Elokuu 2019

Monissa muissa maissa kauhistellaan meidän listoja. Etenkin kun jonkun listerian voi saada vaikka ihan seisovasta pöydästä, jos huono säkä käy. Itse en jaksa olla hysteerinen. Koitan välttää pahiksia.

Siis millä tavalla kauhistellaan?? Onko liian lepsut vai? Ja siis mitä että listerian voi saada noutopöydästä, tota mä en tiennytkään?! Oon käyny paristi hakemassa ruokaa lähikiinalaisesta ja nyt mietin et sekö ei siis oo turvallista ottaa tiskistä? :oops::eek:
 
Meillä koirat alkaneet viihtyä kiinni kyljessä, toinen joka ei koskaan kiipeä sänkyyn, on aamuisin tullut viereen ja laskee pään mahalle ja nukkuu yöt sängyn vieressä, ennen raskautta nukkui yleensä aivan toisella puolella kotia. Ilmeisesti ne jotain aistii. ♥️

Vielä ei ole kerrottu raskaudesta kuin aivan lähimmille. Odotellaan viikoille 12 ja ekaan ultraan. Mitenkäs muut?

Yllättävän kevyt tuo vältelttävien ruokasuositusten lista.
Meetvursti tuli yllätyksenä. Sitä mennyt onneksi hyvin hyvin satunnaisesti ja nekin suomalaisena lihana..
Kattelin myös, että Valion sivuilla oli juustopuolta peilailtu THL:n suosituksiin. Juustoja nyt tulee niin harvoin syötyä pelkiltään, mozzarella, halloumi ja valkohomejuusto ja siemennäkkäri ovat suosikkikärjessä niistä mitä syö..

Kahviaddiktius mulla loppui kuin seinään raskauden alussa, tällä hetkellä hajukin kuvottaa, muuten tuo muutaman kupin rajoitus olisi tehnyt tooodella tiukkaa. Parempi siis kai näin.

Syksy on fiilistelykausi, villasukat ja kynttilät kaivoin jo esiin. Viikonlopun illallista täydentämään kävin Alkosta valikoimassa alkoholitonta punaviiniä. Pieniä iloja, vaikka ihan ei tuo valinta nappiin osunut.
 
Siis millä tavalla kauhistellaan?? Onko liian lepsut vai? Ja siis mitä että listerian voi saada noutopöydästä, tota mä en tiennytkään?! Oon käyny paristi hakemassa ruokaa lähikiinalaisesta ja nyt mietin et sekö ei siis oo turvallista ottaa tiskistä? :oops::eek:
Meillä on moneen muuhun maahan verrattuna hysterisen rajoittavat listat. Listerian kun voi saada niin monesta muustakin, että sen saaminen on oikeasti tuurista kiinni. Esim juuri noutopöydät, vaikka harvinaista se on. Jos haluaa listerialta välttyä varmuudella, pitää muuttaa 9 kuukautta asumaan muovikuplaan.
 
Mä juon vettä lasisesta pillituopista, muuten ällöttää ja tulee ylös! Kahvia ei kyl myöskään pysty, pikakahvia ehkä kuppi päivässä. Pannukahvissa on nyt joku sivumaku, mikä etoo...
 
Hei te jotka kärsitte etovasta olosta ja syöminen helpottaa oloa: mitä te syötte? Mulla alkanut jatkuva etova olo, joka helpottaa hetkeksi, kun syön. Ja just kaikki suolainen tuntuu helpottavan.. yritin ananasta nii ei auttanut.
Mikä sulla siis auttaa etovaan oloon?
Mulla on enemmän kuin etova olo, mutta syöminen auttaa siihen. Ja tosiaan suolainen maistuu vaan. Oon syönyt sipsiä, hodareita, kanasalaattia ja paahtoleipää. Ei todellakaan mitään terveellisiä, mut kun ei tee muuta mieli ni en jaksa stressata. Sit kun tää pahaolo helpottaa, niin saa syötyä taas terveellisesti.
Jos yritän syödä jotain, mitä ei tee mieli niin alkaa vaan etoa enemmän.
 
Mulla kans auttaa vaan pahaan oloon, et saa jtkn mieleistä ruokaa alas. Usein ihan kunnon ruoka auttaa parhaiten, jos sitä ei oo niin leipä tai jogurtti, lasi mehua, joskus hedelmä auttaa.
 
Onko teillä muilla räjähtänyt maha näkyviin kellään? Mulla nyt 9+0 tai jtkn 9+3 väliltä ja kattelin tänään peilistä jumpassa että ei jumpe... eihän se vauveli vielä iso oo mut aikamoinen tasainen pötsi kasvanut alavatsalle normaalin pienen alavatsamakkaran tilalle, turvotusta toki, mutta nopeampaa taitaa maha esiin tulla näin kakkoskierroksella.
 
Mulla on kaapissa turkkilaista jugurttia ja banaania hätätilanteita varten. Myös oikeen tiukkaa tilannetta varten vanukasta ja jaffaa. Ne ei maistu niin kamalalle pois oksentaessa. Mutta tota jaffaa ja vanukasta en voi suositella jokapäiväiseen ruokavalioon, on teollista roskaa. Paras olo tulee kun syö jotain tosi rasvaista ja proteiinipitoista, esim kebablihaa kera salaatin ja salaatinkastikkeen. Hetken syömisen jälkeen närästää. Mutta pita kebabin jälkeen saattaa olla puoli vuorokautta hyvä olo, niin paljon kaloreita ja hitaammin sulavaa rasvaa. Keskiraskaudessa aijon kyllä siistiä syömiset jos sinne asti maha pysyy matkassa.

Mulla ei oo mitään ongelmaa mahtua vaatteisiin. Viides raskaus eikä mitään merkkejä mahasta näy. Vatsalihakset melkein näkyy, vaikken ole pystynyt treenaamaan punttia ja ruokavalio on ihan karmea.
 
Onko teillä muilla räjähtänyt maha näkyviin kellään? Mulla nyt 9+0 tai jtkn 9+3 väliltä ja kattelin tänään peilistä jumpassa että ei jumpe... eihän se vauveli vielä iso oo mut aikamoinen tasainen pötsi kasvanut alavatsalle normaalin pienen alavatsamakkaran tilalle, turvotusta toki, mutta nopeampaa taitaa maha esiin tulla näin kakkoskierroksella.

Ihan sama tilanne täällä! Tätä ei enää kauaa piilotella. Maha on nyt samankokoinen kuin esikoisesta 3-4 kk ennen synnytystä :woot: :biggrin
 
Mulla on kaapissa turkkilaista jugurttia ja banaania hätätilanteita varten. Myös oikeen tiukkaa tilannetta varten vanukasta ja jaffaa. Ne ei maistu niin kamalalle pois oksentaessa. Mutta tota jaffaa ja vanukasta en voi suositella jokapäiväiseen ruokavalioon, on teollista roskaa. Paras olo tulee kun syö jotain tosi rasvaista ja proteiinipitoista, esim kebablihaa kera salaatin ja salaatinkastikkeen. Hetken syömisen jälkeen närästää. Mutta pita kebabin jälkeen saattaa olla puoli vuorokautta hyvä olo, niin paljon kaloreita ja hitaammin sulavaa rasvaa. Keskiraskaudessa aijon kyllä siistiä syömiset jos sinne asti maha pysyy matkassa.


Mitähän sooseja noissa kebabeissa on? Onko ne ihan ok raskausruokavalioon? Pohdin asiaa jo aiemmin tällä viikolla pizzeriassa. Ois tehnyt mieli kebua, mutta epäilytti, joten otin pizzaa :confused005
 
Onko teillä muilla räjähtänyt maha näkyviin kellään? Mulla nyt 9+0 tai jtkn 9+3 väliltä ja kattelin tänään peilistä jumpassa että ei jumpe... eihän se vauveli vielä iso oo mut aikamoinen tasainen pötsi kasvanut alavatsalle normaalin pienen alavatsamakkaran tilalle, turvotusta toki, mutta nopeampaa taitaa maha esiin tulla näin kakkoskierroksella.

Kyllä vain! Muistan kun pidin töissä vielä rv12 tiukahkoa t-paitaa ja jännitin vatsan litteäksi jos joku pomoista tuli lähettyville. Nyt ei puhettakaan että tää pötsi häviäis laihistamisella.
 
Mulla on kaapissa turkkilaista jugurttia ja banaania hätätilanteita varten. Myös oikeen tiukkaa tilannetta varten vanukasta ja jaffaa. Ne ei maistu niin kamalalle pois oksentaessa. Mutta tota jaffaa ja vanukasta en voi suositella jokapäiväiseen ruokavalioon, on teollista roskaa. Paras olo tulee kun syö jotain tosi rasvaista ja proteiinipitoista, esim kebablihaa kera salaatin ja salaatinkastikkeen. Hetken syömisen jälkeen närästää. Mutta pita kebabin jälkeen saattaa olla puoli vuorokautta hyvä olo, niin paljon kaloreita ja hitaammin sulavaa rasvaa. Keskiraskaudessa aijon kyllä siistiä syömiset jos sinne asti maha pysyy matkassa.

Mulla ei oo mitään ongelmaa mahtua vaatteisiin. Viides raskaus eikä mitään merkkejä mahasta näy. Vatsalihakset melkein näkyy, vaikken ole pystynyt treenaamaan punttia ja ruokavalio on ihan karmea.
Pitää kokeilla tuota proteiini- ja rasvapitoista. Mulla huono olo vaivaa lähes koko ajan. Myös syömisen jälkeen :depressed: Ei oo aiemmissa raskauksissa ollut tällaista.
 
Ehkäpä minäkin sitten ihan fiiliksellä syön sitä mikä nyt vain sattuu maistumaan ja oloa helpottamaan! Ja ne on just jotain suolaista, ruokaa/sipsiä/leipä... Pitäs yrittää jotain tuoremehua ostaa auttaisko se, ettei koko ajan olis syömässä! Mutta tällä hetkellä on kyllä semmonen fiilis, että ihan sama mikä vie pahan olon edes hetkeksi pois niin antaa mennä vaan..
Kahdesta ekasta mulla ei kyllä ollut tämmösiä oloja.. huhhuh.
 
Mitähän sooseja noissa kebabeissa on? Onko ne ihan ok raskausruokavalioon? Pohdin asiaa jo aiemmin tällä viikolla pizzeriassa. Ois tehnyt mieli kebua, mutta epäilytti, joten otin pizzaa :confused005
Täällä paikallisessa on vaan se lämmin kebab kastike, joku tomaattipohjainen ja öljypohjainen salaatinkastike. Joissakin firmoissa on vielä jugurttikastike, mutta siinäkään ei mitään kiellettyä tietääkseni ole. Liian hysteeriseksi ei kannata ryhtyä, oikeastaan missään muussa maassa ei ole näin tiukkoja kieltolistoja kuin meillä.
 
Meillä koirat alkaneet viihtyä kiinni kyljessä, toinen joka ei koskaan kiipeä sänkyyn, on aamuisin tullut viereen ja laskee pään mahalle ja nukkuu yöt sängyn vieressä, ennen raskautta nukkui yleensä aivan toisella puolella kotia. Ilmeisesti ne jotain aistii. ♥️

Vielä ei ole kerrottu raskaudesta kuin aivan lähimmille. Odotellaan viikoille 12 ja ekaan ultraan. Mitenkäs muut?

Yllättävän kevyt tuo vältelttävien ruokasuositusten lista.
Meetvursti tuli yllätyksenä. Sitä mennyt onneksi hyvin hyvin satunnaisesti ja nekin suomalaisena lihana..
Kattelin myös, että Valion sivuilla oli juustopuolta peilailtu THL:n suosituksiin. Juustoja nyt tulee niin harvoin syötyä pelkiltään, mozzarella, halloumi ja valkohomejuusto ja siemennäkkäri ovat suosikkikärjessä niistä mitä syö..

Kahviaddiktius mulla loppui kuin seinään raskauden alussa, tällä hetkellä hajukin kuvottaa, muuten tuo muutaman kupin rajoitus olisi tehnyt tooodella tiukkaa. Parempi siis kai näin.

Syksy on fiilistelykausi, villasukat ja kynttilät kaivoin jo esiin. Viikonlopun illallista täydentämään kävin Alkosta valikoimassa alkoholitonta punaviiniä. Pieniä iloja, vaikka ihan ei tuo valinta nappiin osunut.
Tuo kertominen, niin joo ei todellakaan ennen vko 12 ja ultrat on käyty ihan. Oli vain hieman hassua kun perhe tässä suunnittelee tässä kuussa jotain rapujuhlia. Vaikka jollain listalla lukee että saa syödä rapuja, niin kaikki ravut yms. mä jätän pois. Eli en voi osallistua... Mitä sitten perheelle selittää? No Odotan että he päättävät jotain pvm, ja sitten olen kipeenä tai on jotain muuta suunniteltua. Katsotaan! Mutta joo lokakuussa olisi vasta kertomisen aika jos sinne asti päästään.

Juustoja syödään mielellään meillä, mutta nyt olen vain ostanut perus kovia juustoja. Eilen söin joku croissantti missä oli lihaa, katsoin vasta ihan lopussa että oli jotain ilmakuivattua. Ei kovin tarkka ole tämä neiti. Meetvurstia söin muutama viikko sitten ja silloin tuli vasta jälkeenpäin se "ainiin"-fiilis. Vaatii hieman totuttelua. Raa'at ruuat jotenkin muistaa, mutta nämä ilmakuivatut tms. eivät aina muistu heti mieleen.
Mulla on enemmän kuin etova olo, mutta syöminen auttaa siihen. Ja tosiaan suolainen maistuu vaan. Oon syönyt sipsiä, hodareita, kanasalaattia ja paahtoleipää. Ei todellakaan mitään terveellisiä, mut kun ei tee muuta mieli ni en jaksa stressata. Sit kun tää pahaolo helpottaa, niin saa syötyä taas terveellisesti.
Jos yritän syödä jotain, mitä ei tee mieli niin alkaa vaan etoa enemmän.
Ja tosiaan, kun etoaa niin mä oon taas huomannut ettei kannata syödä hirveän rasvaista ruokaa taas. Mulla tulee vain pahempi olo sellaisesta. Kevyt ruoka on nyt kyllä ollut mun dieetissä. Sitten illalla olen sortunut johonkin tortillasipseihin ja suklaakarkkeihin. Nyt koitan vähän rajoittaa ettei liikaa sokerista ota. Lisäksi eilen tarkistin itse kotona mun verenpainetta ettei se korkealla ole.
Kyllä vain! Muistan kun pidin töissä vielä rv12 tiukahkoa t-paitaa ja jännitin vatsan litteäksi jos joku pomoista tuli lähettyville. Nyt ei puhettakaan että tää pötsi häviäis laihistamisella.
Mulla on jo vatsaa, joten ei se ero näy päältä ainakaan. Vähän lihavampi voi toki tätä piilotella kauemmin myös :D
 
Takaisin
Top