Alkuraskauden tunnot ja ajatukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IhaNainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen illalla alkoi verinen vuoto. Ei oikein pysty kuvailemaan sitä kauhun tunnetta, edellisen raskauden muistikuvat alkoi filminauhana pyörimään päässä. Soitin päivystykseen ja sieltä neuvoivat ottamaan aamulla yhteyttä tk:n lääkäriin. Nyt tässä sitten ootellaan että kello tulee kahdeksan ja pääsee vuoroa varaamaan. Kyseessä ei nyt ole mikään rusehtava vuoto vaan se on ihan sitä kirkasta itseään. [:(]
Yö meni valvoessa ja mieskin oli sopivasti yötöissä, ettei edes sieltä saanut mitään rauhoitusta. En oikein tiedä kestääkö oma pää enää toista kauhukoettelemusta näin nopeasti. Toivottavasti tuo vuoto johtuu jostain muusta...

Voi ei Kanerva!!!:( toivon todella että kyseessä ei ole pahin mahdollinen:((( toivottavasti saat heti ajan varattua!

istun sohvalla ja on PAHA OLO, kuvottaa ja on niinku menkkakipuja...plaah... vauva nukkuu ja pitäis munki, en vaan saa unta. On nää jotkut aamut sit ihania!
Mulla on ollu vatsa tosi löysällä koko ajan..ehkä johtuu siitä et kahvi maittaa kyllä edelleen, ei oksettanu viime raskaudessakaan.
Odottelen myös sitä mitä oli viimeks et kaikki makea ällöttää! ei tullu herkuteltua [:D]

Äh mitenkään päin ei tunnu olevan hyvä... kaveri tulee lapsineen pian kylään, pitäis siivotakkin. ihanaa et poika saa leikkiseuraa:D Onko täällä paljon muita joilla on alle vuoden ikäinen lapsi ?
Tulee hyvä ikäero muksuille [:)]

Voimia kaikille pahoihin oloihin, helpottaa se sit aikanaan!!! Ja niille kellä ei ole vielä paljon tuntemuksia ni sekin on normaalia! Nyt pidän peukut Kanervalle että hänellä olisi kaikki hyvin!!

Kanerva, toivotaan parasta!!

Minto, mulla ei tunnu olevan mitään oireita... hävisivät toissapäivänä. Tai no kyllä kohdun kohdalla jotain tuntuu ja pissatessa on aina sellanen olo ettei kaikki tuu ulos.. ja UMMETUS... hohhoijaa [:o]. Mielessä pyörii kaikki maholliset ikävät ajatukset... mut eihän tässä muukaan auta ku "kärvistellä" vaan niin kauan että pääsee sinne ekaan neuvolaan. Meijän kissat, etenki tyttökissa, on käyttäytyny poikkeavan hellyyttävästi... ois koko ajan sylissä ku istahdan sohvalle [:)]. Ostin eilen kumihanskat, että voin siivota hiekkalaatikot.. isäntä on parin viikon työreissulla, joten tämä huki jäi meikäläiselle siksi aikaa.

Mietin näitä monenkirjavia oireita.. yks oireilee kaikilla oireilla, toinen ei tunne mitään... ei oo helppoo! [8|]

Joo ei oo helppoa ei... toisen kanssa mulla oli eka oire et tissit oli tosi arat, nyt ei niissä oo mitään tuntua... et jokainen raskaus on yksilöllinen ja toisillahan se paha olo voi tulla myöhemminkin. Liekö meille tyttö tulossa tällä kertaa ku on erilaisia tuntemuksia [;)]
En saa mitään aikaseks, istun viltin alla ja palelen...

Voi Kanerva, toivottavasti tuo on jotain ihan normaalia. Ymmärrän, että varmaan on ihan kauhea olo. Temppiä!!

minto, täällä kanssa kahvi maistuu ja odottelenkin mielenkiinnolla, että muuttuuko asia raskauden edetessä. Oon kuitenkin vasta niin varhaisessa vaiheessa.
Itse oon myös palellut ihan kauheasti jo monta päivää. Villasukat jalassa villasaalin alla kuluu harva se ilta. :D Eilen tuli myös ensimmäisen kerran sellainen outo vähän kuvottava olo. Ei tosin yhtään oksettava, mutta kuitenkin normaalista poikkeava. Siitä revinkin sitten kauheat ilot ja olin koko päivän ihan onnessani siitä, että on vähän huono olo. :D On tää outoa. ;)
Mulla on mahassa kokoajan sellainen arka olo. Vähän niinkuin menkat olisivat alkamassa, mutta ei kuitenkaan sellaista särkyä. Tämä kun on esikoinen, niin ei ole oikein mihin oireita verrrata. Edellinen kohdunulkoinen kun oli loppupeleissä aika oireeton. Rinnat tosin silloinkin olivat kipeät ja mahaa välillä vihloi ja nippaili. Niin ja voimakkaat hajut teki kyllä huonoa. Sitä en ole vielä tässä raskaudessa huomannut.

Eli pikkuenkeli67, yhdyn sanomaasi, EI TOSIAAN OLE HELPPOA. :D

Kanerva, ymmärrän hyvin kauhun tunteesi. Voimia! Toivotaan että kaikki on hyvin siellä!

Minähän kerroin tossa jo aikaisemmin että mulla alkoi sellainen ruskea tiputteluvuoto n. 3vrk sitten, luulin sen jo loppuneen mutta jatkuu... Kävin eilen sitten yksityisellä ultrassa. Raskaus oli oikeassa paikassa (huh!) ruskuaispussi näkyi, mutta itse toukkaa ei näkynyt selvästi, syke saattoi näkyä tai sitten ei (yhdessä kohtaa saattoi näkyä sellaista pientä värinää lääkärin silmin)..

Toisaalta laskimme raskausviikot uudelleen minun pitkän kierron mukaan, niin raskaus saattaa olla viikon "nuorempi" kuin olen tähän asti luullut, siksi syke ei välttämättä näy. Eli en olekaan rv 6 vaan rv 5....

Joka tapauksessa, olen vähän hermoraunio. Lääkäri ehdotti että viikon-kahden viikon päästä voisi tarkistuttaa näkyykö sykettä, jos ei, niin voipi olla tuulimunaraskaus.....

Nyt on lääkärissä käyty. Millään laitteilla hän ei tilannetta tarkistanut, ei kuulema sykettäkään kannata (?) etsiä kun viikkoja vasta 6+0. Kohdunsuu oli tunnusteltaessa kuitenkin tiukka joten toivoa vielä on. Sain pari päivää sairaslomaa joka täytyy sitten viettää täydessä levossa ja tilannetta seuraten. Varhaisultra on vasta viikon päästä, kun saisi nyt nämä päivät jotenkin läpi taisteltua.

Kanerva - mulla tuli ihan alkuraskaudessa veristä vuotoa, eikä siis mitään pientä tiputtelua. Nyt en muista tuliko sitä kauemmin kuin päivän, mutta useamman päivän tuli kyllä sitten sellaista verensekaista vuotoa. Olin ihan varma, että tuli keskenmeno, mutta tässä sitä porskutellaan. Tsemppiä sinne ja toivotaan, että vuoto johtuu vaan alkuraskaudesta, missä se on myös ihan normaaliakin.

Mitä jos ottaisit neuvolaan yhteyttä ja pyytäisit, että saisit lähetteen ultraan..? Jos sulla aiemminkin on ollut keskenmeno, niin luulis että herkästi laittavat ultraan.

Voimia, Kanerva!
Itekki täällä taistelee kaikenkarvasten ajatusten risteillessä mielessä... hitaasti mutta varmasti tein äsken parin tunnin mutkan kaupunkiin. Koko ajan sellanen olo, että pitäis saada syödä jotain... sorruin Hesen ranskalaisiin [:-]. Rauhallisesti piti kyllä kaupasta toiseen kävellä... nyt yskittää taas herkästi kuivaa yskää ja rintakehällä on sellanen ikävä olo... liekö astmasta vai vauvelista johtuvaa, en tiedä.
Mietin noita mun oireita ja oireettomuutta. Ummetus on ainaki ongelma... etenki ku tekis mieli syödä koko ajan jotaki. Ostin kaupasta omenoita.. jos vetäis niitä! [:)] Nenässä ehkä aavistuksen nuhanen olo... mahassa möyrii välillä niinku ois mahanväänteitä! Mut mitään kipuja ei oo... eli toistaiseksi kaiketi kaikki kunnossa.

Voi kun keksittäis joku aikakone... että sais hypätä siihen päivään, kun pääsee siihen varhaisultraan ja selviää, onko masussa elämää... Tää ei oo oikein mistään kotosin tää oottaminen... ei oo mun hermoille hyvä homma [;)]

pikkuenkeli67, ihan samaa täällä ajattelen. Toisaalta pelottaa koko ultraan meno, mutta sitten taas haluan sen tiedon, että kaikki hyvin!
Mulla ei oo oikeestaan ollenkaan nälkä, mikä on outoa, koska yleensä oon kunnon herkuttelija. :) Ei kyllä oo huono olokaan, mutta ei vaan tule näläntunnetta lainkaan.
Ja noi mahaoireet kuulostaa hyvin samanlaisilta kuin itsellä. Varsinkin iltaa kohti ne alkaa ja yleensä helpottaa, kun jotain syön.
Ja apua! Mun nännit on yhtäkkiä ihan kosketusarat. Tää alko eilen ja niihin ihan oikeasti ei melkein uskalla koskea. Au. :D

Tsemppiä Kanerva!

Kanerva,
en tiijä auttaako yhtään, mut kuulin eilen yhden kaverini tarinan... käyttäneet ehkäisyä ja rouvapa oli tullu raskaaksi. Kaksoisraskaus, joista toinen on abortoitunu vasta pois mut toinen sinnittelee kohdussa. Kaveri kerto olevan koko ajan veristä vuotoa,mut gynen ultran perusteella on edelleen sinnikkäästi elämässä mukana!

Jaahas... sen siitä saa ku kehuu ettei tee pahaa [&:] [:o] nyt oon saanu tänä aamuna käyä varalta tarkastamassa vessanpytyn porsliinit kahteen kertaan [;)]

Täällä myös alko oksentelu tänä aamuna. Pahaolo tulee heti jos ei syö vähän väliä. Mitenköhän sitä huomenna selviää töissä. Pomo tietää tai arvas raskaudetsa kun kieltäydyin yhdestä hommasta eilen jota ei suositella raskaana oleville. Vointeja kaikille ja Kanervalle pidetään peukkuja!

Itkettää. Kävin tänään gynen polilla ultrassa verenvuodon takia ja siellä sitten todettiin että kohtu on tyhjä. Vielä ei tiedetä onko kyse nyt sitten kohdun ulkoisesta koska vuodossa ei kuitenkaan ole hyytymiä ollut. Pelottaa ja masentaa ja kaikki tuntuu nyt ihan toivottomalta. Näinkö tässä ikinä omia lapsia saakaan... onko kellään kokemusta kohdunulkoisesta, mitä silloin tehdään ja vaikuttaako se raskaaksi tulemiseen? Hirveää ajatella että pieni sittenkin tuolla kehittyy mutta on raukka vain väärään kohtaan kiinnittynyt! [:(]

Kanerva Voi miten kurjaa. Olen niin kauhean pahoillani puoleastasi! [:(] Kohdunulkoista minulla ei ole ollut, mutta keskenmeno kuitenkin. Luulen että menetyksen osalta tunteet on kovin samat, kuten myös siinä tuulimunaraskaudessa. Mitä kouhdunulkoisista olen lukenut niin yleensä tulee jonkin sortin kipuja kovasti. Jollakulla täällä palstalla tuli sytostaatti hoito, jolla kohdun ulkoinen raskaus keskeytettiin. Sen jälkeen oli useamman kk varoaika kun  ei saanut yrittää raskautta. En nyt millään löydä kuka olisi ollut, saattoi olla tuolla keskenmeno-osiossa.

Ei siis hyviä uutisia kerrottavana. Tosin kohdunulkoisen ja keskenmenon uusiminen ei taida olla yhtään yleisempää toisella kerralla kuin ensimmäiselläkään raskautumisella. Toivotaan siis että seuraavalla kerralla raskautesi kestää ja saatte oman nyytin kainaloon. Tiedän että tuo menetys sattuu todella, se on kuin läheisen kuolema, vaikka vasta hetken on kerennyt odottaa. Välillä tuntuu suunnattoman pahalta nähdä vatsa pystyssä kulkevia naisia, pieniä lapsia, isiä ja äitejä vauvoineen --- vieläkin vaikka olen nyt uudelleen raskaana.[:(]

Voimia sinulle Kanerva!

Vähän omaa napaa: Mun on pakko lääppiä tissejä vähän väliä että ne varmasti on vielä arat! Tunnen itseni jo vähän hölmöksi, toivottavasti ihmiset ei huomaa![:-] No on ne arat ei kauheen mutta vähän kuitenkin. Sellaiset kun ne nyt on ollut varmaan viimeisen viikon. Liivit kun ottaa päältä niin tuntuu että tissit putoo, silloin sattu aika lailla. Ei tosin niin kipeät kuin silloin ihan alkumetreillä. Nyt pitää vaan jaksaa olla positiivinen ja uskoa että kyllä se matkalainen tällä kertaa pysyy mukana. Ei tässä muukaan auta.

[:(] Kanerva... sanat ei riitä... halauksen lähetän vaikkei siitäkään suurta lohtua oo. Kyllä varmasti tämän menetyksen jälkeen on täysin mahdollista yrittää uudelleen! Mutta sure ensin tämä rauhassa miehes kans... sanon kokemuksen äänellä lapsettomuushoitoja läpikäyneenä, että on virhe yrittää jatkaa "kiireellä" matkaa ellei ole ensin surrut rauhassa menetystään. VOIMIA!

Kanervalle iso voimahali!!!!!!!! ihan hirveetä kyllä... [:o] en osaa oikeita sanoja sanoa mitkä sinua lohduttaisi. voimia!

löytyhän sieltä pikkuenkelillekkin niitä oireita [;)][;)] Hehe kauheeta iloita toisen pahasta olosta mutta kun se oikeesti on hyvä asia vaikka itestä ei silloin tunnu yhtään hyvältä!!! Mä laitoin eilen koirille kuivaruokaa ja meinas yrjö tulla! niin pahalle ne haisi!!!

Juu, löytyy oireita... en vaan tiijä onko ne "oikeita"... hitto kun ihmisen pää voi olla sekasin!! Ja että tähän voi sortua vielä näin vanhanaki [8D]
Tuota ruumiinlämpöö mä täällä nyt pähkin. Mittasin hetki sitte 36,2... alle normaali lämpöni. Hädin tuskin pääsin yhtenä iltana mitatessa 37:ään. Mahassa velloo edelleen ja se on turvoksissa. Tissitki kyllä tuntuu isommilta ku normaalisti (mikä on KIVAA [:D] ). Ja tänään sain tosiaan yökkiä tyhjää aamupäivällä vessassa... silti epäilen!! [:-]

Voi Kanera, oon tosi pahoillani! :(

Itselläni on takana yksi raskaus, joka päättyi vk11. Ensin alkoi verenvuoto ja sitten sain ihan hirveät kivut ja lopulta mut vietiin ambulanssilla Naistenklinikalle. Siellä mulle tehtiin lopulta vuorokauden kuluttua kaavinta, koska oli todettu, että kyseessä normaali keskenmeno. Patologin raportin perusteella vasta tajusivat, että kyseessä onkin kohdun ulkoinen. Sitten takaisin kiireellä Naistenklinikalle ja ultrat ja ym. testit. Sitä seurasi 2kk:n seuranta verikokeilla (aluksi joka toinen päivä, sitten kerran viikossa) kunnes raskaushormonin arvo veressä oli laskenut normaalille tasolle. Sinä aikana ei tietenkään missään nimessä saanut raskautua.

Toivon sydämestäni, että tämä nykyinen raskaus ei ole kohdunulkoinen, mutta se riski on aina...

Paljon paljon halauksia Kanerva. Tuli tosi paha mieli puolestasi. :( Jos olette kuitenkin valmiita yrittämään heti uudestaan, niin tutkimusten mukaan sitä raskautuu helpommin km:n jälkeen. Tsemppiä!!

Takaisin