Aprillikuun aatokset

Mä kans miettinyt jo että millä mä tuon lapsen elätän kun siitä tulee teini joka haluaa kaiken mikä on in! Tosiaan nyt jo tulee osteltua merkkivaatteita ja kalliita leluja + kaikkea hömppääkin...nimim. tänään tyttö sai jo ensimmäisen vappupallonsa :grin sellaisen kukan, jossa hymynaama, iso keltainen keskusta ja punaiset terälehdet. Laitoin kuvan mun äidille, niin vastaus oli "se pallohan on paljon isompi kuin Ronja" no niin mutku... :)
 
Mulla ei oo kokemusta noista paheksuvista katseista, kun olin yli 30, kun esikoinen syntyi. Tässä iässä suhtauduttu erittäin positiivisesti ja varmaan odotettukin, koska saan lapsia.
Jännä kyllä, että sanotaan, että lapset kannattais hankkia nuorena niin jaksaa paremmin (mikä aivan varmasti totta! :D), mutta sitten katsotaan nuoria äitejä kieroon. ;D
Oon toisaalta hieman kade nuoremmille äideille, mutta toisaalta tyytyväinen, etten ehtiny hankkia lapsia entisen avopuolison kanssa silloin nuorempana ja toisaalta siitä, että tässä iässä opiskelut opiskeltu ja on työpaikat yms. niin voi ostella sitä hömppääkin välillä, eikä koko ajan enää niin hullun tiukilla taloudellisesti; ja toisaalta elämänkokemusta niin ei ihan pienistä stressaa (luonteeltani kyllä muutenki suurpiirteinen), on ehtiny nauttia siitä vapaudesta (tosin siinäkin oma haasteensa, kun sitä ei yhtäkkiä enää olekaan ts. saavutetuista eduista vaikeampi luopua).
Ei varmasti silti ole yhtä oikeaa ikää tai aikaa tehdä lapsia. :) Ihanaa, että niitä ylipäänsä saanut!
 
Itekin yli 30v tämän ensimmäisen saavuttua maailmaan. Eli ikä ei o mullekaan niitä paheksuvia katseita tuonu, vaan tää yleinen habitus. Mut minkäs sille voi, että rastat herättää joissain ihmisissä tiettyjä mielikuvia. Itelle se on vaan tukka, siinä missä joillekin permanentti tms.. :cat:
Joskus ne katseet jää häiritsemään, joskus ei vois vähempää kiinnostaa.
Täytyy kyl myöntää, et kyllä sitä synnärillä tuli vähä pitkään kateltua niitä, ketkä oli siellä täydessä tällingissä, ku muut hiihti niissä ihanissa aamutakeissa ja tukka pystysdä. Et ei kai sitä ite o sen parempi. :grin

Mut nyt on vappu ja aurinko paistaa! Hyvää vappua naiset! :)
 
Mä en ole yhtään seurannut saako mitään katseita tms :D kerran kyllä sattui nolosti kauppareissulla kun mies osti laatikon olutta (niin meillä yksi laatikko kestää sen kuukauden päivät saunaolutkäytössä) ja jätti mut ostoksien kanssa odottelemaan toisen myymälän eteen. Poika siinä aloitti pienen kiukun ja kyllä tuntuu että jotkut tantat katsoivat että siinä on äiti hakenut "vähän" saunaolutta ja vauva varmasti itkee kun sillä niin huono olla :D Ihan kun minä sen askin vetäsisin vaikka mun ostoskärryssä onkin.. Mutta oli noloa :D

Tosta kun vauvaa kummastellaan pieneksi yms. Niin meillä en ole törmännyt siihen. Poika on aika isokokoinen ikäisekseen. Mutta että on ärsyttävää kun minua kommentoidaan hoikaksi. Aina saa vastata lähes tuiki tuntemattomillekin tuleeko mulla maitoa riittävästi kun oon niin hoikka. Ärsyttävää. Taitaa olla myös jonkinlainen tabu että äidin pitäis muistuttaa pullaa ja vauvan pienempää pullaa. Miksei voida ymmärtää että meitä äitejä on eri ikäisiä, eri näköisiä yms.. Ja kaikki ollaan varmasti hyviä äitejä! :)

hyvää vappua kaikille! Ihana ulkoilusää :Heartred
 
Mutta sekin on aika tabu, että nuorilla ei olisi rahaa, tai pitäisi elää tiukalla :) Vanhempana on asuntolainat ja autolainat jne. suuremmat mebot, mitä nuorempana on :) Toisaalta me ollaan kyllä tosi "pihejä" eikä kyllä ostella pojalle/itsellemme turhaa ja käydään paljon kirppareilla, ei osteta paljoa mitään uutena :) Ruoka laitetaan itse jne. Silti eletään mielestäni oikein hyvin, ja ei meiltä puutu mitään :)

Hyvää vappua muillekkin äideille! :)
 
Hauskaa vappua kaikki mammakollegat! En itse todellakaan jaksanut leipoa, vaan vein tytön äidilleni hoitoon ja läksin jumpalle, jonka jälkeen äiti tekaisi vappumunkit. Mulle sopi tämä järjestely vallan hyvin. :p
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    132.6 KB · Katsottu: 29
NiBaBa, puhuinkin vain itsestäni. Opiskeluaikana olin tosi tiukilla, vaikka kyllä se raha meillä menee edelleen, mitä tuleeki. Sillä erotuksella, ettei tartte kattoa joka kauppareissulla, mitä koriinsa pistää ja saa pikkusummia aina välillä säästöönki lainoista huolimatta. Aina myös arvokysymys eli jotku pistää rahat uusiin kynsiin, sisustukseen Yms. Ja toiSet johonki muuhun. En ollenkaan ajatellut, etteikö nuorilla olisi tarpeeksi rahaa vanhemmiksi; omalla kohdalla vain nauttii enemmän nyt, kun ei tartte joka asiassa penniä venyttää. :)
 
Juu emmä DT sitä meinanukkaan :) ja onhan tossa meidänkin ystäväpiirissä nuoria perheellisiä, joiden raha-asiat ei ole niin kovin hyvässä jamassa..
 
Takaisin
Top