Alkuraskauden tunnot ja ajatukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IhaNainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuli tuosta Cavan herkistelystä mieleen, että kun esikoista odotin, niin joulun aikaan sika-biisi oli erityisen herkistävä [:D] ja tietysti kaikki muutkin joululaulut. Yksi kappale oli sellainen, että kun autolla ajoi ja se alkoi cd:ltä soida, niin piti vaihtaa kappaletta, ei olisi kyyneleiltä muuten nähnyt ajaa [;)], kyllä sitä voikin joskus olla hömelö!

Täällä ei edelleenkään mitään oireita. Pistää miettimään, että onkohan tuolla edes mitään... vielä yli kk np-ultraan. Varhaisultran mahdollisuudet taitaa olla näin pienellä paikkakunnalla aika heikot... No, eihän tässä ole viikkoja vasta kuin reilut 5, joten oireet ehtivät kyllä tulemaan. Katotaan vaan, niin ens viikolla alkaa hirveä pahoinvointi ja väsymys vaivaamaan [:)]

Mulla on ollut sellaista tasaisen ällöä oloa ja 3vk, oikeastaan testin tekemisestä lähtien. Välillä helpottaa ja välillä taas ällöttää ihan kunnolla. Yritän syödä tosi usein jotain pientä, edes vähän, jotta ei tulis näläntunnetta, koska silloin ainakin mulla ällö olo on pahimmillaan.

Aamuisin on hyvä olo kunnes nousee sängystä ja on pakko mennä hetkeks vielä takaisin makuuasentoon kun vatsaa vääntää...

Kaikkein paras tuntemus raskaudessa on ollut se, että ei tee mieli herkkuja ollenkaan! Aiemmin olin aikamoinen herkkupylly, kaupasta aina mukaan karkkia ja suklaata, sekä kaikkia leivonnaisia yms. meni kyllä ihan helposti. Nyt en ole ostanut kolmeen viikkoon karkkia enkä suklaata. Töissä on tarjolla melkein joka kahvitunti jotain pullia yms. ja niistäkin olen kieltäytynyt. Arvaavat varmaan tilani, koska aiemmin en todellakaan kieltäytynyt herkuista [:)]
Toivottavasti tämä karkkiällötys kestää koko loppuelämän [:D]

Mä ainakin tunnun elävän nyt jossain haavemaailmassa...

Oon selaillut netistä Anne Geddesin vauvataidetta ja huokaillut onnellisena...
Hypistellyt ostamiani vauvan vaatteita..
Kuvitellut niin monta kertaa miltä sa tuleva vauva näyttää, tuntuu ja tuoksuu.
Suunnitellut mitä kaikkea pitää ostaa, hyvä etten ole jo täyttänyt kassia joka otetaan sit mukaan kun lähetään synnyttämään...
Oon lukenut vauvakirjoja... Piirrellyt pupuja ja nalleja ja kaikkea muuta söpöä.

On tää vaan niin ihanaa. Miksi täällä ei ole sellaista sydänhymiöö. [:)]
Äidin rakkaus on jotain maailman suurinta. <3
Kyllä te ymmärrätte! [;)]

Mä olin eilen illalla ihan varma et nyt saan keskenmenon. Nousin sohvalta ja alavatsaan keskelle kävi vihloo ja tuli ihan tajuton painon tunne ja kun otti askeleen ni vihlas vaan enemmän. Menin takas makaamaan ja sit tuli paukku ni kivut loppu [:D] Ja ilta menikin sit paukutellessa .. Ilmavaivat siis täälläkin alkanu! Mutta rinnat ei oo enää niin kauheen kipeet.. Aina välillä pakko kokeilla et sattuuks niihin edes vähän [:)] Öklötystä ei oo kauheesti, silloin tällöin, hyvin pientä. Toivottavasti jäiskin siihen! Ei malta odottaa että pääsis sinne varhaisultraan <3 Viel pari viikkoo... Mulla on ihan tajutonta toi väsymys. Neljän aikaan päivällä alkaa väsyttää ja siitä siihen asti ku meen nukkuu, makaan siinä. Ja aamulla nouseminen on niin tuskaa!!! Päänsärky vaivaa.. Se on ilkeetä, mut en ala edes panadolia syömään. En oo ikinä tykänny popsia särkylääkkeitä. (hammassärky on sit taas eriasia[:D])

Aika hauskaa Cava, mä olen ihan samanlainen "ei herkistelijä" ja nyt on löytynyt kokonaan toinen puoli, aika hassua [:)]

Eipä tässä omaan napaan mitään uutta kuulu. Ällöttää jos ruokailusta alkaa olla liian kauan aikaa, tuntuu, että nälkä on kokoajan ja kaikkea rasvaista tekee ihan sikana mieli: hampurilaisia, pizzaa, lihapiirakoita...ja en siis todellakaan muista milloin viimeksi olen syönyt mitään noin rasvaista. Makeaa ei tee ollenkaan mieli, pelkkä ajatuskin ällöttää. Sitä sen sijaan on mennyt ennen jonkun verran.

En vaan vieläkään usko olevani raskaana, ehkä ensi viikon ultra saa tämän uskon nousemaan. Jos siis kaikki on hyvin.

Illalla voisi maisella Holstenin 0,0 olutta...jos sitäkään tekee mieli [:-]

Hassua miten nuo ruokamieliteot vaihtelee mammasta toiseen! [:D]

Mulla ällöttää ajatuskin pizzasta tai hamppareista jne rasvaisesta ruoasta. Sen sijaan tekee koko ajan ihan hulluna mieli kaikkea raikasta! Oon tälläkin viikolla vetänyt varmaan ämpärillisen salaattia raejuustolla. Ja sitrushedelmiä menee kans. Onneks kaupasta saa tällä hetkellä mandariineja. Ja omppuja himoitsen kanssa... Ei nää siihen pahaan oloon mitenkään auta, mutta oikein lämmin ruokakaan ei meinaa maistua.

Niin ja maitoa oon alkanut juomaan. Ensin se oli ihan tietoinen päätös (kalsiumia kun tarvii nyt ihan todella paljon enemmän), mutta nyt huomaa välillä ihan himoitsevansa lasillista kylmää maitoa.
Sen sijaan kala ällöttää ajatuksenakin. [:-] Ja kalaa ois niin hyvä syödä etenkin raskaana ollessa. Yleensä pidän melkein kaikesta kalasta, mutta nyt ei vaan uppoa edes ajatuksena... Muistaakseni sama juttu oli esikoista odottaessa, mutta se kesti vaan alkuraskauden. Toisella kolmanneksella meni kyllä jo melkein kaikki ruoka (paitsi curry, josta yleensä ihan pidän...).

Sipe70: Holsten on oikein jees, mutta mun suosikiksi on noussut Buckler. Join sitä koko kesän jo ennenkuin olin edes raskaana - se on hyvää. [:)] Mut Holsten on kans oikein hyvä vaihtoehto. Nikolait sen sijaan on jotenkin ällöjä...

No ylläri, nyt pitää sit hakea Buckler-tölkki tähän koneelle kaveriksi. Mulla toi alkoholiton olut muuten auttaa joskus pahoinvointiinkin. Se kylmä ja hapokas, mutta ei makea juoma on jotenkin semmonen mikä auttaa. Jotkut vissyt on kans jees. Ja ihan JÄÄkylmä vesi.

Cava

täällä huono olo katosi pariksi päivää, mutta ilmestyi jälleen tänään pahempana kuin koskaan. haettiin pitsat ruuaksi, tulikin väärä pitsa, sellainen jossa oli puoliraaka kananmuna keskellä - se sai mut voimaan tooosi huonosti ja sittenhän täytyi laatoittaa![:'(]
Koiralla on antibiootti kuuri menossa, ette voi uskoa kuinka pahan hajuisia pieruja koira voi päästää![:'(]
Siinäkin saa pitää hengitystä ja odottaa että joutuuko laatoittaamaan vai ei - hyi...

Väsy on valtava, ja huono olo tulee jos ei syö vähintään 2 tunnin välein.
Ihanaa kolmen viikon jälkeen päästä omaan sänkyyn nukkumaan uudessa kodissa :) aiemmat viikot nukuttu kesämökissä ohuen patjan päällä.

Heip [:)]

vaihdoin nimimerkkini sipriinaksi [;)] siis entinen sipe70

tänään on ollut huono aamu [:'(] söin leipää ja join teetä ennenkuin nousin sängystä, tässä
olen kärvistellyt pari tuntia yökötyksen kanssa, kerran luulin jo että laatoitus alkaa.

Eilen iski migreeni [:@] mulla on ollut silloin tällöin sellanen pikamigreeni, että kuviot silmiin, vähän hassu olo päähän ja
se siitä. Eilen palaverissa kesti melkein 2 tuntia ne kuviot, mutta ei sitten sen pahempaa päänsärkyä kuitenkaan tullut. Tänään on kokoajan ollut myös vähän päänsärkyä [:@]

Löysin eilen uuden Jaffan, napapiirin jaffa, tehty puolukasta. Sepäs on raikasta ja tuntuu tekevän jopa hyvää tälle äklötykselle [:)]

Minä olen ihan hulluna nyt sokeroimattomaan karpalomehuun. Se on tosi kirpeää, mutta laimennan sen runsaalla vedellä - ahh ihanan raikasta.
kaiken lisäksi sitä on mukava juoda kun tietää sen terveysvaikutukset; estää virtsatietulehduksia yms...

Vesimeloni:
minkä merkkistä karpalomehua ja mistä sitä ostat? Tykkään ite hulluna puolukka- ja karpalojutuista just ehkä sen hapokkuuden vuoksi (ja ihanan maun), mutta ällöttää kun ne on yleensä niin sokerisia. Makea ei tipu mulle ollenkaan.
Ootko laimentanut vissyllä sitä mehua? Tuliskohan siitä hyvä drinksu... Tommonen hapokas ja kupliva. :)

Hei te siellä... minä täällä... mgreenin kourissa. Piti lopettaa plussauutisen saatua heti migreeninestolääkitys ja kaks viikkoo kesti ku tauti pukkas päälle. Aamulla piti soittaa jo terkkariin ja kysyä neuvoo mitä voin ottaa. Panadolia 1 g kolmesti päivässä ja jos se ei auta, sit päivystykseen. No, aamulla otin gramman ja helppashan se, tähän asti. Nyt otin seuraavan satsin ja peti kutsuu taas...

Cava: tämä on sydänmaan aarteita; kaskein marja -merkkistä... Tosiaan 100% karpalotäysmehu, ei mitään lisättyä. Mutta tätä on kyllä muunkinmerkkisiä, varmaan eri puolella Suomea voi olla eri merkkejä...
En ole kokeillut vichyllä, tämä on muutenkin niin kirpsakkaa ettei mielestäni enää kaipaa mitään hapokkuutta ;D

Ainoa miinus on korkea hinta kuten arvata saattaa... Mutta aika kauan tuo yksi pullo riittää, varsinkin jos laimentaa kuten minä että 1cm mehua ja iiiso lasi ihan täyteen vettä. [:D]

Yksi mitä viimeksi himoitsin mehuhyllyllä oli samanlainen sokeroimaton mustikkamehu, mutta se tais olla vielä kalliimpaa... Tyrnimehn kanssa samoissa hinnoissa... Tyrnikin on omalla tavallaan aika hyvää! Sitä voi lantrata vähän ananastäysmehulla niin ei ole niin kirpeä...

Edit. lisäys: niin mistä ostan: ihan perus s-marketista ja cittarista olen ainakin löytänyt mehua!

Täällä oksenneltu viikko, joka aamu, päivä ja ilta. Väsyttää ihan sairaasti. Mitään ei tee mieli ja pakko olis syödä kun tulee pahaolo. Onneks ei tarvi vähään aikaan töihin mennä.

Onkohan mussa jotain vikaa kun ei okseta [:D]
No mulla onkin tää kauhee poskiontelotulehdus, joten jokaiselle jotakin?!
Voin vaan myötäelää teidän "yökköjen" juttuja, koska inhoon oksentamista yli kaiken, viimesimpänä muistona The Maailman Hirvein Krapula....[:'(][:'(] Tai no siis, en usko että kukaan pitää yrjöömistä mitenkään positiivisna kokemuksena... [;)]

Itse syön vaan kauheat määrät jonagold-omenia (hapokkaampia (NAM!) kuin aikaisemmin käyttämäni royal gala omenat), juon karpalomehua ja piimää!

PS. Mulla on maailman paras mies... Tuolla se imuroi farkut jalassa ilman paitaa meidän sohvia ja olohuonetta, aikasemmin se siivosi keittiön allaskaapin ja roskaämpäritkin pesi...[:D]

Piimää, voi ei, nyt mun alkoi tehdä mieli oikein kylmää piimää [:D] kaupat olis kyllä vielä auki, hmm...meillä on talkoot ja mies on pihalla puuhastelemassa, jospa lähtis ja huikkais auton ikkunasta, että lähden ostamaan piimää, saattais naapurit ihmetellä [:D]

Maailman parhaat miehet on kyllä kullanarvoisia tällaisissa tilanteissa [:)] mullakin on sellanen. Kovasti se yrittää tsempata mua, ja kuunnella mun voivotuksia, kohta mä pelkään että se alkaa ajattelemaan, että taas se valittaa [:(] mutta ehkä ei sentään.

Valaiskaapas nyt taas viisaampina siellä, kun mulla on siis päiviä 6+5 mutta olen raskausviikolla 7...eikös mun pitäis olla raskausviikolla 6?? Ainakin vauva-lehden laskurissa luki näin ja mä vähän ihmettelin.

Nyt on hankittuna alkoholitonta punaviiniä, Ebony Vale, Caberbet Sauvignon, valkkaria,Torresin Nautureo ja kuoharia Söhnleinin Brilliant [:D][:D] Täytyy testailla ja kertoilla sitten tuloksia. Noissahan on kanssa alkoholia 0,5, mutta se on niin vähän, enkä varmasti juo pullollista kerrallaan [:D]

Eilen maistoin Holstenia ja Amsterdamia. Oli ne aika järkytys [&:] mutta kai niihin tottuu. Amsterdam oli ehkä hieman parempi, vähän sitrusmainen maultaan.

Tiedän, että periaatteessa voisi ottaa lasin viiniäkin, mutta ollaan nyt tällä linjalla ainakin alussa. Ehkä jouluna voisi ottaa pikkasen tilkan [:)]

moi sipriina!

Siis jos sulla on nyt 6+5, ni ihan oikein siellä luki, että olet viikolla 7. Toi 6 on sulla viikoissa jo täynnä. Eli sä niinko "käyt" seittämättä viikkoa.  Kohta alkaakin sit jo kahdeksas vko [;)]
Varmaan tosi hyvi selitetty taas [:D]

-A

Okei, ymmärsin, eli niinhän sitä sanotaan jos on vaikka 24 ikää niin sitä käy kolmattakymentä jo [:D]

Onpa ihanaa lukea täältä näitä teidän oloja, kun itselläkin on samat tuntemukset[:D] Oon yleensä vähän laiska hedelmien syöjä, mut nyt tekee mieli kaikenlaista. Viinirypäleet pelastivat mun perjantain työpäivän, kun ei mennyt lämmin ruoka alas. Ostin niitä nyt kotiinkin ja ovat kyllä hyviä.. Ja luumut (äidin pihapuusta) samaten. Lisäksi mulla on kokoajan jano. Töissä vettä menee lasitolkulla ja kotona samaten.

Meille tuli kissanpentu juuri ennen kuin plussasin eli elokuun alussa.. Noh, nyt kun tällä viikolla alkoi tämä ällötysolo, niin voitte kuvitella miten kammottavalta tuo pissavadin putsaus nyt tuntuu. Oon todella hajuherkkä muutenkin, ja nyt tää on ihan mahdotonta. Onneksi mies on ollut ymmärtäväinen ja siivonnut kisun vessaa. Me tosiaan asutaan niin vilkkaasti liikennöidyllä alueella, et kissaa ei uskalla päästää yksin ulos, kun ei olla saatu takapihaa vielä aidatuksi. Äiti tosin sanoi, että jos on huono tuuri, niin tämä hajuherkkyys kestää loppuun saakka. Toivotaan, et tää menee kuitenkin vähän ohi jossain vaiheessa!

Takaisin