Alkuraskauden tunnot ja ajatukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IhaNainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huhhuh.. On niin epätodellinen olo, tein äsken raskaustestin ja kaksi vahvaa viivaa tuli [:)] Edellisten menkkojen mukaan laskettu aika on 29.4.2011 !

Mulla on ollut viikon verran rinnat todella kosketusarat (tänään oli siis kp 30/25-27) ja kamalaa palelua iltaisin. Mielialanvaihtelut on ollut kans melko voimakkaita ja itku herkässä [;)] Tänään kahvikupillisen jälkeen tuli todella äklö olo, en oo kuitenkaan oksentanut ja toivon ettei tulekaan sellasia pahoja oloja. Mulla oli vuonna 2006 kohdunulkoinen raskaus ja silloin sanottiin että pitäisi heti uuden raskauden alussa varata aika neuvolaan että kattovat ettei ole ulkopuolinen. Kun kuulemma on riski uusiutumiseen. [:(] Toivon vaan että kaikki menis nyt hyvin!!! Vauva ollut haaveissa jo jonkin aikaa... <3

Uutena täällä ihmetellään niin foorumin käyttöä kuin ensimmäistä raskauttanikin! [:D] voiko tämä olla todellista?? kyllä, on se [:D] kävin viikko sitten yksityisellä varhaisultrassa (7+2), oli pakko, en kestänyt tietämättömyyttä onko siellä ketään, ja olihan siellä, n. 8mm pitkä "hattivatti" [:D]

Oksettavaa oloa on ollut jo kuukauden ajan, viime viikon aikana voimistunut huomattavasti.. Oksentamassa ei (onneksi, ainakaan vielä) ole tarvinnut käydä. Menkkakipuja (hyvin vaihtelevia) ollut siitä päivästä lähtien kun niiden olisi pitänyt alkaa. Rinnat on myös erittäin kipeät. Vessassa täytyy ravata useita kertoja päivässä ja yössä, janottaa. Ja voi tätä väsymystä! Voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua..

Huomena olisi eka neuvola.. jännittää.. tämä kaikki on niin uutta ja ihmeellistä [:)]

Tänään tuli ensimmäisen kerran sellainen olo, että apua, nyt joko pyörryn tai oksennan. Tuli niin outo olo. No, se meni onneksi ohitse eikä tarvinnut kumpaankaan ryhtyä. Ja ei siis ole ollut pahaa oloa vielä kertaakaan. Vähän sellaista kuvottavaa fiilistä välillä hiukan, mutta aika pientä. Ja kaikki ruuat ja juomat menee ihan entiseen tapaan alas. Ehkä vähän jotku hajut/tuoksut tökkii enemmän kuin ennen.

Tämä äippä on ollu "koomassa" koko tämän päivän... aamusta asti ihan järkyttävä väsymys. Töitten jälkeen yritin rauhottua sänkyyn ja sainki tunnin verran torkahdettua. Päivällä pariin otteeseen kävin ihailemassa työpaikan vessatiloja tyhjän yökkimisen säestyksellä [:D]. Ja varasin siis sen varhaisultran "Aulikselle" 2.9., että pääsis tästä henkisestä helvetistä edes hetkeksi; että sais varmuuden, että masussa oikeesti on joku [8|].

täälläkään ei onneksi vielä sanan varsinaisessa merkityksessä pahoinvoida (oksenneta), mutta vähän heikkoa oloa kuitenkin havaittavissa silloin tällöin. rinnat turvoksissa ja kauhean arat ja väsyttää ihan koko ajan! nyt kun on vielä lomatunnelmissa niin tuntuu että voisi nukkua joka yö sen 12 tuntia ja päikkäritki päälle, huhhuh.
syömishommat on muuttuneet, kun mitään ei tee mieli ja sitten kun kuitenkin jotain saa tehtyä niin paljon ei pysty syömään. inhottavaa kun tuntee itsensä nälkäiseksi vähän väliä, muttei yhtään huvita syödä. vaikeata. [:D] onkos muilla havaittavissa moista ruokahaluttomuutta?

Aloitin tällä viikolla fyysisesti raskaan ja kiireisen työn. Enpä olisi ikinä uskonut, että mun pitää ainakin alkuun nukkua 99% vapaa-ajastani. Teen siivoustyötä ja yllätyksekseni joudun nyt siivoamaan yhden 70-luvulla rakennetun tupakkahuoneen, minkä siivoaminen tuntuu siltä kuin itse vetäisi röökiä samalla. Varmaanhan saisin lääkäriltä todistuksen, ettei minun sitä tarvitsisi siivota, mutta koeajalla ollessani saisin varmaan heti potkut jos alkaisivat epäillä raskautta. Toinen äärimmäisen raskas työtehtävä tällaiselle rapakuntoiselle on, että joudun myös siivoamaan 8-kerroksisen talon portaikkoja, joissa ei ole hissiä. Tuon työn takia en kyllä halua laittaa lasta vaaraan, joten olen hiukan kahden vaiheilla, mitä tekisin.

Eiffe: hankala duuni sulla! Otan osaa.

Nightingale: ei niinkään ruokahaluttomuutta vaan päinvastoin! Aamupalaleivätkään ei riittäneet tänään töissä vaan piti mennä kanttiiniin ostaan vielä vähän suolukkaa [:D]. On ihme, ellei vielä tietämättömät pian kyseenalaista mun ruokahalua ja väsymystä [;)]

Onko kellään muulla samaa ikävää oiretta ku mulla: ilmavaivat [8D][X(]. Ihan kauhee päivä ollu senkin suhteen tänään...

Täälläkin on yksi salapaukuttelija [:)] Kiusallinen vaiva vaikkapa tanssitunnilla tai lounasruokalan jonossa!

Muita oireita ovat rintojen arkuus, yliherkkä hajuaisti, iltapäiväväsymys ja iltaunisuus. Vatsassakin jotain tapahtuu, välillä "kutittaa" ja aineenvaihdunta on hidastunut aika lailla. Farkut ovat jääneet pieniksi vyötärön seudulta. Pahoinvointia odotellessa..

Mutta kyllä tämä kaikki on ihan mahtavaa!

täällä vähän ummetusta, välillä tuntuu että tulee kaikki vetisenä pihalle.. nam! vähän väliä yököttää, oksentaa ei ole vielä tarvinnut.. Farkut kans jo mulla puristaa ja koko ajan mahassa tuntuu, että jotain tapahtuu.
tissit on jumalattoman kipeet!

mutta silti.. "kiva" että on oireita, kun tietää että jotain tapahtuu.. ultra ens viikolla! :)

Mittasin lämmön ku paleli niin pirusti: 36,2! Fleecepuku päälle ja viltin alle soffalle kävi tie ja jopas reilun tunnin jälkeen uus mittaus antoi lukemat 36,8... kunhan nyt ei tuosta enää nouse ettei mee kuumeen puolelle. Normaali lämpö mulla on 36,6.

No nyt on täälläkin oireet alkaneet kunnolla!

Kahvin juonti loppui muutama aamu sitten kuin seinään, yököttää jo hajukin[:'(]

Pahoinvointi ja kauhea väsymys vaivaavat aamusta iltapäivään asti...illalla on muutama tunti ihan ok olo, kunnes taas kutsuu nukkumatti. Yöllä saa käydä parikin kertaa pissalla.

Rinnatkin on olleet jo kiitettävän kipeet viikon verran. Eli ei siis enää niin oireetonta aikaa[;)]

Muuten olen ottanut niin rauhallisesti kuin suinkin olen pystynyt, en uskalla vielä intoilla tai haaveilla kovasti - painavat liikaa nuo keskenmenot edelleen mielessä.

Ensi viikolla olis ultra, jos siellä kaikki ok, niin ehkä sitten...

-hippu76

Pikkuenkeli: Kyllä on ilmavaivoja!! Ja maha vuorotellen ummella ja löysemmällä... Nyt löysällä kun oon amoxin-kuurilla poskiontelotulehdukseeni.. Arvatkaa onko huippukivaa kun on ollut VIISI päivää kuumeessa (tätä päivää en vielä laskenu kun jos ei tänään nousiskaan enää kuume, please?)..
Mietin vaan että onko mun masuasukki kiehunu siellä mahassa kun äippä kuumeili korkeimmillaan 39 astetta..

No, en murehdi turhia. Oon kyllä lukenu juttuja että porukat on sairastanu ties mitä raskauden aikana ja silti syntyny ehjä ja terve mukelo. Joten otetaan se perusoletus!

Jos "valittelin" raskausoireiden puuttumista niin eilinen koko päivä oli ainakin semmosta hormonimyräkkää, suutuin varmaan viis kertaa miehelle ihan tyhjästä ja sitten taas itkin miten pahoillani oon, en tiedä miks suutuin, sitten olin hyvällä tuulella ja liikutuin onnellisesti, kunnes taas napsahti hermot jostain. Sitä rataa. Kysyin vielä yöllä mieheltä että kai se vielä rakastaa mua vaikka oonkin tämmönen. [:D]

Täällä ei ole huonoa oloa näkynyt muutamaan päivään [:)] kyllä on outoa kun ei ole huonoa oloa..
mutta rinnat on sitäkin aremmat ja vessassa on saanut ruveta ramppaan. housut jo kinnailee..[:D]
Perjantaina pääseekiin neuvolaan

MUN MAHA PAUKAHTAA IHAN JUST [:'(]... en osaa yhtään säännöstellä syömisiäni... töissä meni nätisti lautasellinen kasviskeittoa, mutta kotona piti pistää uuniin ranskalaisia ja nakkeja... ja vieläki on sellanen olo mahassa, että jos joku pistäis neulalla, alkaisin lentää hervottomasti seinästä seinään, katosta lattiaan [:D][8|][&:]

tää turvotus on outoa.. oon ihan alussa mutta silti maha on ku pallo. tiedän, mulla on vähä ylimääräistä vyötäröllä, mutta eikö tän pitäis
pysyä paremmin salassa ku on muutenki ylimääräistä :D

navan molemmin puolin maha on ihan kivikova.. josko olisin kuitenkin pidemmällä..? gynekin oli sitä mieltä.. mutta katsellaan ultrassa viikon päästä 1.9 millainen koko mötköllä on :)

on tää kivaa! :)

Huoh, tämä epämääräisen vaihteleva kuvotus-etova-olotila on rasittava [:@] Okseta ei onneksi...vielä [:'(]

Päikkärit oon nukkunut joka päivä töiden jälkeen, noin tunnin. Illalla on lähes normaali olo, mutta kyllä sitten taas kymmeneltä sänky kutsuu [:)]

Jotain pieniä tuntemuksia alavatsassa ja eilen pisteli/vihloi/kramppasi emättimestä ?! Mutta ei mitenkään pahasti. En siis tiedä mitä se oli, kun ei ole koskaan ennen ollut.

Selkä on kipeä, alaselkä. Mulla on siis ongelmaselkä ollut aina, mm. noidannuoli vuosi sitten ja lähes jokapäivä kipuilee, jos seisoo liian kauan, on huonossa asennossa, kumartuu väärin tms. mutta nyt se tulee joka kerta kipeäksi kun olen käynyt jumpassa [&o] mä olen jotenkin yhdistänyt sen nyt liikkeeseen, jossa tehdään lankku, eli vatsalihas-keskikehonhallinta-liike. Niitähän pitäisi juurikin treenata, mutta ei taida mun kohdalla onnistua, pöh. Ja sykkeet nousee tosi korkeelle liikkuessa, mulla on sykemittari ja ne on lähes 10 enemmän kun normaalisti. Ja hiki lentää urheillessa hurjasti [:D]

Mutta kaipa ihan loistava olo, verrattuna teihin jotka tekevät tuttavuutta vessanpöntön kanssa päivittäin [&:]

Heh, tänäänkin aamulla piti kurkata raskaustestiin, kun on sellanen hassu ajatus, että jos mä en olekaan raskaana vaan mä olen vakavasti sairas kun on tällasia outoja oloja. Kyllä sitä ihminen osaa ajatella oudosti [8D][:D]

Ai niin, eilen itkeä tirautin kun mies muka oli tiuskaissut mulle...sitten kun se siinä vähän aikaa oli pusutellut, niin meinasi alkaa hihityttämään joku asia. Ou gaad näitä hormoneja [:D][:D][8D]

Kyllä täällä jo muutamat työkaverit, jotka ei tiedä tästä olotilasta mitään, ihmettelivät mun väsymystä... ens viikon torstaina ois se varhaisultra ja jos siinä näyttää kaikki olevan ok, pitänee tunnustaa lopuillekki niin pääsevät osalliseksi tästä mun pahoinvoinnista ja pissalla juoksemisista [:D].

Mitenkähän tuon allekirjotuksen saa automaattisesti aina viestin loppuun, onko kellään tietoo? Eilen sain sen lopulta onnistuun mut nyt se ei tullu vaikka ruksasin tuon lisää allekirjoitus -kohdan...[8|]

HOHHOIJAA.. [:o] tuli tuossa otettua parin tunnin päikkärin ja töistäki livahdin ennen aikojani nukkumaan. Ne jotka tietää, ymmärsivät hyvin... olin ku nukkuneen rukous silmät puolitangossa [:D].

Edelleen pientä yökötystä on ja maha on turvoksissa. Rintoja alko vähän kivistään tänä aamuna uuestaan. Jä mä ehdin sitä miettiäkki, että miks niiden nippailu loppu ku seinään...

Gnnh... täällä fyysiset oireet rajoittuvat yhäkin ajoittain heikosti etovaan tunteeseen ja pieneen väsymykseen. Siitä en oikeastaan ole pahoillani.

MUTTA! Olenpa saanut seurakseni herkistelevän mielen! En oo koskaan ollut mikään tunteilija, ei oo itkettäny häissä, ei leffassa, harvoin edes hautajaisissa (ellei ole ollut joku ihan lähiomainen kyseessä).
Mutta nyt. Voi taivas! Ei tarvii kovin kummonen juttu olla kun kyyneleet kohoaa silmiin ja leuka väpättää... Ärsyttää tämmönen ja samalla huvittaa todella suuresti. Se on vaan jotenkin niin noloa vetistellä tv-sarjan kohtaukselle tai - kyllä - mainoksille. [8|]
Ja myöskin ärsyynnyn nykyään vielä helpommin kuin ennen (olen aika tulinen luonne, mutta en koskaan pitkävihainen).

Mies parka. Ei voi muuta sanoa.

Cava "the moodswing"

Takaisin