Aprillikuun aatokset

Meillä saanu tänään raivareita tissillä. Muutenki viihtyny enemmän sylissä. Epäilen hampaita.

Joillaki muuten tulee nuhaoireet, ku hampaita puskee...
 
Lisää ruokaa soseiden muodossa kehioitettiin antamaan ja eka hammashan se siellä kuultaa jo läpi alhaalla! Huomasin pisteen maanantaina mut aattelin et ehkä se ei voi olla. Soseita siis nyt 2x/pv ja kk päästä kun saa aloittaa viljat niin iltapuuro kehiin. :)
 
Tänään saatiin kuulla maailman ihanin ääni kun neiti nauroi kunnolla ääneen ekaa kertaa. Hymyillyt on toki mutta ollaan saatu osaksi aiemmin vaan sellaista mykkäfilminaurua. Isokin ehti sopivasti reissusta kotiin ja pääsi osalliseksi tästä ekaata kerrasta. Niin moni muu eka kerta jää iskältä kokematta.
 
Yöööh, oksennustauti...! :dead: Yö mennyt pää pöntössä ja koko kroppaa särkee, lämpöäkin on. Onneksi mies ehti työreissulta kotiin eikä tämä iskeny alkuviikosta!!
 
Mä olin maanantaina kuumeessa, oksutauti kyllä pahempi mutta veto pois ollut koko viikon. Sitten sattunut vielä nämä pojan rintaraivarit tähän niin huhhuh :) paranemisia sinne!
 
Meilläki oksutauti! Mietin liittykö rintaraivarit siihen eli vauvallaki ois masua vääntäny, ku puklasi joitain kertoja kerralla niin paljon, että harso kastui kokonaan läpimäräksi pään alla ollessaan. Koko perheen nyt käyny läpi. Vei voimat totaalisesti.
 
Voimia kaikille oksutaudista kärsiville! Oiskohan täälläkin joku pöpö, mulla kun maha ollut tosi sekaisin pari päivää ja tyhjentyny toista kautta.. Tai sitten johtuu stressistä. Sain ke iltana kuulla pääseväni pääsykokeisiin ja iski paniikki! Kokeet jo 7.5. eli luku urakkaa nää 2 viikkoa. Neiti ollut jotenkin känkämpi, etenkin iltaisin. Lelut on alkanut kiinnostaa enemmän ja aamulla käännähti ekaa kertaa ympäri, selältä mahalleen..
 
Meillä tyttö hekotti yksi päivä ja me molemmat kuultiin se. Sen jälkeen se ei ole nauranut :D oltiin vissiin liian ilosia. Meillä alkanut maidon määrä kasvamaan ihan hirveesti. Siis olen pulloa antanut kun maito ei vain riitä. Maanantaina neuvola. Katsotaan antaako luvan velleihin tai muihin mukaviin :) tänään annoin pimun imeä tuoretta pikkukurkkua joka oli kuorittu. Kyllä muuten maistui! Maistoi ja otin pois niin toisella kertaa kun suuhun laitoin sen niin suu aukesi niin isoksi ja pää teki kunnon nytkäyksen kohti! :)
 
Seuraan imemistä ja huomaan kun maitoa ei tule enää vauhdikkaasti. Silloin nielemisääni tietty tulee harvemmin. Ja pimu ei jaksa enää imeä ku tulee vaan maun verran suuhun. Sen jälkeen annam pulloa ja uppoaa helposti se 60-100ml kerralla. Sen jälkeen neiti nukkuu pidempään ja on hienosti tyytyväinen. Siitä mä päättelen siis lisämaidon tarpeen! :)
 
NiBaBa, meillä ainaki siitä, että vaikka kuin kauan jätkä oli rinnalla niin ei kuulunu nielemisen ääntä. Lopetti jossain vaiheessa imemisen ihan itekseen ja ajattelin et ok varmaan tiheen imun kautta pukkaa. Tätä kuitenkin kesti muutaman päivän ja poika oli tosi itkunen ja ehkä vähän väsynykkin. Sit ajattelin yks päivä että no mulla on korviketta kaapissa ja kaadoin pulloon 100ml. Poika hotki sen tosi ahnaasti. Ois halunnu lisää, mutta en heti uskaltanu antaa. Annoin sit kuitenkin hetken päästä n. 50ml kun hamuili koko ajan linnunpojan ilmeellä kaikkea. Joi senkin. Sen jälkeen loppu sit itkut ja kiukut! Seuraava päivä mentiin jo aika paljon korvikkeella ja kyllä sen huomas että poika oli ihan erilainen kun muutamaa päivää aikasemmin.
Nyt oon imettäny oikeestaan vaan illalla ennen nukkumaan menoa ja öisin. Tosin loppuyöstä ei enää tissistä riitä.
Huomasin myös n. 4-5pv korvikkeen alottamisen jälkeen, että reidet rupes paksuuntumaan :)

Mä en oo nauttinu imettämisestä ollenkaan ja ajattelin omakohtaisesti, että tää 2,5kk täysimetystä on ollu hyvä saavutus. Oon itsekin korvikelapsi ollu oikeestaan täysin, niin ei ollu hirveän vaikeeta alkaa antaan korviketta :) Ja ollaan huomattu tämä "helpommaksi" meille, koska oon itekin ollut paremmalla tuulella :)
Alukshan mulla tuli maitoa ihan liiaksikin asti. Sit se vaan jotenkin tökkäs. Liekö minipillereillä tai kevyellä treenauksella ollu osuutta asiaan? Tai jokseenkin pienellä stressillä, kun ei tuntunu hyvältä (siis henkisesti) se imettäminen. En tiiä.
 
Meillä neiti on tän päivän aikana ruennut karkaamaan leikkimatoltaa :) pyörii ikäänkuin takaraivonsa ympäri ja möngertää itsensä metrinkin eteenpäin selällään ollessaan. Yritin pitää pylly paljaana aika reilun kokoisen viltin päällä mutta niin lähti karkuun että ei voinut kun lattiat liika kylmät paljaalle pyllylle. Masullaankin liukkaalla lattialla kääntyy navan ympäri hiukan. Kiire kenties jonnekin? :)
 
Meillä ei kans meinaa aina leikkimatto riittää, kun neiti on selällään. Vatsallaan pyörii navan ympäri kovalla patjalla ollessaan.
 
Meillä heräiltiin yöllä ihan vähän väliä tissille. Olikohan edes kahta tuntia välissä.. Muuten poika ollut viimeviikkoista paremmalla tuulella päivisin. Yöt nyt mennyt jo viikon useammilla syötöillä kun totuttu siihen 2 max 3 syöttöön ja nyt 4-7 herätystä..
 
Huh. Mä olisin kotimama varmaan ihan puoli kuollut jos meillä herättäs useammin. Kovasti tsemppiä sinne♡ nytkin kun valvoin esikon unta enkä juuri nukkunut kunnolla niin silmät sais tulitikuilla pönkätä auki.

Toista oli esikolta kun pysty päivisin nukkumaan kun esikko nukku jos yöllä valvottiin. Etukäteen kauhistelin että mites nyt jos vauva valvoo yöt ja esikko tietty päivät. Mutta luojan kiitos tää on ollut uskomattoman hyvä uninen tapaus..tietenkin nyt kun tän sanon niin valvoo kohta yöt läpeensä:rolleyes:
 
Minäkin oon miettiny mitä Lila-Auroralle mahtaa kuulua, toivottavasti hyvää.

Kotimama meilläkin herätään öisin tosi monta kertaa. Viime yö oli hyvä yö koska sain nukuttua myös aamuyöllä ja noustiin sängystä vasta ysin jälkeen. Nyt on ihanan levännyt olo vaikka herätyksiä oli 03, 04, 05, 06 ja 07... Yleensä tyttö nukkuu aamuyön niin levottomasti etten nukahda itse syöttöjen välillä ollenkaan, mutta viime yönä uni oli rauhallisempaa, joten nukahdin pian jokaisen herätyksen jälkeen. Tällä meidän nukkumis- ja syömisrytmillä perhepeti ja sängyssä kyljellään imettäminen on ihan pakollisia, jotta minäkin saan nukkua...
 
Takaisin
Top