Alkuraskauden tunnot ja ajatukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IhaNainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoitteluni Kanerva [:(] paljon voimia teille!

täälläpäs on oireita ilmestynyt [:)]
Omaa napaa... tämä huono olo alkaa jo ärsyttämään.. Syö mitä tahansa niin tulee huono olo, mutta kun ei voi olla symättäkään kun tulee vielä huonompi olo. Tämän raskauden myötä veri laittaa mut voimaan todella huonosti! on tässäkin hyvä lähihoitaja kun jo pelkkä ajatus saa kyökkäämään.. [:D]
Väsy on mitä järkyttävin, varmaan nukkuisin yötä päivää jos siihen olisi mahdollisuus.
Meillä alkaa remontti olemaan loppu suoralla, onneksi pian pääsee sisustamaan. Mies ei oikein tunnu ymmärtävän tätä huonoa oloa, kuten ei ihana appiukkonikaan(joka oli auttamassa remontissa) kun en tosiaan viitsi olla maalien ja lakkojen hajussa ja pysty kovin painavia kantelemaan.
Harmittaa että remontin aikana ei ole miehen kanssa ollut näitä ilta keskusteluja juuri ennen nukkumaan menoa... Joten mies on nyt vähän ulkopuolella koko asiasta... Tuntuu että miehelleni hirveästi merkitsee mitä hänen isänsä ajattelee , ja hän ei kovin innoissaan ola vauvasta, niin mieskään ei niin innostuneelta vaikuta... mutta tälläisiä tuntemuksia tänään..
Ihanaa lukea että täällä on muitakin pahoinvoivia [;)]

Pisces,
mistä moiset ajatukset ettei appiukko ois innoissaan tulevasta lapsenlapsesta? Saati lapsen isä?? Yritä järjestää illasta aikaa isännän kans. Puhukaa. Varmasti tilanne ehkä pelottaa.. osaako olla vanhempi, miten elämä muuttuu vauvan tulon myötä jne. Sun pitää saada tukea omalta puolisolta, sun sisällä kasvaa nyt pienenpieni ihme, joka on riippuvainen sinusta 9 kk ja sen jälkeen teistä molemmista lopun elämää.

Älä rehki remontin keskellä liikaa! Mitään painavia et saa nyt nostella. Kyllä ne miehetkin sen vielä hiffaa.. [;)]

Appiukolle työn teko ja rahan tulo on elintärkeää, ja luonnollisestihan vauvaan sitä rahaa saa menemään... Appiukolla on elämässään hieman erilainen tärkeysjärjestys kuin minulla. Vauvan tulosta kun ilmoitettiin niin ensimmäinen ja ainut kommentti koko asiaan oli että onko lapsi suunniteltu. ei siis minkäänlaista onnittelua tai muuta...
Miekkoselle tuo isä on nyt niin tärkeä että kaikki mitä appiukko sanoo niin meidän pitäisi tehdä se myös niin..
Miekkonen tosiaan yrittä saada mua tuola maalin yms hajuissa olemaan kun appiukko oli mutissut että kun en ole siellä siivoamassa remontti jälkiä...ehkäpä voisin ollakin jos siitä ei olisi haittaa sikiölle ja olisi tätä oksettavaa oloa 24/7..
Mutta täällä huushollissa ei appiukon pillin mukaan aleta tekemään mitään, ja mieheni kun ei viitsi alata puollustamaankaan. Mutta miehet on miehiä ja appiukko on nyt kotonansa jos nyt sitä kahden keskistä aikaa alkaisi löytymään, niin mieskin ymmärtäisi miltä tuntuu.[:)]
Ja johtuu varmaan paljon näistä hormoneista nämä ajatukset, uskon että mieheni on onnellinen tulevasta vauvasta on vain tainnut tippua 2 viikon aikana vähän kyydistä..
Toki tänä aamuna oli tarkoitus mennä vanhalle kämpälle pakkaamaan niin oli niin huono olo että mies sanoi että mun pitää jäädä kotiin lepäämään, ja kovasti mietti voiko lähteä töihin ja jättää mut yksin kotiin [:)]

Ihanaa, raskaana:) Toivottavasti tällä kertaa onnistuu, ensimmäiset kolme meni alkuraskaudesta (vk 12, 8, 7) kesken, mutta nyt niistä on selvitty.
Laskettu aika olisi 15.4 jos kaikki menee hyvin.

Onnea Maria80 ja tervetuloa mukaan!!!!!!!!!!! Ja todella toivon että vauvasi pysyy loppuun asti matkassa!!!! hurjalta kuulostaa noin monta keskenmenoa! olet vahva ihminen kun olet niistä selvinnyt!!

Pisces nyt vaan ajattelet omaa napaa ja teet juuri sen mitä kykenet ja jätät kaikki maalin haistelut ja kantamiset sikseen! Anna appiukon olla erimieltä, onneksi hän ei tule teillä koko aikaa olemaan kuitenkaan ilmeisesti?! asutte omassa kodissa ja siellä teet juuri sitä mitä haluat! Miehet ei kyl oikeasti välillä tunnu tajuavan miten kauheeta oloa raskaus voi meille teettää...

joo niin olen tehnytkin, olen aika paljon viettänyt aikaa muualla kuin remontin keskellä ettei vaan tule nuosta hajuista mitään haittaa tai ettei tule innostuttua kantamaan mitään painavaa.
Appiukko onneksi asuu toosi tosi kaukana :) harmittaa vain kun mieheni odottaa appiukolta edes jonkinlaista onnittelua tulevasta vauvasta mutta ei muutakuin tuo lyhyt typerä kysymys..

Kunhan tästä päästään takaisin normaali arkeen niin eiköhän se tästä ala suttaantua, ja ihanaa kun täällä saa tukea ja ymmmärrystä! [:)]

Voi rähmä!!! Mulla lähti tänään paikka hampaasta - ja se ei ollu mikään ihan pieni paikka. En oo varma, mutta epäilen, että kyseinen hammas on juurihoidettu viime vuonna. Ainakin paikan jättämä reikä on aika iso. Pitänee soittaa huomenna hammaslääkäriin. Eiköhän se kuitenkin ole parasta paikata ennenkuin 3kk on täynnä... =/

Huh näitä kaikkia mahdollisia olotiloja..[:'(] tai lähinnä järkyttävä väsymys mua vaivaa. Viime yönäkin tuli nukuttua reilu 11 tuntia[:D] ja ihan helposti olis voinu jo päikkäritkin ottaa.
Töissä on ihan kauheeta olla ku aamulla pitää jo 5-6 maissa nousta ylös ja sit käydä päivä tekemässä raskasta työtä.. Noh sittempä tulenkin kotiin ja syön jotain sitten ehkä aina pikku tirsat pitää ottaa että jaksaa odottaa iltaan ja tehdä iltapuuhat ja mennä nukkumaan [;)] pahaolo vaivaa välillä mut ei onneks pahasti.
Aamulla pitää keittää aina kahvit kun tekee mieli, mut sit ku ne on keittäny niin ei enää teekään mieli [:D][:D] päivällä pystyy vielä juomaan kahvia, saa nähdä jääkö sekin pois jossain välissä..
Ja mun selkä, AUUU sattuu!! voi että on sitte alaselkä jumissa..
Olenkin tässä miettinyt että millon sitä kehtaa hakee saikkua, työn tekeminen tuntuu välillä oikeesti tosi vaikeelta, vois ihan kertakaikkiaan nukahtaa välillä seisaaltaan.. Plaah..
On vaan jotenkin korkea kynnys jäädä saikulle kun olin viimetalvena lievän masennuksen tai ehkä enemmänkin väsymyksen takia n.3kk saikulla niin voitte uskoo, että akkavaltasessa työpaikassa siitä ei oikein tykätty, tunsin oloni oikeesti tosi syrjäytyneeks ja syylliseksi kun olin poissa, voin vaan kuvitella mitä kaikkea pas*aa siellä on musta puhuttu (esimies on aika räväkkä ja suorasanainen ja joskus olen kuullut ettei aina ihan nätisti puhu muista työntekijöistä)
Jäin saikulle sillon noin kuukautta ennen joulua ja eka saikku oli 2viikkoa, esimies sano sillon että toivottavasti pääset sitten jo töihin, kun kyllähän sinä tiedät miten kiireinen aika on ennen joulua.. JOO tiedän mut enkös mä just sen kiireen takia ole saikulla, huoh!![:@] Että näin paljon meistä työntekijöistä välitetään.. että sillon jos on kiire aika töissä niin sillon pitäs varmaan haudastakin nousta takas töitä tekemään. Ei saanu kyllä töistä sillon mitään tukea vaikka eikös se esimiehen pitäis olla työntekijoiden tukena kaikessa..
No mut toivottavasti kaikki menis hyvin ja sitten joskus äitiyslomalta vois mennä ihan uuteen työpaikkaan [;)]

Ja anteeksi tämä pitkä vuodatus, mutta kun alkuun pääsi niin ei voi jättää kesken!

Haidi86, antaa tulla vaan! Täällä saa purnata ja paasata mielin määrin [:D]. Siksi täällä onki niin kiva käyä kuuntelemassa kavereiden kuulumisia... kun huomaa että samanlaisten asioiden kans painitaan. Itelleniki on aika tuttu tuo väsymyksen/masennuksen takia saikku... olin puoli vuotta pois työelämästä kiireen ja kiireettömyyden takia.

Aah, anoppi ja appiukko kävivät kylässä ja toivat tuliaiseksi puoli litraa karviaisia. NAM!!

Viimenen viikko ilman isäntää alkaa... tavallaan hyvä, että oma saikku loppuu ja pääsee päiviksi töihin, saa muuta aateltavaa... omituisen oireeton päivä ollu tänään. Toivottavasti ei oo merkki mistään ikävästä...

Täällä aletaan vissiin nukkua rintsikoiden kanssa.... En oikein keksi enää muuta kun heräilen yhtenään särkyyn.

Muuten ihan hyvin menee. Vähän masokisti olo kun nauttii siitä että sattuu. Tuntuu siltä että niin tietää että homma etenee.

Mä en tiedä onko mulla enää ihan hirveesti tuntoa siitä, että olisin raskaana. Rinnatkaan ei oo lähes koko aikaa arat..

Ja nyt mulle iski sellanen tauti päälle että voi jumaleissön... Toissapäivänä nousi kuin tyhjästä 37.7 lämpö, palelin ja tärisin ja joka paikkaa särki - ja ihmeellistä keuhkokipua..
Toka päivä: olin saikulla ja makasin koko päivän kotona, kuume nousi silti samaan 37.7..
Seuraavana päivänä peruin mun aamuvuoron ja menin "vain iltavuoroon" (olisi siis ollut klo 7-21.45 vuoro muuten) ja työpäivän päätteeksi olo oli hutera; lämpöä 38.8!
Jeah.... Ei ihme että vähän puristi rinnasta kun painelin töissä menemään.....

Nyt ollaan sitten taas saikulla ja yskitään keuhkoja pihalle! Tänään meen lekurille sitten..
Toivon että tää tauti ei vaikuta mun vauvvaan jos siellä siis ees on sellanen.
Mulla on vähän heilahdellu usko mun raskauteen, kun oon jo viikon vuotanut sitä rusehtavaa tiputteluvuotoa ja ultrassa näky vain ruskuaispussi muttei sikiötä varmasti...... Pääsisimpä kunnalliselle puolelle varhaisultraan, koska en haluis maksaa uudestaan 74€.......

Heips!

Täällä tänään viikkoja tasan 7 ja oireet vaan antaa odottaa itseään. Outoa. Välillä on ehkä vähän etova olo, mutta ainoastaan murto-osa siitä mitä esikoista odottaessa. Ja rinnat eivät oikeastaan ole kipeät, nännit ehkä vähän herkemmät ja niiden iho kutiaa. Toinen asia mikä on tyystin toisin kuin ekassa raskaudessa. Vähän levottomilla mielin odotan keskiviikkoista varhaisultraa - en vaan pysty uskomaan että kaikki olisi hyvin. Mutta JOS sieltä tulee sellaisia uutisia mitä pitääkin, niin ehkäpä sitten voin alkaa jo aidommin iloitsemaan tapahtuneesta.

Nyt tässä on oloa haitannut pieni kesäflunssanpoikanen. Mulla menee jokainen nuha ja kurkkukipu AINA yskäksi, ja yskänlääkkeitä (edes reseptivapaita) EI saa käyttää raskaanaollessa... huoh. Kivoja öitä tiedossa, kun ei saa nukuttua itse, eikä varmaan mieskään kun yskin koko ajan...

Niin ja tuosta rintojen arkuudesta: se menee kyllä ohi. Ei ehkä uskois just nyt kun hipaisukin tuottaa epämiellyttävän tunteen ja halaaminenkin sattuu - mutta se menee ohi. [:)]

Cöhivä Cava

Heissan kaikki! Kirjoittelenpa minäkin uutena tänne ketjuun oireita. Tuonne toiseen jo hieman laitoinkin eli aika vähän oireita löytyy (nyt 5+2), mutta pientä pahan olon / heikotuksen tunnetta (etenkin jos ei syö säännöllisesti), vatsa on turvonnut ja polttelevaa vatsakipua sekä pientä tissien arkuutta. Veskissä saa juosta kovasti, yölläkin. Väsymystä ja haukottelua riittää. Tänäänkin tuli otettua töiden jälkeen päikkärit ja oikein muuta ei jaksais tehdä. Ja nyt sitten kohta jo taas kympiltä nukkumaan. Hohhoijaa! Varhaisultraa odotellessa ensi viikolla, jotta tietää onko kaikki ok, ja ollaanko sitä edes raskaana, kun oireita on niin vähän.

Kiitos parantelutoivotuksista [:)]

Menin eilen sitten typeränä iltavuoroon puolikuntoisena ja lämpö nousi 38.8:n... Jeah [&:]
Alkoi jo rinnasta pistää kun viipotin käytäviä, duuni on fyysisesti aika vauhdikasta....
Oon vaan niin huono pitään itestäni huolta, mut ehkä heräsin nyt siihen asiaan että toi masu vaatii huomiota [:o]

Tänään sitten lääkärissä sain amoxin-kuurin (mulla on paha poskiontelotulehdus, siitä tää kuumeilu sitten johtukin!)..
Kun järjellä ajattelee niin ihme kun ei itse hönännyt asiaa.
1. raskaus paksuntaa limakalvoja ja limaneritystä (lue räkää [:D] )
2. kärsin noin muuten lähes vuodenympärisestä allergisesta nuhasta
3. en ole luonnollisestikaan ottanut 6 viikkoon allergialääkkeitä raskauden takia
4. oon ollut monta viikkoa öisin ihan sikatukossa

1+2+3+4 = poskiontelotulehdushan siitä tuli!!

Vinkki allergikoille: ottakaa nenähuuhtelukannu ennaltaehkäisevään käyttöön! Lisäksi raskaana saa käyttää nasonex-nenäsumutetta, sain siihen nyt reseptin

Minulle on raskausoireista siunaantunut se kaikkein ihanin eli jatkuva pahoinvointi.[:'(] Pari viikkoa on mennyt lähinnä sohvalla/sängyssä makoillessa ja porsliinia tarkastellessa. Tuntuu, ettei mikään mene alas ja se mikä menee tahtoo tulla ennemmin tai myöhemmin ylös. Toistaiseksi on olo pysynyt ihan siedettävänä kun on saanut pötkötelä rauhassa ja ottaa muutenkin iisisti, mutta kouluun meno ensi viikolla hirvittää jos olo jatkuu tällaisena. Aloitan tänä syksynä yliopistossa joten vatsaa vääntää jännityksestä jo ihan muutenkin. Mutta ei kai tässä voi oikein muuta kuin purra hammasta ja pakata mukaan kasan oksupusseja... Ja ainakin tietää että pieni on vielä kyydissä. :D

Pahoinvoinnin lisäksi on varsinkin aamuisin huimausta ja vessassa tulee joustua tavallista useammin. Tissiosastolla on havaittavissa pientä arkuutta varsinkin nänneissä ja kokoakin on tullut lisää aika reilusti (mikä ei huvita minua yhtään, massiiviset melonit eivät minusta ole erityisen esteettiset). Ja sitten on tietysti tämä väsymys, päikkäreitä en ole hirveästi nukkunut, mutta 13-14 tunnin yöunia kylläkin. [:D]

Onko täällä ketään muuta, joka ei ole kertaakaan oksentanut tai pahoinvoinut vielä? Minä olen yökännyt tasan kaksi kertaa, pestessäni hampaita. Mutta sitä nyt saattuu muutenkin jos pesee kieltä liian kauan tuolta takaa.. [:D]

Jotkut ruuat ehkä on silleen, että joo ei kiitos en ota, mutta mikään ei kyllä okseta.

Mietin täällä muuten että onkohan siellä ihana pieni tyttö vai ihana pieni poika tulossa <3 joku ihana muru sieltä tulee!! <3 Saan vähän väliä sellasia rakkauskohtauksia mun tulevaa lasta kohtaan että ihan liikutun kyyneliin... on muutenkin kyllä tunteellinen ihminen joka nauraa ja itkee vähä joka tilanteessa, mutta nyt tuntuu että saa olla pyyhkimässä silmäkulmia jatkuvasti... [:)]

Toiset kärvistelee pahoinvoinnin kourissa ja mä kärvistelen, kun ei mitään oireita ole!! [;)] No okei, rinnat ovat miehen mieliksi ehkä jo hiukan kasvaneet ja välillä meinaa huimata (varsinkin öisin jos herää, niin tuntuu kuin kännissä olisi), mutta ei muuta. Esikoista odottaessa oli sentää jumalaton turvotus ensimmäiset 10 viikkoa (no ehkä en sitä kaipaa [:D]) ja rinnat erittäin arat.

Ensimmäinen nla olisi vasta 16.9 ja ultra 30.9, eli reilu kuukausi pitäisi vielä jaksaa odottaa, että saa varmistuksen onko kaikki kunnossa. Vähän kyllä tuo np-ultra pelottaa, kun esikoiselta löytyi silloin turvotusta yli sallitun ja jouduttiin istukkabiobsiaan, eli melko rankkaa oli kun ei tiennyt onko kaikki kunnossa...

Mutta syksyntuoksuista odotusta kaikille!!

Takaisin