Elokuu 2019

Niinpä! Kerrankin näin päin, että jotain höllennetään. Mäkin olen tässä raskaudessa uskaltanut syödä (itse tekemääni, Valion tuorejuustosta valmistettua) juustokakkua. Edellisessä raskaudessa olin ihan hysteerinen juustojen, myös tuorejuustojen kanssa :grin
Mulla oli ensimmäisissä raskauksissa kiellettyjä vaan graavilohet ja alkoholi. Mut siitä on yli 20v aikaa. Joka raskaudessa lista kasvaa. Esim 6 v sitten sai syödä lakua ja salmiakkia ellei ollu korkea verenpaine.
 
Monissa muissa maissa kauhistellaan meidän listoja. Etenkin kun jonkun listerian voi saada vaikka ihan seisovasta pöydästä, jos huono säkä käy. Itse en jaksa olla hysteerinen. Koitan välttää pahiksia.
 
Enpä muistanutkaan, että on rajoituksia syömisessä. Onneksi täällä oli siitä puhetta. Pitääpä kurkata, että kuinka paljon on kymmenessä vuodessa kiellettyjen ruokien lista muuttunut.
 
Enpä muistanutkaan, että on rajoituksia syömisessä. Onneksi täällä oli siitä puhetta. Pitääpä kurkata, että kuinka paljon on kymmenessä vuodessa kiellettyjen ruokien lista muuttunut.
Varmaan aika paljon
 

Pölö kannoin 2 24kg kassia töissä tänään ja sen jälkeen on koko päivän ollut todella kipee alavatsa.
Nyt alkaa ehkä hiukan helpottaa. Verta ei onneks ole tullut.
Mulla oli edellinen raskaus todella supistusherkkä ja jos en olis ollut hoitovapaalla, olisin ollut sairaslomalla.
Saa katsoa miten tässä nyt käy.
Jos yön vielä sattuu oon huomenna kotona.
 
Joskus vaan niin rakastan mun miestä! :love017 Vitsi mikä fiilis saada olla vähän aikaa yksin, kun mies lähti lasten kanssa uimaan läheiselle sorakuopalle helleillan kunniaksi. Meillä mies on se joka enemmän tekee ja menee lasten kanssa mun tuntiessa lähinnä huonoa omatuntoa siitä, kun en enää iltaisin jaksa kauheasti sosialisoida ja puuhata, kun päivän tekee töitä erilaisten ihmisten kanssa ja joutuu kokoajan olemaan äänessä. :sorry:

Tuntuu edelleen kovin vaikealta uskoa, että oon raskaana. Toisena päivänä on enemmän oireita ja toisina vähemmän, tosin tulen huhtimammoissa ihan häntäpäässä eli viikkoja on vasta vähän kasassa.

Muoks. Ja siis ainahan mä rakastan mun miestä. Tällaisina hetkinä vaan erityisen paljon :D
 
Me käytiin tänään varhaisultrassa, rv 6+2. Tuulimunaepäily nyt, lääkäri kyllä löysi sikiö- ja ruskuaispussit, mutta mitään sykkeellistä ei. Oon ihan rauhallinen tän suhteen, ens viikolla kontrolli. Surettaa, jos meneekin kesken.
 
Me käytiin tänään varhaisultrassa, rv 6+2. Tuulimunaepäily nyt, lääkäri kyllä löysi sikiö- ja ruskuaispussit, mutta mitään sykkeellistä ei. Oon ihan rauhallinen tän suhteen, ens viikolla kontrolli. Surettaa, jos meneekin kesken.

Josko olis vaan viikkoja muutama päivä vähemmän eikä vielä oo alkanu sydän sykkiä :happy:
 
Me käytiin tänään varhaisultrassa, rv 6+2. Tuulimunaepäily nyt, lääkäri kyllä löysi sikiö- ja ruskuaispussit, mutta mitään sykkeellistä ei. Oon ihan rauhallinen tän suhteen, ens viikolla kontrolli. Surettaa, jos meneekin kesken.
Mulle on kerran käynyt näin. Kun menin viikkoa myöhemmin syke löytyi.
 
Tosiaan olen käsittänyt, että joskus se alkio voi kiinnittyä syystä tai toisesta myöhemmin kuin ovulaatio on ollut. Voimia joka tapauksessa :Heartpink
 
Kiitos tsempeistä :Heartred

Toivon niin kovasti, että olisikin vaan pieni ja ensi viikolla näkyisikin syke. Mulla siis edellisen raskauden jälkeen ehti olla kahdet kuukautiset, näissä väliä 29 päivää. Aiemmin mulla oli idioottivarma 28 päivän kierto. Nyt laskin tätä raskautta sillä 29 päivällä, eli rv 6+2 olis ollut eilen. Kontrolli-uä on 7+1.
 
Kiitos tsempeistä :Heartred

Toivon niin kovasti, että olisikin vaan pieni ja ensi viikolla näkyisikin syke. Mulla siis edellisen raskauden jälkeen ehti olla kahdet kuukautiset, näissä väliä 29 päivää. Aiemmin mulla oli idioottivarma 28 päivän kierto. Nyt laskin tätä raskautta sillä 29 päivällä, eli rv 6+2 olis ollut eilen. Kontrolli-uä on 7+1.
Mä varasin tähän raskauteen varhaisultran sille viikolle kun sydän alkaa lyödä, mut peruutin koska mietin just sitä et mulla irtoo välillä munasolu heti menkkojen jälkeen ja toinen vähän ennen uusien alkua ( mul oli persona kone mikä varmisti omat tuntemukset ja meillä on tosi paljon kaksosia suvussa).
Luulen että aika harvalla se loppujen lopuks irtoaa just ohjekirjan mukaan vaan voi olla päivien heittoja, sit jos on hedelmöittymyt vaikka 1vrk irtoomisesta niin mun ymmärryksen mukaan sekin siirtää kiinnittymistä sen vuorokauden.
 
Kuinka moni täällä käy tai on käynyt varhaisultrassa? Mä aina hyppään juu ja ei:n välillä. Tänään on jo 7+0 (tai jos ovulaatiosta laskee 7+2) ja tänään varattiin ensi viikon torstaille ultaaikaa. Olen ihan kauhuissaan, ei mulla ole oireita että olisi mennyt kesken tai mitään mutta koska on niin vähäoireista niin mä vaan pelkään ettei siellä löydykään mitään. Huomaan itse että suunnittelen joissakin asioissa että en pääse tekemään mitään huhtikuussa, ja toisissa asioissa huomaan että suunnittelen normaalisti ihan kuin ei olisi raskaana. Toivon että ultra sitten näyttää meille mitä tapahtuu ja mitä kannattaa suunnitella. Oireet: Väsymys, pienet ällötykset ja välillä vatsaa turvottaa ja on kipee. Mutta ei ole oikein pahoinvointia kyl ollut, siksi tässä epäilee asioita kokoajan.
 
StellaMom mulla on ihan samat fiilikset. Ens viikolla käydään varhaisultrassa. Mietin kans et onko siel ketään, tai onko siellä monta tai edes yks.
 
Luulisi että jos ei ole ensimmäinen niin ei miettis näitä asioita mutta kun jokainen raskaus on ihan erilainen niin toki jo kokeneet äiditkin ajattelee samalla tavalla. Jos juuri nyt ultrattaisiin niin olisin 80% varma että siellä on joku, sen verran etova olo. Aamulla olisin ollut 20% varma :wacky: näin se vain mulla vaihtelee paljon.

Ja tänään lähden kavereiden kanssa laivalle, en haluaisi kertoa kellekään mutta musta tuntuu että jossain vaiheessa itken tyyliin että haluaisin juoda lasin viiniä mutta kun en saa :meh: ja sitten kaverit tietävät. Katsotaan pystynkö olemaan salakavala ja piilottaa tätä. Rv 8 alkoi tänään (7+0) ja kaikki on uutta, en tiedä mitä odottaa.
 
Kävin juoksemassa puolimaratonin tänään. Työporukalla oltiin. Suunnitelmissa oli keskeyttää juoksu "reisivamman" takia mutta painoinkin maaliin saakka. Nyt kyllä tuntuu...makaan aivan lahnana sängyssä ja lahjon esikoista jäätelöllä että antaa mun olla rauhassa. Mies toipuu polvileikkauksesta joten ei ole myöskään kovin hyvä viihdyttäjä. Kohta palkitsen ittenikin jäätelöllä
 
StellaMom hauskaa reissua.
Pystyt sää jos yrität. Keskityt muihin hyviin juttuihin mitä siel on ja haet ite omat juomat eri reunalta kun muut niin eivät kuule mitä tilaat. Se on paha jos joku päättää tarjota kysymättä vaikka snapsit kaikille... tietty voit sanoo et sul on paha olo etkä haluu juoda?
No mut hei hauskaa reissua jokatapauksessa!
 
Hei te jotka kärsitte etovasta olosta ja syöminen helpottaa oloa: mitä te syötte? Mulla alkanut jatkuva etova olo, joka helpottaa hetkeksi, kun syön. Ja just kaikki suolainen tuntuu helpottavan.. yritin ananasta nii ei auttanut.
Mikä sulla siis auttaa etovaan oloon?
 
Hei te jotka kärsitte etovasta olosta ja syöminen helpottaa oloa: mitä te syötte? Mulla alkanut jatkuva etova olo, joka helpottaa hetkeksi, kun syön. Ja just kaikki suolainen tuntuu helpottavan.. yritin ananasta nii ei auttanut.
Mikä sulla siis auttaa etovaan oloon?

Vesimeloni, punanen maito, välillä grilliruuat, turkkilainen jogurtti.

Mut mitä te juotte. Mulla meinaa vesi tulla ylös.
 
Takaisin
Top