Ite en oo ravannu flunssan takia lääkärissä, en ite enkä lapsen kanssa. Korkeassa kuumeessa (40 astetta) soitin terveyskeskukseen. Lapsi oli silloin tosin yli 1-vuotias. Sanoivat, että lääkäriin, jos korkea kuume jatkuu yli 3 päivää. Lääkkeillä ku sai kuumeen alas niin ei huolettanu. Vauvan kanssa ehkä vähän eri, jos erittäin tukkoiselta vaikuttaa tai ite seuraan tietty muutenki herkemmällä korvalla. Tarvittaessa oon nukkunu vauvan kans nojatuolissa vauva pystyasennossa rintaa vasten ja kaikki nuo edellä mainitut apukeinot käytössä. Kyllä sen huomaa, jos tilanne vakava. Tympeäähän se on, ku lapsi tosi kipeenä, eikä voi oikeen mitään tehdä ja huolettaa, mutta oon luottanu siihen, että kun lapsi syö ja on hereillä välilää, pissaa ja kakkaa tulee niin pärjätään. Pitkittyneet tapaukset eri asia.
Meillä on vakuutukset. Just jonku kans puhuttiin, että "turhat" lääkärikäynnit varmaan lisääntyneet vakuutusten vuoksi, mutta hyvähän se oman mielenrauhan vuoksi käydä, jos huolettaa.
Korvatulehduksen kyllä huomaa, uskokaa pois vaan! Pystyasennossa nukuttiin silloin lyhyitä pätkiä ja se huuto...! Flunssaisena nukkuvat kuiteski makuuasennossa ja ehkä hieman paremmin. Lääkkeet selvästi vaikuttaa flunssaan, kun taas korvatulehduksessa ei. Korvatulehdustahan ei nykykäsityksen mukaan tartte hoitaa, jos kipulääkkeellä pärjää. Siksi oon oottanu aina yön yli, jos epäselvää, onko tulehdusta, sillä silloin käy viimeistään hyvin selväksi, jos lapsella se korvatulehdus on.