Aprillikuun aatokset

Millonkahan sitä oppii suunnittelemaan lähtönsä tän pikkusen kanssa sillain, ettei aina olis kaikkialta myöhässä? Tosin voi olla että mulla on ollu sama ongelma jo ennen tytön syntymää, mut nyt on kyllä miljoona kertaa haasteellisempaa...
 
Oon kans huomannu että aikataulujen sopiminen on ihan turhaa, ikinä ei pysytä siinä.:happy: Jos ollaan jonkun luo menossa, nii pitää aina sanoa että "kolmen maissa" kun ikinä ei tiedä kauanko poika syö tai sattuuko jokin erite katastrofi just kun ollaan saatu puettua.:joyful:
 
Meillä kuin ihmeen kaupalla on lähdöt olleet tähän asti likkojen kanssa todella helppoja.. vauva ruokailee max. 10min ja rytmiä alkaa olemaan sen verran että voi hyvin ennakoida. Esikko on onneksi myös useimmiten helppo lähtijä, tosin kyllä niitä känkkäränkkä kertojakin on muutama ollut kun on juuri herännyt päikkäreiltä ja pitäny samantien alkaa touhuumaan lähtöä. Arki muutoinkin rullaa hyvin, ainoa hankaluus on kun pikkuneiti ei viihdy muutamaan minuuttia kauemmin isänsä sykyssä, varsinkaan iltaisin ennen unille lähtöä. Luonnollista tietenkin kun kerkeävät nähdä vain pari tuntia vuorokaudessa. Isukki tulee töistä 15.30 ja unipuuhiin aletaan 19 maissa, siinä välissä nukkuu vielä lisäksi tunnin iltaunet. Isukki parka♡ vaikka kyllä se siitä kun tyttö alkaa muistaa paremmin. Itse vaan välillä ihan tööt kun ei oo vauvattomia hetkiä juurikaan:rolleyes: Onneksi oon ottanu sen pään että nää vuodet on lähinnä lapsia varten ja kohta voi taas vähän vapaammin itsekin toteuttaa omia juttuja :)
 
Onko muilla alkanut kuukautiset jo? Mulla synnytyksestä 2kk ja 1vko ja jo toiset menkat päällänsä ja täys imetän... :sad001 toivoin et olis pysyny poissa nii kauan ku imetän..
 
Mulla on tuntemuksia ja pelko persuksissa siis että alkaa. Menkkamaista jomottelua ollu vatsassa ja mulle aiemmin niin tyypillinen puolen kierron paikkeille asettuva päänsärky kolmatta päivää toisen silmän takana.. Toivoisin ettei vielä alkaisi silti.
 
Mulla ollu jo kohta 2kk menkka oireita mutta mitään ei kuulu! Tein yhden raskaustestinkin varalta :p En oikeen tienny olinko pettyny vai iloinen kun oli negatiivinen :dontknow

Tänään alkaa vauvauinti, tai sisarusuinti oikeestaan! Jee!! Ollaan jo vähän suihkussa treenattu ja laitettu vauvalle vettä päähän :rolleyes: Isoveli tulee olemaan niin innoissaan kun on taas kunnolla tilaa sukeltaa ja polskia!!
 
Silmätulehdus tytöllä :shifty: eilen alkoi aamulla rähmiä ja keitetyllä vedellä putsattiin, laitoin äidinmaitoakin muutaman kerran kun olen kuullut auttavan ja ihan pariviikkoisena kun silmät rähmi vähän laitoin ja silloin hävis heti. Tänään sitten selvästi turvoksissa ja punainen koko silmänympärys vaikkei yhtä paljon rähminytkään. Päivystyskeikka siis näin juhlapyhän kunniaksi ja meni melkein 3h :eek: järkyttävän onnetonta touhua. Silmävoide määrättiin lopulta, crp:kin otettiin mutta ei ollut kuin 16.

Tyttö vaatinu enemmän syliä tänään. Ei varsinaisesti kipeältä ole vaikuttanut mutta varmasti epämukavan tuntuinen tuo silmä on. Voi vaan itse kuvitella. Jospa alkais nyt parantua pian.
 
Menee nyt ihan OT, mutta jospa jotain vaikka kiinnostaisi, kun tuli silmätulehduksesta mieleen..

Kookosöljy toimii myös silmätulehdukseen, samoin kun äidinmaito. Sillä paranee 3päivässä, oman ja koiran pahan silmätulehduksen olen sillä hoitanut! :) Itse vaan suosin ensimmäisenä vaihtoehtona luonnon omia antibiootteja ja pakon edessä lääkkeitä :) Tosin en tiedä miten toimisin vauvan kanssa, ehkä herkemmin menisin lääkäriin.

Suomessa ei jostain syystä niin lämpimästi suhtauduta luonnonlääkintään, kun esim. Amerikassa, mikä on sääli, kun antibiootit usein aiheuttavat ikäviä kierteitä ja suoliston hyvät bakteerit kuolee myös :sad001 Ei siis silmätulehduksessa (se geeli tuskin menee niin pitkälle, että päätyisi suolistoon, vaan käsittääkseni on paikallishoitava?) vaan näin ihan yleisesti ottaen.

Toivottavasti Nunnuliina tytön silmä paranee pian ja olo kohenee! :)
 
MarinaMelina onko teillä pikkunen jo parantunut? Mitä ne sano sillon lääkärissä? Meillä pikkumies sai tartunnan minulta ja isoveljeltä ja on nyt 4:ttää pv kovassa nuhassa. Varsinkin viime yö oli hirvee.. Joka syötön jälkeen yskitään, oksennellaan limaa, imetään nenää nenä fridalla ja hyssytellään. Ja heräämisiä oli vähintään 2h välein ja ei rauhoittunut kuin tissille eli aina sama rumba :sad001 eilen ja näköjään tänäänkin on sit nukkunu paljon päivisin! Huomenna lääkäriin jos ei yhtään rauhoitu olo! Ettei olis RS-virus... Onko jollain kokemusta? Yskii ja aivastelee mutta hengitys ei vingu. Tuo liman oksentaminen on ihan hirveetä katottavaa ja kuunneltavaa!! Välillä tuntuu et saako henkeä ollenkaan ennenkuin saa uudelleen yskäistyä ilman eteenpäin!
 
Oliko se 3kk kun kätkytkuoleman riski alkaa pienentyä vai miten se meni? EN halua googlettaa ja lukea niitä kauhutarinoita....
 
Pipanat meillä tosiaan oli se rs virus ja kuten taudinkuvaan kuulu 4-6päivät oli pahimmat, nyt ollaan jo ok. Limaa oli paljon joka rupesi vähitellen irtoamaan, ilman friidaa oltas oltu osastolla heti, imettiin koko ajan limaa pois ettei yhtäkkiä ole liian tukossa hengittämiseen. Yski niin että oksenti, pelkäsin että tikahtuu :sad001 tosi pelottavaa oli. Yskä helpotti vasta 10päivän jälkeen. Pitkä ja sitkee pöpö. Sairaalassa sanoivat että jos hengitys käy raskaaksi (hengittää voimakkaasti pallealla) tai ei jaksa syödä, yleisvointi huononee niin sitten heti sairaalaan kun on näin pienestäkin kyse. Tosi inhottava ja pelottava pöpö, olin ihan hälytystilassa koko tytön sairastelun ajan :sad001 kovasti tsemppiä sinne♡ toivottavasti ei kestäisi yhtä kauaa teillä. Niin ja kohoasento oli meillä ehdoton, koko aikana en uskaltanut vaakatasoon laskea tyttöä. Päivät oli sylissä päiväunineen ja yöt kiilatyynyn kanssa.
 
Mä muistelisin et eniten kätkytkuolemia tapahtuu 2-4kk, 6kk jälkeen todella harvoin. En kyllä ole aivan varma enkä haluu minäkään ajatella koko asiaa enempää.
 
Just lueskelin kätkytkuolemista. Eniten tapahtuu 3kk iässä, 6kk jäleen tositosi harvinaista. Selällään nukuttaminen ja perhepeti mainitaan lähes kaikissa lähteissä ehkäisevinä keinoina. Mä ehkä vähän hysteerisenä imen tytön nenän aina fridalla jos yhtään rohisee hengitys. Ei kyllä ole ensimmäisen vuorokauden jälkeen ollut mitään ongelmia hengityksen kanssa, mutta parempi varoa... en varmaan uskalla kuitenkaan huokaista ennenkuin kesällä ton 6kk rajapyykin jälkeen :)
 
Millaisia rytmejä muiden vauvoilla? Meillä illalla sänkyyn klo 21, yö useimmiten 1-2 syöttöä, herätään n. Klo 8 ja klo 9 jälkeen 30min tirsat. Ennen poitsu aina päikyille n. Klo 11.30. Nyt mietityttää kun poika ei enää nukkuisi päivällä, jos saan unille heräilee 5-15min välein :sad001 tämän vuoksi oli toissailtana tooosi kiukkuinen. Meni siis lähes koko päivä ilman päikkäreitä, nukkui kyllä lenkin ajan n. 45min mutta eihän voi riittää 3kk ikäisen uniksi vai? Nyt myös pari viimeistä yötä mennyt huonommin, useammin syönyt ja itkenyt vaikkei öisin yleensä itke laisinkaan jos toimii nopeasti. Tehoimuviikko meillä oli pari viikkoa sitten, voisiko sellainen tulla vielä uudestaankin? Harmittaa valittaa tämmöisestä, huonoäitifiilis, toinen vaan haluaa olla sylissä :Heartred joskus pitää vaan äidinkin esim syödä.

nyt juuri kokeilin ja sain pojan nukkumaan hetki sitten. Vaikuttaa vain niin myöhäisiltä päiväunilta, nyt jo iltapäivä ja usein ennen näitä aikoja herännyt päikyiltä. Tuntuu että kaikki alkoi siitä kun siirryttiin kesäaikaan ja mies ollut lomalla.. :D
 
Meillä pojalla oli rs virus 7 viikon ikäsenä. Aluksi oli vähän limaisen kuulonen yskä ja tukkoinen nenä pari päivää. Kolmantena päivänä käytin lastenlääkärillä ko oli pientä lämpöilyä 37,6 korvasta mitattuna. Hävetti mennä lääkäriin ko aattelin että olen vain ylihysteerinen koska poju ei yskiny eikä ollu tukkonen pystyasennossa. Lastenlääkäriki kysy että miksi ollaan tultu ja sanoin että haluan poissulkea rs viruksen ja kas kummaa ko vauva laitettiin tutkimuspöydälle niin alko yskiin ja rohisemaan. Tuo oli siis kolmas sairauspäivä. Saatiin lähete sairaalaan jossa oltiin yhteensä viis päivää ja tuona iltana vauva muuttu myös kosketusaraksi. Rs virus testit otettiin ja oli positiiviset. Tauti alko lievänä mutta sanoinki neljäntenä sairauspäivänä että silloin viimeistään oisin menny päivytykseen ko oli kyllä kipeän olonen.
 
Meillä tämän hetken rytmi : aamulla herätään 7-8, noin 1,5-2h päästä siitä aamunokoset n. 1h. Puolen päivän aikaan taas 1h unet. Iltapäivällä taas 1h unet, tähän aikaan illan suussa 1-2h unta. Yöunille 20-21. Hyvä ja toimiva rytmi meille :) yöt menee yhdellä syötöllä.
 
Meilläkin oli tosiaan hyvä rytmi mutta jostain syystä nyt kadonnut vaikka pidin mielestäni ehkä liikaakin rutiineista kiinni. Noh, tosiaan nyt vasta pari päivää mennyt näin. Voisiko tehoimupäivät tulla uudestaan? :) Tissillä viihtyy taas jatkuvasti..
 
Takaisin
Top