Aprillikuun aatokset

Onko tuolla salaisella puolella paljonkin keskustelua? Mietin vaan, että mistä jään paitsi :D
 
Ei siellä tosi paljon ole, mutta toki vähän. Ei sinne kirjoitella edes päivittäin, kun aika moni asia on sellainen jota käsitellään täälläkin. Jos on jotain mitä ei julkisesti halua kirjoittaa, niin tulee sinne laitettua.

NiBaBa, meillä myös pari km neuvolaan ja vaikka kuinka syötän ennen lähtöä niin yleensä mittausten jälkeen alkaa kiukutella/itkeä. Tosin ei kävellä neuvolaan, kun mies on toistaiseksi tullut mukaan eikä voi tai halua lähteä niin aikaisin töistä, että kerkeisi kävelemään matkaa.
Ajattelin ensi viikolla sekoittaa maidon valmiiksi (kun on sillä korvikkeella) niin, että lähtiessä on liian kuumaa. Jäähtyy sitten neuvolan aikana, niin voidaan syöttää. Saa nähdä, loukkaantuuko poika kun annetaan ne rokotukset eikä suostu ottamaan maitoa vai lohduttautuuko sillä.

Nyt on jotenkin jännä muutos se, että kun alkuun kysyttiin onko lapsi kiltti, niin oli vaikea vastata kun eihän poika tuhma ollut, mutta vatsaansa itki aika paljon. Nyt on kuitenkin tullut kiukuttelua, mikä itseäni vielä huvittaa. Toki kiukuttelussa on nälkä tm. taustalla. Sitten on väsymysitku erikseen, mutta kun vie nukkumaan niin saattaa ensin protestoida, ja 20 s kuluttua tyytyy tilanteeseen ja rauhoittuu, joskus nukahtaa hyvinkin nopeasti.
 
Yskiikö teidän muodenkin vauvat? Ei limaista yskää eikä koko ajan, vaan joitain kertoja päivässä. Apteekin lehdestä vaan lukasin, että yskä ei ole vauvoille normaali oire ja tuli paniikki! Ihan normaalina olen tuota kylläkin itse pitänyt..
 
Meillä yskitään välillä , mä oon kans pitänyt normaalina tai lievään refluksia liittyvänä.
 
Joo välillä yskitään vähän. Luin saman jutun ja oon miettiny kans et mitä tehdä. Ei kyl vaikuta vaaralliselta kun ei oo mitään muuta vaivaa.
 
Täälläkin yskitään välillä ilman sen kummempaa syytä. Oon aatellu et hökäsee vähän kuolaa väärään kurkkuun tmv.
 
Meilläkin yskii välillä. Taitaa mennä kuolat väärään henkeen tai koiran karva kurkkuun.:)
 
Sama täällä. Yskitään välillä ihan muuten vaan, välillä alkaa yskittää, ku innostutaan jostain. Soitin alkuviikolla asiasta neuvolaankin ja sanoi, et jos ei o lämpöö/kuumetta ja laspi muuten ok, ni ei huolta. Kehotti kuitenki tarkkailemaan.
 
Joku tuolla aiemmin mainitti että ei oo hommannu imetysvaatteita. Ittekään en oo liivejä lukuunottamatta ns. oikeita imetysvaatteita ostanu, kun ne on ärsyttävän kalliita suhteessa siihen, et useimmiten kyseessä on t-paita, jossa on aukko rintojen alla. Oon ostanu HM:n perus t-paitoja ja toppeja, joissa on paljon elastaania ja sopivan iso kaula-aukko... esim. nää toimii, eikä oo hinnalla pilattuja: http://www.hm.com/fi/product/30283?article=30283-D#article=30283-A ja http://www.hm.com/fi/product/26321?article=26321-B#article=26321-A
 
Mulla on imetystoppeja ja tykkään että ovat tosi käteviä. Ei haittaa, vaikka joutuisi julkisesti nostamaan paitaa, ei napa vilku. Voi myös yöllä nukkua ne päällä, vaikkapa ilman liivejä (oon käyttäny myös päivisin ilman liivejä.
 
Miten muilla, pönkee mukulat jo istuma asentoon itteään kuinka paljon?

Tää meidän likka kun nostaa vatsalihaksillaan sitterissä itseään istumaan jos on ikäänkuin puoli-istuvassa, samoin sylissä..kauhea huuto kun yrittää pitää puoli-istuvassa. Oon sit sylissä huijannut sillai etukenoon laittamalla että ei painoa kohdistus selkärankaan tai sitten kun ei muu kelpaa niin istuma-asento jossa kuitenkin kannattelen kainaloista...siinä vaan äkkiä väsyy kädet, neito kuitenkin ruoka-aikaan ollut hyvin kotosalla♡♡ :)

Esikko oli aivan samanlainen ja neuvolasta sanoivat sillon reilu 3kuisena että voi pitää sylissä istuma-asennossa kunhan tukee hyvin.

En nyt sitten vaan muista että millon näitä voi alkaa pitää esim. jalalla istumassa niin että toinen käsi tukee/kannattelee kuitenkin kainaloiden alla? Onko muilla tietoa/muistikuvia? Pitäs varmaan kattoo esikon kuvista kun on näin huono muisti :)
 
Öh.. Meillä on pidetty jo vaikka kuinka kauan istuvassa asennossa sylissä.. Poika ei suostu muuten sylissä olemaankaan :) Eikö se istuttaminen meinaa, että ilman tukea ei saa istuttaa, ja kyllähän sitä lasta kokoajan sylissä olessa kannattelee ja tukee.
 
Ei meilläkään enää ole varmaan kuukauteen suostuttu olemaan kuin pystyasennossa. Luotan siihen, että neiti kyllä itse kertoo mikä on hyvä asento.
 
Kyllä meilläkin istuvassa/pysty asennossa on pidetty jo jonkun aikaa mutta tarkotin sitä kun vauva jo tukee pyllylleen hieman..en tiiä osaanko yhtään taas selittää mitä meinaan :D sanotaan nyt että sellasta puoli varaamista..nyt ollaan vielä tarkkaan varottu ettei selkärankaan kohdistu varausta eli kannateltu kainaloiden alta ja pylly ikäänkuin ilmassa vaikka käsi sen alla onkin. Nyt sit meinaan sitä että vauva jo istuu jalan päällä mutta kuitenkin tuettuna..you know :D
 
Takaisin
Top