaasti, niin mitä jos kuormittaa sitten lisää kun tietää ja kaikki on vielä niin epävarmaa. Et murehtisiko hän sitten koko ajan vain tauotta vointia jne :facepalm:

En hirveästi halua huudella tästä, koska on epävarmaa ja toinen syy on se, kun ei tämä parisuhde ole nyt mistään oppikirjasta niin en halua niitä katseita tai puheita selän takana.

Mua ärsyttää suunnattomasti, kun JOUDUIN kahvilassa kysymään parista ruoasta onko käytetty pastöroitua maitoa ja sitten se keneltä kysyin huuteli suureen ääneen niille muulle kolmelle asiasta! Nyt se koko henkilökunta voi arvata. Mitään takeitahan siitä ei ole etteivät puhu asiasta eteenpäin, vaikka hyvien tapojen mukaistahan se ei ole juoruta asiakkaista.. :bored:kyseessä siis todella pieni paikkakunta, niin mä vaan odotan kauhulla kun asia alkaa levitä jonkun hiton pastöroinnin takia :banghead:

Mä inhoan btw tuota kofeiinitonta pikakahviakin.:meh: siis se maistuu palaneelta. Mä ihmettelinkin, kun ostin tuota vielä suosituksesta ja hrrr miten kauheaa. Sama homma tossa mokkamestareiden kofeiinittomassa. Jännä, että makupaletti on niin erilainen. Mä maistan palaneen ja muille se on hyvää o_O
 
Takaisin
Top