Aprillikuun aatokset

Joo se jossain välissä muutettiin mun mielestä salaiseksi. Ku se oli eka suljettu.

Meillä pääsiäisloma pohjoisessa ohi ja enää muutama tunti ajoa edessä. Loistava reissu takana ja likka vetänyt hienosti täydessä unessa matkat molempiin suuntiin. Myös esikoinen selvisi hienosti tästä keikasta ilman tablettia. :)

Kevät alkaa ihanasti lämmittään mieltä jo! Kouluhommat vaan puskee pahasti päälle ku oon koko kevään sluibaillut! :/

Ihanaa kevättä naiset!

Meil on huomenna neuvola ja rokotukset, mua stressaa ihan tajuttomasti, mutta kyllä me ne rokotukset silti otetaan.

[ Viestistä on poistettu sisältöä ylläpidon toimesta. ]

Last edited by a moderator:
Meilläkin kolibri tänään rokotukset ja jännittää. Ihan rutiinijuttu mutta minkäs tälle mahtaa.. Tuntuu pahalta jos toinen kipeäksi tulee. Vähän lämpöä rokotteet nyt ainakin nostavat.. Toivottavasti ei mitään kuumepiikkiä yötä vasten tule :(

Meidän neiti oli tänään ensimmäisen kerran hoidossa kummitädin ja hänen lapsen 6 kk luona pari tuntia äidin käydessä kampaajalla. Todella hyvin oli mennyt ja neiti ihan innoissaan kaverista ja uusista leluista, jotka ovat alkaneet kiinnostaa. Äidin ihana pieni rakas :Heartpink

Onko täällä kokemusta kireästä kielijänteestä vauvalla? Huomasin, että meidän poitsulla vaikuttaa aika kireältä ja jänne on lähes kielen päähän asti. Imetys sujuu mutkitta, mutta mietin, että vaikuttaakohan puheen kehittymiseen tms.

Omaan itse myös kireän jänteen, jota on joskus leikattu, mutta se ei kyllä kovin vaikuttanut minulla mihinkään... Täytynee neuvolassa ottaa asia esille :)

Kielijänne on helppo napsaista poikki ja on nopea paranemaan. Jos jänne on kovin kireä niin vaikuttaa puheen kehitykseen ja artikulaatioon. Kannattee ottaa puheeks neuvolassa ja pyytää päästä toimenpiteeseen! :happy:

Kävittekö Lapsimessuilla?
Me käytiin tänään minä, mies ja pikku neiti. Olin kyllä tyytyväinen messuihin ja sen tarjontaan, suosittelen. Oltiin siellä vähän kymmenen jälkeen ja hyvin mahtu menee , puolen päivän jälkeen porukkaa oli enemmän. Vaate pisteissä oli ruuhkaa, mutta me katseltiin enemmän muita juttuja ja tehtiin hyviä löytöjä ja oli edullisemmin kuin lastentarvikeliikkeessä.
Kiva päivä, kun käytiin vielä kummipoikaa moikkaamassa.

Yyyhyyh, tällä mammalla on pää kipeä ja veto pois, kuumetta ei ole ( 35,1 näytti mittari.. ) mutta tuntuu, että joku pöpö koittaa pesiytyä :(

Otettiin poitsun kanssa 2.5h päikkärit päivällä, ja nakkasin itselle jo valkosipulit, kookosöljyn ja maitohappobakteerit kitaan, jospa ne jotain auttaisi! Nyt toivottavasti pitkille ja levollisille yöunille!

Meillä on nyt vissiin tiheän imun kausi menossa kun tyttö ei ole pariin päivään viihtynyt valveilla ollessaan varttia kauempaa poissa tissiltä. Onneks nukkuu kuitenki päikkärit suht normaalisti niin pääsee ees hetkeks pois sohvalta... Tuntuu kuin oltais menty takapakkia tytön ensimmäiseen kuukauteen.

En ti
Onko täällä kokemusta kireästä kielijänteestä vauvalla? Huomasin, että meidän poitsulla vaikuttaa aika kireältä ja jänne on lähes kielen päähän asti. Imetys sujuu mutkitta, mutta mietin, että vaikuttaakohan puheen kehittymiseen tms.

En tiedä onko meidän pojalla kireä kielijänne, mutta välillä kun työntää kieltä ulos, se on ikään kuin kaksijakoinen päästään. Voisin olettaa, että kireä kielijänne estää kielen kärjen venymistä, minkä vuoksi on tuon mallinen.

Harmittaa vaan, jos pitää jänne katkaista. Mieluummin olisi tehty se ihan pienenä, kun sokerivesi auttoi niin hyvin kivuissa. Kun otettiin verinäytettä ja annettiin samalla sokerivettä, niin poika imi sormiaan kuin pieni, suloinen ahmatti apina :shy:
Nyt jos pitää katkaista, niin en oikeasti voi ajatella, etteikö se nyt edes jonkin verran sattuisi.

Ah, omaa aikaa ja Cities: Skylines.
Ihana mies viihdyttäny ja vahtinu tänä aamuna poikaa, et oon pitkästä aikaa päässy tietokoneelle pelailee. :computer005

Hikoileeko muiden vauvat? Meillä varsinkin iltaisin syödessä pojan pää menee ihan hikikarpaloille. Toki iltakiukullakin varmasti osansa. Välillä huomannut noi hikikkarpalot myös päivällä jos oikein kovasti imee. Muutenkin tuntuu et meidän poika kova hikoilemaan.

Mähän sillon kun likka oli vastasyntynyt kiinnitin huomiota siihen et likka hikoili syödessään..nyt en enää oo ainakaan huomannut et hikoilis..sillon pienempänä sen huomasin selkeesti. Meillä esikko on kans kova hikoilee nukahtaessaan, kuopuksella en oo huomannu samaa vielä.

Hyvä kuulla että muillakin samaa, on tämä äitiys yhtä ihmettelyä. Omasta pienestä aina huoli :)

Takaisin